amirhoman
کاربر تازه وارد
به نقل از ghizh :ای که گفتی ای یعنی چه!!!!!!!!!!!عزیز من خود مسیحیام یه همچین فکری که شما میگی ندارن.شما شدی کاسه داغتر از آشا.اتفاقا اکثر جاهایی که مسیحیت رفت پشت اون زور بود.همین کشور های آفریقایی که ملتشونو به عنوان برده به اروپا میبردن یکی از قربانیان این ستمها بودند.خود ااروپاییهام سالها بر سر ***** مسیحیت با هم جنگ داشتن.بعدشم اون جریانات بوجود آمدن ارتدوکس و پروتستان و درگیری ها و جنگهایی که بر سر این جور مسایل شد خود داستانی طولانی داره.
یه چیزی که به نظرم اشتباه تو دنیا جا افتاده (یا حداقل خیلی پیاز داغشو زیاد کزدن)این قضیه ی آزادی یهودیها توسط کورشه(البته نه اینکه من این نظر رو دادمبلکه تاریخ دانان اینو گفتن).در حالی که خود یهود یه همچین طرز فکری نداره (اگه هم بعضیاشون به این قضیه دامن میزنند به خاطر مسائل سیاسیه) بطوریکه چند دهه قبل بن گوریون نخستین نخست وزیر اسرائیل گفته بود اگر یک همچین چیزی بوده چرا کورش اسمی از قوم یهود(بنی اسرائیل)در منشور خودش (منشور ملل) نیاورده.ویا حتی تاریخ نگاران یونانی (همچون هرودوت)صحبتی از این قضیه نکردند. که به نظر من این یارو با همه ی خریتش اینو راس گفته.چطور میشه یه همچین چیزی باشه اما تو هیچ جا جز چند تا از منابع یهود که اون هم بعدها نوشته شده صحبتی از این قضیه نکردند.
چون حوصله زیاد نوشتن ندارم خلاصه بگم :
1- منظور از توسعه دین مسیحیت نه در عصر حاضر بلکه در اوایل حکومت بود . برخلاف جنگهای دین اسلام
2- کدوم تاریخ دانی اعلام کرده ؟
3- کوروش یهودی ها رو ازاد نکرده بلکه هنگامی که فلسطینی ها و به ***** بخت النصر یهودی ها رو از سرزمین فلسطین بیرون کردند یهودیان به سمت ایران حرکت کردند. لذا کوروش برای اینکه این قوم وارد ایران نشوند با ارسال نمایندگان خود (( دانیال وزیر و عذرا و استر که هماکنون هرسه بعنوان پیامبر نامیده میشوند )) به سرزمین فلسطین و با ایجاد قوانینی انها را به سرزمین های خود عودت دادند.
ببین در رابطه با تاریخ اظهار نظر کردن مشکله چون منابع مختلف هستش اصل منابع در اختیار افراد عامی نیست .تنها برداشت های مختلف از منابع اصلیه که در اختیار مردمه.
یه مثال میزنم کتاب دو قرن سکوت نوشته دکتر زرین کوب رو اگه بخونی با کتاب چاپ اولش زمین تا اسمون فرق داره . خود دکتر هیچ توضیحی هم در این رابطه نمیده . در رابطه با تاریخ شاید خودش اولی رو قبول داره ولی بنا به عللی حرف از اشتباه میزنه.