برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه و درست کردن قارچ سوخاری خوشمزه در منزل

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
gharch-sokhari-min.jpg
قارچ سوخاری یک نوع پیش غذای پرطرفدار و فوق العاده خوشمزه است. امروزه قارچ سوخاری و سیب زمینی سرخ کرده در رستوران ها و فست فوت ها یک پیش غذای نوین و معروف محسوب می شود.

قارچ سوخاری به روش های مختلفی درست می شود. ما در این آموزش، قارچ سوخاری خانگی در تابه و فر را آماده کرده ایم.

به هر حال اگر با طرز تهیه قارچ سوخاری آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه قارچ سوخاری را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این قارچ سوخاری خوشمزه را درست کنید.
مواد لازم قارچ سوخاری
قارچ ۱۰ عدد
آرد سفید ۴ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر یک سوم قاشق مرباخوری
نمک یک سوم قاشق مرباخوری
آرد سوخاری به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت قارچ سوخاری

1. برای درست کردن قارچ سوخاری، ابتدا قارچ ها را تمیز می کنیم و سیاهی آنها را می گیریم. توجه داشته باشید که مهمترین نکته در تهیه قارچ سوخاری این است که قارچ نباید خیس باشد و آب داشته باشد، چون قارچ سوخاری ها آبکی می شود و کیفیت لازم را ندارد.

2. پس به همین خاطر، قارچ ها را با دستمال مرطوب پاک می کنیم و بعد سیاهی آنها را با چاقو برمی داریم، اگر هم احساس می کنید با پاک کردن تمیز نمی شود، قارچ ها را یکی یکی زیر آب می گیریم و بلافاصله سریع با دستمال خشک می کنیم.

3. سپس یک کاسه بزرگ برمی داریم و آرد، نشاسته ذرت، نمک و بیکینگ پودر را توی کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. بعد کمی هم آب اضافه می کنیم، به اندازه ای که مواد به حالت ماست در بیاید.

4. قارچ ها را یکی یکی داخل کاسه می اندازیم و همه جای قارچ ها را به مواد آغشته می کنیم و بعد از کاسه درمی آوریم و در آرد سوخاری می غلتانیم.

5. در ادامه داخل یک تابه کوچک و گود مقدار زیادی روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا روغن داغ شود. بعد قارچ های آغشته به مواد و آرد را یکی یکی در روغن سرخ می کنیم.

6. قارچ ها را داخل تابه زود زود برمی گردانیم تا نسوزد و همه جای آن سرخ شود. حرارت را هم خیلی کم می کنیم تا قارچ ها کاملا مغز پخت شود.

7. در انتها قارچ های سرخ شده را در ظرف می چینیم و با سس کچاپ یا هر سس دیگر که دوست داشتید تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این قارچ سوخاری خوشمزه لذت ببرید.
قارچ سوخاری در فر

برای تهیه قارچ سوخاری در فر، قارچ ها را بعد از اینکه در مواد داخل کاسه و آرد سوخاری غلتاندیم، داخل سینی می چینیم و در فر گرم شده با دمای 365 درجه قرار می دهیم. وقتی قارچ ها طلایی و قهوه ای شد، از فر در می آوریم.
نکات درست کردن قارچ سوخاری

در تهیه قارچ سوخاری به جای نشاسته ذرت، آرد ذرت هم می توان استفاده کرد. آرد ذرت زرد رنگ و نشاسته ذرت سفید رنگ است.
 
بالا