برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه و پخت خورشت به و آلو خوشمزه خانگی

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
khorosht-beh-va-alo-min.jpg
خورشت به و آلو از خورش های خوشمزه و خوش طعم می باشد و طرفداران خاص خودش را دارد. همان طور که می دانید به از میوه های خوش عطر می باشد و خواص بسیار زیادی دارد. اگر شما هم عاشق عطر و بوی به هستید، با این دستور آشپزی می توانید خورشت به و آلو خوشمزه و خوش طعم درست کنید.

خورشت به آلو را هم در مناطق مختلف کشورمون با دستورات و مواد مختلف درست می کنند و خورشت به و آلو اصفهانی ها و کرمانی ها از محبوب ترین خوشت های به و آلو در کشورمان می باشد. در کل خورشت به آلو را در دو طعم ملس و ترش درست می کنند و من همیشه نوع ترش آن را بیشتر می پسندم. ما در ادامه هر دو طعم این خورشت را به شما آموزش خواهیم دارد.
مواد لازم خورشت به و آلو - 4 نفر
گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم
پیاز درشت ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
آلو خورشتی 10 عدد
به ۲ عدد متوسط
زعفران دم کرده به میزان لازم
روغن به میزان لازم
آبلیمو به میزان لازم
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
مراحل تهیه خورشت به و آلو
1. ابتدا پیاز را را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و در یک قابلمه به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا کمی سبک و طلایی شود. سپس گوشت را که از قبل به صورت قورمه ای خرد کردیم، را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

2. پس از تفت دادن، مقداری نمک، زردچوبه و فلفل اضافه می کنیم و دوباره کمی تفت می دهیم و بعدش دو قاشق رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم و در انتها به اندازه لازم آب اضافه می کنیم و بعدش صبر می کنیم تا گوشت با حرارت ملایم بپزد.

3. در این مدت به را پس از شستن به صورت حبه ای خرد می کنیم و در یک تابه کمی تفت می دهیم تا موقع پختن داخل قابلمه له نشوند. هنگامی که گوشت پخت، به تفت داده شده را به همراه آلو خورشتی به قابلمه اضافه می کنیم و به مدت نیم ساعت دیگر صبر می کنیم تا به و آلو خورشتی هم بپزد.

4. در 10 دقیقه آخر پخت، زعفران دم کرده را به همراه دو قاشق غذاخوری آبلیمو ترش تازه اضافه می کنیم و نمک خورشت را دوباره تست می کنیم و بعدش صبر می کنیم تا خورشت با حرارت ملایم به خوبی بپزد و به غلظت مطلوب برسد. امیدواریم از خوردن این خورشت به و آلو خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت خورشت به و آلو
خورشت به و آلو ملس
برخی از افراد همانند خورشت فسنجون عاشق خورشت به و آلو ملس هستند. در صورتی که شما هم خورشت به آلو ملس دوسته داشته باشید، می توانید به جای اضافه کردن آبلیمو ترش به اندازه یک قاشق غذاخوری شکر یا به هر اندازه ای که دوست داشتید اضافه کنید.

اضافه کردن دارچین
در صورت تمایل می توانید کمی پودر دارچین هم به خوشت به و آلو اضافه کنید اما من هیچ وقت نمی زنم. چون دارچین رنگ خورشت را تغییر می دهد و من اصلا دوست ندارم.
 
بالا