برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه سوپ پیازچه خوشمزه و مخصوص در خانه

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
soap-piyazche-min.jpg
دستور تهیه سوپ پیازچه ساده و خیلی خوشمزه مرحله به مرحله
سوپ پیازچه از سوپ های خوشمزه و مقوی ایرانی است و این سوپ همانند سوپ تره فرنگی طرفداران خاص خودش را دارد. در طبخ سوپ پیازچه معمولا از پیازچه، هویچ و قارچ استفاده می شود. اما برخی از افراد همانند خود من دوست دارند مقداری شیر و خامه هم به این سوپ استفاده می کنند که در این صورت طعم و مزه آن واقعا عالی می شود.
مواد لازم سوپ پیازچه
آب مرغ ۱ لیوان
پیازچه ۲۰۰ گرم
قارچ ۱۵۰ گرم
هویج ۲ عدد
جو پرک یک و نیم پیمانه
شیر ۱ لیوان
خامه ۳ قاشق سوپ خوری
آبلیمو به میزان لازم
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه سوپ پیازچه
1.ابتدا در یک قابلمه مناسب جو را به همراه آب مرغ و چند لیوان آب روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب بجوشد. سپس حرارت را کم می کنیم و هویچ را به صورت نوارهای نازک طولی رنده می کنیم و به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم. اگر آب مرغ در دسترس نداشتید می توانید از عصاره مرغ هم استفاده کنید.
2. بعد از اضافه کردن هویچ، حالا قارچ و پیازچه ها را که از قبل خرد کرده ایم به همراه کمی نمک و زردچوبه اضافه می کنیم و بعدش صبر می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد.

3. در 5 دقیقه آخر پخت و وقتی که از پختن تمامی مواد داخل سوپ مطمئن شدیم و شوپ مون به غلظت مورد نظرمون رسید شیر را اضافه می کنیم و بعد از چند بار غوطه خوردن، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم.

4. در مرحله آخر مقداری از آب سوپ را جدا می کنیم و به کاسه خامه اضافه می کنیم و بعد از اینکه خوب هم زدیم آن را به سوپ اضافه می کنیم. هم کنون سوپ سوپ پیازچه ما آماده سرو است و در صورت تمایل می توانید چند قاشق آبلیمو ترش هم اضافه کنید تا مزه سوپ تان کمی تلخ و خوشمزه شود.

5. برای تزیین سوپ پیازچه می توانید از جعفری تازه استفاده کنید. امیدواریم از خوردن این سوپ پیازچه خوشمزه لذت ببرید.
 
بالا