• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

طريقه محاسبه وات مصرفي براي يك آمپلي فاير

tape

Registered User
تاریخ عضویت
22 جولای 2011
نوشته‌ها
685
لایک‌ها
505
سلام دوستان اين فرمول صحيحه براي محاسبه A*V=W?
آمپر ضرب در ميزان ولت مساوي با وات مصرفي به دست مياد؟
يه سوال ديگه من اين محاسبه رو انجام دادم به دليل اينكه آمپلي فاير برق مصرفيش 110 ولته بايد وات به دست آمده رو تقسيم بر دو بكنيم؟
 

omiga

Registered User
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
259
لایک‌ها
71
محل سکونت
طهران
آقا من درست نفهمیدم چی می خوای!
ولی فرمول درسته و برای محاسبه وات آمپلی فایر به صورت لحظه ای میشه به کار بره!
منتها توان مصرفی کل معمولا چون خروجی سینوسی هست به صورت RMS محاسبه میشه!

البته یه استانداردی رو شرق اسیا معرفی کرده که بهش میگه PMPO و فقط جهت دهن پر کردن بود 600 وات PMPO حدودا 20 وات RMS هست! (این توان از ضرب استانه سوختن ولتاژی در استانه سوختن جریانی به دست میاد! و تقریبا میشه گفت هیچ رابطه درستی برای تبدیلش به توان RMS وجود نداره!)

بعدا برادر من توان ربطی به ولتاژ نداره! ولتاژ رو بیاری پایین چریان میره بالا تا توان رو دوباره تامین کنه!

حالا در مورد مصرف! یه توانی صرف خود دستگاه میشه و یه توانی توی باندها تلف میشه که عموما توان باندها خیلی بیشتره! یعنی مصرف توان حداکثر 20 درصد از توان مصرف شده توی باندهات بیشتره! حالا اینکه باندت داره چقدر توان می بره باز هم ربط به میزان ولوم و ... داره! نتیجه اخلاقی اینکه! یک عدد آمپر متر رو سری می کنی مقدار عددی که بهت نشون میده RMS هست اون رو در وتاژه تغذیه ای بهش زدی ضرب می کنی! توان RMS به دست میاد! ;)
 

tape

Registered User
تاریخ عضویت
22 جولای 2011
نوشته‌ها
685
لایک‌ها
505
آقا من درست نفهمیدم چی می خوای!
ولی فرمول درسته و برای محاسبه وات آمپلی فایر به صورت لحظه ای میشه به کار بره!
منتها توان مصرفی کل معمولا چون خروجی سینوسی هست به صورت RMS محاسبه میشه!

البته یه استانداردی رو شرق اسیا معرفی کرده که بهش میگه PMPO و فقط جهت دهن پر کردن بود 600 وات PMPO حدودا 20 وات RMS هست! (این توان از ضرب استانه سوختن ولتاژی در استانه سوختن جریانی به دست میاد! و تقریبا میشه گفت هیچ رابطه درستی برای تبدیلش به توان RMS وجود نداره!)

بعدا برادر من توان ربطی به ولتاژ نداره! ولتاژ رو بیاری پایین چریان میره بالا تا توان رو دوباره تامین کنه!

حالا در مورد مصرف! یه توانی صرف خود دستگاه میشه و یه توانی توی باندها تلف میشه که عموما توان باندها خیلی بیشتره! یعنی مصرف توان حداکثر 20 درصد از توان مصرف شده توی باندهات بیشتره! حالا اینکه باندت داره چقدر توان می بره باز هم ربط به میزان ولوم و ... داره! نتیجه اخلاقی اینکه! یک عدد آمپر متر رو سری می کنی مقدار عددی که بهت نشون میده RMS هست اون رو در وتاژه تغذیه ای بهش زدی ضرب می کنی! توان RMS به دست میاد! ;)

ممنون آمپي كه من دارم ژاپنيه .اين ابهام احتمالا از اين جا بوده كه واستون توضيح ميدم .
دستگاه من 5 طبقه و ميزان مصرف هر طبقه به وات نوشته شده و با جمع اين مقدار به رقم 408 وات ميرسيم كه مصرف كل ميشه .من در حالت روشن تمام طبقات با ماكسيمم حالت به 240 وات ميرسم با تست اهم متر كه يه چيزي تو مايه هاي نصف اون 408 بعد در حالت استدباي گرفتم ديدم 60.5 وات شد كه يه سوال پيش اومد كه طبيعيه اين مقدار و آخه به نظرم زياده وآمپ هتسينگ آي سي استيك حرارت داره يه بنده خدايه ميگفت شما بايد اينرو هم نصف كني چون ولت 110 هست.كه به حالت استاندارد برسيم.ممنون ميشم راهنماي كني اين مسئله رو.
 

omiga

Registered User
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
259
لایک‌ها
71
محل سکونت
طهران
نه عزیزم!

اگه مجموعشون میشه 408 وات یعمی همون 408 وات رو می خواد که تو حالت 220 یعنی حدودا 2 آمپر (یه ریزه کمتر) چریان می کشه تو!
شما از کچا می فرمایید ماکسیمم توان! ببین برای ماکسیمم توان باید 4 تا بلندگو منفجر کنی! باید صفحه بلندگوت مدام به مگنت بچسبه تا جریان ماکسیمم به صورت کامل ازش رد بشه! عملا نمیشه از دستگاه تو مد ماکس توان گرفت مگر جریان بالایی ازش بکشی که احتما سوزوندشو ببری بالا!

حالا یه چیزی بهت میگم! مشکلت کلا با این قضیه همیشگی حل بشه!
ببین تمام وسایل الکترونیکی به توان نیاز دارند! ولتاژ و جریان تنها باری انقال توان هستند! منتها وقتی که ما می خواهیم یک وسیله الکتورنیکی رو راه بیاندازیم عموما به ولتاژهای پایین نیاز داریم! معمولا 10 ولت و یا کمتر! حالا وقتی ولتاژ میاد پایین برای انتقال توان جریان میره بالا! این جا یک مشکل اساسی پیدا میشه! توان تلف شده در سیم از رابطه P=RI^2 بدست میاد و هر چه جریان عبوری بالاتر بره توان تلفاتی هم بالا میره! مهندسین برق اومدن گفتند آقا وتاژ رو ببرین بالا توی مصرف کننده می کشیمش پایین! ابتدا بحث روی وتاژ های خیلی بالا بود ولی این ولتاژها خطرناک بودند ولتاژ بالا می تونه مواد نارسانا رو پولاریزه کنه و اصطلاحا آرک بزنه! و خلاصه با کلی مشاجره قرار شد ولتاژ برای مصارف خونگی 220 بشه!
این وسط یه چند تا شرکت قضیه رو تو چند تا کشور وتو کردند! راست هم می گفتند! اونا می گفتند که هرچی ولتاژ بره بالاتر برای پایین آوردنش به هزینه بیشتری نیاز است! و 110 هم می تونه توان رو به صورت معقول (یعنی با اتلاف کم) عبور بده! چرا بریم سراغ 220!

حالا فرقی برای من و شما نداره! 110 یا 220 جفتشون توی تغذیه دستگاه میرن توی حدود 10 ولت! و توان رو روی اون ولتاژ تحویل می دهند بالطبع مشخصه که هرچی ولتاژ پایین تر باشه جریان بیشتری برای اون توان باید از سیم عبور کنه! و معمولا سیم کلفت تر انتخاب میشه تا تلفاتش بیاد پایین!

خلاصه کلام! توان ربطی به ولتاژ انتقالی نداره! تنها چیزی که شما لازمه دقت کنی اینه که اگه تغذیه دستگاهت از این توپولوژی قدیمیاست که نیاز به ترانس داره تپ ترانس رو عوض کنی! علتشم اینه ترانست دو تطبقه تبدیل داره یعنی مثلا یک طبقه 1 به 10 و یک 1 به 20! 1 به 10 مال 110 هستش و وقتی شما 110 میدی ان ور به ورودی ای سی رگولاتور 11 ولت میده! که براش خوبه و اونم اون رو تبدیل به ولتاژ مورد نظر می کنه! 1 به 20 هم مال 220 هستش که اون ور 11 ولت رو دوباره میده و خلاصه ای سی رگولاتور کار می کنه! اگه روی 220 بزنیش به 110 ولت ولتاژ پایین تر میدی تو دستگاهت و نتیجتا درست کار نمی کنه متوجه میشی و درستش می کنی! ولی اگر روی 110 بهش 220 بزنی 20 ولت میره تو رگولاتورت و اون می سوزه! یه چیز دیگه ای هم که باید توجه کنی اینه که دستگاه 110 به کابل کلفت تری برای انتقال توان نیاز داره! اگه ترانس داری (باید براش داشته باشی) خروجی ترانست به دستگاه کابل استاندارد 110 می خواد نه 220! (البته کابل اورجینال دستگاهت استاندارده ولی اگه رابط زدی سیم رابطت رو کلفت تر بگیر!);)
 

tape

Registered User
تاریخ عضویت
22 جولای 2011
نوشته‌ها
685
لایک‌ها
505
ممنون از توضيحات خوبت.ماكسيمم رو من تويه آخرين ولوم و آخرين درجه ولومBASS و ديگه سيستم ها رو در آخرين حالت قرار دادم البته شما ميگيد اشتباه .مسئله مهم من اينه كه در حالت استند باي سيستم 0/55 آمپر داريم كه ضرب در 110 ولت ميشه 60.5 آيا توان مصرفي بالاست تو حالت استندباي؟ آخه هتسينگ وترانس داخلي هم حرارت زيادي داره از چند نفر پرسيدم ميگن اگه سيستم مشكلي تو كاركرد نداره طبيعيه اين حرارت. مگه نبايد رله اي كه بعد ترانس داخلي قرار داره برق رو از مدار در حالت استند باي قطع كنه كه اين همه مصرف نداشته باشيم ؟ تويه يكي از بردهام 2 تا مقاومت تو اين حالت داغ هستند. طبيعيه ؟!
 

omiga

Registered User
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
259
لایک‌ها
71
محل سکونت
طهران
ممنون از توضيحات خوبت.ماكسيمم رو من تويه آخرين ولوم و آخرين درجه ولومBASS و ديگه سيستم ها رو در آخرين حالت قرار دادم البته شما ميگيد اشتباه .مسئله مهم من اينه كه در حالت استند باي سيستم 0/55 آمپر داريم كه ضرب در 110 ولت ميشه 60.5 آيا توان مصرفي بالاست تو حالت استندباي؟ آخه هتسينگ وترانس داخلي هم حرارت زيادي داره از چند نفر پرسيدم ميگن اگه سيستم مشكلي تو كاركرد نداره طبيعيه اين حرارت. مگه نبايد رله اي كه بعد ترانس داخلي قرار داره برق رو از مدار در حالت استند باي قطع كنه كه اين همه مصرف نداشته باشيم ؟ تويه يكي از بردهام 2 تا مقاومت تو اين حالت داغ هستند. طبيعيه ؟!

نه عزیزم اینا باعث نمیشن شما فول تایم ماکسیمم جریان تو سیم پیچت باشه! ;) پس ماکسیمم توان خروجی رو نداری که ماکسیمم توان ورودی رو بخوای!
حالا چیکارش داری! می خوای صفحه باندای نازنیت رو بترکونی! بیخیال بابا! مشکل جای دیگریست!

اما در مورد استندبای! ببینم خروجی ترانس رو داری می خونی دیگه درسته؟ حالا خیلی مهم نیست! در هر حالت 60 وات و یا در ادیشن 220 هم 30 وات توان زیادیه!
ببین من درست متوجه نشدم! منظورت رو! استندبای در مورد امپ زیاد مفهوم نیست برام!
این دستگاه یا خاموشه که با ریموت و یا از جلو با دکمه روشنش می کنی و یا روشن! حالت هولد هم میشه Mute که بازم توانش به خاطر انجام شدن پروسس صدا زیاده!
حالا اگه منظورت اینه که وقتی مدار دستگاه تنها به برقه و اسما خاموشه (حواسم هست که قسمت فایر برق داره!;)) بله در این جالت 30 وات مسخرست! بیخیال این حالت باید زیر 0.2 وات باشه! عهد دقیانوس هم دستگاهها 0.2 وات بیشتر واسه مدار فایر نمی خواستند! ولی اگه منظورت از استندبای چیز دیگه ای هست برام توضیح بده متوجه شم!

راستی امپلی فایر جماعت بعد ار ترانسش رله داره که خودتونم فرمودید! اینورش مدار فایر هست اون ورش هم کل سیستم! تق و تق رله رو حتما باید بشنوی! اگه مدار رو خاموش می کنی و رله تقه می کنه به نظر من کاملا فراطبیعیه که 30 وات بکشه! چه برسه به 60 وات!
بازم اینقدر خودتو اذیت نکن! کاتالوگ دستگاه توان مدار فایر رو نوشته از رو اونم می تونی بخوتی!:D
 

tape

Registered User
تاریخ عضویت
22 جولای 2011
نوشته‌ها
685
لایک‌ها
505
نه عزیزم اینا باعث نمیشن شما فول تایم ماکسیمم جریان تو سیم پیچت باشه! ;) پس ماکسیمم توان خروجی رو نداری که ماکسیمم توان ورودی رو بخوای!
حالا چیکارش داری! می خوای صفحه باندای نازنیت رو بترکونی! بیخیال بابا! مشکل جای دیگریست!

اما در مورد استندبای! ببینم خروجی ترانس رو داری می خونی دیگه درسته؟ حالا خیلی مهم نیست! در هر حالت 60 وات و یا در ادیشن 220 هم 30 وات توان زیادیه!
ببین من درست متوجه نشدم! منظورت رو! استندبای در مورد امپ زیاد مفهوم نیست برام!
این دستگاه یا خاموشه که با ریموت و یا از جلو با دکمه روشنش می کنی و یا روشن! حالت هولد هم میشه Mute که بازم توانش به خاطر انجام شدن پروسس صدا زیاده!
حالا اگه منظورت اینه که وقتی مدار دستگاه تنها به برقه و اسما خاموشه (حواسم هست که قسمت فایر برق داره!;)) بله در این جالت 30 وات مسخرست! بیخیال این حالت باید زیر 0.2 وات باشه! عهد دقیانوس هم دستگاهها 0.2 وات بیشتر واسه مدار فایر نمی خواستند! ولی اگه منظورت از استندبای چیز دیگه ای هست برام توضیح بده متوجه شم!

راستی امپلی فایر جماعت بعد ار ترانسش رله داره که خودتونم فرمودید! اینورش مدار فایر هست اون ورش هم کل سیستم! تق و تق رله رو حتما باید بشنوی! اگه مدار رو خاموش می کنی و رله تقه می کنه به نظر من کاملا فراطبیعیه که 30 وات بکشه! چه برسه به 60 وات!
بازم اینقدر خودتو اذیت نکن! کاتالوگ دستگاه توان مدار فایر رو نوشته از رو اونم می تونی بخوتی!:D
پس خودتم گفتي در اديشن 220هم 30 وات توان ميشه؟يعني نصف ميشه ديگه درسته؟منظور از آمپ كه طبقه آمپلي فاير به تنهايي منظورمه كه 4 طبقه ديگه وصل نيست بهش واستندباي حالتيه كه ما مي تونيم هم از جلو روشن كنيم هم با ريموت روشن كنيم .اما در مورد رله آره روشن ميكني ما 2 تا صدا از كنتاكت رله داريم يكي زماني كه كليد پاور رو ميزني همزمان تق! يكي بعد 3ثانيه از اولي .مشكل اين جاست كه سيستم 25 سال پيش كاتولوگش نيست! حالا فكر مي كني قضيه چيه؟
ممنون
 

tape

Registered User
تاریخ عضویت
22 جولای 2011
نوشته‌ها
685
لایک‌ها
505
اينم قسمت آمپ بالا گوشه سمت چپ اون مربعه جا فيوز رله يه كه 2تا سيم به رنگ سبز و نارنجي از روش رد شده.حالا ما تو حالت استند باي ترانس حرارت داره و اين هتسينگ وسط و اگه دقت كني سمت راست مدار كناري سيستم 2 تا مقاومت پايه بلند ديده ميشه به رنگ آبي آسماني كه روي فرش ديده ميشه! كه اون هام داغه و برام عجيبه يه بررسي كن دادا.
 
Last edited:

omiga

Registered User
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
259
لایک‌ها
71
محل سکونت
طهران
پس خودتم گفتي در اديشن 220هم 30 وات توان ميشه؟يعني نصف ميشه ديگه درسته؟منظور از آمپ كه طبقه آمپلي فاير به تنهايي منظورمه كه 4 طبقه ديگه وصل نيست بهش واستندباي حالتيه كه ما مي تونيم هم از جلو روشن كنيم هم با ريموت روشن كنيم .اما در مورد رله آره روشن ميكني ما 2 تا صدا از كنتاكت رله داريم يكي زماني كه كليد پاور رو ميزني همزمان تق! يكي بعد 3ثانيه از اولي .مشكل اين جاست كه سيستم 25 سال پيش كاتولوگش نيست! حالا فكر مي كني قضيه چيه؟
ممنون

عمو من اشتباه کردم! توی 220! 120 وات میشه! 220*0.55 که خودتون فرمودید!
ببینید مهم اینه که شما جریان را از کجا خوندید از تغذیه 220 یا از تغذیه 110! جریان رو در ولتاژ ضرب می کنید توان به دست میاد!

عموجان الان فهمیدم! آره تو این حالت که شما میگی نباید 60 و یا 120 وات بکشه! من نمی دونم برق رو از چه جایی خوندی! در هر حال طبیعی نیست! راستی این دو تا رله فقط برای حذف هام استفاده می شوند! چون در موقع راه اندازی طول می کشه تا مدارات امپ به نغذیه نامی برسند اول تغذیه و کنترل میاد بالا بعد از چند ثانیه تغذیه آنالوگ وصل میشه که بلندگو ها تق تق نکنند واسه راه اندازی!;)

اینا مهم نیست! مهم اینه که وقتی رله ها قطع هستند و فقط مدار فایر وصله این توان طبیعی نیست! حداقل تا جایی که من دیدم! ;)
 

omiga

Registered User
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
259
لایک‌ها
71
محل سکونت
طهران
اينم قسمت آمپ بالا گوشه سمت چپ اون مربعه جا فيوز رله يه كه 2تا سيم به رنگ سبز و نارنجي از روش رد شده.حالا ما تو حالت استند باي ترانس حرارت داره و اين هتسينگ وسط و اگه دقت كني سمت راست مدار كناري سيستم 2 تا مقاومت پايه بلند ديده ميشه به رنگ آبي آسماني كه روي فرش ديده ميشه! كه اون هام داغه و برام عجيبه يه بررسي كن دادا.

عزیز اینی که من از اینجا دارم می بینم باید سمت چپش مدار فایر باشه سمت راست مدار کنترل و تقویت کننده ها! اون مقاومت سمت راست طبیعیه! ممکنه همچین توان بالایی روش بیفته که داغ کنه! سخت نگیر! مقاومت فکر کنم 0.5 وات باشه!
ولی بخش مدار فایر شما نباید تو استندبای این امپر رو بکشه و من بهش خیلی مشکوکم! ممکنه رله ها فرسوده شده باشند و جریان بالایی رو بخواهند! و یا ممکنه مشکل از جای دیگری باشه در هر حال این توانی که شما می فرمایید یعنی در حالت خاموشی نیم آمپر جریان! حالا چه توی 220 و چه توی 110 طبیعی نیست!

اما در مورد اون مقاومت نمیشه گفت دماش طبیعی هست یا خیر! ولی به هر حال جایی قرار داره که ممکنه توان بالایی تلفات داشته باشه! توی خروجی های مدارهای آمپلی فایر از این توان ها زیاد تلف میشه!;)
 

tape

Registered User
تاریخ عضویت
22 جولای 2011
نوشته‌ها
685
لایک‌ها
505
تستي كه من گرفتم به اين صورته از دوشاخ همين آمپ كه داخل ترانس تبديل 220 به 110 ولت هست و جدا وبيرونه دستگاهه يه مقدار دوشاخ رو بيرون دادم و در حالت استند باي تست گرفتم وبه نتيجه 0/55 رسيدم .اين فرضيه كه امكان داره يكي از كنتاك هايه رله چسبيده باشه و هميشه وصل باشه معني نميده نه؟چون احتمالا قطع نمي كنه ديگه .من از يه سايت برق والكترونيك كه سوال كردم اينو جواب دادن
استند باي به معني خارج شدن کل مدار نيست بعضي وقتها براي اين حالت کافيه فقط يه اي سي از مدار در حالت استند باي باشه.
که همون اي سي ميتونه صداي کل مدارور قطع کنه.اما ترانس و بقيه اجزا سيستم به برق وصل باشه.
و ميگفت اگر مدار به خوبي کار ميکنه مشکلي نداره و طبيعي هست.
اما اگر در عملکرد مدار اخلالي به وجود اورده بايد رفع بشه. به نظرت درست ميگه رفتن يه آي سي تو كما رو؟!:blink:
 

omiga

Registered User
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
259
لایک‌ها
71
محل سکونت
طهران
دادا!
شما باید مدار آمپر متر رو سری ببندی! نگاه کن شما دو شاخه رو در حالت عادی می زنی به ترانس! حالا برای اندازه گیری جریان! یه سیم می زنی به ترانس (یک سر سیم منظورمه!) سر دیگر همون سیم رو میزنی به آمپرمتر و دوباره از سر دیگه آمپرمتر یه سر سیم می زنی به یک سر دو شاخه امپ! سر دیگر دوشاخه امپ رو با یک سیم مستقیما می زنی به ترانس! ;) اینجوری جریان ورودی رو می تونی بخونی!

اگر همین کارو کرده باشی فرمایشت درسته و توان همون 60 واتیه که فرمودی و به نظر من اشتباهه! منظورم اینه که این جریان طبیعی نیست!

حالا بزار یه چیز دیگه رو برات توضیح بدم! ببین مدار رله در اصل یک ترانس هست که وقتی وصله یک میله رو اهرم می کنه و جا به جا می کنه و با قطع ترانس حالت مگنت توی رله از بین میره میله هه بر می گرده سر جاش و رله قطع میشه! منتها شما به یک مدار نیاز داری که همواره به برق باشه و در صورت فرمان از شما جریان بوبین رله رو وصل کنه تا میله هه جا به جا شده و وصل بشه و مدارت فایر بشه! این مدار یک کنترل کننده ساده هست که جریان بسیار کمی می کشه!
حالا چند تا چیز ممکنه! ممکنه رله ها رو اشتباها معکوس طراحی کرده باشند (احتمالش کمه ولی صفر نیست) به این صورت که وقتی جریان داره خاموشه و جریانش که قطع بشه (منظورم جریان بوبین رله هست) وصل کنه! این مورد خیلی احمقانه است ولی میشه با رله مدار رو به این صورت هم بست! در هر حال در هر دو این حالات جریان نمی تونه اینقدر بالا باشه! من نمی دونم تکنولوژیش چیه ولی همین قدر که دو تا آی سی dip دارم می بینم معلومه که از زمان کشف مدار مجتمع گدشته بوده و نتیجتا نباید توانش اینقدر بالا باشه! یا شما درست اندازه نمی گیرید (از همین روشی که گفتم اندازه گیری کن) و یا مدار خراب شده! احتمال نیمسوز شدن ترانست هست و یا ممکنه رله های نیم سوز شدن کانکتشون جریان می کشه و یا حتی ممکنه مدارت کثیف شده باشه یه جا راه بده! خلاصه 20 سال پیش با 60 وات تلویزیون راه می انداختند نه مدار فایر! اگه تا 1 یا 2 وات هم تلف می کرد میشد چشم پوشید ولی این طبیعی نیست!

ببین اون دوستمون رو من نمی دونم کی بوده که این اطلاعات رو داده و نظرش هم مورد احترامه ولی این طراحی به عقل من ایراد اساسی داره! اگه قرار باشه با خاموش کردن دستگاه برق همه جاش باشه و توان الکی تلف کنه دیگه چرا خاموشش می کنند! مدار فایر جریان داره واسه کار ریموت نه اینکه کل آی سی ها رو روشن بزارند به چه کاری میاد!

:D

ببین چون دستگاهت تپ داره ممکنه یکی روی 110 ولت زده باشدش توی 220! تو این حالت سیم هاش نیم سوز میشند و باید سیم پیچهاش عوض بشوند حتی ممکنه رگولاتورهاشم صدمه دیده باشه!
 

tape

Registered User
تاریخ عضویت
22 جولای 2011
نوشته‌ها
685
لایک‌ها
505
ضمنا ترانسي كه براي تبديل 220 به 110 گرفتم 300 واته معروف به مدل سنگيه اما تو بيس بالا و ولوم بالا به علت كم آوردن ترانس كم مياره ودستگاه خاموش ميشه!يه 500 وات ميزون بود اگه ميگرفتم. با تست اهم متر خروجي ترانس هم 118 ولته.
 

tape

Registered User
تاریخ عضویت
22 جولای 2011
نوشته‌ها
685
لایک‌ها
505
آره همون حالت سري تست گرفتم.
 

omiga

Registered User
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
259
لایک‌ها
71
محل سکونت
طهران
مطمئن هم هستی که داری عدد رو درست می خونی!
ببین 0.55 میلی امپر باشه درسته ها میشه 0.06 وات که طبیعیه! ولی اگر 0.55 امپر هست تغذیه بالای 99 درصد ایراد داره! 1 درصدم واسه این میزارم که شاید من اشتباه می کنم و یه دستگاهی داره با 60 وات رو تو حالت خاموش از بین می بره!
 

tape

Registered User
تاریخ عضویت
22 جولای 2011
نوشته‌ها
685
لایک‌ها
505
با اين تفاسيري كه فرموديد اولين جايي كه بررسي كنم كجاست كه احتمال بيشترش ميره مشكل داشته باشه؟براي تست رله كاري ميشه انجام داد ؟ وبايد بيرون از مدار تست گرفت؟اگه اين صورتي كه ميگيد باشه كه كسي دستگاه رو به برق 220 زده و با نيم سوز شدن ترانس به رگلاتورها كه براي تثبيت ولتاژه آسيب رسيده باشه با اين وضعيت امكان داره هيچ نقصي رو تو عملكرد نشون نده و دستگاه باز هم ميزون كار كنه؟ آخه معمولا زماني كه اشتباها به 220 زده ميشه آي سي استيك هم آسيب ميبينه و تو ولوم بالا صدا ناميزونه و يا نويز شديد ميده به اسپيكر ها.كه ميگن آي سي صدا نيم سوزه .حالا يه پيشنهاد بده از كدوم شروع كنيم واسه تست ؟!اشكالاتي كه فرموديد اينها بود
1.ترانس نيم سوزه
2.كثيفي مدار
3.رله هايه خراب و نيم سوز
4.اين مسله اي كه گفتين به 220 زده شده و تپ آسيب ديده منظورتون تپ چنجر ترانسه؟تو مدار من كجايه عكسه؟و احتمال آسيب ديدگي رگلاتورها رو چطور چك كنم؟
دادا واسه هر كدوم يه راحه حل بده!:wacko:
با تشكر
 
Last edited:

tape

Registered User
تاریخ عضویت
22 جولای 2011
نوشته‌ها
685
لایک‌ها
505
البته ناگفته نماندکه یه سیستم سونی هم بود که رو حالت استند بای بازم حرارتش زیاد بود و با ولتاژ ۲۲۰ کار میکرد گفتم یه تستم از توان اون بگیرم تو حالت استند بای از اون ۰/۱۳ در اومد که با ۲۲۰ ،۲۸/۵ در اومد به نظرت اون طبیعیه؟ولی از نظر این امپی که اول توضیح دادم یه سر و گردن پایین میزنه ونسبت به اون طبیعی میزد با این قطعات سبک تر.
 
Last edited:

omiga

Registered User
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
259
لایک‌ها
71
محل سکونت
طهران
ببین عزیزم!

توپولوژی ها یکم فرق می کنه ولی بیسک کلشون یکیه! بعضیاشون تپ ترانس دارند بعضیاشون 3 سیم پیچه هستند! این سه سیم پیچه متداولتره! باید از روی سوئیچ نگاه کنی ببینی دقیقا به چی وصله!

نگاه کن کل تغذیه شما میره تو ترانس و از اون طرف میره بیرون! از سمت چپش شروع کن (ببین دستگاه خیلی قدیمیه و برات ارزشمنده بدش تو جمهوری یکی خبره نگاه کنه! من و شما ممکنه بهش آسیب بزنیم! و حتی ممکنه این حالت براش درست باشه ولی منم مثل خودت بعید می دونم!) نگاه کن خروجی ترانست چه جوری با سوئیچ 220 و 110 کنترل شده؟ معمولا 4 تا پایه داره که یکیش مال دور 10 به 1 هست و یکیش 20 به 1! ببین تو کدوم رو داری! بعدشم زیاد مهم نیست! شما باید ترانست رو از مدار جدا کنی و بزنیش به یک مقاومتی چیزی! بعد ببین وقتی داره تو خروجی یک توان کم می گیره تو ورودی چقدر توان می خواد! این نسبت نباید اتلاف زیادی رو نشون بده!
در مورد بقیه قطعات هم بله هم رگولاتور ها رو باید در بیاری و هم رله هارو! در مورد رله ها که وضع بدتره چون باید دیتاشیتشون رو گیر بیاری ببینی دقیقا با چه آمپری بوبینشون کار می کنه! از من به شما نصیحت! اینجوری ناکارش می کنی! در آوردن و زدنشون سر جاشون کار ادمهای حرفه ایه! و چون قطعات قدیمی هزار جور مرض دارند! دست میزنی به پی سی بی یهو می بینی کل ترک ها ور اومد! چسب های رویر فایبر گلاسشون دیگه نمی تونند درست عمل کنند! و خلاصه از یک دستگاه در حال کار می بریش به وضعیت غیر قابل کار!

من خودم یدونه از این آیوا ها دارم مال 30 سال پیشه و کار ژاپنه! یه بار از این کارا روش کردم نصف داخلش رو وایرپ زدم و هنوز نتونستم علت خراب شدن صفحه Alphanomeric اش رو بفهمم! خلاصه به نظرم اگه حرفه ای هستی بسم اله! وگرنه دست بهش نزن که می فرستیش اون دنیا! ;)
 

tape

Registered User
تاریخ عضویت
22 جولای 2011
نوشته‌ها
685
لایک‌ها
505
فدات شم كه اين قدر با حوصله جواب ميدي !
عصري رفتم جايه حرفه اي يا كه موهاشونو تو اين كار سفيد كردن!!!
يكي گفت احتمالا رله هايه ! يكي گفت هيچ مشكلي نيست اين مدلا تو استند باي 50% برق تو رگ هاشون مي چرخونن!! و با يه زدن به 220 به فنا ميره ! و جوري نيست كه ميزون بعد كار كنه! و رله اگه فرسوده باشه كارم نمي كنه ! يكي گفت شايد ترانسه. يه ترانس 220 بپيچ واسش گفت اين جوريم استفاده كني هيچ مرگي نداره! نهايت زمان غير استفاده بكش!راستم ميگي اين مدلا aging شدن ! الان كه مثل ساعت كار ميكنه نهايت يه حضوري برم نشون بدم كه بفهمم عيبه يا نه! آره منم رو لجبازي يه ولوم فانكشين استريو رو به فنا دادم كه نشد ببندم بعد يه جوري با يه كليد با 40 .50 تا سيم ريز به پايه ها خواستم راش بندازم عمرا مثل اول نشد!
اگه بازم سوال داشتم ميام دست بوست دادا!:cool:
 
بالا