برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه زیتون پرورده با گردو و انار

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
34
محل سکونت
tehran
با ما همراه باشید تا طرز تهیه یکی از ترشیجات پر طرفدار وعامه پسند را یاد بگیرید. تقریبا همه ی مردم شمال کشور وجود زیتون پرورده و سیر ترشی را کنار تمامی غذاهایشان به عنوان یک عادت غذایی میپسندند و حتی مردم گیلان این ترشی را در لیست غذاهای اصلی قرار میدهند.
مسافران شمال کشور با چشیدن این ترشی لذیذ و خوشمزه ، این طعم به یاد ماندنی را جزئی از خاطرات سفر خود میکنند.
2نوع زیتون پرورده داریم ، عده ای ترجیح میدهند بدون اضافه کردن مواد دیگر به طور خالص استفاده کنند به طوری که طعم زیتون و گردو قالب باشد و از این نوع طعم لذت میبرند .
اما عده ای دیگر به دلیل این که میخواهند بیشتر جنبه ترشی داشته باشد و مزه ای ترش را نیز در کنار ترکیب گردو و زیتون بچشند، علاوه بر رب انار به آن دانه انار، آب انار هم اضافه میکنند.

مقالات مرتبط : خیارشور مخصوص خانم های باردار

مواد لازم:
زیتون اعلاء و درشت :1کیلو
مغز گردو ریز و آسیاب شده :1کیلو
سبزی معطر گیلانی (چوچاق):2بسته
سیر:1 بوته
گلپر :2قاشق
رب انار :1قاشق
طرز تهیه زیتون پرورده با گردو:
زیتون ها را کامل شسته و هسته ها را جدا کنید و بگذارید کنار تا کاملا خشک شوند.
سبزی های خوشبو را شسته و به قطعات ریز خرد کنید
حالا گلپر گردو سبزی و سیر را باهم آسیاب کنید و رب انار را به آن اضافه کنید و این ماده خوشمزه را روی زیتون ها بریزید و در یخچال بگذارید تا مواد سفت شوند .
طرز تهیه زیتون پرورده ترش :
زیتون درشت :1کیلو
نعناع ،گشنیز،چوچاق :3 قاشق سوپخوری
مغز گردو: 200 گرم
آب انار :1لیوان
رب انار: 1قاشق
دانه انار:به میزان دلخواه
سیر :1
نمک و گلپر به مقدار لازم
مغز گردو را بسابید و ریز ریز کنید، سبزی هارا بشویید و خرد کنید.
حالا در کنار همه ی این کارهایی که انجام میدهید زیتون را نیز 2بار با آب سرد بشویید و سیر را نیز بکوبید. گردو، سیر، سبزی، دانه انار کوبیده شده را همراه با نمک و گلپر و آب انار و رب انار مخلوط کنید و کامل هم بزنید.
این مواد را روی زیتون ها ریخته و حداقل 2ساعت در یخچال بگذارید تا کمی سفت شود.
این ترشی به دلیل داشتن گردو ، زیتون، سبزی های متنوع دارای ویتامین فراوان میباشد پس در کنار لذتی که بابت چشیدن این ترشی میبرید، مطمئن باشید که مقدار زیادی ویتامین و پروتئین به بدن خود وارد کرده اید .
اگر از زیتون هایی که استفاده کرده اید مطمئن نیستید و ممکن است تلخ باشد آن ها را در آب سرد بریزید و 2ساعت کنار بگذارید . این کار باعث میشود تلخی زیتون از بین برود.
یادتان باشد هروقت به هرکدام از شهرهای شمال سفر کردید حتما زیتون پرورده های آن منطقه را بچشید ، ممکن است هر طعمی جدید باشد چراکه هرشهر بر اساس ذائقه خود موادی را ممکن است به آن اضافه کنند.

منبع : بانک مقالات
 
بالا