برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه دسر شکلاتی لیوانی

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
طرز تهیه دسر شکلاتی لیوانی
ghocolate goblet dessert-min.jpg
دستور تهیه دسر شکلاتی لیوانی خانگی مرحله به مرحله
دسر شکلاتی لیوانی یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین دسرها می باشد و بهترین پیشنهاد برای کسانی است که عاشق شکلات هستند. امروزه به دلیل اینکه خیلی از افراد عاشق شکلات هستند، تعداد دسر، شیرینی و کیک هایی که با شکلات درست می شوند روز به روز بیشتر می شود. برای مثال از کوکی شکلاتی گرفته تا کیک شکلاتی و ...

به هر حال ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم دسر شکلاتی لیوانی برای 4 نفر را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید دسر شکلاتی لیوانی خوشمزه و مجلسی درست کنید و از مهمان های خود با این دسر فوق العاده پذیرایی کنید.

مواد لازم دسر شکلاتی لیوانی برای 4 نفر
شیر ۱ لیتر
تخم مرغ ۱ عدد
آرد ۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
شکر ۷ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ (۸۰ گرم) ۱ پاکت
مارگارین یا کره ۱ قاشق غذاخوری
کیک و موز برای لایه وسط
مراحل تهیه دسر شکلاتی لیوانی
1. برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. سپس شیر و شکر را در یک قابلمه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند. بعدش تخم مرغ را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم و بعد از آن آرد و پودر کاکائو را به تدریج و به آرامی اضافه می کنیم و به صوت مرتب هم می زنیم تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط شوند.

2. پس از اینکه تمامی مواد باهم مخلوط شدند، قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم و در حالی که به صورت مرتب هم می زنیم، صبر می کنیم تا موادمان به قوام محلبی همانند غلظت فرنی برسد. فقط باید در این مرحله به صورت مرتب هم بزنید در غیر اینصورت ته می گیرد.

3. بعد از اینکه مواد داخل قابلمه جوشید، مارگارین و شکلات را اضافه می کنیم و سریع هم می زنیم تا شکلات آب شود. سپس قابلمه را از روی حرارت برمیداریم و صبر می کنیم تا کمی خنک شود. در این مدت زمان هر از گاهی هم بزنید تا مواد داخل قابلمه پوسته نبندد.

4. پس از اینکه موادمان سرد شد، آن را داخل ظرف های دسر خوری می ریزیم و روی آن را با توجه به سلیقه و ذائقه خود با توت فرنگی، موز و ... تزیین می کنیم و بعدش سرو می کنیم. من برای لایه وسط، کیک و موز گذاشتم و بعدش دوباره مواد را ریختم. امیدواریم از خوردن این دسر شکلاتی لیوانی لذت ببرید.
 
بالا