برگزیده های پرشین تولز

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
طرز تهیه لازانیا
lazania-min.jpg

دستور تهیه لازانیا با گوشت به صورت خوشمزه و خانگی
لازانیا با گوشت چرخ کرده از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذی است که به راحتی در منزل تهیه می شود. همانطور که می دانید لازانیا جزو ماکارونی و پاستا محسوب می شود و اصالت ایتالیایی دارد. لازانیا به خاطر اینکه با پنیر درست می شود و شباهت زیادی که به پیتزا دارد، بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. لازانیا را هم می توان در فر و هم روی گاز درست کرد.

لازانیا را علاوه بر گوشت با مرغ، قارچ، سیب زمینی و یا سبزیجات هم می توان درست کرد و با انواع سس از جمله سس کچاب یا سس بشامل سرو کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ایتالیایی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این لازانیا را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این لازانیای خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم لازانیا با گوشت 4 نفر
لازانيا 1 بسته
گوشت چرخ كرده ٢٥٠ گرم
پنير موزارلا به ميزان دلخواه
پياز 1 عدد
سير 3 حبه
رب گوجه فرنگي 1 پيمانه
جعفري خرد شده 1 پيمانه
كرفس خرد شده 1 پيمانه
قارچ خرد شده 12 عدد
روغن زیتون به میزان لازم
مراحل تهيه و پخت لازانیا
1. برای درست کردن لازانیا، ابتدا پياز را نگينی خرد می کنیم و در یک تابه با مقداری روغن زيتون تفت مي دهيم و بعد سير خرد شده و گوشت چرخ کرده را هم اضافه می کنیم.

2. بعد از تفت دادن گوشت، مقداری نمک، فلفل و زردچوبه می زنیم تا گوشت کمی سرخ و طلایی شود. بعد از آن كرفس خرد شده را می ریزیم و تفت می دهیم.

3. در انتها رب را به تابه اضافه می کنیم، کمی تفت می دهیم تا رنگ رب باز شود و آخر یک و نیم لیوان آب می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا کرفس چند دقیقه ای با حرارت ملایم پخته شود.

4. در ادامه یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب به جوش بیاید. بعد از جوشیدن، لازانیا را در آب جوش می ریزیم و بعد از ده دقیقه جوشیدن آن را آبکش می کنیم.

5. در انتها یک ظرف مخصوص فر برمی داریم، یک ردیف لازانیا را کف ظرف می چینیم و یک لایه از مواد گوشت و کرفس را روی آن می ریزیم و همه جای آن پخش می کنیم. بعد روی آن، پنیر و قارچ ورقه ای شده می ریزیم و دوباره ردیف بعد را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا همه مواد تمام شود.

6. وقتی تمام شد، مقداری جعفری خرد شده روی لازانیا می پاشیم و آن را به مدت ٤٥ دقيقه با حرارت 175 درجه سانتی گراد در فر مي گذاريم تا پخته شود. لازانیای آماده شده را با سس دلخواه سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این لازانیای خوشمزه لذت ببرید.
 
بالا