برگزیده های پرشین تولز

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
salad-turkiyeyi-min.jpg
سالاد ترکیه ای جزو سالادهای خوشمزه و لذیذی است که با کمی تفاوت تقریبا شبیه سالاد فصل می باشد. سالاد ترکی یا همان سالاد ترکیه ای با انواع سبزیجات خوشمزه درست می شود.

همانطور که می دانید سالادها را همراه با غذا سرو می کنند، اما برخی افراد از نوعی سالادها بنام سالاد رژیمی عنوان یک وعده شام سبک نیز استفاده می کنند. به همین منظور درست کردن یک سالاد خوشمزه و مقوی از انواع سبزیجات می تواند بسیار ضروری و لذت بخش باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه سالاد ترکیه ای آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سالاد ترکی را به صورت مرحله به مرحله آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این سالاد خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم سالاد ترکیه ای
کاهو سالادی 1 عدد
خیار بزرگ 1 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
فلفل دلمه‌ای سبز 2 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای قرمز 2 قاشق غذاخوری
پیاز قرمز کوچک 1 عدد
سیر 1 حبه
آبلیمو 3 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چای خوری
فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
برگ نعنا خرد شده 6 تا 8 عدد
برگ جعفری خرد شده یک سوم پیمانه
سماق یک قاشق چایخوری
پنیر فتا و زیتون سیاه برای تزیین به میزان دلخواه
مراحل تهیه سالاد ترکی

1. برای درست کردن سالاد ترکی، ابتدا کاهو، گوجه، خیار و فلفل دلمه ای ها را می شوییم و صبر می کنیم آب آنها خشک شود. سپس در یک کاسه بزرگ کاهو را خیلی ریز خرد می کنیم.

2. سپس گوجه و خیار را هم به صورت نگینی خرد می کنیم و به کاهو اضافه کنید. می ‌توانید تخم‌ های خیار و گوجه را جدا کنید.

3. در ادامه فلفل دلمه‌ ای ها را خالی می کنیم و به شکل خلالی نازک خرد می کنیم. پیاز قرمز را هم از وسط نصف می کنیم و آن را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

4. حالا برای تهیه سس سالاد، 1 حبه سیر را پوست می کنیم و آن را با پشت چاقو کاملاً خرد و له می کنیم. بعد آب یک عدد لیمو ترش بزرگ را می گیریم و به سیر اضافه می کنیم.

5. نمک، فلفل، روغن زیتون، سماق و نعنا و جعفری خرد شده را هم به سس اضافه می کنیم و مواد را با هم مخلوط می کنیم.

6. در آخر، سس تهیه شده را روی سالاد می ریزیم و سالاد را خوب هم می زنیم تا همه مواد خوب مخلوط شوند. برای تزیین سالاد ترکی، پنیر فتا را هم به تکه های کوچک تقسیم می کنیم و روی سالاد ترکی را با تکه ‌های پنیر و چند عدد زیتون تزیین می کنیم.
 
بالا