برگزیده های پرشین تولز

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
soup-gandom-min.jpg
سوپ گندم یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی است که تهیه آن بسیار ساده و آسان است. همانطور که می دانید یکی از مناسب ترین غذاها برای وعده افطار انواع سوپ و آش است. به همین خاطر ما به شما سوپ گندم را پیشنهاد می کنیم که هم خوشمزه وخوش طعم است هم بسیار مقوی.

همچنین این سوپ برای کودکان هم بسیار مفید است و می توان آن را همانند سوپ شلغم به عنوان سوپ سرماخوردگی هم سرو کرد، زیرا گندم حاوی املاح معدنی و ویتامین فراوان است و طبع گرم و معتدل دارد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و نحوه درست کردن سوپ گندم آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی حرفه ای بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سوپ گندم را آماده کرده ایم تا شما به تنهایی با این آموزش ساده آشپزی بتوانید سوپ گندم خوشمزه و مقوی درست کنید.

مواد لازم سوپ گندم
گندم ١ كاسه
هويج ٤ عدد
شير ٣ لیوان
اسفناج خرد شده ٢٥٠ گرم
كره ٥٠ گرم
روغن مايع یا روغن زیتون نصف فنجان
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت سوپ گندم
1. برای درست کردن سوپ گندم، ابتدا گندم را از ١٢ ساعت قبل در آب ولرم خیس می کنیم. بعد گندم خیس شده را آبکشی می کنیم و با مقداری آب در قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا خوب بپزد.

2. بعد در ظرف دیگری هويج های شسته شده را پوست می گیریم و رنده مي كنيم، سپس كره را در تابه روی حرارت ذوب می کنیم و بلافاصله روغن مايع را هم به تابه مي ريزيم تا كره نسوزد.

3. حالا هويج رنده شده را در تابه تفت مي دهيم، بعد از چند دقیقه تفت دادن، نصف ليوان آرد به آن اضافه مي كنيم و دوباره تفت مي دهيم. بعد هويج و آرد تفت داده شده را به قابلمه اضافه مي كنيم و صبرمی کنیم تا به جوش بياید.

4. در ادامه شير را که از قبل پخته بودیم به قابلمه سوپ اضافه مي كنيم و هم می زنیم. وقتی سوپ به جوش آمد، اسفناج خرد شده و نمک را اضافه مي كنيم و هم می زنیم و صبر می کنیم سوپ چند دقیقه بجوشد تا جا بیفتد.

5. وقتی که سوپ به خوبی جا افتاد، آن را از روی حرارت بر می داریم و در ظرف سرو می کشیم و میل می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ گندم خوشمزه و مقوی لذت ببرید.
 
بالا