برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه موهیتو لیمو

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
34
محل سکونت
tehran
این روز ها نوشیدنی موهیتو در بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است، در کافی شاپ ها و رستوران های زیادی نوشیدنی موهیتو را با سلیقه های مختلف سرآشپزان تهیه می کنند. اما جالب است بدانید این نوشدنی خنک و تابستانی را در منزل به راحتی می توان تهیه کرد. دستورالعمل و طرز تهیه آن را در این مقاله با شما به اشتراک می گذاریم و امیدواریم از تهیه آن لذت برده و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید. پس با ما باشید در طرز تهیه موهیتو لیمو

توجه داشته باشید برای تهیه این نوشیدنی گوارا نمی توان از آبلیمو استفاده کرد و حتما نیاز است که از لیمو ترش های تازه و بزرگ استفاده کنید چون مزه ای که در پوست لیمو ترش است با آنچه در آبلیمو وجود دارد طعمی به خصوص را به نوشیدنی ماهیتو می دهد.

مقالات مرتبط: طرز تهیه موهیتو لیمو

پس برای شروع دو عدد لیمو ترش تازه و آبدار را به چهار قسمت بریده و با پوست درون غذاساز قرار دهید. سپس مقدار دو پیمانه آب و دو سوم پیمانه شکر به آن اضافه کنید و درب غذاساز را بگذارید.
به مدت 30 ثانیه با سرعت بالا هم بزنید تا لیمو ها خرد شده و آب آن خارج شود. این همان طعم آبلیمو مورد نظر برای تهیه شربت موهیتو است. توجه داشته باشید که قرار نیست لیمو ها به صورت پوره درآیند و فقط طعمشان باید خارج شود.
اکنون مخلوط آماده شده را از صافی عبور داده و درون پارچ بریزید و به آن دو پیمانه دیگر آب اضافه کنید. سپس مایع آماده شده را به مدت دو الی سه ساعت در یخچال نگه دارید تا حسابی خنک شود.
قبل از آن که آبلیمو تهیه شده را از یخچال خارج کنید لیوان هایی که قرار است موهیتو در آن ها سرو شود را آماده کنید. به این صورت که یک لیمو ترش را از وسط دو نیم کرده و به لبه ی داخلی لیوان بمالید تا دهانه ی لیوان به آبلیمو طبیعی آغشته شود. سپس لبه ی لیوان های آغشته به آبلیمو را درون ظرفی از شکر فرو برده و دراورید. خواهید دید که دانه های شکر به لبه ی لیوان می چسبند.

یک هاون کوچک فلزی تهیه نمایید و برگ های تازه ی نعنا را درون آن ریخته و بکوبید تا عطر و طعم نعنا خارج شود. مراقب باشید به هیچ وجه نباید نعنا ها را له کنید و فقط کافی است عطر و عصاره ی آن ها را خارج کنید. درضمن اگر هاون در دسترس ندارید درون یک کاسه به کمک یک قاشق چوبی نیز می توانید این کار را انجام دهید.
اکنون در هر لیوان مقداری برگ نعنای کوبیده شده بریزید و روی آن را با تعدادی قالب یخ بپوشانید. سپس آبلیموی تهیه شده ای که از قبل در یخچال قرار دادید را روی آن بریزید.
حال می توانید لیوان موهیتو را با قاچ های ظریفی از لیمو ترش تزیین نمایید.
توجه داشته باشید بهتر است برای تهیه نوشیدنی موهیتو از شکر دانه ریزی که می دانید به سرعت در آب حل می شود استفاده کنید.
امیدواریم از تهیه این نوشیدنی در منزل لذت ببرید.
منبع: بانک مقالات
 
بالا