برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه سس مایونز

abootalebtt

Registered User
تاریخ عضویت
5 مارس 2018
نوشته‌ها
118
لایک‌ها
21
سن
38
محل سکونت
تهران
sos-mayonez.jpg


مواد لازم سس مایونز
روغن مایع ۱ لیوان
زرده تخم مرغ ۱ عدد
پودر خردل ¼ قاشق مرباخوری
آبلیمو ۲ قاشق مرباخوری
شکر ۱ قاشق مرباخوری
سرکه ۲ قاشق مرباخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
طرز تهیه سس مایونز
ابتدا در یک ظرف مناسب زرده های تخم مرغ را به همراه شکر ، نمک و پودر خردل به خوبی مخلوط می کنیم و تا کاملا یکدست شوند. توجه داشته باشید که اگر مواد شما حاوی سفیده تخم مرغ باشند امکان بریدن و خراب شدن سس شما خیلی زیاد است.

پس از اینکار آبلیمو و سرکه را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط می کنیم ، سپس نیمی از مخلوط سرکه و آبلیمو را کم کم به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. پس از اینکار نوبت اضافه کردن روغن مایع است.

برای تهیه سس مایونز بهتر است از روغن های خنثی مانند روغن زیتون استفاده است ولی اگر روغن زیتون در دسترس نیست با روغن مایع های معمولی هم می توانید این سس خوشمزه را درست کنید. روغن را باید قطره قطره به مواد اضافه کنیم.

به طور متداوم مواد را مخلوط می کنیم و روغن را قطره قطره اضافه می کنیم. زمانی که نصف روغن مایع را اضافه کردیم و مایه سس خودش را گرفت باقیمانده مخلوط آبلیمو و سرکه را به سس اضافه می کنیم و مجددا روغن مایع را به صورت قطره قطره به سس اضافه می کنیم.

و به صورت متداوم مواد را مخلوط می کنیم. پس از اینکه سس خودش را گرفت هم زدن آنرا متوقف می کنیم. فلفل سیاه را به سس اضافه می کنیم و به آرامی با یک قاشق با سس مخلوط می کنیم. در پایان به مدت ۲ ساعت اجازه می دهیم سس در دمای محیط باقی بماند.

سپس آنرا در ظرف دربسته قرار می دهیم و داخل یخچال می گذاریم. به این دلیل که سس مایونز خانگی مواد نگه دارنده ندارد ، زمان نگهداری آن در یخچال حدودا یک هفته است و بهتر است در هر بار تهیه سس ، مقداری سس تهیه کنیم که بتوانیم آنرا در مدت یک هفته مصرف کنیم.
 
بالا