برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه شربت سه رنگ با گل ختمی خوشمزه و مجلسی در منزل

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
sharbat-se-rang-khatmi-min.jpg

شربت سه رنگ با گل ختمی جزو شربت های خوشمزه ای است که علاوه بر اینکه رنگ و ظاهر جالبی دارد، عطر و طعم بی نظیری هم دارد. با رسیدن فصل گرم تابستان تمایل مردم به درست کردن و نوشیدن شربت ها زیاد می شود. پس چه بسا که از شربت هایی استفاده کنیم که علاوه بر رفع عطش خواص و فوایدی هم داشته باشد.

همانطور که می دانید گل ختمی خواص فراوانی دارد، از جمله رفع عطش، درمان آسم و گرفتگی صدا، ضد سرفه و خلط آور. همچنین از گل ختمی به عنوان ملین و درمان کننده یبوست، بیماری های تنفسی و درمان زخم معده و خیلی از موارد دیگر استفاده می کنند.

گل ختمی سه نوع است، گل ختمی بنفش، سفید و سیاه که ما در این شربت از گل ختمی بنفش استفاده کرده ایم. همچنین پیشنهاد می کنیم از صفحه طرز تهیه انواع نوشیدنی خنک ویژه تابستان دیدن کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه شربت سه رنگ با گل ختمی آشنایی ندارید، ما در این مقاله آموزشی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه این شربت را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی یک شربت خوشمزه و سه رنگ با گل ختمی درست کنید.
مواد لازم شربت سه رنگ با گل ختمی
شکر یک و نیم لیوان
آب سرد 4 لیوان
گلاب 1 قاشق غذاخوری
آبلیمو نصف قاشق غذاخوری
تخم شربتی 3 قاشق غذاخوری
خاکشیر 1 قاشق غذاخوری
گل ختمی خبازی 3 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه و درست کردن شربت سه رنگ با گل ختمی

1. برای درست کردن این شربت سه رنگ، مواد را در سه مرحله آماده می کنیم. ابتدا برای لایه اول، در یک کاسه شکر، گلاب و آبلیمو را با ۲ لیوان آب مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم تا شکر در آب حل شود.

2. وقتی شکر کاملا در آب حل شد، آن را در لیوان ها می ریزیم. توجه داشته باشید که هر لایه را به اندازه یک سوم لیوان می ریزیم.

3. سپس برای درست کردن لایه دوم تخم شربتی، خاکشیر و 1 لیوان آب را در کاسه دیگری مخلوط می کنیم و صبر می کنیم تا تخم شربتی خوب لعاب بیندازد. وقتی تخم شربتی کاملا خیس خورد و لعابی شد، آن را برای لایه دوم لیوان ها می ریزیم.

4. حالا برای لایه سوم یا لایه آخر شربت، 3 قاشق گل ختمی را در یک لیوان آب سرد و خنک خیس می کنیم و صبر می کنیم تا رنگ آبی و زیبای ختمی در آب حل شود.

5. در انتها وقتی گل ختمی کاملا رنگ خود را به آب پس داد، آن را به لایه سوم لیوان ها می ریزیم و شربت سه رنگ ما آماده می شود. امیدواریم از نوشیدن این شربت سه رنگ خوشمزه لذت ببرید.
نکات درست کردن شربت سه رنگ

در صورت تمایل می توانید برای لایه اول چند قطره زعفران دم کرده بزنید تا لایه اول زعفرانی و خوش رنگ باشد.

برای لایه آخر سعی کنید از گل ختمی بففش استفاده کنید. اگر هم طعم گل ختمی را دوست نداشتید، می توانید از رنگ های خوراکی استفاده کنید.
 
بالا