برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه سس آلفردو

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
34
محل سکونت
tehran
e93i8gk0wi1t2fkkzkzw.jpg

این سس اصالتا ایتالیایی بوده و از خامه و پنیر پامزان تشکیل شده ، آلفردو ایتالیایی برای اولین بار این سس را برای همسر باردارش که سس های سنگین برایش مناسب نبوده، درست کرده است.



این سس اصالتا ایتالیایی بوده و از خامه و پنیر پامزان تشکیل شده ، آلفردو ایتالیایی برای اولین بار این سس را برای همسر باردارش که سس های سنگین برایش مناسب نبوده، درست کرده است.در گذشته این سس شامل تخم مرغ هم بوده ولی با گذر زمان تغییر شکل داده و مواد دیگری به آن اضافه شده است.

معمولا این سس را به همراه پاستا و ماکارونی استفاده می کنند که طعم بسیار لذیذی به آن ها میدهد.در تهیه این سس می توانید از جایگزین های مورد علاقه خود استفاده کنید مثلا اگر سیر تازه در اختیار نداشتید، می توانید از پودر سیر استفاده کنید.در ضمن باید خامه بکار برده شده در این سس، چرب باشد . برای اینکه رنگ و طعم آن عوض نشود بهتر است که روی شعله با حرارت کم باشد تا ته نگیرد.


این مقاله را بخوانید : سالاد سیب زمینی با خیارشور
مواد لازم :

کره 50 گرم

خامه غلیظ یک فنجان

سیر 1 حبه

پنیر پارمزان رنده شده 2 فنجان

جعفری 50 گرم

نمک و فلفل بمقار لازم

طرز تهیه سس آلفردو :
ابتدا کره را روی تابه ای که از قبل روی حرارت گرم شده آب میکنیم و سپس خامه را به آن اضافه کرده و صبر میکنیم تا جوش بیاید ولی باید مراقب باشید تا ته نگیرد و مرتبا آن را بهم بزنید.پس از اینکه مواد داخل تابه جوش آمد کمی به آن استراحت داده، سیر را له کرده و همراه پنیر رنده شده به مواد اضافه می کنیم و روی حرارت ملیم گذاشته و سریع هم می زنیم. بعد از اینکه مواد بخوبی ترکیب شد و پنیر آب شد، ترکیب بدست آمده را از روی حرارت براشته و به آن جعفری خرد و ساطوری شده را اضافه می کنیم و در انتها نمک و فلفل را میافزاییم.

بدین صورت این سس خوشمزه را می توانید در کمتر از 30 دقیقه آماده کرده و همراه پاستا و هر غذای مورد علاقه دیگر خود سرو نمایید.

نوش جان

خواص سیر
اگر فواید و خواص سیر را بدانید شاید خود را مجبور به استفاده روزانه در هر وعده غذایی می کنید، ولی باید در مصرف سیر احتیاط را رعایت کرد، مخصوصاً برای افراد دارای فشار خون پایین، که سبب افت فشار در آنها خواهد شد.سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C ،کلسیم، منیزم ، پتاسیم، آهن و ویتامین های B12،B33 و مقدار کمی روی دارد.

از قدیم الایام از سیر برای تصفیه کردن خون استفاده میشده است. سیر به دلیل دارا بودن ترکیبات گوگردی، باعث نقویت سیستم ایمنی بدن شده و توانایی بسیار بالایی در از بین بردن تومورهای سرطانی دارد.

سیر به دلیل خاصیت پاک کنندگی خود، باعث پاک کردن سیستم تنفسی و مجاری تنفسی می شود و خون را تمیز و پاکیزه می شود، باعث درمان زحمت تنگی نفس می شود.

سیر وقتی که با شیر ترکیب می شود، خاصیت بسیار قوی در کشتن میکروب ها خواهد داشت. مصرف سیر، گونه ها را سرخ و باعث خوش رنگ شدن پوست بدن می شود و عفونت های روده را از بین میبرد و بهترین مسکن برای درمان سیاه سرفه و خروسک و دیفتری می باشد.

بانک مقالات
 
بالا