برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه کوفته سیخی مجلسی و خوشمزه

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
koofteh-sikhi-min.jpg
کوفته ها از غذاهای خوشمزه و سنتی می باشد و امروزه آن را در انواع مختلف درست می کنند. برای مثال کوفته سیخی یکی از این نوع کوفته ها می باشد و با موادی همچون گوشت قرمز، تخم مرغ، پیاز و ... درست می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه کوفته سیخی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کوفته سیخی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این کوفته خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم کوفته سیخی
گوشت قرمز چرخ کرده ۴۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
جعفری خرد شده 4 قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
آرد 3 الی 4 قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
پودر فلفل قرمز و فلفل سیاه به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت کوفته سیخی

1. برای شروع پخت، ابتدا پیاز را داخل یک کاسه بزرگ رنده می کنیم. سپس گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد، جعفری خرد شده و به اندازه لازم نمک و پودر فلفل به پیاز رنده شده اضافه می کنیم.

2. همه مواد بالا را خوب مخلوط می کنیم و ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود. سپس از مواد به دست آمده، کوفته های کوچکی درست می کنیم. کوفته ها تقریبا به اندازه تخم مرغ باشد.

3. وقتی همه کوفته ها تمام شد، آنها را به سیخ های چوبی می زنیم. سپس داخل تابه مقداری روغن می ریزیم، وقتی روغن داغ شد، سیخ کوفته ها را در ماهی تابه قرار می دهیم و دربش را می گذاریم تا کوفته ها با حرارت ملایم بپزد.

4. بعد از اینکه یک طرف کوفته ها سرخ شد، طرف دیگر را بر می گردانیم تا همه جای کوفته ها خوب سرخ شود. در انتها که کوفته ها پخته شد، در ظرف مناسبی می کشیم و با سیب زمینی سرخ شده و سس تزیین می کنیم.
مواد لازم سس کوفته سیخی
گوجه فرنگی ۳ عدد
پیاز 2 عدد
سیر 3 حبه
فلفل دلمه ای قرمز نصف یک عدد
روغن ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
پودر شکر نصف قاشق چای خوری
طرز تهیه سس

1. برای درست کردن سس، فلفل دلمه ای، پیاز و سیر را ریز خرد می کنیم و با مقداری روغن در تابه تفت می دهیم. بعد گوجه فرنگی ها را رنده می کنیم و همراه با یک قاشق رب به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم.

2. حالا نصف استکان آب و مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر شکر را هم به سس اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا سس به جوش بیاید. وقتی سس کاملا جوشید و جا افتاد از روی حرارت برمی داریم.
تهیه کوفته سیخی در اجاق یا منقل

برای کباب کردن کوفته ها روی منقل یا اجاق گاز، به اندازه کافی ذغال را در منقل داغ می کنیم و و کوفته ها را روی منقل قرار می دهیم تا سرخ و پخته شود. کوفته ها را زود زود برمی گردانیم تا یک طرف آن نسوزد.
نکات درست کردن کوفته سیخی

اگر کوفته ها را روی اجاق یا منقل می پزید از سیخ فلزی استفاده کنید، ولی اگر در ماهی تابه سرخ می کنید سیخ چوبی بهتر است.
 
بالا