برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه شور ماهی پلو

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
33
محل سکونت
tehran
طرز تهیه شور ماهی پلو
shoor_mahi_polo-1.jpg

این غذا یکی از غذاهای جنوب ایران و خاص بوشهر است، این غذا به علت داشتن ماهی، کشمش و شوید بسیار سالم بوده و برای بیماران مبتلا به کلسترول هیچ ضرری ندارد.



از اینکه مقالات غذایی و آشپزی ویکیوز را در بانک مقالات دنبال می کنید، صمیمانه از شما سپاسگزاریم و امیدواریم که ازاین مطالب استفاده ی کامل را ببرید.

این غذا یکی از غذاهای جنوب ایران و خاص بوشهر است، این غذا به علت داشتن ماهی، کشمش و شوید بسیار سالم بوده و برای بیماران مبتلا به کلسترول هیچ ضرری ندارد. البته نوع ماهی بکار برده شده در این غذا بعلت نمک سود شدن بسیار شور بوده بهمین دلیل باید آن را حداقل 3 بار با آب سرد بشویید تا نمک آن گرفته شود و تا جای ممکن آن را چندبار خیس کنید و آب آن را تعویض نمایید. این غذا می تواند یک پیشنهاد جدید و نو بر سر سفره مهمانی های شما باشد و آنان را شگفت زده کند .


upload_2017-2-14_11-12-5.jpeg
مواد لازم برای تهیه شور ماهی پلو :

ماهی شور متوسط 1 عدد

برنج 4 لیوان

شوید 200 گرم

پودر لیمو عمانی 1 قاشق غذاخوری

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

پیاز 1 عدد متوسط


upload_2017-2-14_11-12-5.jpeg



این مقااله را بخوانید : طرز تهیه سوپ سرد گوجه فرنگی
طرز تهیه شور ماهی پلو :

همانطور که گفته شد بعد ازینکه کاملا ماهی را شستیم و مقداری از شوری آن کاسته شد بخوبی آن را تمیز کرده و به قطعات کوچکتر تقسیم کنید . سپس برنجی را که از قبل خیس کرده بودید را اگر می خواهید کته کنید با شوید و مقداری روغن و به تعداد پیمانه برنج آب ریخته و می پزیم در غیر اینصورت پس از آبکش کردن بصورت لابلا شوید را اضافه نمایید. در مرحله بعد روغن را در تابه ریخته و پس از داغ شدن ماهی را در آن سرخ نمایید توجه کنید که روغن داغ باشد تا ماهی به تابه شما نچسبد می توانید کشمش ها را شسته و به ماهی درون تابه اضافه کنید و سرخ کنید اما اگر ظرف آن را تعویض نمایید بهتر است زیرا که طعم روغن ماهی به درون کشمش نفوذ نکند و بوی بدی نداشته باشد.




upload_2017-2-14_11-12-5.jpeg


پس بهتر است در تابه ابتدا پیاز را که بصورت نگینی یا خلالی خرد کردید را به دهمراه زرد چوبه و لیمو عمانی سرخ کرده و پس از طلایی شدن کشمش را اضافه کنید و اندکی پس از سرخ شدن آن، ماهی را به مخلوط در حال سرخ شدن اضافه کنید و پس از مدت زمان اندکی آن را از روی حرارت بردارید.

حال سرو کردن آن بسته به نوع طبخ برنج برای شما متفاوت است، اگر برنج را کته کردید می توانید مخلوط مایع آماده شده را در ظرف مخصوص کنار شوید پلو سرو کنید در غیر اینصورت اگر تمایل دارید تا برنج خود را آبکش کنید پس از آبکش کردن مواد درون تابه را به همراه شوید لابلای برنج اضافه کنید و پس از دم کشیدن مقداری روغن داغ روی برنج ریخته و آن را باهم ترکیب نمایید. مزیت دیگر آبکش کردن برای شما این است که می توانید از سیب زمینی یا هر نوع نان بعنوان ته دیگ استفاده کرده و برنج را بصورت قالبی برگردانید و از طعم لذیذ ته دیگ به همراه غذا لذت ببرید.

می توانید در کنار این غذا از زیتون، سیر ترشی و یا انواع ترشی استفاده کنید همچنین اگر تمایل به مصرف ماست داشتید، پونه یا نعناع را فراموش نکنید زیرا که ماهیو برنج طبعا سرد بوده و در کنار این غذا بهتر از یک چاشنی گرم استفاده کنید.

نوووش جان

تولید کننده های صنایع غذایی می توانند برای اطلاعات لازم و بیشتر در مورد خرید ماشین آلات لازم برای صنف خود میتوانند به قسمت انواع ماشین آلات صنایع غذایی و تجهیزات صنایع غذایی و ماشین آلات بسته بندی در ویکیوز مراجعه کنند.
 

kalanest

Registered User
تاریخ عضویت
4 فوریه 2017
نوشته‌ها
119
لایک‌ها
23
سن
36
محل سکونت
تهران
بالا