برگزیده های پرشین تولز

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
طرز تهیه کشک بادمجان
kashk-bademjan-min.jpg

دستور پخت کشک و بادمجان مخصوص و خوشمزه در خانه
کشک بادمجان از جمله غذاهای سنتی و خوشمزه ای است که از قدیم تا به امروز در بین ایرانیان بسیار معروف و پرطرفدار می باشد. کشک بادمجان را با بادمجان سرخ کرده و کشک درست می کنند و به عنوان پیش غذا یا غذای خوشمزه و لذیذ سرو می کنند. کشک بادمجان با اینکه بسیار راحت و آسان تهیه می شود، اما اگر فوت و فن پخت این غذارا بلد باشید، به راحتی می توانید یک کشک بادمجان خوشمزه و مجلسی درست کنید.

از معروفترین های این غذای خوشمزه، کشک بادمجان رشتی و اصفهانی است. بهتر است بدانید در برخی از دستور العمل های آشپزی کشک بادمجان، این غذا را با گوشت و بادمجان درست می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه کشک بادمجان آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه کشک بادمجان را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این کشک بادمجان خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم برای کشک بادمجان برای ۳ نفر
بادمجان ۴ عدد
کشک ۳ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
زعفران 2 قاشق غذاخوری
گردو در صورت تمایل
نعنا داغ برای تزیین
پیاز داغ برای تزیین
دستور تهیه و پخت کشک بادمجان
1. برای شروع، ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم و از وسط نصف می کنیم. روی بادمجان ها مقداری نمک می پاشیم و چند دقیقه ای جلوی آفتاب می گذاریم تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. بعد با یک دستمال تمیز آب بادمجان ها را خشک می کنیم.

2. سپس در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و بادمجان ها را در تابه سرخ می کنیم. فقط دقت کنید که زیاد روغن نریزید و اگر روغن بادمجان ها کم بود، درب تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا بادمجان ها روغن اضافی را پس دهند و سرخ شوند.

3. بعد از اینکه بادمجان ها را سرخ کردیم آنها را از تابه جمع می کنیم و با گوشت کوب خوب می کوبیم تا کاملا له شوند. می توانید با استفاده از چنگال هم آنها را له کنید.

4. در ادامه پیاز را خلالی خرد می کنیم و در یک تابه با مقداری روغن سرخ می کنیم. سیر را هم رنده کرده و به همراه زردچوبه و نعنا خشک به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

5. بادمجان کوبیده شده را به تابه پیاز اضافه می کنیم و نیم لیوان هم آب جوش می ریزیم و صبر می کنیم تا حدود نیم ساعت بجوشد.

6. بعد از نیم ساعت، کشک را در کمی آب حل می کنیم و همراه با زعفران دم کرده به مواد اضافه می کنیم و یک ربع هم صبر می کنیم تا مواد با کشک بجوشد. وقتی که کشک به خورد بادمجان ها رفت حرارت را خاموش می کنیم.

7. کشک بادمجان آماده شده را در ظرف می کشیم و با پیاز داغ و نعنا داغ و گردو تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این کشک بادمجان خوشمزه لذت ببرید.
 
بالا