برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه کرم بروله شکلاتی خوشمزه در منزل

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
creme-brulee-min.jpg
کرم بروله همانند دسر رومانف نوعی دسر خوشمزه و پرطرفدار فرانسوی می باشد و روی آن از یک لایه شکر کراملی کرانچی پوشیده شده است. شما می توانید این دسر فرانسوی پرطرفدار و خوشمزه را در دو نوع ساده و شکلاتی درست کنید.

مواد اصلی کرم بروله شکلاتی، پنیر ماسکارپوبه، خامه صبحانه، شکر، شکلات و تخم مرغ می باشد و این مواد را شما به آسانی می توانید از لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کرم بروله آشنایی ندارید، ما در این آموزش طرز تهیه دسر های خوشمزه بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کرم بروله شکلاتی را آماده کرده ایم تا شما به راحتی بتوانید کرم بروله خانگی خوشمزه همانند آشپزهای معروف درست کنید.
مواد لازم کرم بروله
پنیر ماسکارپونه 80 گرم
خامه صبحانه 80 گرم
شکر دانه ریز 1 قاشق سوپخوری خوری
شکلات 100 گرم
زرده تخم مرغ 2 عدد
وانیل یک چهار مقاشق چایخوری
شکر دانه ریز برای رویه 1 قاشق سوپخوری
مراحل تهیه و درست کردن کرم بروله شکلاتی

1. ابتدا در یک قابلمه کوچک، پنیر *******، خامه و شکر را مخلوط می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. با همزن دستی هم می زنیم تا نرم و یکدست شود. مراقب باشید به هیچ وجه نباید بجوشد.

2. پس از اینکه یکدست شد، آن را از روی حرارت بر می داریم و شکلات خرد شده را اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا ذوب و یکدست شود.

3. سپس 2 عدد زرده تخم مرغ و مقدار وانیل گفته شده را اضافه می کنیم و بعد همه مواد را باهم مخلوط می کنیم. هم اکنون مواد کرم بروله ما آماده پخت است.

4. برای این کار قالب های خود را با مواد کرم بروله پر می کنیم و بعد قالب ها را داخل یک سینی با دیواره بلند می گذاریم. سپس داخل سینی را با آب جوش پر می کنیم تا نصف قالب ها داخل آب جوش بماند.

5. حالا سینی را داخل فر گرم شده با دمای 170 درجه می گذاریم و به مدت 25 دقیقه صبر می کنیم تا کرم بروله شکلاتی ما به طور کامل بپزد. (برای گرم کردن قر آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید)

6. بعد از 25 دقیقه سینی را از فر خارج می کنیم و ابتدا صبر می کنیم تا در دمای محیط کمی خنک شود. سپس آن را به مدت 4 ساعت داخل یخچال استراحت می دهیم تا کاملا خنک شود و به اصطلاح خودش را بگیرد.

7. بعد از 4 ساعت قالب های حاوی کرم بروله را از یخچال خارج می کنیم و روی هر کدام از کرم بروله ها، یک قاشق غذاخوری شکر می ریزیم و با دستگاه تورچ شکر یا فندک، شکرها را ذوب و کاراملی می کنیم و بعدش سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر کرم بروله شکلاتی خوشمزه لذت ببرید.
نکات درست کردن کرم بروله شکلاتی
نوع شکلات

توجه کنید برای کرم بروله شما می توانید از انواع شکلات سفید، تلخ، شیری، میوه ای و ... استفاده کنید. برای شکلات تلخ بهتر است از دو برابر مقدار شکر گفته شده استفاده کنید.
نوع شکر

برای کرم بروله بهتر است از شکر دانه ریز استفاده کنید. در صورتی که شکر شما دانه درشت می باشد، بهتر است قبل از استفاده یک دور آن را آسیاب کنید تا ریز شود.
 
بالا