برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه کیک دبل شکلاتی

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
recipe-image-legacy-id--1043451_11.jpg
طرز تهیه کیک دبل شکلات
کیک شکلاتی یکی از محبوب‌ترین انواع کیک‌ها در مهمانی‌های تولد و خانوادگی و در حتی در کافه‌هاست. دستورهای مختلفی برای کیک شکلاتی وجود دارد. میزان شکلات آن بستگی به ذائقه‌ها دارد. استفاده از خامه، چیپس شکلات و انواع دیگر افزودنی‌ها نیز همگی به سلیقه و ذائقه‌ی شخصی و خانوادگی برمی‌گردد. در این پست یک شیوه‌ی آسان برای رسیدن به کیکی لذیذ و همه پسند آموزش خواهیم داد. برای آماده‌سازی مواد بین 30 تا 40 دقیقه و پخت آن بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان از شما می‌برد. این مقدار به شما 14 برش می‌دهد و دستور آن واقعا آسان است. حتما امتحانش کنید:
مواد مورد نیاز:
200 گرم شکلات تلخ (به میزان 60 درصد از حجمش را خرد کنید)
200 گرم کره
1 قاشق غذاخوری قهوه‌ی فوری
85 گرم آرد آماده (که همراه آن نمک و بیکینگ پودر مخلوط شده)
85 گرم آرد ساده
¼ قاشق چای‌خوری جوش شیرین
200 گرم شکر قهوه‌ایی آسیاب شده
200 گرم شکر قهوه‌ایی
25 گرم پودر کاکادو
3 عدد تخم مرغ متوسط
75 میلی‌لیتر دوغ
شکلات رنده شده برای تزیین
برای روکش شکلاتی
200 گرم شکلات تلخ خرد شده
300 میلی‌لیتر خامه‌ی دوبل
2 قاشق غذاخوری شکر طلایی
طرز تهیه:
1- فر را در دمای 160 درجه سانتی‌گراد گرم کنید و در یک ظرف کیک به اندازه 20 و عمق 7.5 سانتیمتر، کره بمالید.
2- شکلات تلخ و کره را در یک ظرف متوسط بریزید. یک قاشق چای‌خوری قهوه فوری را در 125 میلی‌لیتر آب سرد را داخل ظرف بریزید. در یک حرارت ملایم قرار دهید تا مواد ذوب شوند مراقب باشید آنها را نسوزانید. بعد از 5 دقیقه، آنها را نصفه و نیمه هم بزنید.
3- آرد شیرینی‌‌پزی، آرد ساده، جوش شیرین، پودر شکر قهوه‌ای، شکر قهوه‌ای و پودر کاکادو را مخلوط کرده و مواد را صاف کنید تا توده‌ای نماند. سپس تخم مرغ را در دوغ هم بزنید.
4- مخلوط شکلات ذوب شده و تخم مرغ را در ظرف آرد بریزید. همه چیز را هم بزنید تا صاف و یکدست شود.
5- مواد را در ظرف کیک‌پزی بریزید و بگذارید برای 1.25 تا 1.30 دقیقه بپزد. مرکز کیک را فشار دهید و ببینید به خوبی پخته یا نه. سپس آن را خارج کرده و بگذارید تا خنک شود. وقتی کیک سرد شد آن را به صورت افقی به سه طبقه تقسیم کنید.
6- حالا باید روکش کیک را درست کنید. شکلات تلخر را در یک ظرف بریزید. خامه را اضافه کنید و بعد شکر قهوه‌ای را بریزید. روی حرارت بگذارید تا به جوش برسد سپس از حرارت بردارید و روی شکلات بریزید. هم بزنید تا مخلوط صاف شود. بگذارید کمی خنک شود و کمی ضخامت به خود بگیرد.
7- لایه‌های کیک را با سس ساندویچ کنید. بقیه را روی کیک بریزید و با چاقوی مخصوص کیک دیوار‌ه‌ها را صاف کنید. در آخر روی آن را با خورده شکلات و کاکائوی رول شده تزئین کنید. برای 3 تا 4 روز یک کیک خوب خانگی خواهید داشت.
 
بالا