برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه کرم کاستارد مرحله به مرحله

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
cream-custard-min.jpg
کرم کاستارد جزو کرم های خوشمزه و لذیذی است که می توان از آن به عنوان دسر، میان وعده و یا برای تزیین کیک و شیرینی های خانگی استفاده کرد. کرم کاستارد را می توان با پودر کاستارد آماده درست کرد یا با پودر نشاسته ذرت به صورت خانگی تهیه کرد که در این صورت کرم سفید رنگی خواهد شد.

ناگفته نماند کرم کاستارد را می توان به دو صورت ساده و شکلاتی درست کرد و ما در ادامه هر دو روش را به شما یاد خواهیم داد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کرم کارستارد آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کرم کاستارد ساده و شکلاتی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این کرم کاستارد خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم کرم کاستارد ساده و شکلاتی
پودر کاستارد 2 قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق غذاخوری
شیر 2 لیوان
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه کرم کاستارد ساده

1. برای تهیه کرم کاستارد ساده، ابتدا پودر کاستارد و شکر را در ظرفی می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم. سپس 2 لیوان شیر سرد را به مخلوط شکر و پودر کاستارد اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مواد در شیر کاملا حل شود و موقع پخت گلوله نشود.

2. وقتی شکر و پودر کاستارد در شیر حل شدند، ظرف را روی حرارت قرار می دهیم و مرتب با چنگال هم می زنیم. فقط مواظب باشید که در اثر زیاد هم‌ زدن، بافت کاستارد از بین نرود.

3. کرم کاستارد را تا زمانی که به غلظت مناسب برسد، روی حرارت هم می زنیم. تقریبا مدت زمان غلیظ شدن کرم بیش از 5 دقیقه طول نمی‌کشد. پس از هم زدن کرم چشم برندارید و مرتب و آهسته آن را هم بزنید.

4. وقتی به غلظت لازم رسید، حرارت را خاموش می کنیم و کرم کاستارد آماده شده را در قالب چرب شده یا ظرف مور نظر می ریزیم و به همین سادگی یک دسر خوشمزه و فوری خواهید داشت که طعم فوق‌ العاده ‌ای دارد. امیدواریم از خوردن این کرم کاستارد خوشمزه لذت ببرید.
طرز تهیه کرم کاستارد شکلاتی

برای تهیه کرم کاستارد شکلاتی، در همان ابتدای کار و قبل از اضافه‌ کردن شیر، 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را به مواد خشک اضافه می کنیم و بعد بقیه مراحل را ادامه می دهیم.توجه داشته باشید که در تهیه کرم کاستارد شکلاتی اگر کرم کاستارد بیش از حد سفت شد، موقع هم زدن روی حرارت با اضافه ‌کردن کمی شیر داغ، غلظت آن را تغییر دهید.
نکات درست کردن کرم کاستارد

اگر می‌خواهید کرم کاستارد سفتی داشته باشید، به طوری‌ که بتوان آن را با چاقو برید، موقع اضافه کردن مواد، باید 1 لیوان شیر داخل کرم کاستارد بریزید ولی برای تهیه کاستارد روان یا مایع مانند، میزان شیر را 3 لیوان در نظر بگیرید.
 
بالا