برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه و پخت کلم پلو به صورت کامل با مرغ

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
kalam-polo-ba-morgh-min.jpg
کلم پلو با مرغ جزو پلوهای خوشمزه و مجلسی است که بسیار پرطرفدار است. کلم پلو را علاوه بر مرغ با گوشت چرخ کرده و حتی بدون گوشت هم درست می کنند. کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی از پلوهای معروف شیراز است. همانطور که می دانید کلم فواید فراوانی دارد و خوردن آن چه به صورت ساده و چه در غذا حتما توصیه می شود.

از جمله فواید کلم می توان به افزایش عملکرد ذهنی و تمرکز افراد و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. همچنین کلم خاصیت آرام بخش بودن دارد که برای تسکین سردرد های مزمن موثر است. کنترل فشار خون و کمک به کاهش کلسترول بدن از دیگر مزایای کلم سفید محسوب می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه کلم پلو با مرغ آشنایی ندارید، ما در مقاله بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کلم پلو را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی این کلم پلو با مرغ را در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم کلم پلو با مرغ 4 نفر
برنج 4 پیمانه
سینه مرغ 1 عدد
پیاز درشت 1 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه به میزان لازم
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
دارچین ۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه به میزان دلخواه
مراحل تهیه و پخت کلم پلو با مرغ

1. برای درست کردن این غذای خوشمزه، ابتدا برنج را می شوییم و از قبل به مدت 3 ساعت خیس می کنیم. بعد سینه مرغ را به اندازه مکعب های کوچک و یا با دست به صورت ریش ریش خرد می کنیم. هم چنین کلم را هم خیلی ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

2. سپس پیاز را پوست می گیریم و به شکل خلالی نازک خرد می کنیم. بعد در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و پیاز را در تابه تفت می دهیم.

3. وقتی که پیاز نرم شد، سینه مرغ خرد شده را بهش اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کمی سرخ شود. برای طعم دار شدن مرغ، مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین و زعفران اضافه می کنیم.

4. بعد از اضافه کردن ادویه ها به مرغ، درب تابه را می گذاریم تا مرغ با حرارت ملایم پخته شود. بعد از 10 دقیقه، کلم خرد شده را هم به مرغ اضافه می کنیم و چند دقیقه ای تفت می دهیم تا کلم ها نرم شوند.بعد از اینکه کلم ها نرم شد و تغییر رنگ داد، یک قاشق ربع می ریزیم و خوب هم می زنیم. وقتی که مواد با هم مخلوط شد، حرارت را خاموش می کنیم.

5. در ادامه برنج خیس شده را در قابلمه آب جوش می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا خوب بجوشد و برنج پخته شود. بعد از 10 دقیقه جوشیدن، چند دانه برنج را لای انگشتمان له می کنیم، اگر سفت نبود ، آن را آبکش می کنیم.

6. در انتها بعد از آبکش کردن برنج، کف قابلمه را با روغن چرب می کنیم و ته دیگ نان یا سیب زمینی را کف قابلمه می چینیم. سپس به ترتیب یک لایه برنج و یک لایه از مواد مرغ و کلم در قابلمه می ریزیم و به همین ترتیب تا آخر می ریزیم تا تمام شود. فقط مقداری از مواد مرغ و کلم را برای تزیین نگه می داریم.

7. بعد از اینکه همه برنج و مواد را داخل قابلمه ریختیم، دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم و قابلمه را روی حرارت کم می گذاریم تا دم بکشد. نیم ساعت الی 40 دقیقه زمان برای دم کشیدن کلم پلو کافی است.

8. بعد از دم کشیدن کلم پلو ، آن را در دیس می کشیم و با باقی مانده مرغ و کلم و مقداری زرشک و هویج این غذای خوشمزه را تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کلم پلو با مرغ خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.
نکات درست کردن کلم پلو با مرغ

توجه داشته باشید که اضافه کردن ادویه به این غذا نقش اساسی در طعم غذا دارد. همچنین اگر دوست داشتید مقدار کمی کنجد کف قابمه بریزید تا ته دیگ خوشمزه ای داشته باشید.
 
بالا