برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه دسر تیرامیسو به روشی خوشمزه

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
dessert-tiramisu-min.jpg
دسر تیرامیسو از خوشمزه ترین و معروف ترین دسرهای ایتالیایی در کشور ما می باشد و هم اکنون در بسیاری از رستوران ها و فست فودها، این دسر خوشمزه سرو می شود. اگر به فکر درست کردن یک دسر خوشمزه و خاص برای پذیرایی از مهمان های خود هستید، دسر تیرامیسو برای شما بهترین پیشنهاد می باشد.

برای تهیه این دسر خوشمزه ایتالیایی از یک لایه بیسکویت آغشته به قهوه و لایه دیگر از مخلوط خامه و پنیرخامه ای استفاده می شود. برای همین این دسر واقعا طعم بی نظیر و متفاوتی دارد و پیشنهاد می کنم برای یکبار هم که شده این دسر خوشمزه و فوق العاده را امتحان کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن دسر تیرامیسو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم دسر تیرامیسو را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی وب سایت بارونک، می توانید دسر تیرامیسو خوشمزه و عالی درست کنید.
مواد لازم دسر تیرامسیو
خامه ۲۰۰ گرم
پنیر ******* ۲۰۰ گرم
بسکوییت لیدی فینگر 1 بسته
پودرِ شکر 4 قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
قهوه 5 قاشق چایخوری
آبِ جوش 2 لیوان
نکات قبل از پخت دسر تیرامیسو
1. حتما از یک ساعت قبل خامه و پنیر ******* را داخل فریزر بگذارید تا حالت نیمه منجمد به خود بگیرید. اگر بیشتر از یک ساعت بماند یخ خواهد زد، پس مواظب باشید یخ نزد.

2. من برای خامه از همان خامه صبحانه با پاکت صورتی استفاده کردم و برای پنیر هم من برعکس خیلی ها که از پنیر ماسکارپونه استفاده می کنند، از پنیر ******* استفاده می کنم چون پنیر ماسکارپونه هیچ طعم و مزه ای ندارد و طبق تجربه خودم دسر تیرامیسویی که با پنیر ******* درست شود خیلی خوشمزه تر است.

3. برای بیسکویت هم از یک بسته بسکوییت لیدی فینگر استفاده کنید و یا اینکه مثل من می توانید از دو بسته بیسکویت پتی بور استفاده کنید. هر دوی این بیسکویت ها را می توانید از سوپرمارکت ها و یا اینکه از لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید.

مراحل تهیه دیر تیرامیسو
1. ابتدا دو لیوان آب جوش و 5 قاشق چایخوری قهوه فوری را در یک ظرف مناسب باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شود. پس از آن خامه نیمه منجمد را در یک ظرف گود مانند می ریزیم و با دور تند همزن به مدت 3 دقیقه هم می زنیم تا کشدار شود.

2. سپس پنیر ******* نیمه منجمد را به همراه پودر شکر و وانیل به خامه اضافه می کنیم و دوباره به مدت 3 دقیقه دیگر هم می زنیم تا فرم بگیرد تا وقتی که چنگال را روی مواد میزنیم اثر چنگال روی خامه بماند.

3. حالا بیسکویت لیدی فینگر یا پتی بور را داخل مخلوط آب جوش و قهوه میزنیم و به مدت دو ثانیه نگه میداریم و بعدش سریع خارج می کنیم و توی ظرف می چینیم. این رویه را تا چیده شدن یک ردیف کامل تکرار می کنیم و وقتی که یک ردیف کامل شد، روی بیسکویت ها را با مواد ******* کاور می کنیم.

4. در ادامه بیسکویت ها را در ردیف دوم به همین ترتیب می چنینم و وقتی ردیف دوم هم کامل شد، دوباره با استفاده از مواد *******، روی بیکسویت ها را کاور می کنیم و در انتها برای رویه دسر تیرامیسو، پودر کاکائو یا قهوه می پاشیم.

5. حالا دسر را به مدت دو تا سه ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا مواد به خورد هم بروند. پس از دو ساعت دسر را از یخچال بیرون می آوریم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر تیرامیسو خوشمزه و عالی لذت ببرید.
 
بالا