برگزیده های پرشین تولز

طرفداران ایتالیا - لاجوردی پوشان بی همتا

JVD

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
30 آپریل 2010
نوشته‌ها
5,650
لایک‌ها
6,500
سن
39
سلام به همه
نمیدونم دیشب چرا بعد از بازی وقتی گزارشگر داشت با فورلان مصاحبه میکرد یهو دلم گرفت . یه طوری عجیب دلم هوای ایتالیا رو کرد که افسوس ما به بازی هفتم نرسیدیم
بگذریم
جست گریخته یه خبرهایی از ایتالیا دیدم گفتم بیارم .

تولدو خداحافظی کرد. یادش بخیر چه یورو داشتیم با تولدو سال 2000.

e250950dabad4f948800.jpg


سایت گل- فرانچسکو تولدو دروازه بان ایتالیایی در صحبتهایی اعلام کرد که پس از 20 بازی فوتبال به صورت حرفه ای، به زمان خداحافظی از دنیای فوتبال نزدیک شده است
این ستاره ایتالیایی در صحبتهایش اعلام کرده که به زودی کفشهایش را آویزان کرده و از فوتبال خداحافظی می کند و در پشت صحنه دنیای فوتبال به فعالیت خواهد پرداخت
تولدو در صحبتهایی به وب سایت رسمی باشگاه اینتر گفت:« من تصمیمم را گرفته ام و از حضور در زمین فوتبال دست می کشم.این اولین باری است که این صحبت رارسما به زبان آورده ام و واقعا احساساتی شده ام.تعطیلات امسال من بسیار طولانی خواهد بود، چرا که با فوتبال خداحافظی کرده ام. به رغم این، مطمئن باشید که با باشگاه درتماسم و با کمپ اینتر همکاری می کنم و برای بهبود وجهه تیم تلاش خواهم کرد.»
تولدو از 5 سال پیش که ژولیو سسار به رختکن اینتر رسید، نیمکت نشین شد ولی در صحبتهایی اعلام کرد که از اینکه در این باشگاه بوده و مانده راضی است و ماندن را به رفتن ترجیح می داده.
او ادامه داد:« فکر می کنم تمام اعضای باشگاه با هم رو راست بوده ایم. به همین دلیل پیروزی ها از راه رسیدند و جو بسیار خوبی بر رختکن تیم حاکم شد. »
این دروازه بان 38 ساله که از سال 2001 در رختکن اینتر است در بخش پایانی صحبتهایش گفت در فکر ترتیب دادن یک دیدار خداحافظی نیست
تولدو فوتبالش را در سال 1987 و با تیم جوانان میلان آغاز کرد و سه سال بعد به تیم اصلی راه یافت ولی هرگز برای این تیم به میدان نرفت و به صورت قرضی به تیمهایی از جمله ورونا، ترنتو و راونا سپرده می شد.
او در سال 1993 به فیورنتینا رفت و هشت سال بعد با جدایی از این تیم به رختکن اینتر منتقل شد.


با اینکه اینتری بود من ازش خوشم میومد. برای ایتالیا دروازبان خوبی بود.
این جمله اش تو ذهنم مونده که گفت: تا وقتی عاشقی خواهی باخت.


و یه گلر دیگه: یعنی بوفون

جیانلوئیجی بوفون، دروازه بان تیم ملی ایتالیا در صحبتهایی، مارچلو لیپی،سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا را "پیروز و برنده " نامیده و بدین ترتیب پاسخگوی انتقادات وارده به لیپی شده است.
پس از ناکامی تیم ملی ایتالیا در رقابتهای جام جهانی، خیلی ها نوک پیکان انتقاداتشان را به سمت لیپی نشانه رفتند ولی جیانلوئیجی بوفون، در صحبتهایی از لیپی خواسته تا این صحبتهارا ببخشد و فراموش کند.
بوفون به رادیو 2 گفت:« فکر می کنم که برندگانی مثل لیپی هرگز تنها نیستند.»
لیپی تمام سرزنشها و انتقادات وارده به تیم را به جان خرید و بوفون در این رابطه گفت:« پیش از هر نکته ای باید به این توجه کرد که تیم ما متشکل از بازیکنان جوان زیادی بود و این طور به نظر می رسید که آنها چندان به جو رقابتهایی این چنینی عادت ندارند .پس کاملا طبیعی بود که مشکلات روانی این چنینی ای بروز کند. تمام مطبوعات در جریان رقابتهای جام کنفدراسیونهای سال گذشته نیز ما را به باد انتقاد می گرفتندو می گفتند که تیم قهرمان سال 2006 می بایست در خانه می ماندند ولی ما هم به تجربه نیاز داریم.»
 

JVD

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
30 آپریل 2010
نوشته‌ها
5,650
لایک‌ها
6,500
سن
39
بوفون:ما سورپرایز منفی جام بودیم!
جیانلوئیجی بوفون، سنگربان تیم ملی ایتالیا،معتقد است که زمان ارزیابی مجدد پتانسیلهای فوتبال ایتالیا فرا رسیده است و معتقد است که عنوان"قهرمان دنیا" و توقعات بالا از آتزوری، ارزشهای واقعی تیم را نابود کرده بود.

بوفون در صحبتهایش اعلام کرد که هیچ وقت باورنمی کرد که تیمش در رقابتهای جام جهانی با حذف زودهنگامی مواجه شود ولی حس می کند که موقعیتهای موفقیت تیمش به اشتباه محاسبه شده بود، هر چند بازیکنان اعلام کرده بودند که می خواهند در جام جهانی آفریقای جنوبی به قهرمانی برسند.

بوفون در صحبتهایی به اسکای سپورت ایتالیا گفت:« ما سورپرایز منفی جام بودیم! یک سورپرایز خیلی بزرگ.هیچ کسی نمی توانست تصور کند که مااز گروهمان صعود نکنیم ولی اگر از گروهمان صعود می کردیم هم نمی توانستیم به مراحل بالاتر راه بیابیم.»
جی جی بوفون که به خاطر مصدومیت در دو دیدار از سه دیدار تیمش بازماند، ادامه داد:« من این را در چند روز اخیر درک کرده ام.شاید می تواند درس بزرگی برای آینده ما باشد ، این باعث می شود که ما دریابیم که ارزش واقعی تیم ما چیست.»



لیپی و هواداران
مارچلو لیپی، مربی سابق ایتالیا هنوز نمی تواند از دست هواداران خشمگین این تیم بگریزد. او در حالی که در سواحل توسکانی داشت به استراحت می‌پرداخت، مورد حمله آنها قرار گرفت.
لیپی داشت سوار بر قایق به سمت جزایر جیلیو و البا می‌رفت. مربی سابق ایتالیا از قایق پیاده شد تا غذایی بخورد و اندوه آفریقای جنوبی را در کنار دریا فراموش کند که ناگهان چند طرفدار به او دشنام دادند.
او در آن جا ماند، ولی به تدریج و با نزدیک شدن به غروب آفتاب، سیل توهین و ناسزا به سمت او باریدن گرفت. لیپی هم در حالی که می‌گفت: «عصر به خیر، عصر به خیر» از جمع آنها جدا شد.
او سپس بلافاصله به ساحل برگشت و به خانه رفت تا از دردسرهای بعدی جلوگیری کند.
 

Radiohead

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
3,856
لایک‌ها
184
دیگه باید دست از سر لیپی بردارن! اشتباهات زیادی کرد و همه میدونن ولی حالا گذشته ها گذشته لیپی رفته و پراندلی جاش اومده. خوب نیست انقدر به پر و پای کسی که به هر حال ایتالیا رو قهرمان کرده بپیچن!
 
Last edited:

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
ایتالیا از ایام قدیم oriundi داشته. چیز تازه ای نیست و سنتی نیست که بخواد از بین بره.

حساسیت من در صورتی هست که بخواد زیاده روی شه. میگم که، روی یک یا دو تا حساسیتی ندارم، اگه اون ها اصلیت ایتالیایی داشته باشن نه کسی مثل آمائوری که وضعیتش مثل کاکائو!! هست (امشب هر دفعه دوربین میرفت رو این بابا اعصابم خورد میشد. یه برزیلی بی استعداد تو تیم ملی آلمان چه کار میکنه آخه؟!)

یه فرقی بین ایتالیا و امثال آلمان یا فرانسه هست. بازیکن هایی که میان به ایتالیا عموما از امریکای جنوبی هستن و اصل و نسب شون برمیگرده به همین ایتالیا (به خاطر سیل مهاجرت ایتالیایی ها به امریکای شمالی و جنوبی تو یکی دو قرن گذشته). یه چیزی میخوندم جالب بود، تو بوئنوس آیرس 6 میلیون نفر واجد پاسپورت ایتالیایی هستن (یعنی کساییکه قانونا میتونن به خاطر اصل و نسب ایتالیایی شون برای پاسپورت ایتالیایی اقدام کنن). بیشتر از رم و میلان!

این 180 درجه با مورد فرانسه و آلمان فرق داره!

-

راستی یه خبر جالب اومده رو مدیاست، روبرتو باجو احتمالا در نقش مدیر فنی (گوگل ترجمه کرده درست معلوم نیست چی میگه) به آتزوری برمیگرده.

البته از اون 10 تا بازیکن آلمان که اصلیت خارجی دارن 5 تاشون semi german هستن یعنی دورگه ان و پدر و یا مادرشون آلمانی هستن پس نمیشه بهشون گفت خارجی ضمن این که همه اون ده تا متولد آلمان هستن یا در بچگی با خانواده به آلمان مهاجرت کردن به جز کاکائو
منتها این گزارشگرای ما وقتی مثلا به خدیرا میرسن میگن تونسی الاصل در حالی که مادرش آلمانیه و در المان هم به دنیا اومده
یعنی کلا مادر آلمانیشو نادیده میگیرن یا اگه پدرش آلمانی باشه و مادرش واسه یه جا دیگه پدرشو نادیده میگیرن!!
یا مثلا تو یه بازی بایرن تو لیگ قهرمانان یادمه فردوسی پور میگفت گومز دورگست و مادرش آلمانیه و یه جای دیگه تو همون بازی گفت گومز بازیکن اسپانیایی الاصل.خوب اگه دو رگست چرا میگی اسپانیایی الاصل!؟
اینا یه بار نشد فرانسه رو که چند برابر آلمان بازیکن خارجی داره بیان اصلیت بازیکناشو بگن
یا مثلا یه بار نشده بگن رونی بازیکن ایرلندی الاصل
 

Radiohead

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
3,856
لایک‌ها
184
من نمیدونم چرا فکر میکنی من مثلا میام حرف های گزارشگر های احمق مون رو تایید میکنم. دیگه عصر اطلاعات و اینترنته در مورد هر بازیکن که بخوایم میتونیم خودمون تحقیق کنیم احتیاجی به اطلاعات عموما غلط این گزارشگر ها نیست!

من روی صحبتم به بازیکن هایی مثل کاکائو و آمائوری بود که هیچ صنمی به ترتیب با آلمان و ایتالیا ندارن و فقط به این دلیل که اونقدر استعداد نداشتن که برای برزیل بازی کنن سعی کردن بیان برای این کشور ها بازی کنن. به نظر من حضور هر دوشون تو این تیم ها مضحک هست و ترجیح میدم یه بازیکن از همون کشور جاشون باشه.

یه سری هستن که اصلیتی غیر از آلمان/ایتالیا دارن ولی چون تو این کشور ها به دنیا اومدن بزرگ شدن به نظر من این حق رو کاملا دارن که برای همون کشور هم بازی کنن. مثل مسوت اوزیل و ماریو بالوتلی. ولی من به اینها نمیگم آلمانی و ایتالیایی. در خوشبینانه ترین حالت میشه گفت آلمان ترک تبار و ایتالیایی غنایی الاصل!

ادیت: یه سری هستن به قول تو مثل گومز و خدیرا که دو رگه هستن و وضعیت شون معلومه دیگه.

یه سری هم هستن که یه نسبت هر چند دوری با اون کشوری که بازی میکنن دارن ولی متولد اونجا نیستن. کلوزه که از طرف پدرش اصلیتی آلمانی داره، یا مثلا مائورو زارته که از طرف مادرش اصلیتی ایتالیایی داره. من مشکلی با حضور اینها هم ندارم!

میمونه کسی مثل پودولسکی که وضعیتی مشابه کاکائو داره ولی این جا بحث نژادپرستی پیش میاد دیگه :دی باز دیدن پودولسکی در آلمان خیلی معقول تر و قابل تحمل تره تا کاکائو. نه به خاطر رنگ پوست کاکائو به خاطر اینکه آلمان و لهستان دو کشور همسایه و اروپایی هستن و بلاخره خیلی شباهت های نژادی و فرهنگی بین شون هست. همین تروخوفسکی مثلا اجدادش در زمان فکر میکنم جنگ دوم جایی زندگی میکردن که جزو آلمان بوده یعنی تبعه آلمان بودن بعد اون قسمت شده لهستان امروزی.
 
Last edited:

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
درسته منم نگفتم شما تحت تاثیر گزارشگر هایی
منم با حضور بازیکنی مثل کاکائو مخالفم
ولی با اونایی که متولد آلمان هستن نه
هر چند اول باید به بازیکنای بومی توجه بشه و بعد به خارجی تبارها برای پوشیدن پیراهن تیم ملی
حضور خارجی ها هم شاید به خاطر کم شدن علاقه استعدادهای بومی آلمانی در دهه اخیر بوده باشه که باعث حضور اونا شده که البته این مشکلم داره برطرف میشه
در مورد ترخوفسکی بعد از جنگ جهانی دوم یک هفتم خاک آلمان به کشورهای دیگر واگذار شد که خیلی از مردم آلمان در اون نواحی زندگی می کردن فکر کنم یک دهم جمعیت اون زمان آلمان.که بخشی از اون هم به لهستان واگذار شده بود.و تروخوفسکی هم از فرزندان هموناست.
پ.ن:البته در مورد اون اعداد یک هفتم و یک دهم که گفتم مطمئن نیستم طبق حضور ذهنی که الان داشتم گفتم شاید اشتباه باشه.
 
Last edited:

Radiohead

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
3,856
لایک‌ها
184
نمیدونم من توهم زدم یا اینکه پستت با "اولا" شروع میشد. حس کردم کمی عصبانی هست لحنت! الان ولی نگاه میکنم اون اولا نیستش :دی anyway. موافقم. من هم جز با کاکائو و آئوگو مشکلی با بقیه ی بازیکن هایی که 100% آلمانی نیستن ندارم. حتی پودولسکی چون حداقل به یه دردی میخوره و خوب بازی میکنه.

-
-

این پراندلی یه خواب هایی برای oriundo ها داره.. من تقریبا دارم مطمئن میشم میخواد از یکی حداقل دعوت کنه:


Prandelli wants football revamp
Tuesday 13 July, 2010
Italy boss Cesare Prandelli has called for video technology to be introduced to football, as well as a change to how matches are timed.

prandellinews05.jpg


Speaking to ‘Sette’ magazine, the former Fiorentina Coach believes that FIFA need to make alterations to the laws of the game.

“Technology needs to be brought in,” he said. “The referee should have a microphone so that we can all hear what he decides.

“You have to say that video technology already exists. Look at the World Cup Final in Berlin in 2006 with regard to the dismissal of Zinedine Zidane.

“The fourth official told the referee what had happened after seeing a replay on his monitor. They haven’t admitted to that, but that is what happened.”

The former Juventus midfielder also believes that it may be time to change the 90-minute format of games.

“We should have two 30-minute periods where the clock only ticks down when the ball is in play, like they do in basketball.”

Prandelli was also asked about his possible use of Oriundi during his international reign and for a comment on Fiorentina, the club he left to replace Marcello Lippi this summer.

“Let’s not call them Oriundi, let’s call them new Italians,” he noted of players such as Juventus’ Amauri, Thiago Motta of Inter and Lazio’s Cristian Ledesma.


“Fiorentina? They were not a side who could fight for the Scudetto. There was a time when I thought we could build a winning team, but then the club made different plans.

“To win immediately means that you have to make important investments. And with the crisis that there currently is, it was right to plan for the longer term.”

Football Italia

خیلی خوشحالم رفتن سراغ یه مربی متشخص و درست حسابی نه یکی مثل دونادونی! اصلا نمیتونم به آینده امیدوارم نباشم تا خلافش بهم ثابت نشه.
 

Hamid_311

Registered User
تاریخ عضویت
12 نوامبر 2008
نوشته‌ها
533
لایک‌ها
25
محل سکونت
Esfahan
اشتباه میکنه.آخه این همه مهاجه بهتر از آمائوری داریم. در مورد موتا و لدسما هم همینطور. اگه آش دهن سوزی باشن آدم دش نمیسوزه.
 

Radiohead

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
3,856
لایک‌ها
184
فعلا من شخصا فقط زاراته رو در اون حد میبینم که بیاد برای ایتالیا بازی کنه. تازه اگه خودش بخواد. یه سری تهدید کردن مارادونا رو که گه برای آرژانتین انتخابش نکنه احتمال داره برای ایتالیا بازی کنه. نمیدونم در حد همون تهدید بود یا واقعا ممکنه همچین کاری بکنه.
 

JVD

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
30 آپریل 2010
نوشته‌ها
5,650
لایک‌ها
6,500
سن
39
درود بر همه.
چرا تاپیک رفته اون ته؟!!!

چند تا خبر از سایت گل

باجو و پذیرش پیشنهاد کاری فدراسیون فوتبال ایتالیا

روبرتو باجو، اسطوره فوتبال تیم ملی ایتالیا پست رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال کشورش را پذیرفته است و روز چهارشنبه در مراسمی رسمی معارفه خواهد شد.

باجو و جیانکارلو آبه ته ، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا روز دوشنبه جلسه ای دو ساعته داشتند و طی گزارشهای منتشره، باجوی 43 ساله پیشنهاد کاری ارائه شده را پذیرفته است. آتزوری پس از ناکامی دررقابتهای جام جهانی 2010 اوضاع نا به سامانی را سپری می کند. آنها پس از کسب نتایج ضعیف در مرحله گروهی از صعود به دور یک هشتم پایانی ناکام ماندند.

ایی.اس.پی.ان ساکرنت، بخشی از صحبتهای باجو را منعکس کرده:« توافقات نهایی حاصل شده و من تمایل فراوانی دارم تا در پست جدیدم مشغول به کار شوم. در هر حال می بایست منتظر برد فدرال در روز چهارشنبه باشم.»

ستاره سابق باشگاه های میلان، یوونتوس و فیورنتینا در 56 بازی ملی اش ، توانست 27 گل به ثمر برساند و او تنها بازیکن آتزوری است که موفق به گلزنی در سه دوره از رقابتهای جام جهانی شده است.


گزارش ویژه: چه بازیکنانی باید به تیم ملی ایتالیا دعوت شوند؟ چه بازیکنانی باید بروند؟

ایتالیا سه‌شنبه آینده اولین دیدارش با مربی‌گری چزاره پراندلی را مقابل ساحل عاج و در لندن انجام خواهد داد. اما مربی سابق فیورنتینا چه بازیکنانی را باید دعوت کند و کدام‌ها را باید کنار بگذارد؟

آنها که باید بیایند

آنتونیو کاسانو
پست: مهاجم
سن: 28
باشگاه: سمپدوریا

ایتالیا در سال‌های گذشته به طرز وحشتناکی دچار کمبود خلاقیت و ابتکار بوده، آنچه که یکی از دلایل ناکامی آنها در جام جهانی 2010 به شمار می‌رود. اولین اقدامی که پراندلی باید به عنوان مربی انجام دهد بازگرداندن کاسانو و سپردن نقش بازی‌ساز مرکزی در میان چرخدنده‌های هجومی ایتالیا به اوست.
ماریو بالوتلی
پست: مهاجم
سن: 19
باشگاه: اینتر

دومین اقدام پراندلی این است که این مهاجم آینده منچسترسیتی را از تیم جوانان به تیم اصلی ایتالیا بیاورد. این ستاره دمدمی‌مزاج سرعت و حرکات انفجاری را به حملات ایتالیا خواهد افزود و می‌تواند زوجی قدرتمند با کاسانو بسازد.

داویده سانتون
پست: مدافع
سن: 19
باشگاه: اینتر

در فصل 09-2008 ناگهان مشهور شد اما پس از آن که فصلی پر از مصدومیت را پشت سر گذاشت جام جهانی را از دست داد. در هر حال او یکی از آینده‌دارترین بازیکنان نسل خود است و پس از رفتن مایکون به رئال مارید گزینه اول اینتر خواهد بود. سرعت و تعهد او کاملا مورد نیاز ایتالیا است.

مارکو موتا
پست: مدافع
سن: 24
باشگاه: یوونتوس

باید در درازمدت در یوونتوس و ایتالیا جانشین جیان‌لوکا زامبروتا شود. او ماشینی قدرتمند در حملات است ولی باید جای‌گیری دفاعی خود را بهتر کند. اگر این اتفاق بیفتد ایتالیا مدافع راستی در سطح جهانی در اختیار خواهد داشت.

تیاگو موتا
پست: هافبک
سن: 27
باشگاه: اینتر

موتای دیگری هم شایسته این است که دست کم به تیم ملی دعوت شود. پدربزرگ پدری او ایتالیایی است و در حقیقت یک‌چهارم نژاد او به ایتالیایی‌ها برمی‌گردد. او می‌تواند گزینه‌ای مفید در میانه میدان باشد. بی‌تردید او مطمئن‌تر از ریکاردو مونتولیوو خواهد بود.


هافبک تهاجمی
الساندرو روزینا
آندره‌آ لاتزاری
آنتونیو کاندره‌وا

ایتالیا از سال 2006 از داشتن هافبک‌های تهاجمی که بتوانند یک‌سوم میانی را به یک‌سوم هجومی پیوند دهند به شدت بی‌بهره بوده است، هافبک‌هایی که بتوانند توپ را حمل کنند، دریبل بزنند و با مهارت و سرعتشان خطوط دفاعی حریف را باز کنند. پراندلی از هر سیستمی که استفاده کند، نیاز به چند بازیکن این‌چینین خواهد داشت. سه گزینه احتمالی می‌توانند روزینا، لاتزاری و کاندره‌وا باشند. البته آنها باید در باشگاهشان درخشش داشته باشند تا دعوت شوند.



جوانان
آندره‌آ پولی
آندره‌آ رانوکیا
فابیانو سانتاکروچه
سباستین جووینکو

پراندلی به جز نام‌های اشاره‌شده در بالا باید با اشتیاق بیشتری به جوانانی فرصت بدهد که توانایی‌های خود را به باشگاهشان ثابت کرده‌اند. امثال رانوکیا، پولی، سانتاکروچه، جووینکو، فدریکو ماکدا، لورنتزو دسیلوستری، دانیله راگاتزو و اتسکوییل اسکلوتو، همه بازیکنانی زیر 23 سال هستند و پیش از یورو 2012 بر درهای تیم ملی خواهند کوبید.

آنها که باید بروند

فابیو کاناوارو
پست: مدافع
سن: 36
باشگاه: الاهلی امارات



رکورددار بازی ملی در ایتالیا و کاپیتان اسطوره‌ای تیم قهرمان جام جهانی در سال 2006 پس از ناکامی ایتالیا در جام جهانی 2010 از تیم ملی کناره‌گیری کرد. اولین اقدام پراندلی در دفاع باید یافتن زوجی با کیفیت بالا برای جورجیو کیه‌لینی در مرکز خط دفاعی باشد.

جنارو گتوزو
پست: هافبک
سن: 32
باشگاه: میلان

گتوزو هم پس از دورانی درخشان در تیم ملی کفش‌هایش را آویخت. رینگیو در سال 2006 جنگندگی‌ای را به خط دفاعی آتزوری آورد که آنها از دوران مارکو تاردلی و رومئو بنتی نداشتند. اگر پراندلی می‌خواهد ایتالیا را موفق کند، یکی از هافبک‌های میانی تیمش باید یادآور سرسختی گتوزو باشد.


آلبرتو جیلاردینو
پست: مهاجم
سن: 28
باشگاه: فیورنتینا

احتمالا در تیم ملی می‌ماند، چون از بازیکنان محبوب پراندلی است و دوران خوبی را با او در پارما و فیورنتینا گذرانده است. در هر حال پراندلی کار عاقلانه‌ای خواهد کرد و بازیکن ناکام میلان را از تیم کنار خواهد گذاشت. او بارها و بارها ثابت کرده مهاجمی در قواره ایتالیا نیست.

وینچنتزو یاکویینتا
پست: مهاجم
سن: 30
باشگاه: یوونتوس

یاکویینتا مانند جیلاردینو در باشگاهش بازیکن بسیار مفیدی است، اما آن کلاس لازم برای حضور در سطح بین‌المللی را ندارد. مهاجم یوونتوس تا یورو 2012 به 32 سالگی می‌رسد و چون روی ویژگی‌های قدرتی‌اش تکیه دارد پراندلی باید همین حالا او را کنار بگذارد.

آنتونیو دی‌ناتاله
پست: مهاجم
سن: 32
باشگاه: اودینزه

او در مسابقات جام ملت‌های اروپای لهستان/اوکراین در 35امین سال زندگی‌اش خواهد بود. دی‌ناتاله همواره در انتقال آمادگی باشگاهی فوق‌العاده‌‌اش به تیم ملی ناموفق بوده و روشن است که دوران حضورش در تیم ایتالیا باید پایان یابد.

جیان‌لوکا زامبروتا
سن: 33
باشگاه: میلان

یکی از بسیار معدود بازیکنان ایتالیایی بود که در آفریقای جنوبی افتضاح به بار نیاورد، اما زمان آن رسیده که او هم فصل فوتبال ملی‌اش را به پایان برساند. این بازیکن کناری دو سال بعد 35 ساله می‌شود و ایتالیا نیاز به پاهایی جوان برای کناره‌های میدان دارد.

مائورو کامورانزی
پست: هافبک
سن: 33
باشگاه: یوونتوس

کامورانزی مانند زامبروتا برای درخشش در یورو 2012 بسیار پیر خواهد بود و فیزیک درهم‌ریخته‌اش اوضاع بدتری پیدا خواهد کرد. او در هفت سال گذشته خدمتکار مفیدی برای ایتالیا بود، اما زمان خداحافظی برایش رسیده است.

فدریکو مارکتی
پست: دروازه‌بان
سن: 27
باشگاه: کالیاری

از بازیکنانی است که بی‌دلیل بزرگش کرده‌اند. او البته واکنش‌های تماشایی دارد، اما قادر به فرماندهی در محوطه جریمه خود نیست و نیازی نیست بگوییم جا‌گیری‌ها و سازمان‌دهی ضعیفی دارد و روی سانترها ناموفق است. به نظر می‌رسد معاون جیان‌لوییجی بوفون باید فرد دیگری باشد.

مارکو بوریلو
پست: مهاجم
سن: 28
باشگاه: میلان

خب، البته او به جام جهانی نرفت اما می‌گویند پراندلی او را برای بازی‌های مقدماتی یورو 2012 زیر نظر دارد. این اشتباه بزرگی است، چون بوریلو برای بازی در تیمی که کاسانو و بالوتلی را دارد بیش از حد بی‌تحرک است. پراندلی باید کریستین‌ها – لدسما و زاکاردو – را هم فراموش کند و ضمنا بسیار نگران آمائوری هم باشد، هر چند که او تاکنون در دیدارهای پیش‌فصل یوونتوس عالی بوده است.

بازیکنان محبوب پراندلی

الساندرو گامبرینی
ریکاردو مونتولیوو
مارکو مارکیونی

سیاست مارچلو لیپی در دوران دوم مربی‌گری‌اش در تیم ملی ایتالیا ننگی غیر قابل کتمان بود و پراندلی هم هرگز نباید از همین مسیر برود. این یعنی او نباید حمایت بیش از حدی از برخی بازیکنان سابق پارما و فیورنتینا به عمل آورد. گامبرینی کیفیت لازم برای بازی کنار کیه‌لینی در مرکز خط دفاع را ندارد، مونتولیوو ذهنیت و قامت پیروزی ندارد و مارکیون در سال 2012، 32 ساله خواهد شد. جیلاردینو را هم البته فراموش نکنیم.


گزارش خواندني- 10 فوتباليست شيطان صفت ايتاليايي همه ادوار

(البته خودم چندتا از این بازیکنها رو دوس دارم :دی)

10) جورجیو چیناگلیا

چیناگلیا آنقدر شخصیت بزرگی در رم بود که داستان های مربوط به پاپ به صفحه سوم روزنامه های محلی ارجاع داده می شد تا جا برای نوشتن مطالبی در مورد این ورزشکار باز شود. این مهاجم بین سالهای 1969 و 1976، نود و هشت گل را در لاتزیو به ثمر رسانده، و عامل اصلی فتح اسکودتو توسط تیم لاتزیو در سال 1974 بود، که با زدن 24 گل برای تیمش و کسب عنوان آقای گلی نقش بسزائی در قهرمانی تیمش داشت.

چیناگلیا که همیشه کارهای ضداخلاقی انجام می داد، شخصیتی بحث برانگیز بوده، و سرانجام این رفتار برای او به قیمت از دست دادن بازی در تیم ملی ایتالیا تمام شد. در طول جام جهانی چیناگلیا طی برخوردی با هائیتی تعویض شد و به مربی خود فروچیو والکارگی دشنام گفت. سپس او به سمت رختکن رفت، و طبق گزارشها هشت شیشه آب را شکست. این عمل پرخاشگرانه به طور اساسی به دوران بازی او در تیم ملی با تنها 14 بازی و چهار گل زده پایان داد. او بعدها برای بازی برای تیم نیویورک کاسموس به ایالات متحده رفت، که در آنجا نیز مشکلاتش همچون مشاجره با پیل، همبازی اش، ادامه داشت.

9) کریستین ویری

او شخصیتی بسیار حساس و زود رنج چه در زمین بازی و چه در بیرون از زمین داشت. ویری پیش از افت بسیار عجیبش پس از یورو 2004، بهترین مهاجم تیم ملی بود. این بازیکن 6 فوت و یک اینچی که به تازگی بازنشسته شده، در طول دوران بازیگری خود روابط چندان خوبی با رسانه ها نداشت، و به ندرت با آنها مصاحبه می کرد، و یکبار هم به رسانه ها گفته بود که ”از جمع همه شماها باهمدیگر مردترم.“

ویری پیش از اقدامات و بررسی های قانونی در مورد باشگاه سابقش بعد از آنکه او را به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد رسوائی در سري آ به صورت غیرقانونی تحت تعقیب قرار دادند، به حالت قهر اینتر را ترک کرده، و حتی از دریافت جایزه گلهایش نیز خودداری کرد. زندگی عاشقانه کریستین ویری هم به همین صورت آشفته و بی نظم بود، و از اول تا آخر تقریباً با همه دختران زیبای شوهای تلویزیونی ایتالیا، شامل دختران زیبائی نظیر الیزابتا کانالیس و ملیسا ساتا، رابطه عاشقانه ای داشته است.

8) فرانچسکو فلاچی

یکی از چندین فوروارد بسیار بااستعداد در این فهرست که نمی توانست عادات بد خود در بیرون از زمین را ترک کند، فرانچسکو فلاچی بود. در سال 2006، فلاچی، به خاطر شرط بندی و قمار غیرقانونی به مدت دو ماه از حضور در مسابقات محروم شده، و پیش از آن به دلیل استفاده از کوکائین با تعلیق دو ساله ای از سال جاری روبرو شده بود.

وی پس از بازگشت به میادین در سال 2009، طولی نکشید که بار دیگر به خاطر مثبت بودن نتیجه آزمایش در پی مصرف کوکائین، باز هم در دسامبر همان سال گرفتار شد. این بار او با محرومیتی 12 ساله روبرو شد، که این پایانی بود بر زندگی حرفه ای فلاچی ..... مگر آنکه او قصد ادامه فوتبال حرفه ای در سن 47 سالگی را نیز داشته باشد.

7) پاسکواله برونو

برونو که بدنام ترین فرد سختکوش در فوتبال ایتالیا پس از بازنشسته شدن کلادیو جنتیله بود، به دلیل سبک دفاعی بسیار سخت و تسلیم ناپذیرش به او لقب ”حیوان“ داده بودند. یکبار این بازیکن سابق یوونتوس تورین و فعلی لچه همراه با تمامی هم تیمی هائی که قصد دخالت در درگیری را داشتند، به دلیل حمله فیزیکی به داور هشت جلسه محروم شدند. برونو قادر بود تکل های بسیار خشنی بزند و در طول دوران بازیگری اش کارت های بسیاری را دریافت کرد. او در تیم اسکاتلندی هارت به قهرمان محبوب هواداران بدل شد، و از این لحاظ که پس از ضربه زدن به کلیه بازیکن حریف برای کل نیمکت ذخیره های تیم هیبرنیان خط و نشان کشید، با خاطره ای بد از وی نام برده می شود.

برونو حتی پس از بازنشستگی هم با ایراد برخی اظهار نظرهای ستیزه جویانه، رویکرد کاملاً بی منطق خود را ادامه داد. او اخیراً فوتبالیست های امروزی را به افراد ظریفی تشبیه کرده است که تنها به فکر گوشواره ها، خالکوبیها، باشگاه های شبانه، و خرید بوده؛ برونو همچنین گفت که اگر هنوز هم بازی می کرد، درسی به زلاتان ابراهیموویچ می داد.

6) عمر سیووری

سیمووری به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ باشگاه یوونتوس و سری آ، همین طور یکی از بداخلاق ترین، بازیکنان در اذهان باقی خواهد ماند. سیووری که فوتبالیست برتر سال 1961 اروپا شد، در طول هفت سال بازی در یوونتوس هفت بار از زمین مسابقه اخراج شد و همیشه در درگیری با داور و بازیکنان حریف حاضر بود. حرکت مورد علاقه او لائی زدن بود که با این حرکت دوست داشت بازیکنان حریف را تحقیر کند؛ او همچنین آخرین بازیکنی بود که سبک ”فوربو“ آمریکای جنوبی – رویکرد حیله گری و تقلب در بازی – را در بازی نمایش می داد.

مارادونای دهه شصت در سال 1965 و پس از مشاجره بسیار شدید با مربی خود هریبرتو هِرِرا، بیانکونری را ترک کرد و در آخرین حضور خود در دوران بازیگری در ترکیب تیم ناپولی – که به خاطر آن متحمل محرومیت های بسیاری گردید – در برابر بیانکونری، به خاطر زدن ضربه شدید به ارمینو فاوالی شش جلسه از حضور در میادین محروم شد.

5) مارکو ماتراتزی

یکی از دوست نداشتنی ترین بازیکنانی که بیشترین سوء تفاهم هم در مورد او وجود داشت، مارکو ماتراتزی بود که به خاطر بیشتر بازی هایش پیش از جام جهانی 2006 به عنوان جانوری بی استعداد تلقی می شد. صحنه سازی های او، و حالات اخموی صورتش، و البته تکل های خشن و زدن آرنج در نبردهای هوائی، او را به دشمن طرفداران بازی سالم و جوانمردانه بدل ساخته بود.

اما در تابستان سال 2006، ماتراتزی بهترین سه هفته زندگی را سپری کرد، و به عنوان جانشین آلساندرو نستای مصدوم در جام جهانی که ایتالیا فاتح آن شد، عملکرد بسیار درخشانی داشت. حتی پس از آن، نظیر زدن گل مساوی به فرانسه در بازی فینال و نیز گل زدن پنالتی در ضربات پنالتی آخر بازی، تحت تأثیر و در سایه درگیری با زین الدین زیدان قرار گرفت که این درگیری منجر به اخراج زیدان از زمین مسابقه شد. زیزو، در آخرین بازی دوران فوتبال خود، در وقت اضافه و پس از زدن ضربه سر به مارکو ماتراتزی به دلیل اهانت به خانواده اش، با کارت قرمز داور روبرو شد. ماتراتزی، شاید به دلیل سابقه گذشته خود، مقصر شناخته شده و از سوی فیفا از شرکت در دو مسابقه محروم شد. اخیراً هم این مدافع سابق اورتون، پس از پیروزی اینتر در داربی میلان، با استفاده از ماسک سیلیو برلوسکونی به شوخی و تمسخر پرداخت.

4) ماریو بالوتلی

علیرغم آنکه هنوز در سن جوانی به سر می برد، اما این مهاجم متولد سیسیل که از مهاجران غنائی است، ظاهراً تصمیم گرفته تا با تمامی هم تیمی ها، بازیکنان حریف، مربی، هواداران و مقامات رسمی بازی و هر کسی که سر راه او قرار می گیرد، دعوا کند. بسیاری از نقل قول های بحث برانگیز بالوتلی عبارتند از اینکه خود را شهروند درجه دو می داند، و با صدای بلند فریاد می زند که کریستیانو رونالدو نمی تواند مرا ببیند، و به حمایت از تیم میلان و حتی پوشیدن پیراهن روسونری در تلویزیون هم رضایت می داد.

سوپر ماریو به کرّات از سوی خوزه مورینیو مربی سابق اینتر کنار گذاشته شده، و پس از این حرکت زشت که پیراهن اینتر را پس از برد 3-1 در لیگ قهرمانان در دیدار رفت از مرحله نیمه نهائی مقابل بارسلونا در فصل گذشته بر زمین کوبید، حتی هوادارانش هم به او گفتند که سن سیرو را ترک کند.

3) پائولو دی کانیو

پائولو دی کانیو یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایتالیاست، که همراه با اواریستو بکالوسی و آگوستینو دی بارتولومی، هرگز برای تیم ملی بازی نکردند، و هیچ شکی نیست که خلق و خوی تند و آتشین او فرصت پوشیدن پیراهن پرافتخار آزوریها را از او گرفت.

باشگاه یوونتوس پس از درگیری دی کانیو با سرمربی تیم جیوانی تراپاتونی، او را به فروش رساند، حال آنکه دوران بازیگری او در شفیلد ونزدی نیز به خاطر یکی از زشت ترین لحظات در تاریخ فوتبال انگلیس که در آن دی کانیو، پائول آلکوک داور مسابقه شفیلد در برابر آرسنال را بعد از اخراج او به زمین هل داد، خاطره خوشی را برای فوتبال دوستان به جای نگذاشته است. این کار او یازده جلسه محرومیت را برایش در پی داشت. قبل از آن هم، دی کانیو با مربی خود ران آتکینسون درگیری داشت، و یکبار هم به خاطر درگیری لفظی برای پرتاب اوت به نفع تیمش با دو کارت زرد، و در نیتجه کارت قرمز، داور روبرو شده و از زمین مسابقه اخراج گردید. دی کانیو در تیم وستهام به اسطوره ای بدل شد، اما پس از بازگشت به تیم محبوب خود یعنی لاتزیو هنگامی که به یکی از هواداران افراطی سلام رومی داد، باز هم در رأس اخبار جنجالی رسانه ها قرار گرفت. چه شخصیت جهنمی داشت دی کانیو!

2) کلاودیو جنتیله

یکی از بدجنس ترین و خشن ترین مدافعانی که تا کنون پا به زمین فوتبال گذاشته است، کلاودیو جنتیله بود؛ هنگامی که مهاجمان با جنتیله روبرو می شدند، دست و پای خود را گم می کردند. این مدافع به خاطر خطای شدید روی مارادونا که منجر به بیرون رفتن بازیکن آرژانتینی از زمین مسابقه در جام جهانی 1982 گردید شناخته می شود، و در عین حال پیراهن بازیکن بزرگ تیم ملی برزیل، زیکو، را در نیمه نخست بازی در همان دوره از رقابتها پاره کرد. ماریو کمپس قهرمان تیم آرژانتین سال 1978 در مورد جنتیله می گفت: ”اگر شما به دستشوئی هم بروید، جنتیله آنجا هم شما را دنبال خواهد کرد.“

جنتیله همراه با یوونتوس شش بار فاتح اسکودتو شد و یقیناً در آنجا قهرمانی محبوب است. حکایتی است که می گوید که کوین کیگان مهاجم انگلیسی به عنوان فوتبالیست سال اروپا انتخاب شده بود. در مراسم جشن اهداء جایزه، کیگان از صندلی اش بلند می شود تا برای دریافت جایزه اش به روی صحنه برود، اما در هنگام عبور از مسیر صحنه، جنتیله ضربه ای به او می زند. سپس جنتیله در انظار مردم به صورت نجوا کنان در گوش کیگان می گوید: ” اگر در بازی تو را هدف می گرفتم، اصلاً این جایزه را نمی بردی!“

جنتیله ورزشکاری خشن با آوازه بد بود، و در بسیاری اوقات تکل از پشت می زد، در حالیکه حیله دیگر او ناخن فرو کردن در دستان فوروارد حریف در هنگام بلند کردن او از زمین بوده است –
حیله ای که از چشم داور پنهان می ماند. فوتبال ایتالیا و جهان دیگر به مانند جنتیله به خود ندید!

1) آنتونیو کاسانو

این بازیکن روز پس از فتح جام جهانی 1982 توسط ایتالیا به دنیا آمد، و پس از آنکه او به عنوان جوان 17 ساله ای با گل خارق العاده خود برای تیم شهرش باری در مقابل اینتر گلزنی کرد، به او به عنوان با استعدادترین بازیکن نسل خود لقب مارادونا دادند. با این وجود، کاسانو به دلیل شخصیت بسیار ناگهانی و در حال نوسانش، هرگز به حق واقعی و توان خدادادی اش دست نیافت.

کاسانو بیشتر شیطنت هائی که در ده سال گذشته انجام داده را در زندگی نامه شخصی اش تحت عنوان ”همه چیز درباره من“ به طور کامل توضیح داده است. فانتانتونیو در مورد درگیری های کاسانو با مربیانی نظیر لوسیانو اسپالتی، صحبت می کند که فانتانتونیو به این مربی گفت: ”شما
نمی توانید مربی هیچ بازیکنی باشید بجز بازیکنان اودینسه؛ اینجا خانه شما نیست، خانه من است.“ فابیو کاپلو در مورد آنتونیو کاسانو می گوید: ”در تاراگونا، او در تمام نیمه دوم از اینکه به حرفهایم توجهی نمی کرد، خون من و رونالدو را به جوش آورده بود. در اتاق رختکن به او گفتم که ”تو یک آشغال هستی، تو حتی از پول کالای انحصاری هم تقلبی تر هستی،“ و لوئیجی دل نری که آنتونیو کاسانو در مورد او می گوید: ”هرگز نفهمیدم که او در مورد چه چیز لعنتی صحبت می کند.“

کاسانو در سال 2008 و پس از پرتاب پیراهنش به سمت داور با محرومیت 5 جلسه ای روبرو شد، و در عین حال گزارش هائی حاکی از آن وجود دارند که آنتونیو کاسانو، دیوید پسر مارچلو لیپی را مجبور می ساخته تا به باشگاه شبانه رفته و از آن پس چهره شاخص بازیکنان جا مانده از سفر به جام جهانی 2010 بود. با این وجود داستان دیگری از روستای محل زندگی اش می گوید که کاسانو چند روز پس از امضای قرارداد چند میلیون پوندی خود با تیم آ اس رم، یک موتور گازی را در روستایش دزدیده بود. حتماً او توان خرید یک موتور گازی را نداشته است!
 

JVD

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
30 آپریل 2010
نوشته‌ها
5,650
لایک‌ها
6,500
سن
39
لیست جدید تیم ملی برای بازی با یک تیم افریقایی در لندن / تاریخ 10 اگوست

دروازه‌بان‌ها: مارکتی (کالیاری)، سیریگو (پالرمو)، ویویانو (بولونیا)

مدافعان: آنتونینی (میلان)، آستوری (کالیاری)، بونوچی (یوونتوس)، کاسانی (پالرمو)، کیه‌لینی (یوونتوس)، لوکینی (سمپدوریا)، مولینارو (اشتوتگارت)، موتا (یوونتوس)

هافبک‌ها: دروسی (رم)، لاتزاری (کالیاری)، مارکیزیو (یوونتوس)، مونتولیوو (فیورنتینا)، پالومبو (سمپدوریا)، په‌په (یوونتوس)

مهاجمان: آمائوری (یوونتوس)، بالوتلی (اینتر)، بوریلو (میلان)، کاسانو (سمپدوریا)، کوالیارلا (ناپولی)، روسی (ویارئال)

سرمربی: چزاره پراندلی
 

JVD

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
30 آپریل 2010
نوشته‌ها
5,650
لایک‌ها
6,500
سن
39
سلام به همه


ایتالیا صفر – ساحل عاج یک: اولین بازی و اولین شکست پراندلی
ضربه سر کولو توره پیروزی ساحل عاج را رقم زد.
اولین بازی چزاره پراندلی روی نیمکت ایتالیا با ناامیدی به پایان رسید. کولو توره در دقیقه 55 برای ساحل عاج گل زد تا پراندلی در اولین دیدار خود اولین باخت خود را هم تجربه کند.
56fed6bbb2494d179189.jpg

این دیدار دوستانه در ورزشگاه آپتون پارک لندن برگزار شد. کولو توره، مدافع سابق آرسنال بازگشت درخشانی به لندن داشت و پس از حرکات عالی گی دمل در سمت راست و ارسال او، توانست با ضربه سر گل بزند.

این اولین برد فرانسوا زاهویی، مربی موقت ساحل عاج هم بود.
9b938c4020aa42258785.jpg

ایتالیایی‌ها در این دیدار توپ را بسیار در اخیتار داشتند و موقعیت‌هایی هم روی دروازه حریف ترتیب دادند. آنتونیو کاسانو و ماریو بالوتلی در ترکیب ثابت حضور داشتند و ایتالیا با داشتن این دو نسبت به جام جهانی به طور واضحی برتر شده بود. این دو نفر چند بار روی دروازه ساحل عاج خطرساز شدند، اما ایتالیا در نهایت تسلیم تیم قدرتمند و سازمان‌یافته ساحل عاج شد.
ایتالیا در دیدارهای دوستانه‌ای که در ماه آگوست برگزار می‌کند تاکنون در نه سال گذشته پنج شکست را تجربه کرده است. آنها سه هفته بعد باید در چارچوب دیدارهای مقدماتی یورو 2012، به مصاف استونی و جزایر فارو بروند.

مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آفریقا هم به زودی آغاز می‌شود و شاید زاهویی با این برد بتواند مربی دائم تیم شود.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
پراندلی: امیدوارم باخت به ساحل عاج برای ما شانس بیاورد!
او گفته تیمش جا برای پیشرفت دارد.
چزاره پراندلی، مربی جدید ایتالیا امیدوار بود که دوران حضورش در این تیم را با برد آغاز کند، اما تیمش با نتیجه یک بر صفر مقابل ساحل عاج شکست خورد.
90b828ec00334714b7cc.jpg

پراندلی چندان نگران نتیجه نیست و گفته تیمش می‌تواند بهتر شود: «اگر حافظه‌ام یاری‌ام کند، حتی مارچلو لیپی هم در اولین بازی خود روی نیمکت ایتالیا شکست خورد. امیدوارم که این باخت برای ما شانس بیاورد.

بازیکنان هر چه از دستشان برمی‌آمد در دو روز تمرین انجام دادند. آنتونیو کاسانو عالی بود و ماریو بالوتلی هم هر چند اولین بازی ملی خود را تجربه می‌کرد اما دیدم که چند کار خوب در میدان انجام داد.

اما کاری که باید انجام بدهیم این است که کیفیت بازی خود را ارتقا دهیم. با این حال زمان بسیاری برای پیشرفت در اختیار داریم. ما همچنین باید از سه بازیکن تهاجمی خود بیشتر حمایت کنیم.»


----------------------------------------------------------------------------------------------
ترکیب ایتالیا هم این بوده
4-2-3-1
سیریگو/موتا/بونچی/کیه لینی/مولینارو/پالومبو/د روسی/په په/کاسانو/بالوتلی/آمائوری
----------------------------------------------------------------------------------------------


خوب بازی اول با پراندلی رو با شکست پشت سر گذاشتیم / ولی من بغیر از بالوتلی از همه چیز راضیم. بالوتلی ....
 

JVD

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
30 آپریل 2010
نوشته‌ها
5,650
لایک‌ها
6,500
سن
39
آمائوري: از بازي در كنار كاسانو و بالوتلي لذت بردم
0fbf0d98fbd84cb4a1b6.jpg

به نقل از گازتادلواسپورت، آمائوري که به تازگي مليت ايتاليايي خود را به ثبت رسانده است پس از شکست يک بر صفر تيم ملي کشورش برابر ساحل عاج گفت: اين اولين تجربه من در لباس ايتاليا بود و از اين بابت بسيار خوشحالم اما اي کاش با شکست همراه نمي‌‌شد.
وي افزود: ايتاليا بهتر از ساحل عاج بازي کرد اما تمام حواس ما معطوف پياده کردن انديشه‌هاي پراندلي بود و چندان به گلزني توجه نداشتيم.
وي ادامه داد: ما شکست خورديم اما پشت سر اين شکست بايد بگويم که اين اولين باري بود که ما در کنار هم بازي مي‌کرديم و طبيعي بود که انسجام تيمي مناسبي نداشته باشيم.

فوتبال 3.ای ار
 

Radiohead

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
3,856
لایک‌ها
184
بازی رو که ندیدم ولی طبق چیز هایی که خوندم به نظر میاد نتیجه عادلانه نبوده و تیم خوب کار کرده (خصوصا در مقایسه با تیم فاجعه ی جام جهانی!). ببینیم تو بازی های بعد چی میشه.

ظاهرا باز هم مدافعان یوونتوسی گل کاشتن...

خوب بازی اول با پراندلی رو با شکست پشت سر گذاشتیم / ولی من بغیر از بالوتلی از همه چیز راضیم. بالوتلی ....
برای چی؟

به هر حال سرود ایتالیا رو هم خونده. خودش رو یک ایتالیایی میدونه (هر وقت ازش خواسته شد برای غنا بازی کنه با قاطعیت رد کرد و گفت میخواد برای ایتالیا بازی کنه) و فکر نکنم هیچکدوم ما این حق رو داشته باشیم که بگیم نباید برای ایتالیا بازی کنه. من تا زمانی که ادا اطوار در نیاره و در خدمت تیم باشه هیچ مشکلی باهاش ندارم و امیدوارم خوب کار کنه!

ادیت: اوه اوه!! آمائوری!؟ جالبه با حضور بالوتلی مشکل داری ولی آمائوری نه...
 
Last edited:

JVD

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
30 آپریل 2010
نوشته‌ها
5,650
لایک‌ها
6,500
سن
39
ادیت: اوه اوه!! آمائوری!؟ جالبه با حضور بالوتلی مشکل داری ولی آمائوری نه...

:D نه بابا اشتباه نشه

من اصلا مخالف حضور بازیکنهای این مدلی از نظر ملیتی نیستم.

بالوتلی رو به این دلیل میگم چون یه مدلیه.
بعضی وقتها واقعا موذیانه و نا جوانمردانه بازی میکنه.
بعضی وقتها مظلوم نمایی میکنه.
راستش این حرکتها تا وقتی از جانب تیم خودی باشه زیاد به چشم نمیاد ولی وقتی از جانب تیم حریف باشه واقعا آزاردهندست. بالوتلی تو دو سه سال گذشته معرفی خوبی از خودش نداشت و یه جورایی خودش رو تو ایتالیا منفور کرده.
من مطمعنم که تو ترکیب ایتالیا نمیتونه جایی پیدا کنه. چون با وجود کاسانو دیناتاله -در آینده- و البته خود آمائوری جایی نمیمونه.
بین مردم ایتالیا هم منفوره چون هم جلوی توتی اون حرکت ها رو در آورد و هم یوونتوس. تو تیم رقیب میلان هم که هست / دیگه هیچی دیگه. اگه با اخلاق تر بود شاید وضعیتش بهتر میشد.
 

JVD

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
30 آپریل 2010
نوشته‌ها
5,650
لایک‌ها
6,500
سن
39
سلام دوستان

لاجوردی کبیر موفق شد در دیدار انتخابی یورو 2-1 استونی را در خانه زمینگیر کند

گلهای ایتالیا رو کاسانو و بونیچی به ثمر رسوندند و هر دو گل در کمتر از 4 دقیقه از حدود 60-64 به دست آمد.
این در حالی بود که ما گل اول رو روی یه ضربه ایستگاهی از راه دور و البته در ریباند در نیمه اول دریافت کرده بودیم.

فعلا تاپیک رو با برد بالا بیاریم تا اخبار تکمیلی.

کلا از چند جهت خیلی خوشحالم و امیدوار.
1 کاسانو گل زده
2 امیدوارم پراندلی تو این بازیها تیم رو کامل کنه
3 گل زنی بونیچی
4 و بازم امیدوارم این آغازی برای شروع دوباره ایتالیا باشه و روزهای بد فراموش بشه.

ادیت میشه:
مصاحبه های مربوط به بعد بازی با استونی
چزاره پراندلي، مربي:

«اين برد حس فوق‌العاده‌اي دارد، به خصوص كه بچه‌ها بين 2 نيمه در رختكن كاملا اعتماد به نفس‌شان را از دست داده بودند. به ‌‌آنها گفتم مي‌توانيم ببريم چون داشتيم خيلي خوب بازي مي‌كرديم. گفتم سرعت بازي را بالا ببرند چون در نيمه اول مي‌دانستيم بايد چكار كنيم ولي توپ را به قدر كافي سريع به چرخش در نمي‌آوريم و گذاشتيم روي ضربات ايستگاهي و همچنين ضد حملات بارها غافلگير شويم... در حال حاضر كاسانو و پاتزيني آماده‌ترين مهاجمان ما هستند.»


جورجو كيليني، مدافع:

«نه ،بي‌دل و جرات نبوديم. در نيمه اول آنطور كه بايد متحد نبوديم و چند تا ضد حمله كه مي‌شد جلويش را گرفت، خورديم. زيادي تكروي مي‌كرديم ولي در نيمه دوم، استوني را زير فشار گذاشتيم، صلابت بيشتري داشتيم و با خونسردي بازي را كنترل كرديم. واكنش روحي رواني تيم به آنچه در نيمه اول گذشت، غافلگيرم كرد چون تغيير شرايطي از اين دست، هيچ وقت آسان نبوده.»


دانيله دروسي، هافبك:

«به نظرم خيلي خوب بازي كرديم و حق‌مان نبود عقب بيفتيم. استوني سازماندهي شده كار كرد، شايد بيش از آنچه كه انتظارش را داشتيم. زمين هم به خاطر بارش باران كيفيت لازم را نداشت، بنابراين درست پاس دادن آسان نبود. اوضاع چندان خوب پيش نمي‌رفت و اينكه در يك نيمه خارج از زمين خودي 2 گل بزنيم، كار راحتي نبود اما اعتماد به نفس داشتيم و جان به در برديم... كاسانو خيلي مستعد است و سبك بازي‌اش هميشه به تيم كيفيت مي‌بخشد. او امروز خيلي سرنوشت‌ساز بود.»


ريكاردو مونتوليوو، هافبك:

«مساله مهم اين بود كه امشب ببريم و اين كاري بود كه انجام داديم. قانع شديم كه مي‌توانيم به جريان بازي برگرديم و استوني هم در نيمه اول تنها فرصت جدي را كه داشت، گل كرد... چزاره پراندلي از اين نتيجه‌اي كه در بازي اول گرفته‌ايم خوشحال است، براي ما هم خوشحال است. حالا بايد روي بازي سه‌شنبه مقابل جزاير فارو تمركز كنيم. در سراسر زمين نكات زيادي هست كه بايد بهتر شود ولي در مسير درست افتاده‌ايم.»


سالواتوره سيريگو، دروازه‌بان:

«بابت 3 امتياز خيلي خوشحالم. سواي عملكرد فردي بازيكنان، امشب اين بود كه اهميت داشت. فكر مي‌كنم در مجموع خيلي خوب بازي كرديم... بازي در زمين حريف هيچ وقت آسان نيست ولي نتيجه است كه سرنوشت‌ساز است... قطعا وقتي گل مي‌خوري، همه بايد آن را تحليل كنند. من پاي چپم را يك قدم جلو گذاشتم و توقع داشتم توپ آن طرفي برود ولي در هوا چرخيد و من هم به طور غريزي دستم را بالا آوردم تا جلويش را بگيرم. نمي‌دانم بد جاگيري كرده بودم يا حركت دستم اشتباه بود ولي قطعا مي‌توانستم بهتر كار كنم چون توپ را ناقص دفع كردم و جلوي بازيكن حريف افتاد.»


آندرا پيرلو،‌ كاپيتان تيم:

«آنها خوب دفاع كردند و ضد حملات‌شان سريع بود ولي ما هم تشنه پيروزي بوديم... اين يكي از اولين بارهايي بود كه ما در كنار هم با سيستم 3-3-4 بازي مي‌كرديم ولي اشتياق زيادي داريم تا اين عصر جديد را آغاز كنيم و خوب هم بازي كنيم. امشب مهمترين مساله اين بود كه دوباره در مسير برد قرار بگيريم چون مدتي بود طعم پيروزي را نچشيده بوديم... 4-3 بازي وقت لازم است تا واقعا هماهنگ شويم و به حركات همديگر عادت كنيم اما قطعا بهتر خواهيم شد. امروز من عقب بازي مي‌كردم و دانيله دروسي و ريكاردو مونتوليوو عرض بيشتري به بازي‌شان مي‌دادند. اين شرايط ممكن است در جريان مسابقه تغيير كند ولي جاي اصلي‌مان اين است.»


لئوناردو بونوچي، مدافع:

«مسلما گلزني هميشه لذتبخش است. من مدافعم و هر كاري از دستم بر بيايد انجام مي‌دهم تا در پيروزي تيم نقش داشته باشم... امروز روي يك ضربه آزاد گل خورديم و در حمايت از دروازه‌بان‌مان خوب كار نكرديم. استوني در مصاف‌هاي تك به تك بازيكنان براي ما مشكل‌ساز شد ولي در نيمه دوم خيلي بهتر كار كرديم و راه‌هاي حمله‌شان را بستيم. 2 تا ضد حمله هم روي پرتاب اوت خورديم بنابراين با يك كم تمركز بيشتر بايد بتوانيم مانع از اين حركات شويم... در كنار كيليني هر روز در يوونتوس و تيم ملي، رابطه‌مان را تقويت مي‌كنيم. در نيمه اول به تقلا افتاديم ولي در وقت دوم با سازماندهي بيشتري كار كرديم. در نيمه دوم با ذهنيت متفاوتي به زمين رفتيم و براي تغيير نتيجه انگيزه داشتيم.»
 
Last edited:

JVD

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
30 آپریل 2010
نوشته‌ها
5,650
لایک‌ها
6,500
سن
39
سلام بر جماعت لاجوردی دوست

عرض میشه که برو بچ تیم ملی در راستای تحقق رویای حضور پر رنگ در یورو خب طبیعتا باهاس که در مقدماتی ها شرکت کنند و از اونجایی که گروه زیاد در حد لالیگا و مشابهاتش نیس که کار صعود ما رو به اما و اگر بکشونه گویا جمع پشت میز نشینها تصمیم گرفتند تو این کمبود زمان بین لیگی از همین بازیها برای تشکیل و انسجام افکار برادر پراندلی استفاده کنند که خب به فال نیک میگیریمش و ولش هم نمیکنیم.

مفتخرم در این مقال اعلام کنم که شب گذشته لاجوردی پوشان موفق به شکست جزایر فارو در خاک وطن شدند. برای ایتالیا در این بازی خانگی 5 بازیکن و هر کدام یکبار گلزنی کردند. گلها به ترتیب : جیلاردینو-12/کاسانو-21/دی روسی-27/کوارییلا- 81/و پیرلو-90


امیدوارم که وقت اجازه بده مصاحبه ای مفصل از پراندلی گیر بیارم و به حضور ارائه کنم.
با عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای آتزوری
فیلا یا حق
 

JVD

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
30 آپریل 2010
نوشته‌ها
5,650
لایک‌ها
6,500
سن
39
ایتالیا 5 – جزایر فارو صفر: آن شوت دیدنی کاسانو
پنج بازیکن برای ایتالیا گل‌زنی کردند.


سایت گل –
مردان چزاره پراندلی توانستند مقابل تیم کوچک جزایر فارو با نتیجه پنج بر صفر پیروز شوند تا آنها هم از دو بازی هر 6 امتیاز را گرفته باشند.

این بازی در فلورانس، شهر تیم فیورنتینا، تیم سابق پراندلی برگزار می‌شد.

ایتالیا در دقیقه 12 و با ضربه سر آلبرتو جیلاردینو روی کرنر آندره‌آ پیرلو به گل اول رسید. 10 دقیقه بعد دانیله دروسی روی حرکت لوکا آنتونلی گل دوم را زد.

آنتونیو کاسانو در دقیقه 27 با شوتی دیدنی و محکم گل سوم را به ثمر رساند.

فابیو کوالیارلا در دقیقه 81 و روی حرکت ریکاردو مونتولیوو و پاس عالی جیامپائولو پاتزینی گل‌زنی کرد و در دقیقه 90 هم آندره‌آ پیرلو با ضربه‌ای ایستگاهی گل پنجم را زد.

880fee87f69e4f838000.jpg


گل‌ها: جیلاردینو (12)، دروسی (22)، کاسانو (27)، کوالیارلا (81)، پیرلو (90)

ایتالیا: ویویانو – مولینارو، کاسانی، گاستالدلو، دسیلوستری – پالومبو، دروسی (76 پالومبو)، پیرلو – روسی (59 پاتزینی)، جیلاردینو (59 کوالیارلا)، کاسانو

جزایر فارو: نیلسن – آبو، روبکسن، داویدسن، گرگرسن – بنجامینسن، پترسن، ساموئلسن، لوکین (74 تورنائس)، ادموندسن (89 اودسن) – موریتسن (74 هولست)
 

JVD

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
30 آپریل 2010
نوشته‌ها
5,650
لایک‌ها
6,500
سن
39
سلام به همه
خب این هفته بازی داخلی تعطیله و دو بازی از مقدماتی یورو 2012 برگزار میشه و لاجوردی ها هم به مصاف ایرلند و صربستان میرند. بازیهایی سخت و مهم.
اینم دو خبر از تغییرات در لیست جدید.

دعوت پراندلی از فلوکاری و مولینارو
آنها جانشین جیلاردینو و آنتونلی مصدوم می‌شوند.

ایتالیا سرجیو فلوکاری، مهاجم لاتزیو و کریستین مولینارو، مدافع چپ اشتوتگارت را برای جانشینی آلبرتو جیلاردیو و لوکا آنتونلی دعوت کرده است.

مولینارو از زمانی که چزاره پراندلی مربی تیم ملی شد مرتبا به این تیم دعوت شده بود، اما اگر فلوکاری بازی کند اولین دیدار خود با پیراهن تیم ملی را انجام داده است.

فلوکاری 28 ساله در زمستان گذشته از جنوا به لاتزیو رفت و در 17 بازی 8 گل زد و حالا هم کمک کرده تیمش صدرنشین سری آ باشد.

او در سال‌های 2007 تا 2009 پس از دو فصل موفق با آتالانتا مورد توجه همه قرار گرفت.

ایتالیا قرار است جمعه با ایرلند شمالی بازی کند و هفته بعد هم به مصاف صربستان برود

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
پراندلی: زامبروتا با اشتیاق به تیم ملی بازگشت
سرمربی تیم ملی ایتالیا، برای دیدارهای پیش روی تیمش در مرحله مقدماتی یورو 2012 مقابل ایرلند جنوبی و صربستان، بار دیگر جیان لوکا زامبروتا، مدافع هافبک باتجربه میلان را به تیم ملی دعوت کرد

چزاره پراندلی، سرمربی تیم ملی ایتالیا، برای دیدارهای پیش روی تیمش در مرحله مقدماتی یورو 2012 مقابل ایرلند جنوبی و صربستان، بار دیگر جیان لوکا زامبروتا، مدافع هافبک باتجربه میلان را به تیم ملی دعوت کرد.

پراندلی تایید کرد که زامبروتا با اشتیاق و خوشحالی این دعوت را پذیرفته است.

پراندلی در مصاحبه با سایت نووانتسیمو گفت:" او از آمادگی فوق العاده ای برخوردار است. وقتی به او زنگ زدم و موضوع را گفتم، او با اشتیاق پذیرفت.

من می خواستم یک بازیکن جوان را به تیم دعوت کنم تا در آینده به درد تیم ملی بخورد یا یک بازیکن 28 ساله که تجربه بازی ملی نداشته باشد اما تغییر عقیده دادم و تصمیم گرفتم کسی را به تیم دعوت کنم که حدود 100 بازی ملی دارد."
 

JVD

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
30 آپریل 2010
نوشته‌ها
5,650
لایک‌ها
6,500
سن
39
خب بعد یه صفر صفر در بازی قبلی که د تا موقعیت خوب از دست دادیم امشب با صربستان داریم.
بازی هم الان داره از شبکه راه فردا با لهجه شیرین افغانی پخش میشه :دی از هیچی بهتره.
الان تا 5 دقیقه اول صفر صفره/ قبل بازی هم شبکه رای از نارآرامی هوادارن تصاویری رو نشون داد
الان هم یه گل زدیم که افساید گرفته شد. ببینیم چی میشه.
 
بالا