برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه مربای انجیر خوشمزه در منزل

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
طرز تهیه مربای انجیر
morabaye-anjir-min.jpg

دستور تهیه مربای انجیر خوشمزه در منزل با جوهر لیمو
مربای انجیر از مرباهای خوشمزه و بی نظیری است که به راحتی در منزل تهیه می شود. همانطور که می دانید مربا را می توان با انواع میوه ها درست کرد و در وعده صبحانه به همراه کره یا خامه یا ماست سرو کرد. برای مربای انجیر اکثرا از انجیر سبز تازه رسیده استفاده می کنند و مربای آن خوش رنگ و خوشمزه می شود و عطر و طعم عالی دارد. اما برخی افراد از انجیر سیاه له شه هم درست می کنند که رنگ مربا کمی مایل به قرمز یا قهوه ای می شود و برخی دیگر از نوعی انجیر بنام انجیر گلابی مربا درست می کنند.

از انواع مربا می توان مربای انجیر، مربا سیب، مربا آلبالو و ... نام برد.

به هر حال اگر با طرز تهیه مربای انجیر آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سایت تفریحی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این مربا را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی در خانه، به راحتی در منزل این مربای انجیر خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم مربای انجیر
انجیر ۵۰۰ گرم
شکر ۳۰۰ گرم
آب نصف لیوان
هل ۳ عدد
چوب دارچین ۱ عدد
جوهر لیمو یک چهارم قاشق مرباخوری
وانیل یک دوم قاشق مرباخوری
دستور تهیه مربای انجیر

1. برای درست کردن مربای انجیر، ابتدا انجیرها را می شوییم و دم آنها را می گیریم. سپس انجیرها را داخل قابلمه ای می ریزیم و روی آنها شکر می پاشیم. بعد قابلمه انجیر را به مدت 8 الی 12 ساعت در یخچال می گذاریم تا شکر جذب انجیرها شود.

2. بعد از 12 ساعت قابلمه انجیر را از یخچال در می آوریم و نصف لیوان آب به آن می ریزیم. قابلمه را روی حرارت می گذاریم، به محض اینکه آب مربا جوشید، حرارت را کم می کنیم تا انجیرها حدود 20 دقیه با حرارت ملایم بجوشد.

3. در این فاصله، گاهی با کفگیر کفِ روی مربا را بر می داریم. بعد از ۲۰ دقیقه جوشیدن، هل، چوب دارچین، جوهر لیمو و وانیل را به مربا اضافه می کنیم و چند دقیقه دیگر می جوشانیم تا مربا کاملا قوام پیدا کند.

4. وقتی که شربت مربا به غلظت کافی رسید، حرارت را خاموش می کنیم تا مربا خنک شود. در انتها چوب دارچین و هل را از مربا خارج می کنیم و مربا را توی شیشه می ریزیم.

5. برای اینکه تخم های انجیر داخل مربا نباشد، ابتدا انجیرها را داخل شیشه می ریزیم، سپس شربت مربا را از صافی رد می کنیم و داخل شیشه مربا می ریزیم.
نکات پخت مربای انجیر

می توانید به جای وانیل، ۳ قاشق سوپ خوری گلاب استفاده کنید یا از هیچ کدام استفاده نکنید.

برای خوش رنگ شدن مربا میتوانید در انتها 2 قاشق زعفران دم کرده به مربا اضافه کنید.
 
بالا