برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه پلو یونانی خوشمزه در منزل

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
طرز تهیه پلو یونانی
polo-yonani-min.jpg

دستور پخت پلو یونانی در خانه مرحله به مرحله
پلو یونانی جزو پلوهای مخلوط و خوشمزه ای است که به آن پلوی سبزیجات هم می گویند. پلوی یونانی یک غذای فرنگی است و مربوط به کشور یونان می باشد. پلوی یونانی بسیار خوشمزه و مقوی است و می توان آن را با مرغ و گوشت یا بدون گوشت هم درست کرد.

همانطور که می دانید اصالت پلوها مربوط به کشور ایران است و انواع فراوان پلوهای ایرانی را می توان نام برد. اما در کشور های دیگر هم پلوها را با ذائقه های خودشان طبخ می کنند و کسانی که عاشق غذاهای متنوع و فرنگی هستند، می توانند پلوی یونانی را امتحان کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه پلو یونانی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه پلوی یونانی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این پلوی یونانی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم پلو یونانی 3 نفر
برنج 3 پیمانه
سینه ی مرغ به اندازه کافی
قارچ 500 گرم
پیاز 2 عدد
فلفل دلمه ای رنگی 2 عدد
نخود فرنگی پخته 1 لیوان
ذرت پخته 1 لیوان
آب مرغ 3 پیمانه
روغن یا کره به میزان لازم
دستور تهیه و پخت پلو یونانی
1. برای درست کردن پلو یونانی، ابتدا در یک قابلمه مناسب برنج را با 4 پیمانه آب به مدت چند ساعت خیس می کنیم. به اندازه لازم هم نمک به برنج می ریزیم.

2. بعد سینه ی مرغ را قیمه ای خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقدار کمی آب، نمک و زردچوبه روی حرارت می گذاریم تا پخته شود. توجه داشته باشید که آب حاصل از پخت مرغ را دور نریزید چون در آخر برای پخت پلو لازم می شود.

3. سپس قارچ ها را ورقه ای خرد می کنیم و در یک تابه با مقدار کمی روغن تفت می دهیم تا سرخ شوند. نخود فرنگی و ذرت را هم جداگانه آب پز می کنیم و کنار می گذاریم. فلفل دلمه ای های رنگی را نگینی خرد کرده و کنار می گذاریم.

4. در ادامه پیاز را نگینی خرد می کنیم و با کمی کره یا روغن داخل قابلمه تفت می دهیم تا پیازها نرم و سبک شود. بعد سینه ی مرغ پخته شده را ریش ریش می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم تا همراه با پیاز تفت داده شود.

5. وقتی پیاز و مرغ کمی سرخ شد، دو قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم و بعد از چند دقیقه فلفل دلمه ای های نگینی را می ریزیم و یکی دو دقیقه هم تفت می دهیم.

5. سپس قارچ های سرخ شده، ذرت و نخود فرنگی پخته شده را هم به مرغ اضافه می کنیم و خوب مواد را هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یک دست شود.

6. حالا مواد آماده شده را به برنج خیس شده می ریزیم و یک پیمانه هم آب مرغ می ریزیم و مواد را خوب هم می زنیم. نمک و آب برنج را چک می کنیم و قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا بجوشد.

7. وقتی به جوش آمد حرارت را کم می کنیم و پلو را مانند برنج کته دم می کنیم. دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم تا پلوی ما روی حرارت ملایم دم بکشد.

8. بعد از اینکه پلو دم کشید، آن را در دیس می کشیم و با زرشک روی آن را تزیین و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این پلوی یونانی خوشمزه و عالی لذت ببرید.

نکات پخت پلو یونانی
گوشت مرغ

می توانید به جای سینه از ران مرغ یا گوشت استفاده کنید. یا اینکه بدون گوشت پلو ‌را درست کنید. در صورت نداشتن مرغ می توانید از عصاره مرغ هم استفاده کنید. در این صورت توجه کنید باید نمک غذا را کنترل کنید.

سعی کنید اصلا از کنسرو نخود فرنگی و ذرت استفاده نکنید، چون ظاهر و طعم غذا خراب می شود.
 
بالا