برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه سوپ شلغم خانگی

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
soup-shalgham-min.jpg
سوپ شلغم از سوپ های خوشمزه و پرطرفدار است و بیشتر در فصولی که هوا سرد است طبخ می شود. سوپ شلغم همانند سوپ کلم بروکلی بسیار مقوی می باشد و برای سلامتی و تقویت بدن بسیار مفید است. سوپ شلغم به دلیل اینکه در طبخ آن از شغلم استفاده می شود، برای افراد سرماخورده و کودکان بهترین پیشنهاد می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و روش درست کردن سوپ شلغم آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سوپ شلغم را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی به تنهایی می توانید سوپ شلغم خوشمزه و مقوی درست کنید.
مواد لازم سوپ شلغم
جو پرک 5 قاشق غذاخوری
برنج 2 قاشق غذاخوری
ران مرغ 1 عدد
شلغم نگینی ریز خرد شده 1 عدد
هویج نگینی ریزخرد شده 1 عدد متوسط
سیبزمینی نگینی ریزخرد شده 1 عدد متوسط
پیاز خلال ریز شده 1 عدد تفریبا بزرگ
جعفری و گشنیز به میزان لازم
گوجه فرنگی 1 عدد
نمک و فلفل و آویشن به میزان لازم
مراحل تهیه سوپ شلغم
1. برای درست کردن سوپ شلغم خوشمزه، ابتدا جو پرک و برنج را می شوییم و بعدش در یک ظرف به مدت یک ساعت خیس می کنیم. در این مدت زمان سیب زمینی را به صورت مربعی و ریز خرد می کنیم. هویج را هم به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم یا اینکه آن را به صورت ریز رنده می کنیم. این مورد کاملا اختیاری است و بستگی به سلیقه هر شخص دارد.

2. شلغم را هم از پس از شستن به صورت مربعی و ریز بر روی تخته خرد می کنیم. پیاز را هم بهتر است به صورت نگینی و ریز خرد کنیم. هم اکنون تمام مواد سوپ شلغم آماده است.

3. برای شروع در یک قابلمه جو پرک و برنج خیس شده را به همراه کمی آب روی حرارت می گذاریم تا کمی بپزد. پس از نیم ساعت گوشت مرغ را اضافه می کنیم و پس از اینکه گوشت مرغ کمی پخت، شلغم + هویج + سیب زمینی و پیاز را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا همه مواد به خوبی بپزند.

4. بعد از اینکه مرغ به طور کامل پخت، آن را از قابلمه بیرون می آوریم و استخوان هایش را جدا می کنیم و گوشت مرغ را با دست به صورت ریش ریش خرد می کنیم و دوباره به سوپ اضافه می کنیم.

5. در ادامه گوجه فرنگی را در یک ظرف مناسب رنده می کنیم و بعدش به سوپ اضافه می کنیم. همچنین مقداری نمک، فلفل و آویشن اضافه می کنیم و بعدش صبر می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم به خوبی بپزد و جا بیفتد. توجه داشته باشید اگر احساس کردید آب سوپ کم است در این مرحله می توانید مقداری آب جوش اضافه کنید.

6. بعد از اینکه سوپ با حرارت ملایم به خوبی پخت و جا افتاد، آن را در ظرف سرو می کشیم و با جعفری و گشنیز خرد شده تزیین می کنیم و بعدش با لیمو ترش تازه سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ شلغم خوشمزه و مقوی لذت ببرید.
 
بالا