برگزیده های پرشین تولز

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
shirini-noon-khamei-min.jpg
دستور پخت شیرینی نون ******* خانگی به سبک و روش قنادی ها
نون ******* از خوشمزه ترین و محبوب ترین شیرینی های ******* می باشد و طرفدارن بی شماری دارد. کمتر کسی پیدا می شود که عاشق شیرینی نون ******* نباشید و دست رد به سینه این شیرینی های خوشمزه بزند. در ابتدا شاید فکر کنید درست کردن شیرینی نان ******* به سبک قنادی فروشی ها در خانه بسیار مشکل باشد.

ولی در واقعیت اصلا این طور نیست و فقط کافی است یکبار دست به کار شوید و این شیرینی های نون ******* خوشمزه را در خانه درست کنید. مطمئنا بعدش همیشه از این نون خامه های خوشمزه درست خواهید کرد و از مهمان خود با این شیرینی های خوشمزه پذیرایی خواهید کرد.
مواد لازم شیرینی نون *******
تخم مرغ ۴ عدد
آرد 120 گرم
خامه قنادی نیم کیلو
شکر یک قاشق مرباخوری
وانیل مصف قاشق مرباخوری
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
کره ۵۰ گرم
آب ۲۰۰ میلی لیتر
مراحل تهیه شیرینی نان *******
1. ابتدا همه مواد را از یخچال بیرون می آوریم تا به دمای محیط برسند. برای شروع در یک تابه مناسب کره را به همراه مقداری آب, روغن و شکر روی حرارت می گذاریم تا کره آب شود و شروع به جوش های زدن های ریز بکند. وقتی یک دو جوش ریز زد، آرد را اضافه می کنیم و تند تند هم می زنیم تا آرد مثل حلوا یک طرف ظرف جمع شود.

2. حالا خمیر شیرینی نون حامه ای را از روی حرارت برمی داریم و بازش می کنیم تا کاملا خنک شود. در این مدت زمان 4 تا تخم مرغ را در یک ظف مناسب می شکنیم و هم می زنیم تا زرده و سفیده تخم مرغ ها باهم مخلوط شود. بعد از اینکه خمیر خنک شد تخم مرغ ها را طی سه مرحله به خمیر اضافه می کنیم و با همزن هم می زنیم تا به خورد خمیر برود.

3. وقتی تخم مرغ ها به صورت کامل با خمیر مخلوط شد وانیل و و بکینگ پودر را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم. سپس خمیر شیرینی نان ******* را توی قیف با ماسوره شکوفه یا بامیه می ریزیم. توجه کنید خمیر شیرینی نان ******* براق، چسبنده و کشدار می باشد.

4. در این مرحله کف سینی فر کاغذ روغنی می انداریم و مواد را با فاصله توی سینی می ریزیم و این کار را تا تمام شدن خمیر شیرینی نون ******* انجام می دهیم. پس از آن سینی را داخل فر با دمای 200 درجه سانتی گراد به مدت 30 تا 40 دقیقه می گذاریم تا نون های ******* حجم شون سه برابر شود و رنگ شان تغییر کند. (فر گرم شده یعنی فری که از 15 دقیقه قبل با دمای 200 درجه سانتی گراد داغ شده)

5. پس از اینکه شیرینی های نون ******* به خوبی پختند آن ها را از فر بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا کاملا سرد شوند. توجه کنید بافت نان ******* بعد از پخت، پوک و تو خالی می شود. حالا نوبت اضافه کردن خامه به داخل شیرینی های نان ******* است.

6. برای این کار خامه قنادی را توی میکسر می ریزیم و با دور تند به مدت یک ریع می زنیم تا فرم بگیرد. حالا خامه فرم گرفته را توی قیف می ریزیم و با ماسوره داخل شیرینی های نان ******* سرد شده می زنیم و بعد از تمام شدن کار، شیرینی های نون ******* را داخل یخچال نگهداری می کنیم. امیدواریم از خوردن این شیرنی های نان ******* خوشمزه لذت ببرید.
 
بالا