برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه سالاد سیب زمینی خوشمزه و مجلسی

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
salad-sibzamini-min.jpg
سالاد سیب زمینی یک نوع سالاد خوشمزه و ساده می باشد و با کمی تفاوت تقریبا شبیه سالاد الویه می باشد. مواد اصلی سالاد سیب زمینی در هر خانه ای پیدا می شود و شما به راحتی می توانید این سالاد خوشمزه را درست کنید. جالب است بدانید سالاد زمینی ایتالیایی، یونانی و ترکیه ای از مشهورترین سالاد های سیب زمینی در جهان می باشد.

سالاد سیب زمینی جزو آن دسته از سالادهایی می باشد که می توانید آن را با مواد مختلف به صورت رژیمی و یا ساده درست کنید. برای مثال می توانید آن را با مرغ یا ژامبون یا کالباس و سبزیجات شامل جعفری و شوید درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سالاد سیب زمینی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ایرانی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم نوعی سالاد سیب زمینی خوشمزه و خوش طعم را با خیارشور و سس مایونز آماده کرده ایم تا شما بتوانید در منزل این سالاد خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم سالاد سیب زمینی
سیب زمینی متوسط 2 عدد
خیارشور 1 عدد
پیازچه نصف یپمانه
جعفری خرد شده یک سوم پیمانه
سس مایونز به میزان دلخواه
نمک و فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه و درست کردن سالاد سیب زمینی

1. برای درست کردن این سالاد خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را آب پز می کنیم و بعد در یک ظرف مناسب به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم.

2. خیارشور را هم به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و پس از اینکه آب آن ها را به طور کامل جدا کردیم و به ظرف سیب زمینی اضافه می کنیم.

3. جعفری و پیازچه را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به سالاد اضافه می کنیم و مواد را باهم مخلوط می کنیم.

4. در انتها سس مایونز + نمک + فلفل را به مواد سالاد اضافه می کنیم و تمامی مواد سالاد را با قاشق زیر و رو می کنیم تا به سس آغشته شوند. حالا سالاد را به مدت 4 تا 5 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا مزه دار شود.

5. در این مرحله کف قالب خود را کیسه فریزر می اندازیم و سالاد را داخل قالب می ریزیم و با قاشق پرس می کنیم. بعد لبه های کیسه فریزر را روی سالاد می کشیم و این بار به مدت یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا سالاد فرم قالب را به خوش بگیرد.

6. بعد از یک ساعت قالب را از یخچال خارج می کنیم و در ظرف سرو برمی گردانیم و با جعفری و شوید و ... تزیین می کنیم. هم اکنون سالاد سیب زمینی ما آماده سرو است. امیدواریم از خوردن این سالاد سیب زمینی خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.
 
بالا