برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه کتلت لپه خوشمزه و مجلسی در منزل

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
kotlet-lape-min.jpg
کتلت لپه با گوشت چرخ کرده یک نوع شامی خوشمزه و عالی است که درست کردن آن هم فوق العاده راحت و آسان می باشد. کتلت لپه را می توان با مواد مختلفی درست کرد. از جمله کتلت لپه با سویا، کتلت لپه و عدس ...

اگر شما هم مثل من همیشه به دنیال پخت غذاهای جدید هستند و می خواهید مزه هر غذایی را امتحان کرده باشید، پیشنهاد می کنم حتما طعم و مزه کتلت لپه با گوشت چرخ کرده را برای یکبار هم که شده امتحان کنید. خوردن این کتلت به دو صورت گرم و سرد خوشمزه است.

به هر حال اگر با طرز تهیه کتلت لپه با گوشت چرخ کرده آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کتلت لپه را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به را حتی در منزل این کتلت خوشمزه و عالی را درست کنید.

مواد لازم کتلت لپه
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
لپه
1 لیوان
سیب زمینی
۱ عدد
پیاز ۱ عدد
سبزی معطر شامل جعفری،پیازچه و تره ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عدد
آرد گندم ۱ قاشق غذاخوری
نمک،زردچوبه به میزان لازم
فلفل قرمز و سیاه به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت کتلت لپه با گوشت چرخ کرده

1. برای درست کردن کتلت لپه، ابتدا لپه را 24 ساعت قبل خیس می کنیم و در این فاصله چند بار آبش را عوض می کنیم. بعد از 24 ساعت خیس خوردن، لپه را آبکشی می کنیم و داخل قابلمه ای با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا کامل بپزد. سپس سیب زمینی را هم آبپز می کنیم.

2. وقتی که لپه کامل پخته شد، آن را توی میکسر به خوبی میکس می کنیم و داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم. بعد گوشت چرخ کرده را به لپه اضافه می کنیم، سیب زمینی آبپز و پیاز را هم رنده می کنیم و روی لپه می ریزیم و مواد کتلت را خوب مخلوط می کنیم.

3. سپس تخم مرغ، سبزی، آرد، نمک، زرد چوبه و فلفل را به مواد کتلت می ریزیم و مخلوط می کنیم و خوب ورز می دهیم تا همه مواد یکدست و چسبناک شود.

4. بعد از اینکه مواد کتلت آماده شد، آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. بعد از یک ساعت، آن را از یخچال در می آوریم و در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و داغ می کنیم.

5. حالا از مواد کتلت به اندازه قاشق برمی داریم و کف دست پهن و صاف می کنیم و در تابه می گذاریم تا با حرارت ملایم پخته شوند. بعد از اینکه یک طرف کتلت ها سرخ شد، طرف دیگر را برمی گردانیم تا دو طرف آن به خوبی سرخ شود.

6. وقتی همه کتلت ها سرخ شدند، آنهارا در دیس می کشیم و با گوجه فرنگی و خیار شور تزیین و سرو می کنیم . امیدواریم از خوردن این کتلت لپه با گوشت چرخ کرده خوشمزه و لذیذ لذت ببربد.
نکات پخت کتلت لپه

با این مقدار مواد لازم گفته شده می توانید 20 عدد شامی درست کرد.

برای تنوع بیشتر می توانید از مواد به اندازه یک گردو بردارید و وسطش را با انگشت سوراخ کنید و به شامی ها شکل بدهید.
 
بالا