برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه دسر زردآلو با کرم کاستارد در منزل

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
dessert-zardaloo-min.jpg
دسر زردآلو جزو دسرهای خوشمزه و خوش طعمی است که با رسیدن فصل زردآلو، درست کردن این دسر فوق العاده خوشمزه بسیار لذت بخش می شود. همانطور که میوه های تابستانی بسیار پرطرفدار هستند و بدون شک درست کردن یک دسر خوشمزه با انواع میوه های تابستانی نیز طرفداران زیادی خواهد داشت. مانند دسر زردآلو، دسر هلو، دسر طالبی، دسر آلبالو، دسر توت فرنگی و ...

به هر حال اگر با طرز تهیه دسر زردآلو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه دسر زردآلو را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی به راحتی در منزل این دسر خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم دسر زردآلو
زردآلوی رسیده 1 لیوان
کرم کاستارد آماده شده 1 لیوان
آب لیمو ترش 1 قاشق مرباخوری
خامه صبحانه یک سوم لیوان
پودر ژلاتین یک پنجم قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق سوپ خوری
آب به میزان لازم
مراحل تهیه و درست کردن دسر زردآلو

1. برای درست کردن دسر زردآلو، ابتدا هسته زرد آلوها را درمی آوریم و داخل مخلوط کن می ریزیم. بعد شکر، آب لیموترش و 4 قاشق آب هم به مخلوط کن اضافه می کنیم و خوب میکس می کنیم تا زردآلوها کاملا پوره شود.

2. سپس پوره زردآلو را در ظرفی می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم، در حدی که شکر حل شود و بعد حرارت را خاموش می کنیم.

3. در ادامه پودر ژلاتین را روی یک چهارم پیمانه آب سرد می ریزیم و کمی صبر می کنیم تا ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کند، سپس روی بخار کتری قرار می دهیم و هم می زنیم تا ژلاتین کاملا حل شود.

4. حالا ژلاتین حل شده را به پوره زردآلوی نیمه گرم اضافه می کنیم و با چنگال خوب مخلوط می کنیم تا مخلوط کاملا یکدست شود.

5. خامه صبحانه را هم با کرم کاستارد آماده شده مخلوط می کنیم و به مخلوط بالا اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم.

6. در انتها مواد دسر را در قالب می ریزیم و یک شب در یخچال می گذاریم تا ببندد. بعداز آماده شدن آن را در ظرف مورد نظر بر می گردانیم و با تکه های زرد آلو تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر زردآلوی خوشمزه لذت ببرید.
طرز تهیه کرم کاستارد

1. برای تهیه یک لیوان کرم کاستارد، یک قاشق پودر کاستارد آماده را با 3 قاشق شیر سرد مخلوط می کنیم تا حل شود.

2. بعد آن را به یک لیوان شیر اضافه می کنیم و به این مخلوط یک قاشق شکر هم اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم و هم می زنیم تا کرم سفت و غلیظ شود.
نکات درست کردن دسر زردآلو

بخاطر اینکه در طرز تهیه دسر زردآلو از خامه استفاده می شود،به راحتی از قالب جدا می شود و جای نگرانی نیست و برای تزیین دسرها می توانید از سس های میوه ای مثلا از سس توت فرنگی استفاده کنید.

دقت کنید برای درست کردن این دسر، خامه و کاستارد به دمای محیط رسیده باشند. در صورتی که سرد باشند، ژلاتین می بندد و دسر خراب می شود.
 
بالا