برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه سس قارچ

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
33
محل سکونت
tehran
سس قارچ انواع متنوعی دارد، حتی سس هایی در رستوران های بین المللی تحت عنوان سس قارچ سرو می شوند که اصلا قارچی در آن ها با چشم دیده نمی شود. اما نکته ای که در تمام این سس ها مشترک است، طعم بسیار لذیذ آن هاست.

سس قارچ انواع متنوعی دارد، حتی سس هایی در رستوران های بین المللی تحت عنوان سس قارچ سرو می شوند که اصلا قارچی در آن ها با چشم دیده نمی شود. اما نکته ای که در تمام این سس ها مشترک است، طعم بسیار لذیذ آن هاست.
این سس به همراه غذاهایی همچون پاستا، ماکارونی، فیله مرغ سوخاری، سیب زمینی سرخ شده، استیک و حتی خالی به همراه نان باگت و یا نان تست تفت داده شده در روغن بسیار خوشمزه و لذیذ است.
به راحتی می توان آن را در منزل تهیه کرد اما باید در هنگام آماده سازی آن بسیار حواستان را جمع کنید زیرا نکاتی در حین تهیه ی آن وجود دارد که به نوعی می توان آن ها را فوت کوزه گری نامید.
پس بیایید موادی را که برای تهیه ی این نوع سس نیاز داریم آماده کنیم تا به شما بگوییم که طرز تهیه ی آن به چه صورت است و برای آماده سازی آن در منزل چه دستورالعملی را باید دنبال کرد.

مقالات مرتبط : سس لذیذ بابا گانوش

مواد لازم جهت تهیه سس قارچ:
قارچ : 100 گرم (تازه و سفید رنگ باشد.)
نمک : یک دوم قاشق چای خوری
فلفل سیاه : به مقدار لازم ( می توانید از دانه درشت یا دانه ریز استفاده نمایید. این مورد بستگی به رابطه ی شما با طعم تند دارد.)
کره : 2 قاشق غذا خوری
آرد : 2 قاشق غذا خوری
شیر و یا خامه : یک پیمانه، می توانید از هردوی این مواد استفاده نمایید.

اکنون که می دانید مواد برای تهیه ی این سس لذیذ از چه قرار است، بهتر است با هم به سراغ طرز تهیه ی آن برویم:
قارچ ها را به خوبی بشویید و آن ها را به قطعات دلخواه خرد کنید، بعضی از افراد دوست دارند که قطعات قارچ در سس آن ها به خوبی نمایان باشد پس اگر جزء این دسته هستید می توانید قارچ ها حلقه حلقه بریده و اگر نه می توانید آن ها را خرد کنید؛ ریز یا درشت بودن آن نیز مطابق سلیقه ی شما پیش خواهد رفت اما در دنیا تعداد افرادی که مایل هستند به هنگام مصرف این سس قطعات قارچ را زیر دندان خود احساس نمایند بیشتر است. به علاوه قارچ در اثر پختن کوچک تر و جمع تر می شود، پس مراقب باشید که باید آن ها را از آنچه که مایل هستید در سس به نظر برسند، بزرگتر خرد کنید.
قابلمه متوسطی را انتخاب کرده و قارچ ها را در آن بریزید، اکنون نمک و فلفل و کره را به آن ها اضافه نمایید. قابلمه را بدون درب، بر روی شعله ی ملایم قرار دهید. این روند باید به مدت 10 دقیقه طول بکشد تا هم کره به خوبی آب شده و به خورد قارچ ها رود و هم قارچ ها به رنگ طلایی برسند.
کاسه ای بزرگ برداشته و آرد و شیر را در آن با یکدیگر مخلوط کنید. اکنون در حالی که مواد داخل قابمله را هم می زنید مخلوط آرد و شیر را به آن اضافه نمایید.
به مدت 10 دقیقه سس را حرارت دهید و هر چند دقیقه یکبار آن را هم بزنید. اکنون می توانید سرکه سیب را به مواد اضافه نمایید.
می توانید پس از گذشت یکی دو دقیقه سس را از روی شعله بردارید.
سس قارچ شما آماده است می توانید از میل کردن آن در کنار خانواده لذت ببرید و لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید.
منبع : بانک مقالات
 
بالا