برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه سس چیلی در منزل

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
sos-chili-min.jpg
سس چیلی یک سس تند فوق العاده خوشمزه ای است که با گوجه فرنگی درست می شود و عطر و طعم بی نظیری دارد. همانطور که می دانید از گوجه فرنگی می توان سس های خوشمزه ای درست کرد. از جمله سس چیلی، سس کچاب و...

سس خوشمزه و تند چیلی را می توانید همراه با پیتزا، پاستا، لازانیا، مرغ بریانی و هر غذای غذای خوشمزه دیگری سرو نمایید.

به هر حال اگر با طرز تهیه سس چیلی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سس چیلی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این سس تند و خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم سس چیلی
گوجه فرنگی 10 عدد
پیاز 5 عدد
فلفل دلمه ای 4 عدد
سیر 8 عدد
فلفل تازه تند 8 عدد
سرکه انگور خانگی 1 استکان
پودر شکر 2 قاشق غذا خوری
رازیانه 1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
مراحل تهیه سس چیلی

1. برای درست کردن سس چیلی، ابتدا گوجه فرنگی، پیاز و فلفل دلمه ای را به شکل نگینی خرد می کنیم و در یک قابلمه کوچک می ریزیم. همچنین سیر و فلفل تند را هم خیلی ریز خرد می کنیم وبه مواد قابلمه اضافه می کنیم. سپس قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا بپزد.

2. در اواخر پخت سرکه انگور، پودر شکر، رازیانه و نمک وفلفل سیاه را به قابلمه سس اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا چند دقیقه ای کامل بجوشد.

3. بعد از اینکه همه مواد به خوبی پخته شدند، سس داخل قابلمه را داخل صافی می ریزیم تا سس یکدست به دست بیاید و مواد اضافی آن جدا شود. توجه داشته باشید که اگر احساس کردید سس زیادی شل هست، می توانید چند دقیقه دیگر هم بجوشانید، وگرنه نیازی نیست.

4. در انتها سس آماده شده را داخل شیشه تمیز و خشک می ریزیم و بعد داخل یخچال نگهداری می کنیم. امیدواریم از خوردن این سس چیلی خوشمزه لذت ببرید.
 
بالا