برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه عدسی به صورت خوشمزه و مجلسی در منزل

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
طرز تهیه عدسی
adasi-min.jpg


دستور تهیه عدسی لعاب دار خانگی مرحله به مرحله
عدسی یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی است که به راحتی قابل تهیه است. کسانی که از غذاهای گوشتی پرهیز دارند و دنبال غذاهای گیاهی هستند عدسی یک غذای عالی و مقوی است. عدسی را به عنوان صبحانه یا میان وعده هم سرو می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه عدسی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ایرانی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه عدسی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این عدسی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم برای تهیه عدسی
عدس یک پیمانه
پیاز 1 عدد
سیب زمینی 1 عدد
گوجه فرنگی 1 عدد
نمک و زردچوبه به میزان لازم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
روغن به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت عدسی

1. برای درست کردن عدسی، ابتدا عدس را پاک می کنیم و با آب ولرم خوب می شوییم و حدود یک ربع با آب سرد خیس می کنیم. بعد از یک ربع، آب عدس را عوض می کنیم و با مقداری آب سرد روی حرارت می گذاریم تا بجوشد و پخته شود.

2. بعد پیاز را نگینی خرد می کنیم و با کمی روغن در تابه تفت می دهیم. کمی هم نمک و زرد چوبه اضافه می کنیم. سپس سیب زمینی را هم نگینی خرد کرده و به تابه پیاز می ریزیم و تفت می دهیم تا سیب زمینی ها نرم شوند.

3. در ادامه ۱عدد گوجه فرنگی متوسط را پوست می گیریم و ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. وقتی همه مواد خوب تفت خورد، نمک، فلفل و رب را هم می ریزیم و حرارت را خاموش می کنیم.

4. در انتها وقتی عدس به خوبی پخته شد، مواد آماده شده را به عدس در حال جوش اضافه می کنیم و حرارت را خیلی کم می کنیم تا عدسی خوب جا بیفتد.

5. بعد از 10 دقیقه که عدسی به خوبی لعاب انداخت، آن را در ظرف می کشیم و همراه با نان و سبزی سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این عدسی خوشمزه لذت ببرید.
 
بالا