برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه شربت سه رنگ خوشمزه و مجلسی در منزل

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
sharbat-se-rang-min.jpg
شربت سه رنگ یا سه لایه جزو نوشیدنی های خوشمزه و عالی است که بسیار شیک و مناسب برای پذیرایی از مهمان ها می باشد. این شربت سه رنگ از تخم شربتی درست می شود اما می توانید از خاکشیر هم استفاده کنید. شما می توانید با این آموزش ساده در روزهای گرم و طولانی تابستان از درست کردن و نوشیدن این شربت خوشمزه و خوشرنگ لذت ببرید.

به هر حال اگر با طرز تهیه شربت سه رنگ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه شربت سه رنگ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده به راحتی در منزل این شربت سه رنگ خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم شربت سه رنگ
شکر یک و نیم لیوان
آب 2 لیوان
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
آبلیمو نصف قاشق مرباخوری
گلاب 1 قاشق غذاخوری
تخم شربتی 3 قاشق غذاخوری
آب یخ نصف لیوان
رنگ خوراکی 5 قطره
مراحل تهیه و درست کردن شربت سه رنگ

1. برای درست کردن این شربت سه رنگ، مواد را در سه مرحله آماده می کنیم. برای لایه اول، ابتدا در یک قابلمه کوچک، شکر، زعفران دم کرده، گلاب و آبلیمو را با 2 لیوان آب مخلوط می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا شکر کاملا در آن حل شود.

2. بعد از حل شدن شکر، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و وقتی خنک شد، لایه اول را در یک لیوان بزرگ می ریزیم. توجه داشته باشید که میزان شیرینی شربت به این لایه بستگی دارد، پس میزان شکر خیلی کم یا خیلی زیاد نباشد.

3. حالا برای لایه دوم شربت، تخم شربتی را با مقدار کمی آب خیس می کنیم تا خوب لعاب بیندازد. وقتی که لعاب انداخت، کم کم و به آرامی در لیوان شربت روی لایه اول می ریزیم.

4. در انتها برای لایه سوم، آب یخ را با چند قطره رنگ خوراکی مخلوط می کنیم و به آرامی به لیوان شربت اضافه می کنیم. حالا شربت آماده شده را به صورت خنک سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این شربت خوشرنگ و خوشمزه لذت ببرید.
 
بالا