برگزیده های پرشین تولز

عرضه رایگان برنامه‌های آموزشی کامپیوتر،‌ای تی از شرکت‌های معتبر

ehsanotaku

Registered User
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2009
نوشته‌ها
1,053
لایک‌ها
123
محل سکونت
شیراز
راهنمای نصب GNS3 -- قسمت چهارم

بعد از توضیحات مشروح و کامل درباره مباحث مقدماتی ، امروز تصمیم گرفتم که چند تا سناریو ساده رو انجام بدم و دیگه یک جمع بندی با هم داشت باشیم که هر وقت تصمیم به باز کردن کتب و منابع گرفتین دیگه آماده باشین .

قبل از آغاز به تصویر پنل ابزار این برنامه و به توضیحات توجه کنید که باهاش خیلی‌ کار داریم . بسیاری از ابزار‌ها که لازم به توضیح نداره ، مثل ، باز کردن یک پروژه جدید ، باز کردن فایل‌های شبکه ، سیو کردن پروژه و ،،،، میمونه یک سری از ابزار‌های پر مصرف مثل علامت جارو که برای پاک کردن تپولوجی گرافیکی استفاده شده و یا قسمتی‌ از تپولجی مثل حذف بعضی‌ از لینک‌ها یا ابزار از آان استفاده می‌کنیم ..

yydjblovbpaa245pw.png


ابزار دیگه که در پنل بسیار قابل استفاده هست ، ابزار نشان دادن نام وسایل به کار گرفته شده در سناریو و تغییر نام آنها هست که برای تغییر نام روتر‌ها و ابزار دیگر تحت شبکه ازش استفاده می‌کنیم . ابزار کلیدی دیگری که کاربرد فراوان دارد در ترسیم و راه اندازی توپولجی‌های شبکه ما ، چیزی نیست جز افزودن لینک که به ما کمک میکنه که وسایل رو از پورت‌هایی‌ که براش در نظر گرفتیم به وسایل دیگه تحت شبکه وصل کنیم .

کلید‌های استارت و توقف هم که مشخص هستن و برای به کار اندازی وسایل تحت شبکه استفاده می‌شه ،، راه کار دیگری که برای دسترسی به پانل و فرمان‌ها هست ، رایت کلیک کردن بر روی ابزاری مثل روتر‌ها هست که در شکل زیر و در قسمت‌های قبلی‌ با بعضی‌ از کاربرد‌های این شورت کات‌ها آشنا شدین .

d55sncfu0x2ifirpa22.png


با توجه به نیاز به ساختن شبکه‌های پیچیده برای یادگیری تمامی مباحث مهم و مورد نیاز در محیط‌های کاری ، با افزودن تجهیزات مختلف شاهد فشار بار بسیار زیادی بر روی سخت افزار سیستم خواهیم بود که هر قدر شما دوستان مقدار رم مصرفی و پردازنده بهتری استفاده کنید قادر به اجرای کار‌های بسیاری خواهید شد .
مقداری که من توصیه می‌کنم کاملاً متقییر خواهد بود و بستگی به سطحی که شما درش دارین درس میخوانید هست ، اما برای شما که در ابتدای راه هستین و میخوایین CCNA یا CCNP رو آغاز کنید مقدار ۲ گیگ رم با فرکانس مناسب و پردازند 2.5 GHZ دو هسته به بالاتر با مقدار L1,2,3 کچ مناسب کافیست .

دانشجویان عزیز تعدادی روش‌های بهینه سازی برای منابع سخت افزاری وجود دارد در برنامه GNS3 ، که من
Idle PC رو تشریح کردم ،دیگه میمونه Ghost Ram رم یا Ghostios و Sparsemem ،که ابزار داخلی‌ و به کار رفته در
GNS3 هست . این دو برنامه داخلی‌ کمک شایانی در بهینه مصرف کردن رم سیستم شما انجام میده Ghostios .
این دو برنامه داخلی‌ کمک شایانی در بهینه مصرف کردن رم سیستم شما انجام میده ،.Ghostios به طور پیش فرض فعّال شده ، میمونه دومی‌ که شرح خواهم داد به چه صورت فعّال کنیدیش در مباحث آینده ، فقط به خاطر داشت باشید که این دو برنامه درون GNS3 موجود هست که بعد‌ها میتوانید ازشون به نحو خوبی‌ در پایین آوردن مصرف کامپیوتر از لحاظ گرمایی ، توانی‌ ، بار مصرفی رم و پردازنده استفاده کنید .

Ghostios برنامه جانبی هست که مقدار مصرف حافظه رو کاهش میده زمانی‌ که ما مثلا روتر‌های مختلف رو به محیط کاریمون اضافه می‌کنیم . V-Ram همون ویرچوال رم, با IOS ایمجی که ما لود می‌کنیم درون برنامه GNS3 با هم ارتباط تنگاتنگی دارن در هنگام آغاز کار و به تعبیر صحیح ، هنگام استارت آپ که ما به یکباره با یک مصرف شدید حافظه که با توجه به تنظیمات Dynamips/dynagen ه به یک نمونش در قبل اشاره کردم بر خورد می‌کنیم که میتونیم دسترسی به
Memory-Mapped فایل‌ها رو یا میزان مصرف حافظه اصلی‌ رو بسیار کاهش بدیم .

در هنگامی که ما یک Cisco IOS رو لود می‌کنیم پس به بیانی‌ این برنامه درون V-Ram اول بار گذاری میشه ، مشکل زمانی‌ آغاز میشه که شما مثلا تعداد زیادی روتر رو با هم همزمان فعّال می‌کنید که به خاطر اینکه همهٔ این روتر‌ها از یک IOS در محیط مجازی استفاده میکنند، پس تعداد زیادی درخواست تکراری در Ram م بارگذاری می‌شه . کار این برنامه کمکی‌ داخلی‌ در این لحظه آغاز میشه برای کاهش بار مصرف حافظه ،به کمک به اشتراک گذاشتن IOS ، یعنی اگر برای مثال ما یک ایمج ۵۰ مگ داشته باشیم و شما ۵ تا روتر رو وادار به آغاز به کار کنید شما ۴*۵۰= که ۲۰۰ مگ از فضاییه حافظه رو صرفه جویی‌ می‌کنید به کمک برنامه داخلی که معرفی کردم .

خوب دوستان بحث رو بگذارین ادامه بدیم با ساختن یک سناریو دیگه ، این دفعه می‌خوام ۳ تا روتر یک مدل رو به هم متصل کنم و ببینیم به چه تنظیمات و پیکربنید‌هایی‌ احتیاج هست برای یک اتصال موفق .

7thohcpkpjwztmmr782a.png


بعد از کشیدن و گذاشتن این ۳ تا روتر از IOS ایمج یکسانی که لود کردیم در محیط گرافیکی ، بر روی هر کدامش بر روی هر کدامش رایت کلیک می‌کنیم و Configure رو فشار میدهیم برای هر کدام ، سپس در زیر Tab Slots یک درگاه
Fast Ethernet , و ۴تا درگاه سریال ( PA-4T ) اضافه می‌کنیم ، باز توجه کنید که برای هر مدل ممکنه که این نامها متفاوت باش ،ولی‌ مشخص هست وقتی‌ که شما درگاه سریال یا اترنت اضافه می‌کنید .

در این مرحله بر روی دکمه Add a Link در نوار ابزار کاریمون برای اتصال دادن روتر ها استفاده می‌کنیم ، Manual
رو انتخاب می‌کنیم از لیستی که باز می‌شه ، اگر دقت کنیم نشانه اگر موس به حال صلیب در میاد .بر روی R0
۰ که همون نام پیش فرض اولین روتر هست کلیک می‌کنیم و S1/0 رو که همون پورت سریال و خروجی شماره ۱ هست رو انتخاب می‌کنیم ، سپس بر روی R1 کلیک می‌کنیم و دوباره S1/0 رو انتخاب می‌کنیم . در این مرحله دوباره بر روی R1 کلیک می‌کنیم و این دفعه S1/1 رو انتخاب و در آخر هم بر روی R2 کلیک می‌کنیم و S1/1 رو انتخاب می‌کنیم . بر روی Add a Link دوباره کلیک کنید ( الان به شکل یک تابلویه توقف در میاد به همراه یکX

08zhgluousd9ribpvu0z.png


1htqafbnu3by7oyh5p4.png


cnsmpxyjcz8wds5maset.png


بعد از کلیک دوباره به صورت همیشگیش که Add a Link هست بر میگرده . اگر الان دوستان کار رو درست انجام داده باشین باید مثل من در پنجره Topology Summery که در سمت راست برنامه GNS3 هست باید این پیکربندی‌ها رو داشته باشین .

i9lvgxq2feo5lum9nl.png


در پرانتز اگر خواستید که اسم روتر‌ها رو عوض کنید کافیست بر روی روتر رایت کلیک کنید و گزینه Change the Host name رو انتخاب کنید .

چهار تا دکمهٔ پر کاربرد دیگر وجود دارا که من به اختصار قبلاً شرح دادم ، ولی‌ بیایین بهشون با دقت بیشتر نگا کنیم ،،، دکمه اول از چپ به راست مربوط هست به Telnet برایه تمامی وسایل ، Start/Resume برایه تمامی وسایل رو داریم که میتونیم فرمان آغاز به کار بدیم به وسایلی که در شبکه طراحی‌ کردیم ،، و در آخر هم دکمهٔ توقف هست که به مثابه پایان کار وسایل و توقف آان در شبکه هست .

zhkgc7t7ker54ylxm33g.png


به هنگام فشار دادن هر کدوم از این دکمه‌ها در نوار ابزار یک پنجره باز خواهد شد و به ما نشان میدهد که روتر‌ها دارن آغاز به کار می‌کنن و سپس لینک هائی که در مرحله قبل با آن‌ها روتر‌ها رو به هم وصل کردیم سبز میشن که نشون از آغاز تماس هست .

ks5v0dwob6tyzf5m848n.png


حال اگر بر روی پنجره Telnet در نوار ابزا فشار دهیم شاهد ظاهر شدن ۳ تا پنجره بوت آپ برای هر کنسول خواهیم بود ، No رو در هر پنجره انتخاب کنید در پاسخ به پرسش Would You Like to enter the Initial Configuration Dialog
همونطور که قبلا درس دادم تا بتونید از خط فرمان هر کنسول برای مشخص کردن أای پی‌ ادرس/سابنت مسک و دیفالت گیتوی درگاه‌هایی‌ که از طریق آان وسایل رو تحت شبکه به هم وصل کردیم استفاده کنیم ،، توجه شود که ما به تعداد اندکی‌ از فرامین در CCNA , CCNP , CompTIA Network احتیاج داریم که به تفضیل درس خواهم داد .

در ادامه پیکربندی‌ها من همون طور که توضیح دادم،نام روتر هام رو عوض می‌کنم ، أای پی‌ آدرس انتخاب می‌کنم برای گذرگاه های متصل ، و به عبارتی این ۳ تا روتر آماده میشن برای تست پینگ برای اتصال موفقیت آمیز .

به خط فرمان این ۳ کنسول و فرمان‌هایی‌ که من استفاده کردم به دقت توجه کنید که بعد‌ها که می‌خوام مباحث شبکه رو آغاز کنم و فرمان‌ها رو درس بدم متوجه خواید شد که من به چه طریقی این پیکر بندی‌ها رو انجام دادم و هر کدوم چه کار بردی دارن که الان وارد بحث نمیشم ، ولی‌ خب به چشمتون بخور مفید هست^:^

x5yck7sqebskxade1or.png



Dynamips West Console Port

Router> enable

Router#configure terminal
Enter Configuration commands, one per line. End with CNTL/Z.

Router (config ) #hostname West
West (config) #enable secret cisco
West (config) # line con 0
West (config-Lines) # logging syn
West (config-line) # exit
West (config) # interface s1/0
West (config-if ) # ip address 10.0.0.1 255.255.255.0
West (config-if) # clock rate 64000
West (config-if ) # no shutdown
West ( config-if ) # exit
West ( config ) # router rip
West (condig-router) # vers
*Aug 6 14:16:50.091: %Link-3-UPDOWN: Interface Serial 1/0, Changed state to upion
West (config-router ) # version 2
West ( config-router) #
*Aug 6 14:16:50.091: % ENTITY_ALARM-6-INFO : CLEAR INFO Sel 1/0 Physical Port Administrative State Down
West ( config-router) # network 10.0.0
*Aug 6 14:16:50.091: LINEPROTO-5-UPDOWN: Line Protocol on Interface Serial 1/0 , Changed state to up
West ( config-routers) # network 10.0.0.0
West ( config-routers) # no auto-summary
West (config-routers) # end

باقی‌ فرمان‌ها هم که استفاده می‌کنیم برای ۲ کنسول دیگه مشابه هست ، ولی‌ أای پی‌ آدرس‌ها رو باید تغییر داد به همراه نتورک و سابنت‌ها رو که در شکل بالا تا حدودی پیداست ،، باقی‌ مباحث هم برای درس شبکه که می‌خوام انجام بدم براتون توضیح میدم .

بحث دیگری که به مباحث اضافه خواهد شد اضافه کردن سوئیچ هست ، که به طور مثال در زیر هر یک از این روتر‌ها ما میتونیم یک سوئیچ اضافه کنیم ، سپس بر روی دکمه Add a Link در نوار ابزار فشار داده و از درگاه Fa0/0
هر روتر یک کانکشن به پورت شماره ۱ هر سوئیچ اضافه کنیم طبق شکل ، توجه کنید که اگر تمایل به پیاده سازی مباحث پیچیده تر برای سوئیچ‌ها هستین ، باید روتری رو انتخاب کنید که گزینه Ether Switch NM-16ESW رو در پنجره
Slot در تنظیماتش داشته باشد ، زیرا در شبیه ساز GNS3 سوئیچ‌های پیشرفته امکان شبیه سازی ندارد و باید بجاش یک روتر مثل 3640 که در Slot تنظیماتش این گزینه رو دارد نقش سوئیچ رو بازی کند .

در سناریو‌های پیشرفته بعدی که باید به کارمون اضافه کنیم ، اضافه کردن رایانه یا همون کامپیوتر هست به توپولجی .

3 روش اساسی‌ برای این منظور وجود داره : ۱. استفاده از برنامه Virtual PC Simulator یا VPCS
2 . اضافه کردن یک روتر و تنظیم کردن آن به طوری که مثل یک رایانه کار کنه ۳. استفاده از یک کامپوتر حقیقی‌ .

نکته : قابل توجه که بعد از انجام هر کدام از گزینه‌های فوق شما باید قادر به انجام دستورات Ping/Traceroute
باشید برای تست برقراری ارتباط .

hoeovqowju5w7zouest.png


استفاده از Virtual PC Simulator به همراه Symbol Library :

VPCS امکان استفاده تا ۹ اعداد کامپیوتر رو به صورت مجازی به ما میده ، در این برنامه امکان استفاده از دستورات پینگ/تریس روت وجود دارد که ما میتونیم روترها، هاست‌ها و کامپیوتر‌های مجازی محیط خودمون رو پینگ/تریس روت کنیم و از امکان ارتباط آنها و نحوه ارتباطی‌ که از طریق درگا‌ها و أای پی‌ آدرس ، سابنت ها و باقی‌ مسایل اتفاق میفته آگاهی‌ حاصل کنیم . محیط این برنامه بسیار شبیه به Dynamips و به صورت خط فرمانی هست که کلّ حجم برنامه از ۲ مگ تجاوز نمیکنه که از اینجا قابل دریافت هستش .

VPCS ,, پس توجه کنید که یک کامپیوتر حقیقی‌ نیست و فقط یک برنامه هست که در محیط‌های ویندوز و لینوکس قابل نصب و اجراست که کمک شایانی به دوره‌های سیسکو می‌کنه به خصوص در برنامه GNS3 که در آینده ازش زیاد استفاده می‌خوام بکنم در امر تدریس .

نکته مهم دیگر آن است که این برنامه جانشین مناسبی هست برای روتر‌ها یا پنجره های VMware که به عنوان رایانه استفاده میشن در محیط شبکه Dynampis . استفاده از این برنامه در ضمن بار قابل ملاحظه ای رو از دوش
CPU/Memory ر میدار که در ۲ مود این برنامه کار می‌کنه : UDP, Ether mode ; در یودپ مود امکان ارسال و دریافت بسته‌های داده وجود داره که از طریق این پروتکل انجام می‌شه و در ether Mode از طریق dev/tap انجام میشه که مربوط به به ویندوز نیست این مود .


تعدادی از پارمتر‌های مورد استفاده :

vpcs [options]

-u udp mode, default
-e tap mode, using /dev/tapx
-s port local udp port, default from 20000
-c port remote udp port(dynamips udp ports), default from 30000
-r file run startup file

show the net configuration of PCs
d Switch to the PC[d], d is digit, range 1 to 9
history List the command history
ip [arguments] Configure PC's IP settings
dhcp Configure host/gateway address using DHCP
arp Show arp table
ping address [options] Ping the network host
tracert address [maxhops] the route packets take to network host
echo [text] Display text in output
clear [arguments] Clear ip/ipv6, arp/neighbor cache
set [arguments] Set hostname, connection port and echo on or off
load filename Load the configuration/script from the file 'filename'
save filename Save the configuration to the file 'filename'
ver Show version
? help
quit Quit program

نکته کلیدی دیگری که لازم به ذکر است این برنامه محدودیت دارد در استفاده از فرامین ، ولی‌ برای دو فرمان پینگ/تریسرت که بسیار در CCNA , CCNP مورد استفاده قرار میگیرد کاربرد دارد ، پس اگر در تپولوجی که خلق می‌کنید هدفتون استفاده از این فرامین است این برنامه به شدت توصیه میشود با توجه به نقشی‌ که در کاهش لود پردازشی دارد .

طریق نصب :

در ویندوز کافیست که فقط فایل اجرائی vpcs.exe رو اجرا کنید اما در محیط لینوکس باید بر روی vpcs و نه بر روی
vpcs.exe رایت کلیک کنید و Properties رو انتخاب کنید و تیک کنار Execute رو بگذارید و سپس کلوز رو بزنید .

2dxb5hmvtg4sfipg5q6.png


tw1mu8m7alxayk8ulzyh.png


در این مرحله نیاز به ساخت یک Launcher مورد نیاز هست که عمل کردش مثل تقریبا شرتکات در ویندوز هست . برای این منظور در محیط دسکتاپ رایت کلیک می‌کنیم و Create Launcher رو انتخاب می‌کنیم ، سپس از منوی کشویی Type , Application in Terminal رو انتخاب می‌کنیم ، ، برای نام هم VPCS رو در نظر میگیریم .
در پنجره Command ، باید برنامه رو هدایت کنید به به مکان Vpcs که در شکل پیداست ،، در پنجره Comment
هم میتونید Virtual PCs رو قراد بدهید و در آخر بر روی اوکی کلیک کنید .

l3l4da2h13br0bwp14w2.png


نکته : همواره بنده توصیه می‌کنم که قبل از اجرای GNS3 این برنامه VPCS رو اول اجرا کنید و در صفحه کاری آماده داشته باشین .

موفق باشین ، به زودی باز هم مطالب قرار میدهم اگر فرصت کنم ، باشد که کیفیتی خوب رو بعد از چند ماه از نظر آموزشی شاهد باشیم ، حجم تحویل کار رو هم به ۵۰۰ گیگ بنا به تقاضا افزایش دادم ، دیگه اگه لیست خواستین پخ بزنید .
 
Last edited:

ehsanotaku

Registered User
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2009
نوشته‌ها
1,053
لایک‌ها
123
محل سکونت
شیراز
راهنمای نصب GNS3 -- قسمت پنجم

در ادامه راهنمای قبلی‌ بحث رو ادامه میدم ،،با VPCS تا حدودی آشنا شدین و کارکردش در شبکه رو مشاده کردین ، لیست فرامین و پارامترها رو هم که منتخبیش رو تیتیر وار براتون قرار دادم ، ، امروز میخوام به چندتاش به صورت سربسته اشاره کنم و بحث رو پیش ببرم .

یکی‌ از فرامین اولیه که میتونه در محیط داس مانند این برنامه به دردتون میاد ، “?” هست که میتونید در جلوی پراپمت خط فرمان تایپ کندی و کمک های مفیدی رو از کارکرد فرامین و پارامترها در این برنامه به دست بیارین . یکی‌ از فرامینی دیگری که در راهنمای قبلی‌ هم هم ذکر کردم در لیست فرمانها و پر کاربرد هست “Show “ هست که به ما أی پی‌ آدرس کامپیوتر‌های مجازی و مک آدرس هاست هامون رو نشون میده که بسیار کاربرد دارد . فرمان دیگر ، فرمان "آی‌پی" هست که برای ساختن و انتخاب أای پی‌ آدرس و سابنت مسک استفاده می‌شه برای درگاه‌ها و پورت‌های وسایل متصل تحت شبکه کاربرد فروان دارد برای کامپیوتر‌های مجازی ، مانند مثال : ip 10.0.0.5 10.0.0.1 24
که فرمان فوق آی‌پی آدرس ۱۰.۰.۰.۵ به همراه سابنت ۲۴ رو برای دیفالت گتوی ۱۰.۰.۰.۱ ایجاد می‌کنه برامون .

فراموش نکنید که این برنامه از ۹ تا کامپیوتر به طور همزمان پشتیبانی میکنه ، و شما به راحتی با تایپ شماره کامپیوتر مورد نظر در جولوی پرامت خط فرمان میتونید به کنسول کامپیوتر مورد نظرتون برای پیکربندی مراجعه کنید .

qj64c7nwxn7n3pu0wt0.png


در این مرحله بر میگردیم به GNS3 و نحوه ادغام با برنامه VPCS , اما اول بگذارید به مورد Symbol Manager که اشاره در راهنمای سری قبل شد بپردازیم و رابطه آن را با کار بعدی که در نظر دارم انجام بدم رو براتون شرح بدم .

“Symbol Library” از منوی “Edit” برنامه GNS3 قابل دسترس هست و نحوه خصوصی سازی و ساختن آیکون‌های سفارشی مثل آیکون رایانه رو به کمک این بخش از برنامه GNS3 انجام خواهیم داد .

نحوه سفارشی سازی آیکان رایانه :

سییمبل یا همون ایکان کامپیوتر رو از سمت چپ انتخاب می‌کنیم در زیر “Available Symbols” ، سپس بر روی نشانگر سمت راست یا “Right Arrow” کلیک می‌کنیم تا این آیکان به به پنجره “Customized Nodes” اضافه بشه ، سپس در پنجره “Name” در گوشه بالای سمت راست تصویر ، کلمه “Computer” رو تایپ می‌کنیم .

از منوی کشویی در زیر پنجره نام , Cloud عنوان تایپ انتخاب میکمنیم و اگر لازم بود ” Apply” می‌کنیم و سپس دکمه اوکی رو فشار میدهیم ، بدین طریق آیکون مورد نظر رو سفارشی سازی کردیم و الان در GNS3 سمت چپ ایکان کامپیوتر رو برای اضافه کردن به محیط کاریمون داریم .

zbbu4pfzf1il6doyjmvm.png


در پرانتز اگه از خودتون پرسیدین این کلود چه کاری انجام میده که ما نوع ایکان رو براش انتخاب کردیم . “Cloud “ ارتباط ما رو به درگاه‌ها و پورت‌های فیزیکی‌ بر روی کامپیوتر‌ها رو فراهم میکنه و یادتون خواهم داد که چطور ” Cloud” رو به عنوان یک کانکشن “Loop back” مایکرسافت تنظیم کنید برای کارمون .

خوب سناریو جدید رو که میخوام ترسیم کنم رو ادامه میدهم ،،، ۳ تا کامپیوتر رو به محیط کاری اضافه کرده و در زیر هر سوئیچ یک دانه قرار میدهیم .

qlzfgigc4lrrb7j3bes.png


بر روی “PC” زیر سوئیچ متصل به روتر “west “ رایت کلیک کرده و “Configure” رو انتخاب می‌کنیم ، سپس بر روی C0
زیر Clouds در سمت چپ پنجره باز شده و Tab ; NIO UDP رو انتخاب می‌کنیم از سمت راست طبق تصویر .

kxomog3xaq4co0ozh2d.png


تنظیمات زیر رو مطابق چیزی که من تایپ کردم وارد کنید :

Local Port : 30000 ; Remote Host : 127.0.0.1 ; Remote Port : 20000

این تنظیمات برای VPCS1 هستش ، دکمه Add و سپس اوکی رو کلیک می‌کنیم .

برای باقی‌ کامپیوتر ها ( C1,C2) هم به ترتیب این تنظیمات رو وارد کنید :

Local Port : 30001 ; Remote Host : 127.0.0.1 ; Remote Port : 20001

Local Port : 30002 ; Remote Host : 127.0.0.1 ; Remote Port : 20002

خوب دوستان ما تا این لحظه کامپیوتر هامون رو تحت ابر تنظیم کردیم از طریق پورت UDP .

در این مرحله قبل از اینکه “ VPCS” ها رو به سوئیچ‌ها وصل کنیم نیاز به اضافه کردن یک پورت به هر سوئیچ داریم . بر روی هر سوئیچ رایت کلیک کنید و کانفیگور رو انتخاب کنید . بر روی سوئیچ‌های SW0/1/2 کلیک کنید و در زیر Settings
مطابق شکل پورت رو به شماره ۲ تغییر بدهید و Add و اوکی رو بزنید .

bs8t0iab3dag4k5w033g.png


در ادامه بر روی Add a Link در نوار ابزار کلیک کنید و “Manual” رو انتخاب کنید ، حال پورت۲ هر کدوم از سوئیچ‌ها رو به “ni_udp port” رایانه مربوط مطابق شکل متصل کنید و در آخر دکمه Add a Link رو فشار دهید تا به حالت نشانه توقف در بیاد .

qlzfgigc4lrrb7j3bes.png


در پنجره “VPCs” که باز هست تنظیمات کامپیوتر‌های تحت ابر رو مطابق شکل انجام بدهید برای آی‌پی آدرس ، سابنت مسک و دیفالت گتوی رو برای هر رایانه که در سناریو خودمون داریم ، توجه به‌های لایت هایی سناریو گرافیکی بکنید که من تمامی ارقام رو معلوم کردم برای کار تمرینی که در پیش دارید ، آلبت خودتون میتونید از أای پی‌ آدرس و سابنت و دفالت گیت وی که در نظر دارید استفاده کنید ، اجباری در استفاده از این ارقام نیست ^:^

osdgqjnvqpoxt9f2hrv.png


در آخرین مرحله برمی‌گردیم به پنجره کنسول هر روتر و Fast Ethernet پورت ها رو تنظیم می‌کنیم و براشون آیپی آدرس ،سابنت مسک تعریف کرده و فراموش نکنید که حتما از فرمان no shut برای فعّال سازی پورت اقدام کنید ، همچنین فرمان “network” و “RIP” رو حتما باید استفاده کنیم که بعد‌ها در مورد این فرامین در مباحث شبکه مفصل صحبت خواهم کرد .

در آخر سر هم برای اینکه از پیاده سازی سناریو اطمینان حاصل کنید باید بتونید روتر “West” رو از روتر “East” پینگ کنید و حاصل مثبت باشه .

در پرانتز ، دوستانی که در فهم مبانی شبکه از قبیل نحوه ساختن آی پی‌ آدرس ، سابنت مسک ، و مفاهیم کلی‌ از جمله پروتکل ها مشکل دارند ، به زودی میخوام آموزش مبانی رو هم در این پست آموزشی / خدماتی آغاز کنم باشد که کار بسیار خوبی‌ از آب در بیاد .

روش دومی که در مقاله قبلی‌ اشاره کردم ، استفاده از یک روتر هست که که نقش یک کامپیوتر رو انجام دهد در توپولوجی انتخابی ما به کمک تنظیماتی که انجام میدهیم . آلبت دوستان من این روش رو خیلی‌ توصیه نمیکنم ، از این روش به عنوان روش دوم استفاده کنید با توجه به مصرف زیاد و بار اضافی بر پردازنده که به ما تحمیل می‌شه .

فرامین مورد نیاز برای اینکار رو براتون مینویسم که به هر حال داشته باشین اگر خواستین از این تکنیک استفاده کنید ( کافیست روتر رو اضافه کنید و این فرامین رو در خط فرمان کنسولش وارد کنید ):

Router ( config) # no ip routing ( توسط این فرمان أی پی‌ روتینگ خاموش میشود )

Router ( config ) # interface fa0/0 ( بدین طریق به درگاه فست اترنت سوئیچ می‌کنیم )

Router ( config-if ) # ip address address subnet_mask ( أی پی‌ آدرس و سابنت مسک رو برای درگاه تعریف می‌کنیم )

Router ( config-if )# no shutdown ( توسط این فرمان درگاه رو فعّال می‌کنیم )

Router ( config-if )# exit ( خروج از تنظیمات درگاه یا اینترفیس )

Router ( config )# ip default-gateway gateway_address ( دیفالت گیتوی رو تعریف می‌کنیم )

Router ( config)# ip http server ( این فرمان به صورت اجباری نیست و برای راه اندازی سرور‌های http استفاده می‌شه )

در پایان میتونید روتر رو به جای رایانه به باقی‌ توپولوجی اضافه کنید و براتون نقش یک رایانه رو بازی می‌کنه .

روش آخر در این سلسله مقالات ، اضافه کردن یک رایانه حقیقی‌ هستش به توپولجی قبلیمون که بدین وسیله میتوانیم حتّی به دنیای اینترنت هم وصل بشیم از طریق مرورگر و SDM , Cisco’s Security Device Manager.

این سناریو قابلیت اتصال رو حتا به ماشینها مجازی مثل VMware , Virtual PC و ،، رو میده . قابلیت بسیار جالب دیگر اتصال GNS3 و Dynamips به وسایل واقعی‌ هست مثل روتر‌ها و سوئیچ‌ها ولی‌ “throughput” رو این روش محدود میکنه و مثل ابزار فیزیکی‌ و حقیقی‌ نیست کارکردش ، ولی‌ برای محیط آموزشی به شدت توصیه می‌شه .

تنظیمات برای کامپیوتر حقیقی‌ در این تکنیک بسیار شبیه به مراحلی هست که برای افزودن PC مجازی استفاده کردیم .دوباره یک کامپیوتر رو که به عنوان ابر معرفی کردیم در روش قبل در محیط گرافیکی کاری قرار میدهیم ، رایت کلیک کرده روی شکل رایانه و “Configure “ رو انتخاب می‌کنیم .

بر روی C0 در پنجره چپ کلیک می‌کنیم و سپس در سمت راست tab ; “NIO Ethernet” رو انتخاب کنیم . توجه شود که “Administrator Right” یا به عبارتی حق دسترسی به ریشه نیاز هست برای لینوکس .

در محیط ویندوز پس بر روی این tab کلیک کنید و در پنجره Generic Ethernet NIO نتورک آداپتور یا همون کارت شبکه حقیقی‌ کامپیوتر خودتون رو اتنخاب کنید ( MS Loop back رو هم میتونید انتخاب کنید) Add و سپس اوکی رو کلیک کنید .

ol1239rfydksyxjinwh9.png


در پرانتز برای پیدا کردن کارت یا لوپ بک میتونید از فرمان “ipconfig” به همراه پارامتر “/all“ در داس پرامپت استفاده کنید که از طریق تایپ “cmd” در پنجره “Run “ قابل دسترسی هستش .

لازم به ذکر نیست که نیاز به تنظیمات أای پی‌ دارید برای کارت شبکتون . بعد از تنظیمات از Add a Link در نوار ابزار استفاده کنید برای ارتباط جدید . اگر خواستین از Microsoft Loop Back به عنوان آداپتر شبکه استفاده کنید به موارد زیر توجه کنید:

از طریق Add Hardware Wizard در Control Panel از این ویزارد استفاده کنید ، در ادامه Yes, I have already Connected the hardware رو انتخاب کنید در مرحله بعد ، Choose Add a new hardware device در آخر لیست رو انتخاب کنید و Next رو کلیک کنید .

Install the hardware manually رو انتخاب و Next رو کلیک کنید ، Network Adapters رو از درون لیست انتخاب و
Next رو بزنید ، Microsoft as the Manufacturer و سپس Microsoft Loop back Adapter as the network adapters
رو انتخاب کنید .

ویزارد رو تمام کنید سپس بر روی My Network Places رایت کلیک کنید و “Properties “ رو انتخاب کنید ، اسم
New Local Area Connection رو به MS Loopback Adapter تبدیل کنید , آیپی آدرس و تنظیمات دلخواه رو انجام بدین ؛ برای لینکوس این مراحل لزومی ندارد چرا که لینکوس از لوپ بک داخلی‌ سود میبره .

در ادامه این مقاله می‌خوام یک گریز از مباحث که ممکنه خسته کننده شده باشه براتون بزنم به یک سری از برنامه های سودمند که اجباری نیست استفاده از آنها ، ولی‌ میتون کارتون رو با کنسول آسان تر کنه رو معرفی کنم ^:^

همونطور که به خاطر دارین برای ترمینال پروگرام یا همون محیط گرافیکی داس شکل که ما ازش خیلی‌ استفاده کردیم برای تنظیمات کنسول‌ها ، از برنامه تلنت که به صورت داخلی‌ در ویندوز نصب شده و GNS3 هم از این برنامه استفاده می‌کنه سود بردیم . انتخاب‌های دیگری که ما داریم برای تغییر این برنامه ، “PuTTY” و “TeraTerm “ ،،، اول باید این برنامه رو نصب کنید , بعد از نصب در محیط ویندوز ; میتونید برید برنامه GNS3 رو باز کنید و از منوی Edit برین به Preferences
و سپس طبق شکل از سمت چپ پنجره باز شده ، General رو انتخاب کنید ، حال در پنجره سمت راست در پنجره ترمینال کامند میتونید آدرس برنامه نصب شده رو بدید .

zpbp4h685x04uo05d07.png


مثالی از آنکه که تایپ می‌کنید برای PuTTY : C:\Putty\Putty.exe -telnet %h %p

آلبت به این نکته توجه کنید که این مثال هست ، و شما باید برین به هر پوشه که این برنامه رو نصب کردین و آدرس دهی‌ کنید روی سیستم خودتون . الان اگر کنسول یک روتر رو در برنامه GNS3 باز کنید خواهید دید که به جای تلنت در نوار عنوان پنجره ، نام روتر شما جایگزینش شده ^:^

برنامه فوق مزایای خوبی‌ دارد نسبت به تلنت از لحاظ امنیت و رمزگذاری پروتکل ها و همچنین سرعت اجرا که من وارد این مباحث نمیشم ،، اگه خواستین در سایت سازنده برنامه تمامی آنکه باید بدانید وجود دارد. باز هم بگم این کار اجباری نیست فقط یک مقدار برا کسانی‌ که به سفارشی سازی برنامه تمایل دارن میتونه جالب باشد .

نکته : توصیه می‌کنم از برنامه “Konsole-KDE4 “ در لینوکس استفاده کنید به جای PuTTY .

WinTabber, یکی‌ از برنامه‌های محبوب من هست که بسیار بهش توصیه می‌کنم; همونطور که در مطالب قبلی متوجه شودین ، به هنگام کار کردن با GNS3 ما برای هر وسیله که به توپولوجی اضافه میکردیم مثل روتر‌ها ، مجبور به باز کردن یک پنجره کنسول جداگانه بودیم برای پیکربندی و دادن فرامین ،، حال تصور کنید بعد از اضافه کردن چندین و چند وسیله ما به چه مقدار پنجره کنسول باز شده احتیاج داریم !!

تصورش رو بکنید به چه سر دری دچار خواهیم شد برای پیدا کردن پنجره مربوط و سوئیچ کردن به آن . WinTabber
این مشکل رو برای همیشه حل می‌کنه و تمامی پنجره‌ها تحت یک پنجره واحد و مدیریت شده در میاد که در شکل پیداست و سوئیچ کردن بسیار آسان می‌شه .

lb6d9w59a1omnkls7dou.png


نکته : در لینوکس از برنامه Konsole به جای این برنامه استفاده می‌کنیم که طریقه نصب رو به طریق زیر انجام دهید :

لطفا جدیدترین ورژن رو نصب کنید که 2.0 یا نسخه بالاتر هستش ( KDE4.0 یا بالاتر ) , توجه کنید که توضیح‌های تحت لینوکس بسیار زیاد و متفاوت هستش ، اگر شما از آان دسته از کاربران فدرا و سیستم‌های مشابه هستین نیاز به نصب این پکیج ندارید و دسکتاپ شما تحت KDE هستش ؛ این روشی‌ که میگم برای برای کاربر اوبنتو و سیستم‌های مشابه که دسکتاپ شما تحت گنوم هست مورد نیاز هست.

در ابتدا وارد Synaptic Package Manager از منوی System >Administration شده و بر روی سرچ کلیک کنید و
Konsole-kde4 رو وارد کنید .

desa4ty2x4wwqlg1fkoa.png


ks93r8xt62mxphqsw1gi.png


سپس بر روی Konsole-kde4 رایت کلیک کنید و Mark for Installation رو انتخاب کنید . Apply ‌ کرده سپس در پنجره
Summery , Apply رو دوباره فشار دهید ( نیاز به اتصال اینترنت هست برای گرفتن بسته ) .

4obcsbjjh1krycerlsai.png


صبر کنید تا تغییرات انجام شود سپس دکمه کلوز رو فشار دهید .

در این مرحله برنامه GNS3 رو باز کنید و از منوی Edit , Preferences رو انتخاب کنید . در پنجره باز شده در سمت چپ ، گزینه General رو انتخاب کنید ، سپس در سمت راست در پنجره ترمینال کامند ، فرمانی رو که مینویسم بی‌ کمی‌ و کاستی وارد کنید ، براتون تصویر هم میگذارم که اشتباه نکنید .

kc76qc7mzu4zr5mn8kga.png


kh3acib9kbgmtr3p93.png


اوکی رو فشار دهید بعد از وارد کردن پارامتر‌ها تا تغییرات شکل بگیرد .

dimzmlye3vglul1ox8pj.png


در جلسات قبلی‌ در مورد کنترل میزان مصرف رم و پردازنده صحبت کردم وتمامی برنامه های داخلی GNS3 رو به غیر از یکی‌ رو در موردش توضیح دادم ، امروز میخوام مطالب تکمیلی رو به صورت خلاصه عرض کنم و بحث رو تمام کنیم .

همونطور که قبلاً توضیح دادم به هنگام استفاده از چندین وسیله ، به طور مثال روتر ، به طور همزمان ما به مشکلاتی در رابطه با مصرف بهینه رم و پردازنده بر خواهیم خورد که برای رفع این مشکل من idle-PC ه رو معرفی کردم و روش‌های استفاده رو عرض کردم ، و گفتم که IOS که ما استفاده می‌کنیم ، هر نسخه با نسخه دیگه متفاوت و در نتیجه نیاز به ارزش گذاری جداگانه هست که idle-PC این کار رو برای ما انجام میدهد . با برنامه “ghostios “ و “sparemem “ هم تا حدودی آشنا شودین و متوجه شودین که این دو برنامه کمک شایانی در کنترل میزان رم مصرفی حقیقی‌ و مجازی میکنه .

“Ghostios “ در هنگام پیادسازی آزمایشگاه یا لب به ما در صرفه جویی‌ در مصرف رم حقیقی‌ بسیار کمک میکنه ، به وسیله این فناوری به جای اختصاص دادن یک کاپی از یوس مصرفی و اشغال فضای مجازی رم برای هر وسایل که اضافه می‌کنیم به سناریو ، ما از یک قسمت مشترک از فضای رم برای همهٔ وسایل مصرفی بهره میبریم ، برای امسال اگر ۱۰ تا روتر داشت باشیم با یک “IOS” مشترک مصرفی و حجم “IOS” مورد استفاده به طور مثال ۶۰ مگابایت باشد ، ما در حدود ۹*۶۰=۵۴۰ مگابایت فضا رو از رم حقیقی‌ صرفه جویی‌ می‌کنیم که بسیار به ما کمک می‌کنه . “Ghostios” به طور پیش فرض فعّال هست در “GNS۳” حالا میمونه "سپرسمم" ، این برنامه کارش کاهش فضای مصرفی رم مجازی هستش ، این فناوری هم به نوبهٔ خودش بسیار مهم هست به خاطر اینکه هر سیستم عامل محدودیت‌های رو در مصرف این فضا و اختصاص دادن هر عمل پردازشی داره ، به طور مثال ۲ گیگ مرز استفاده برای هر تک پروسه پردازشی هست در وینوز ۳۲-بیت و ۳ گیگ در لینوکس ۳۲-بیت ، پس می‌بینید استفاده از این برنامه اهمیت بسیار زیادی دارد . این نکته قابل توجه هست که هر دوی این برنامه‌ها وابستگی‌ شدیدی به “Memory –mapped ;mmap” دارن پس این گزینه رو هم در هنگام پیکربندی از طریق “Prefrences” در منوی “Edit” در برنامه “GNS۳” مطابق شکل فعال کنید .

09a9wut8si7p3ptaczg.png


یک نکته دیگر رو هم بگم و درس رو تموم کنم ؛ یادتون میاد که به هنگام بوت کردن و استفاده از پنجره متنی هر کنسول ، قبل از آغاز به کار یک سری از نشانه ها به صورت ########## پشت سر هم ظاهر میشد و سپس شما اینتر رو میزدید و به پرسشی که مطرح میشد پاسخ “NO” میدادید و وارد خط فرمان روتر میشدید ؟

ox0ezagdbrplnrbn3sg9.png


دلیلش اینه که بسیاری از “IOS Cisco”‌ها که شما از من خواهید گرفت یا روی اینترنت پیدا می‌کنید به صورت فشرده هستش و این نشانه #### خارج شدن ایمیج از حالت فشرده هستش به هنگام بارگذاری یوس . شما کافیست که توسط برنامه مثل “UltimateZip” این فایل رو قبل از اینکه در “GNS3” از طریق منوی IOS images and hypervisors در زیر منوی “Edit” باز کنید روش رایت کلیک کنید و “extract here” رو انتخاب کنید و از حالت فشرده خارجش کنید و اسمش رو هم بگذارین مثل ایمج اصلی‌ . این کار به سرعت بارگذاری سیستم‌های روتر‌ها و وسایل دیگه کمک شایانی می‌کنه و به وسیله این تکنیک سرعت شما چندین برابر می‌شه در هنگام کار . در ضمن توجه کنید که در هنگام کار با سری ۲۶۰۰ این کار الزامیست ، در غیر این صورت کار نخواهد کرد و قادر به کار نخواهید بود اگر ایمج مورد استفاده رو از حالت فشرده توسط برنامه معرفی شده خارج نکنید .


راه زیادی مونده تا این برنامه پوشش داده بشه ولی‌ با توجه به سطح اکثر دوستان که تازه کار هستند ، من این مبحث رو فعلا مختومه اعلام مینم و به زمانش با سناریو‌های جدید پیچیده خدمت میرسم .

مقاله بعدی که می‌خوام انجام بدم راجع به آموزشگاهای معتبر کلان شهر تهران هست ،، پس همچنان این پست رو پیگیری کنید ^:^
 
Last edited:

ehsanotaku

Registered User
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2009
نوشته‌ها
1,053
لایک‌ها
123
محل سکونت
شیراز
معرفی آموزشگاه‌های کامپیوتر در تهران


با سلام خدمت دوستان ، ملاک از نوشتن این مطالب به هیچ عنوان تبلیغ برای شرکت خاصی‌ یا خدای ناکرده بی‌ ارزش نشان دادن آموزش گاه‌های دیگر نیست ، فقط قصد من آشنا کردن شما با مکان‌هایی‌ هست که من باهاشون کار کردم و یا از دور و نزدیک در جریان برنامه‌هایشان هستم .

با توجه به نیاز روز افزون شرکت‌های دولتی و خصوصی برای استخدام افراد واجب شرایط در زمینه آی تی ، حضور به هم رساندن و گرفتن مدارک بعضی‌ از شرکت‌ها و آموزشگاه‌ها امتیاز بسیار خوبی‌ هست هم برای موقعیت شغلی حال یا آینده شما دوستان و هم منجر به افزایش دانش شما خواهد شد .
در سال‌های اخیر خوشبختانه یا متاسفانه تعداد بسیار زیادی از آموزشگاه‌های جدید تأسیس شده که بیشترشون از وزارت کار و سازمان آموزش فنّی و حرفه‌ای کشور مجوز کسب کردن ، اما تعداد کمی‌ از این شرکت‌ها و آموزشگاه توانسته اند که نظر ارگانهای دولتی و خصوصی رو به خودشون و خدماتشون جلب کنند جهت بستن قرداد برای آموزش پرسنل و ارائه خدمات و پشتیبانی .

پس اگر تمایل به شرکت در این جور کلاس‌ها دارین برای آینده خودتون یا در شغلی که هستین ، انتخاب یک آموزشگاه خوب اهمیت پیدا میکنه که ما باید فاکتور‌های مهمی‌ از قبیل : مجهز بودن شرکت یا آموزشگاه به وسایل سخت افزاری و نرم افزاری روز بازار کاری و یا نزدیک به محیط کاری رو مّد نظر داشته باشیم که با یک بازدید از مکان‌هایی‌ که معرفی می‌کنم میتونید به اهمیت حرف بنده واقف شین ؛ به طور مثال در زمینه سیسکو همیشه پیدا کردن یک لب قوی و خوب بسیار مهم هست که بیشتر این آموزشگاه‌ها این امکانات رو ندارن . هزینه ، یکی‌ دیگر از فاکتور‌های مهم هست که اگر براتون بسیار مهم هست بعضی از شرکت‌ها مثل مجتمع فنّی تهران تا حدودی نسبت به بقیه در سطح پایین تری از لحاظ هزینه بسر میبرن . شاخص دیگری که بسیار اهمیت داره کادر مجرب و اساتید با سابقه هست ، به طور مثال در مورد مایکرسافت و سیسکو تعداد اندکی‌ افراد با صلاحیت و داشتن مدرک مورد تائید وجود دارند . در آخر هم مدرکی که شرکت/ آموزشگاه میده بعد از امتحان داخلی‌ بسیار اهمیت داره ، زیرا تعداد انگشت شماری از این آموزشگاه رو ارگان‌های مهم دولتی و خصوصی قبول دارند که قبل از ثبت نام حتما از من مشاوره بگیرد یا خودتون در محل حضور به هم برسانید و ضمن بازدید و شرکت رایگان در یک جلسه کلاس مورد نظر در مورد این مطلب هم تحقیق کنید .

vf9h0pipuum1cnnpnjxi.png


خانه سخت افزار ، یکی‌ از شرکت‌های آموزشی / خدماتی هستش که به صورت حرفه‌ای در زمینه آموزش, تعمیر سخت افزاری کاپوتر‌های خانگی و نوت بوک‌ها فعالیت داره که از برد‌های به روز و تجهیزات به روز استفاده میکنند ، از قبیل دستگاه‌های گران قیمت برای تعویض چیپ ‌ست‌های شمالی‌ و جنوبی ، تعمیر کنترلر‌ها و ،،، در زمینه بازیابی دیتا هم این شرکت بسیار موفق ظاهر شده در بازار کاری و آموزش .


مطالب زیر از سایت شرکت مذکور برداشت شده در جهت اگاهی بیشتر دوستان ،، توجه شود که سیلاب‌های درسی‌ که درج شده با توجه به پیشرفت سریع در طراحی‌ چیپ ‌ست‌ها و پیشرفت رشته الکترونیک در جهت به روز بودن کاراموزان تغییر میکنه ، به طور مثال بعد از مدتی‌ چیپ ‌ست‌های شمالی‌ از طراحی‌ ‌ها حذف میشند و وظایف کنترلیشون به پردازنده محول می‌شه که در نتیجه سیلابس‌های درسی‌ هم مطابق به نیاز به روز بازار در جهت تعمیر قطعات و یا توان تعویض آن‌ها فرق خواهد کرد .


کد:
خانه سخت افزار نماینده انحصاری فروش محصولات PC-3000  شرکت محترم ACE Laboratory در ایران میباشد .با افتخار اعلام مینماییم خانه سخت افزار با دارا بودن توان بالای فنی در بازیابی اطلاعات و تعمیرات سخت افزار سومین رتبه نمایندگی انحصاری این محصول پس از امریکا و چین را در جهان دارا میباشد.متاسفانه افرادی سود جو با اعلام نمایندگی   قصد فریب کاربران محترم را دارند . باید توجه بفرمایید که این محصول با تکنیکال ساپورت و آپدیت سالانه به فروش میرسد و به نام خریدار در سایت مادر ثبت و درج میگردد .در خانه سخت افزار این عملیات بصورت آنلاین و در حضور مشتری انجام میپذیرد.شما میتوانید با مراجعه به صفحه مخصوص نمایندگان لیست پخش کنندگان اصلی این محصول را در دنیا و کشور عزیزمان ایران را مشاهده نمایید .


خانه سخت افزار ایرانیان ( ایران سابق) ، از سال 1374 به طور کاملاً حرفه ای و تخصصی طلایه دار تعمیرات سخت افزار در ایران می باشد.
در این سالها ، علی رغم فراز و نشیب های موجود در حوزه تعمیرات سخت افزار ، این مرکز توانسته بخش قابل توجهی از این بازار رقابتی را به خود اختصاص دهد.
خانه سخت افزار تمرکز خود را بر تعمیرات قطعات ذیل معطوف کرده است:
- تعمیرات تخصصی انواع برندهای نوت بوک و لپ تاپ
- تعمیرات تخصصی انواع برندهای مادربرد
- تعمیرات تخصصی انواع برندهای هارددیسک
- تعمیرات تخصصی انواع برندهای درایوهای ODD
- تعمیرات تخصصی انواع برندهای پاور
همچنین خانه سخت افزار جهت ارتقای سطح کیفی تعمیرات اقدام به تعویض انواع چیپ هایBridge ( North Bridge - South Bridge - Graphic) و محیا نمودن انواع شابلون و آموزش تعویض اینگونه چیپ ها نموده است.
از ديگر عمده فعاليت های اين مرکز، آموزش تعميرات سخت افزار در محیطی کاملاً علمی و عملی است . در این زمینه با آموزش تعداد بیشماری کارآموز در هرسال خدمتی نوین برای کارآفرینی در جامعه سخت افزاری انجام داده و مصمم است که این مسئولیت خطیر را همچنان و بیش از پیش بر عهده گیرد و این از جمله دستاوردهای بزرگ خانه سخت افزار در تامین نیروهای کارامد و کار آفرین در حیطه تعمیرات سخت افزار می باشد.
خانه سخت افزار همچنین افتخار همکاری با انستیتو ایزایران و نیروی انتظامی و دیگرارگانهای دولتی (سازمان صداوسیما و ...) و شرکت های خصوصی فعال در زمینه واردات قطعات کامپیوتر و اشخاص حقیقی و حقوقی را در پرونده درخشان خود دارد.
از جمله افتخارات خانه سخت افزار میتوانیم قسمتی از رزومه این شرکت را که آموزش نیروهای محترم مشروحه میباشد نام ببریم:



- انستیتو ایزایران
- انستیتو پاستور
- موسسه آموزشی وزارت صنایع
- اموزشگاه تخصصی شهید چمران
- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- هوا فضا
- سازمان صدا و سیما
- صنایع شهید موحد
- صنایع شهید فکوری
- صنایع شیمیایی پارچین
- صنایع شهید باقری
- صنایع شهید بابایی
- موسسه مالی و اعتباری انصار
- موسسه مالی و اعتباری مهر
- شرکت طراحی ، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو
- شرکت سرمایه گذاری سایپا
- شرکت مهندسان مشاوره سازه
- شرکت نورد و لوله صفا
- شرکت داده پردازی سداد
- شرکت پتسا صنعت
- شرکت پدیسار انفورماتیک
- شرکت مهندسی نیروی دریایی
- شرکت خوارزمی
- شرکت کاوش پی مشهد
- شرکت گارانتی آلبالو کامپیوتر
- شرکت گارانتی امتداد سازگار ارقام
- شرکت گارانتی پی استار
- شرکت گارانتی H.S.T
- شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
- شرکت واگن پارس
- شرکت فنرلول
- شرکت ذغال سنگ طبرستان
- شرکت ملی نفت ایران
- شرکت هواپیمایی ماهان
- شرکت پژوهش توسعه ناجا
- شرکت محک
- کمیته امداد امام ***** (ره)کهکیلویه و بویر احمد
- دانشگاه فردوسی مشهد
- دانشگاه علوم انتظامی
- دانشگاه آزاد اسلامی
- خبرگزاری فارس
- روزنامه جام جم
- مرکز فن آوری ارتباطات و اطلاعات شاهد کرمانشاه
- مرکز فن آوری ارتباطات و اطلاعات ظفر ارومیه
- اداره کل زندانهای استان تهران
- ستاد مبارزه با قاچاق کالا
- آسیاتک
- پارس آن لاین
- داروخانه 13 آبان



تهیه و توزیع انواع قطعات الکترونیکی و ابزار و لوازم تعمیرات از دیگرفعالیتهای این شرکت است.از جمله انواع چیپ ، IC ، Fet ، ترانزیستور ، انواع برد هارد ، انواع دستگاه تعمیر هارد از جمله PC3000 ، H.D.D tools و شابلون تعویض چیپ و... یکی دیگر از فعالیت های IHH می باشد.
انجام کلیه پروژه های راه اندازی و پشتیبانی انواع شبکه (WAN - LAN) نیز نقطه روشنی در رزومه کاری این شرکت می باشد.

• آموزش جامع تعمیرات سخت افزار کلیه قطعات کامپیوترهای خانگی
• آموزش تعمیرات نوت بوک
• آموزش تعمیرات مانیتورهای LCD
• آموزش تعمیرات مانیتورهای CRT
• آموزش تعمیرات پرینتر
• آموزش کار با PC3000

در پایان دوره مدرک رسمی بین المللی انستیتو محترم ایزایران به شما عزیزان اعطا ء میگردد


توجه :

- میتوانید جهت تست بصورت میهمان در کلاس حضور داشته باشید.
- تمامی دوره ها بصورت عملی برگزار میشود.
- میتوانید قطعات معیوب خود رابه همراه آورده در طول دوره و در کارگاه عملی با استاد تعمیر نمایید.
- پشتیبانی کامل از طرف IHH (قطعه یدکی - ابزار تعمیرات و تکنیکال ساپورتاز طریق تلفن Forum / E-mail )
- یک تیم تعمیراتی شش نفره در طول دوره ها شما را همراهی میکند.
- دوره بدون پایان میباشد و با قابلیت تکرار.
- دوره ها بدلیل عملی بودن و پویایی نفرات بدون در نظر گرفتن زمان تا انتقال کامل مطالب ادامه خواهد داشت.
- پس از طی آزمون مدرک انستیتوایزایران را دریافت خواهید کرد. و جهت بین المللی کردن مدرک اقدام نمایید.

لیست تکمیلی و موارد مورد بحث و تدرسی در لابراتوار تعمیرات تخصصی سخت افزاربه شرح ذیل :

1) دوره آموزش تعمیرات سخت افزار کامپیوتر pc شامل:
1- بیسیک الکترونیک :
- قطعه شناسی وآشنایی با قطعات الکترونیک وعلائم و .......
- مقاومت ،دیودها و خازنها و ترانزیستورهاوکویل و کریستال .....
- نحوه تست قطعات ، کارکرد و تمیز دادن قطعه سالم از خراب
- آشنای و کار با اهم ولتمتر
- کار با هویه و تکنیک تعویض قطعات
- کار با هوای گرم و تکنیک تعویض قطعات
- کار با دستگاه BGA Machine و تکنیکهای دست ساز تعویض چیپ های( پل ) شمالی جنوبی و گرافیک

2-آموزش تعمیرات مادر برد :
- شناسایی انواع مادربرد
- کار با بایوس و دیباگر
- نحوه تست و تشخیص عیوب و رفع آنها
- شناسایی مدارات
PCBتخته مدار اصلی - و اجزا اصلی
PWM - و ولتاژهای خاص CPU
RAM - ولتاژها و فرکانسها
- مدارهای تولید فرکانس و کریستالها
- مدار گرافیک و SLOT مربوطه
- ولتاژ و فرکانس گیری
- پلهای شمالی و جنوبی ایرادات و رفع ایراد
- مدار PCI ولتاژها
SOUND -( کریستال – IC و PWR مربوطه )
I/O - و مدارات مربوطه
- مدار K.B و MOUSE و سریالها
- مدارهای U.S.B
- مدار شبکه ،کریستال و I.C مربوطه
LPT -و GAMPORT
- مدار RTC
- عیب یابی و تکنیکهای بر طرف کردن عیوب
TEST - ماربرد تعمیر شده و آماده خدمت
- تعویض انواع پلهای مادربرد بدون نیاز و هم بوسیله دستگاه BGA Rework Machine

3- آموزش تعمیرات پاور:
- استراکچر
- عملکرد پاور ،شناخت مدارات ، ...
- بخش ورودی
- بخش خروجی
- ولتاژها
- عیوب
- تعمیرات

4-آموزش تعمیرات درایوها CDR/RW-DVDR/RW

- ا استراکچر CD-DVD
- عملکرد و اساس کار سی دی و دی ودی ، اپتیک ، موتور....
- اپتیک
PCB تخته مداراصلی -
- سرویس و رفع عیوب

5- آموزش تعمیرات هارددیسک HDD
عملکرد دیسک سخت بطور کلی
قطعات تشکیل دهنده
جغرافیای هارد دیسک
بخش بند / دیسک
سیستم فایل
انواع هارد دیسک
انواع برد هارد دیسک
مبانی و بازیابی اطلاعات
بازیابی ونرم افزارها
تعمیرات برد هارد دیسک
تعمیرات هارد دیسک و نرم افزارها

2)دوره آموزش تعمیرات مانیتورهای CRT :

1- الکترونیک پایه
2- مدارات و قطعات
3- تست و عیب یابی
اساس کار مانیتور و چگونگی تشکیل تصویردر LCD و CRT
بررسی لامپ تصویر و اجزای آن شامل فیلامان ؛گرید،یوک ،....
تشریح مدارداخلی های ولتاژ و اساس کار آن
اصول منابع تغذیه سوییچینگ واجزای تشکیل دهنده و طرزکارو روش تست قطعات
تشریح میکرو کنترلرو اتصالات آن
طرز کار مدار افقی و عمودی ومدارات اعوجاج دینامیکی و استاتیکی واصلاح آن و بررسی مدارت همزمانی سنکرون، .....
3) دوره آموزش تعمیرات مانیتورهای LCD :
- الکترونیک پایه
- مدارات
- مدار تغذیه
- مدار های ولتاژ
- ایرادات
- ....

4) دوره آموزش تعمیرات پرینتر :
1-انواع
2- استراکچر و نحوه کارکرد
3- عیب یابی و تعمیرات
4- کدهای خطا

لیزری : شناخت قطعات ،طرز کار قطعات ، عیب یابی وتعمیریا تعویض قطعات
جوهر افشان : شناخت قطعات ،طرز کار قطعات ، عیب یابی وتعمیریا تعویض قطعات
سوزنی : شناخت قطعات ،طرز کار قطعات ، عیب یابی وتعمیریا تعویض قطعات
اسکنر: شناخت قطعات ،طرز کار قطعات ، عیب یابی وتعمیریا تعویض قطعات
آموزش شارژ کاتریج لیزری و جوهر افشان

5) دوره آموزش تعمیرات نوت بوک :
1- LCD : (شامل ماتریس ، های ولتاژ ، Back light Flarcent)
2- Main Board (شامل تغذیه ورودی و مدار شارژ ، قسمت شمالی (CPU , RAM , VGA , North Bridge) ، قسمت جنوبی ( IDE , PCI , Mini/Micro PCI,….) ، VGA )
3- نحوه رفع انواع عیوب روشن نشدن ، تصویر ندادن ، هنگ کردن ، ایراد های مدار شارژ و تغذیه ورودی ، کار نکردن پورت های ورودی و خروجی ، خراب بودن تصویر مانند به هم ریختگی و یا وجود خطوط و .... ، کار نکردن قطعات تعبیه شده روی مادر برد مانند Sound ، Modem
6) دوره آموزش کار با PC3000 :
- راه اندازی
- بدسکتور گیری
- اصلاح دیتکت هاردهای Ares ، Sabre ، Calypso ، Athena ، و ...
- اصلاح ظرفیت
- برداشتن پسورد
- و ...



7) دوره جامع آموزش تعمیرات و بازیابی اطلاعات و جراحی هارددیسک:
- عملکرد دیسک سخت بطور کلی
- قطعات تشکیل دهند ه
- جغرافیای هارددیسک
- سیستم فایل
- انواع ایرادات هارددیسک و شرح حال
- تعمیرات هارددیسک و نرم افزارها
- مبانی بازیابی اطلاعات
- بازیابی اطلاعات و نرم افزار ها
- انواع برد هارددیسک
- تعمیرات برد هارددیسک
- جراحی هارددیسک و کار با Opening HDD
- ....


دوره های آموزشی در محیطی کاملاً علمی وبصورت کارگاهی برگزار می شود . برگزاری کلاس ها بصورت workshop می باشد که امکان تمرین عملی در حین دوره و تحت نظر استاد را فراهم می کند .
کارآموز در حین دوره و پس از آن بدون هیچ محدودیتی از پشتیبانی کامل برخوردار خواهد شد . افراد از طریق وب سایت می توانند سوالات فنی خود را مطرح کرده و بصورت تقریباً آن لاین پاسخ خود را دریافت کنند . این امکان برای کارآموزان و دیگر افراد فراهم شده است تا بتوانند از طریق عضویت در سایت به جدیدترین ابزار تعمیرات و اخبار دنیای تعمیرات سخت افزار دسترسی داشته باشند .
دوره ها بصورت نیمه خصوصی و خصوصی برگزار می گردد .
از دیگر تسهیلات رفاهی ، امکان استفاده از خوابگاه می باشد .


در انتهای دوره تعمیرات سخت افزارPC کارآموز تواناییهای زیر را خواهدداشت:
- شناسایی انواع مادربرد و نحوه تست و تشخیص عیوب و رفع آن ها ،
- شناسایی مدارات (مدار تولید فرکانس، گرافیک ، PCI ،U.S.B ، شبکه ، K.B ، Mouse ،RTC ،... )
- ولتاژ و فرکانس گیری از مدارات و رفع عیوب آنها .
- شناسایی و تعمیر انواع برد های هارد دیسک ،
- تعمیر مدیای هارددیسک
- بازیابی اطلاعات (logical / physical)
- شناسایی استراکچر پاور ، ولتاژها ، عیوب و رفع آن
- شناسایی استراکچر درایو ها ، سرویس و رفع عیوب.

Ø در انتهای دوره تعمیرات پرینتر ، دو هدف کلی مورد نظر است:
– آشنایی با طرز کار انواع پرینتر
- شناسایی و رفع عیوب اجزاء داخلی پرینتر(laser station ، PC formatter ، DC board ، غلطک پلاتر ، ... )
 

ehsanotaku

Registered User
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2009
نوشته‌ها
1,053
لایک‌ها
123
محل سکونت
شیراز
h9gbtgkaacd0i7xgwyne.png


پیشگامان تهران ، یکی‌ دیگر از مراکز تخصصی آموزش و تعمیرات سخت افزار در رده‌های کامویتر‌های شخصی‌ ، نوتبوک‌ها ، پرینتر ، فتوکپی ،فکس و،، هستش که زیر نظر وزارت کار و امور اجتماعی و تحت پوشش سازمان فنّی و حرفه‌ای کشور میباشد .

دانشجویان این آموزشگاه پس از از پایان هر دوره ، میتونند در امتحان رسمی‌ برای اخذ دیپلم فنّی تعمیرات شرکت کنند پس از قبولی در امتحان داخلی‌ . یکی‌ دیگر از مزایایی که من دیدم ،،علاوه بر کادر مجرب و امکانات کارگاهی خوب و دورهای به نسبت ارزان قیمت نسبت به کیفیت درسی‌ که از فاکتور‌های مهم انتخاب آموزشگاه در زمینه مطلب سخت افزاری هستش ،دوره مونتاژ کارکامپیوتر هم درچارت درسی‌ قید شده که برای تعمیر و عیب یابی‌ در سطح نرم افزاری به نظر من مفید هست برای نو آموزان و افراد مبتدی, بنده این دوره رو هم توصیه می‌کنم علاوه بر دوره‌های زیر که هر کدومش براتون تجارب ارزشمندی رو به ارمغان میاره :

آموزش تعمیرات کامپیوترهای شخصی

الکترونیک

مقاومت رنگی

مقاومت NTC

مقاومت PTC

مقاومت VDR

مقاومت LDR

پتانسیومتر

فیوز

خازن الکترولیتی

خازن عدسی

خازن سرامیکی

سلف

چنبره

ترانس کاهنده

دیود معمولی

دیود 4148

دیود شاتکلی

دیود پل

ترانزیستور BJT

ترانزیستور FET

تعمیرات مادر بورد

بلوک دیاگرام مادر بورد

شناسایی انواع آی سی

وظایف آی سی

شماتیک و رابط قطعات

تجزیه و تحلیل رابط آی سی ها

تشریح کار آی سی N.B

تشریح کار آی سی S.B

تشریح کار آی سی I/O

تشریح کار آی سی BIOS

تشریح کار آی سی CLOCK

تشریح کار IC

ولتاژ گیری برد

فرکانس گیری برد

تست آی سی ها

بررسی مدار PWM

بررسی مدار تغذیه CPU

بررسی مدار تغذیه RAM

بررسی و رفع مشکلات FAN

کار با دباگر

پروگرام کردن بایوس

تعمیرات پاور

شناسایی انواع پاور

تشخیص میزان وات پاور

شناسایی رنگ سیم و ولتاژ آن

روشن کردن پاور

ولتاژ گیری

تست اولیه پاور

تست پاوربا تستر پاور

شناسایی اجزای داخلی پاور

تشریح قسمتهای مختلف پاور

ولتاژ گیری قطعات داخلی برد

عیب یابی برد

تعمیرات مانیتور LCD

شناسایی قسمتهای مختلف

نحوه باز و بستن مانیتور

تشریح برد پاور

تشریح برد RGB

تشریح برد های ولتاژ

تشریح برد فلت

تشریح برد آپلی فایر

تشریح برد پنل

تشریح برد TV

شناسایی و تعویض لامپ

تست لامپ فلورسنت

تست مدار های ولتاژ

تیت مدار پاور

تیت برد RGB

رفع عیب مانیتور

ترفند و نکات تعمیراتی

پیکسل های سوخته

تعمیرات O.D.D

شناسایی قطعات

برد اصلی

سنسور ها

موتور ها

اپتیک

پتانسیومتر

دکمه EJECT

قفل درب

کابلهای فلت

نحوه تست اپتیک

تنظیم اپتیک

تست دستگاه

بررسی مشکلات مکانیک دستگاه

شناسایی قطعات درایو مکشی

تعویض قطعات

الکترونیک SMD

مقاومت معمولی

مقاومت ARRAY

مقاومت فیوزی

خازن SMD معمولی

خازن ARRAY

خازن الکترولیتی SMD

سلف SMD

دیود SMD

کریستال

ترانزیستور SMD

انواع IC

تعمیرات هارد دیسک

شناسایی قسمتهای مختلف هارد

ولتاژ گیری بردهای SATA

ولتاژ گیری بردهای IDE

بد سکتور گیری هارد

تست سریع هارد

بازیابی اطلاعات هارد توسط دستگاه pc3000

بررسی مشکلات آدرس دهی

بر طرف کردن مشکلات آدرس دهی با دستگاه

بد سکتور گیری فیزیکال

بد سکتور گیری لاجیکال

کار با ابزارهای کارگاهی

هویه

هیتر

انواع پنس

انواع خمیر فلکس

روغن لحیم

مایع فلکس

شابلون

ساچمه

کار با دستگاه تعویض چیپ

کار با دستگاه Pc3000

کار با دستگاه پروگرامر

کار با تستر

کار با مولتی متر

کار با خازن سنج

کار با منبع تغذیه

کار با لوپ

جستجوی شماتیک در وب

مدت کلاس : 60 ساعت
شهریه : 000/390 تومان
تشکیل کلاسها به 3 حالت زیر امکان پذیر است:
حالت اول : 60 ساعت در گروه 6 نفره و روزانه حداقل 2 ساعت. 35 روزه .
حالت دوم : 60 ساعت در گروه 6 نفره . روزانه حداقل 4 ساعت . 15 روزه .(نیمه فشرده).
حالت سوم : 50 ساعت در گروه 6 نفره و فقط پنجشنبه ها 6 ساعت (نیمه فشرده).



آموزش تعمیرات نوت بوک:

تعمیرات مانیتور LCD

شناسایی قسمتهای مختلف

نحوه باز و بستن مانیتور

تشریح برد پاور

تشریح برد RGB

تشریح برد های ولتاژ

تشریح برد فلت

تشریح برد آپلی فایر

تشریح برد پنل

تشریح برد TV

شناسایی و تعویض لامپ

تست لامپ فلورسنت

تست مدار های ولتاژ

تست مدار پاور

تست برد RGB

رفع عیب مانیتور

ترفند و نکات تعمیراتی

پیکسل های سوخته

تعمیرات O.D.D و SMD سیلابس‌های درسیش شبیه به دوره کامپیوتر‌های شخصی‌ و دسکتاپ هست که در بالا موجود هست.

تعمیرات باتری

شناسایی انواع باتری
نحوه باز و بستن باتری
ولتاژ گیری
سنجش آمپر باتری
تشخیص سلول معیوب
شارژ باتری
اضافه کردن سلول باتری

تعمیرات مادربرد

بلوک دیاگرام مادر بورد

شناسایی انواع آی سی

وظایف آی سی

شماتیک و رابط قطعات

تجزیه و تحلیل رابط آی سی ها

تشریح کار آی سی N.B

تشریح کار آی سی S.B

تشریح کار آی سی I/O

تشریح کار آی سی MAXIM

تشریح کار آی سی BIOS

تشریح کار آی سی CLOCK

تشریح کار IC CHARGE

ولتاژ گیری برد

فرکانس گیری برد

تست آی سی ها

بررسی مدار شارژ

بررسی مدار تغذیه CPU

بررسی مدار تغذیه RAM

بررسی و رفع مشکلات FAN

برداشتن PASSWORD

کار با دباگر

پروگرام کردن بایوس

موارد کاربردی

استفاده از WIN LIVE

استفاده از ANTI VIRUS LIVE

تست سریع هارد

بد سکتور گیری

تست درگاه ها

نمایش ولتاژ CPU

نمایش سرعت درگاه ها

تست گرافیک

تست RAM

برداشتن PASS BIOS

برداشتن PASS USER

برداشتن PASS ADMIN

و بسیاری موارد دیگر.

مدت کلاس : 60 ساعت
شهریه : 000/460 تومان
تشکیل کلاسها به سه حالت زیر امکان پذیر است.
حالت اول : 60 ساعت در گروه 6 نفره و روزانه حداقل 2 ساعت. یک ماهه .
حالت دوم: 60 ساعت در گروه 6 نفره و روزانه حداقل 4 ساعت. 15 روزه .
حالت سوم: 40 ساعت در گروه 6 نفره فقط پنجشنبه ها و 6 ساعت. (نیمه فشرده).


- آموزش تعمیرات پرینتر: انواع پرینترهای HP- EPSON (باز و بستن دستگاه توسط هر نفر از کارآموزان)

مبانی پرینتر
· شناسایی انواع پرینتر
· نحوه کارکرد دستگاه
· شناسایی و بکار گیری انواع کاغذ
جوهر افشان
· شناسایی قسمتهای مختلف دستگاه
· نحوه خطا یابی
· باز و بستن دستگاه
· عیب یابی مکانیک و بورد
· کار با سنسورها و عیب یابی خطا های مربوط به آن
· عیب یابی مسیر حرکت کاغذ
· عیب یابی بورد اصلی - بورد پاور - بورد دیتا و آداپتر
· عیب یابی پورت
· عیب یابی پیکاپ
· استفاده از ابزارها برای برطرف کردن مشکلات پرینتر
· نحوه نصب درایور
· تست پرینت جوهر افشان
· نحوه تعویض کارتریج
· شناسایی انواع رنگ و استفاده از آن برای شارژ
· شارژ انواع کارتریج رنگی و مشکی
· بررسی مشکلات و عیب یابی کارتریج
· بر طرف کردن گرفتگی نازل جوهر
· استفاده از ابزارها برای باز نمودن نازل جوهر
لیزری
· شناسایی قسمتهای مختلف دستگاه
· عیب یابی فیوزینگ دستگاه و استفاده از انواع روغن سیلسکون
· شارژ انواع تونر
· تمیز کردن درام و تونر
· بررسی مشلات و عیب یابی درام و تونر
· شناسایی انواع پودر و نحوه استفاده انواع پودر
· کار با بوبین و خطاهای مربوط به آن
· باز و بستن دستگاه
سوزنی
· شناسایی قسمتهای مختلف دستگاه
· بررسی مشکلات هد و خطاهای مربوط به آن
· نحوه تعویض ریبون
· عیب یابی خطاهای مربوط به ریبون
· نحوه گرفتن تست پرینت
· باز و بستن دستگاه
و بسیاری موارد دیگر ...

مدت کلاس : 30 ساعت
شهریه : 000/380تومان
تشکیل کلاسها به سه حالت زیر امکان پذیر است.
حالت اول : 30 ساعت در گروه 6 نفره و روزانه حداقل 2 ساعت.
حالت دوم: 30 ساعت در گروه 6 نفره و روزانه حداقل 4 ساعت.
حالت سوم: 30 ساعت در گروه 6 نفره فقط پنجشنبه ها و 6 ساعت. (نیمه فشرده)


آموزش تعمیرات فتوکپی

مدلهای شارپ - ریکو آفیشیو - کانن - کونیکا مینولتا - توشیبا
دوره آموزشی تک رنگ : الکترونیک - شارپ - توشیبا - ریکو آفیشیو
دوره آمـوزشی رنــگی : کانن + کونیکا مینولتا
· توانایی تشخیص و بررسی کلی دستگاه کپی
· توانایی بکار گیری انواع کاغذ دستگاه کپی
· توانایی نصب و راه اندازی دستگاه کپی
· بکار گیری جداول کارکرد دستگاه کپی
· اصول کار سنسورها و تحریک سنسورهای دستگاه کپی
· عیب یابی موتور الکتریکی دستگاه کپی
· تشخیص مکانیزم کار سولونویید دستگاه کپی
· مکانیزم روش های اسکن دستگاه کپی
· ساختمان درام - عیب یابی و تعمیر و تعویض انواع مدلهای دستگاه کپی
· مکانیزم مسیر حرکت کاغذ و ایجاد تصویر در دستگاه کپی
· عیب یابی و تعمیر سیستم هیتر دستگاه کپی
· عیب یابی و تعمیر مسیر خروج کاغذ دستگاه کپی
· عیب یابی - تعویض و تعمیر بوردهای الکترونیکی دستگاه کپی
· تست و تنظیم دستگاه با استفاده از نقشه و کد های مربوطه همان مدل
· توانایی و نحوه باز و بستن دستگاه کپی و سرویس کامل آن
· عیب یابی و تشخیص قطعات معیوب دستگاه کپی
· شارژ پودر سبک و سنگین دستگاه کپی
به همراه حداقل 33 مدل دفترچه سرویس کار - هر کدام بصورت میانگین 200 صفحه


مدت کلاس : 50 ساعت
شهریه : 000/675تومان
برگزاری کلاسها در گروه 6 نفره
- کلاس فقط جمعه ها از ساعت 8 صبح الی 16 در کارگاه فتوکپی.
- کلاسهای هر روزاز ساعت 15الی 18هر روز در کارگاه فتوکپی
.

آموزش مونتاژ کار

آشنایی کامل با قطعات سخت افزار

آشنایی با نحوه تعیین پارتیشن

پارتیشن بندی توسط ویندوز

پارتیشن بندی هنگام نصب ویندوز

پارتیشن بندی با نرم افزار ACRONIS

تعیین اندازه کلاستر

نصب ویندوز XP

نصب ویندوز 7.0

نصب درایور برای ویندوز XP

نصب برنامه های کاربردی برای ویندوز XP

استفاده از برنامه های بد سکتور گیری

برداشتن پسورد ویندوز

تست سریع هار د

استفاده از ویندوز LIVE

استفاده از آنتی ویروس LIVE

استفاده از برنامه های بازیابی اطلاعات

کار با نرم افزارها برای نمایش درگاه سیستم

کار با نرم افزار برای نمایش سرعت هارد

کار با نرم افزار برای نمایش مشخصات سیستم

کار با نرم افزار برای مشاهده مشخصات گرافیک

کار با نرم افزار برای پشتیبان گیری از هارد



استفاده از نرم افزار برای حفظ اطلاعات هارد

استفاده از نرم افزار برای عدم بازگشت اطلاعات هارد

اسمبل سیستم های جدید و قدیم

نحوه نصب صحیح USB جلو ی کیس

کار با تنظیمات بایوس

نمایش سرعت FAN در بایوس

نمایش دمای CPU در بایوس

نمایش ولتاژ های در BIOS

تغییر ولتاژ های RAM-CPU در بایوس

استفاده از نرم افزار برای قفل کردن سیستم

رمز گذاری ویندوز بدون امکان نفوذ دیگران

نصب بهترین برنامه برای پخش DVD

مدت کلاس 24:ساعت
شهریه : 000/95 تومان
تشکیل کلاسها به 2 حالت زیر امکان پذیر است:
حالت اول : 24 ساعت در گروه 6 نفره و روزانه حداقل 2 ساعت. 12 روزه .
حالت دوم : 24 ساعت در گروه 6 نفره و روزانه حداقل 4 ساعت . 6 روزه .(نیمه فشرده)


دوستان توجه کنند که هزینه‌ها تا پایان سال ۱۳۹۰ محاسبه شده به گمان من ، ولی‌ حتما با این شماره‌ها برای قیمت‌های دقیق تر تماس بگیرد ، آدرس آموزشگاه رو هم اینجا قرار میدم و توصیه می‌کنم یک بازید کامل داشته باشین قبل از ثبت نام .

تهران - ابتدای خیابان آزادی - پلاک ۳۸ ( با مترو هم در دسترس هست ) .

تلفن تماس : ۰۲۱-۶۶۵۹۷۶۵۸ ؛ ۰۲۱-۶۶۹۴۷۶۵۹
 
Last edited:

ehsanotaku

Registered User
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2009
نوشته‌ها
1,053
لایک‌ها
123
محل سکونت
شیراز
9wp8fmi65hb9hzhqfv.png


مجتمع فنّی آریانا ،از دیگر مراکز آموزشی هست که دارای چندین دپارتمان آموزشی مستقل هستش و به نسبت از امکانات ، فضای آموزشی مناسب و اساتید مجرب بهره میبره . این پایگاه تخصصی علاوه بر پوشش موارد زیادی از زیر گروه‌های آیتی که شامل موارد :مبانی شبکه ،برنامه نویسی ،طراحی‌ ، دوره‌های سیسکو ، دورهای لینوکس و ،، به عنوان پارنتنر و شریک آموزشی موسسهٔ فناوری و اطلأعات هند (NIIT ) هم شناخته میشود در ایران . برای آن دسته از دوستانی که تمایل به ادمهٔ تحصیل در دانشگاهای خارج از کشور دارند باید عرض کنم کهNIIT یکی‌ از موسسات آیتی فرا قاره‌ای هستش و پارتنر آموزشی بسیاری از شرکت‌های معتبر مثل مایکرسافت ، سیسکو ، اراکل ، ائ‌ بی‌ ‌ام و ادبی و،، هستش که مدرکی که به شما میده در بسیاری از دانشگاها که با این مجموعه همکاری میکنند شناخته شده هستش .
برنامه‌ای که آریانا از طرفNIIT در ایران داره اجرا می‌کنه برای دو گرایش مهندسی‌ نرم افزار و مهندسی شبکه هستش که در ۸ ترم آموزشی پیاده سازی شده . فارغ التحصیلان بعد از اتمام دوره ۲ ساله و اخذ مدرک بین الملی باقی‌ تحصیل خود رو در یکی‌ از دانشگاهای مورد تأییدNIIT ادامه خواهند داد که بدین صورت دوره خارج از کشور شما به نصف تقلیل پیدا می‌کنه ، آلبت در پرانتز عرض کنم که راه کار های بسیار خوب و کم هزینه دیگری هم مثل اقدام برای دانشگاهای کشور مالزی هستش که از لحاظ هزینه مقرون به صرفه تر هست که در جای خودش این دانشگاهها رو هم معرفی می‌کنم به همراه شرح کاملی از دوره‌ها و مطالبی‌ که یک دانشجو باید بدونه قبل از اینکه به انتخاب دانشگاه دست بزنه .
در این بخش هم به معرفی بخشی از کلاس‌های درسی‌ که در هر دپارتمان آموزشی این مرکز برگزار میشود میپردازم و هزینه و نام اساتید رو برای سال ۱۳۹۰ طبق جدول کلاس بندی ۱۳۹۰ آموزشگاه قرار میدم که از سایت اصلی‌ هم قابل دسترسی هستش . فقط توجه کنید که چون اینجا تمرکز روی رشته أی تی هست من دیگر به دپارتمان‌های مثل زبان بین‌الملل و از این دست نمیپردازم ، توجه هم به این نکته الزامیست که تمامی این دوره‌ها از کیفیت یکسانی بهره نمیبرن و هر آموزشگاهی نقاط قوت و ضعف خودش رو داره .


برنامه دوره‌های آموزشی دپارتمان های فناوری و اطلاعات- فنّی و مهندسی‌ :

دوره پایه : ICDL - مدت دوره : ۱۳۰ ساعت - ۳۹۶۰۰۰ تومان

دوره‌های شبکه :

Network + مدت دوره : ۳۰ ساعت ; شهریه :۱۳۰۰۰۰ تومان

Windows Server 2008 ; مدت دوره : ۵۱ ساعت ; شهریه : ۲۸۶۰۰۰ تومان

CCNA ; مدت دوره : ۶۰ ساعت ; شهریه : ۴۵۰۰۰۰ تومان

CCNP- Switch ; مدت دوره : ۶۰ ساعت ; شهریه : ۵۱۰۰۰۰ تومان

برنامه نویسی :

C++ ; مدت دوره : ۳۹ ساعت ; شهریه : 000/680/1 ریال

اصول برنامه نویسی با .NET ; مدت دوره : ۳۰ ساعت ; شهریه : ۱۶۸۰۰۰ تومان

.Net Framework 3.5 Foundation ; مدت دوره : ۶۰ ساعت ; شهریه : ۳۰۰۰۰۰ تومان

Windows Form Application (C#).net ; مدت دوره : ۶۰ ساعت ; شهریه : ۳۰۰۰۰۰ تومان

.Net Framework 3.5 ASP.net Development C ; مدت دوره : ۶۰ ساعت ; شهریه : ۳۰۰۰۰۰ تومان

MS SQL Server 2008 ; مدت دوره : ۶۰ ساعت ; شهریه : ۳۰۰۰۰۰ تومان

طراحی‌ صفحات وب :

CIW2 - Internet Business & Network Tech. Foundation ; مدت دوره : ۶۰ ساعت ; شهریه : ۳۵۰۰۰۰ تومان

CIW4 - Advance Web Page Design & Methodology ; مدت دوره : ۶۶ ساعت ; شهریه : ۳۲۰۰۰۰ تومان

CATIA 1 ; مدت دوره : ۷۵ ساعت ; شهریه : ۲۹۳۰۰۰ تومان

MS-Project ; مدت دوره : ۶۰ ساعت ; شهریه : ۲۱۴۰۰۰ تومان

AutoCAD 2D ; مدت دوره : ۶۰ ساعت ; شهریه : ۲۱۶۰۰۰ تومان

AutoCAD 3D ; مدت دوره : ۳۶ ساعت ; شهریه : ۱۵۵۰۰۰ تومان

Adobe Photoshop CS4 ; مدت دوره : ۶۶ ساعت ; شهریه : ۲۱۶۰۰۰ تومان

Adobe Photoshop Advance ; مدت دوره : ۵۴ ساعت ; شهریه : ۲۲۲۰۰۰ تومان

و ....


برای گرفتن برنامه درسی‌ دپارتمان‌های دیگر و به خصوص دوره ۲ ساله مهندسی شبکه و نرم افزار به آدرس زیر مراجعه کنید که بنده دیگر ذکر نکردم ریز دوره‌های بین الملل رو با توجه به تغییرات .

آدرس : فلكه دوم صادقيه خ آيت الله كاشاني جنب خ مهران پ 91

شماره تماس : 5-44005202
 
Last edited:

ehsanotaku

Registered User
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2009
نوشته‌ها
1,053
لایک‌ها
123
محل سکونت
شیراز
h7pci3b5zo5tt0xu2iu.png


آشنایی با مركز آموزش كاریار ارقام T.T.C

قسمت اول

مرکز آموزش کاریار ارقام ،یکی‌ از مراکز آموزشی/خدماتی هستش که در زمینه نصب و راه اندازی و ارائه راه حل‌های مبتنی‌ بر سیسکو بسیار قدرتمند ظاهر شده و تمامی دوره‌های سیسکو رو به صورت تخصصی و با کیفیت بالا برگزار می‌کنه که بنده این مرکز رو برای کسانی‌ که به دوره‌های سیسکو علاقه دران توصیه می‌کنم .

این شرکت از اساتید با مدرک بین المللی و سوابق کاری بسیار خوبی‌ بهره میبره که توانسته با بسیاری از شرکت‌ها و ارگانهای دولتی و دانشگاهی کشور همکاری بسیار خوبی‌ رو داشته باش که نام برخی‌ از این مکانها از اینجا قابل رویت هستش .

در این مرکز علاوه بر دوره‌های تخصصی سیسکو ، شما میتونید از دوره‌های لینوکس که شامل, LPIC1,LPIC2,LPIC3
بهره کامل ببرین که برای اوپن سورس کار‌ها این دوره‌های آکادمیک رو من بسیار توصیه می‌کنم . در ادامه معرفی این شرکت هم بنده چارت درسی این دوره‌ها و توضیحات کامل رو ارائه میدم .

مدیریت فاوا یکی‌ دیگر از بخش های فعال این مرکز هست که شامل آشنایی با اصول ISO 2700 , PMBOK و
ITL v 3.0 هست که با این مدارک هم آشنا خواهید شد و بازار کاریش .

IT Telecommunication Advanced for Job هم یکی‌ دیگر از توامندی‌های جدید این شرکت هست که به کمک این دوره مخابراتی امکان اشتغال در شرکت های مخابراتی از قبیل واووی و زد تی ای به عنوان شرکت های دارای تکنولوژی و و اپراتور‌های فعّال از قبیل ایرانسل ، همراه اول و چند شرکت پارتنر مخابرات ایران میّسر هست که برای فارغ التحصیلان رشته برق ، الکترونیک و کامپیوتر میتونه فرصت بسیار خوبی‌ باشه.

دوره های دیگری هم در شرکت وجود دارد از قبیل مرکز داده و امنیت شبکه و بیسیم که به نوبهٔ خودش در قسمت بعدی به طور کامل توضیح خواهم داد .

از جمله مجوزها و تقدیرنامه های واحد آموزش كاریار ارقام می توان به موارد زیر اشاره نمود:
• عضو رسمی اتحادیه بین المللی صنعت مخابرات و ارتباطاتTIA در ایران
• نمایندگی رسمی LPI كانادا در ایران
• عضو **** صنفی رایانه ای تهران
• عضو شورای عالی انفورماتیك كشور و دارای مجوز فعالیت از این شورا
• دارنده صلاحیت برای اجرای آموزش كاركنان دولت در حوزه فناوری اطلاعات از استانداری تهران
• دریافت گواهینامه تایید صلاحیت از شركت ملی نفت ایران
• دریافت تقدیر نامه آموزش از شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران
• دریافت تقدیر نامه آموزش از مركز تحقیقات مخابرات ایران
• دریافت تقدیر نامه آموزش از شركت پتروپارس
• و .

لازم به ذکر هست که این شرکت علاوه بر کار آموزش در زمینه خدماتی در زمینه‌های زیر کاملا به صورت حرفه‌ای کار انجام میده که در نتیجه کسانی‌ که در دوره‌های این شرکت ثبت نام می‌کنن می‌تونن از تجارب پرسنل این شرکت بهره کامل رو ببرن.

هم اکنون فیلدهای کاری شرکت کاریارارقام به صورت زیر می باشند:
• آموزش شبکه دوره های ویژه Cisco , Linux , Data Center
• مشاوره ، طراحی و نصب شبکه های Data,VoIP
• نصب و راه اندازی مراکز تلفنی IP-PBX
• نصب و راه اندازی مراکز پیام کوتاه SMS • مشاوره واجرای استانداردهای فیزیكال دیتا سنتر
• ارائه طرح واجرای لایه های اکتیودیتا سنتر
• مشاوره واجرای طرحهای امنیت شبكه ِData, Voice

امكانات آموزشی T.T.C :

این شرکت از تمامی تجهیزات استاندارد و به کاربردی و به روز مثل روتر‌های ۳۶۰۰ ، ۲۸۱۱ و سوئیچ‌ها و تجهیزات لازم در جهت آماده شدن برای بازار کاری و برگزاری امتحانهای بین المللی بهره میبره که نمایی‌ از تجهیزات و لابروتورهای این شرکت از اینجا قابل رویت هستش .

• محیط كلاس های شركت مطابق با استانداردهای ارائه شده از سوی شركت سیسكو می باشد.
• بهره‎مندی از همكاری اساتید دارنده مدارك حرفه‎ای سیسكو در كشور، برگزاری امتحانات مربوطه، ارائه منابع كمك درسی و شبیه‎سازی امتحانات سیسكو.
• بهره مندی از مجهزترین لابراتوار آموزش دوره های سیسكو و شبكه . این لابراتوار، مجهز به 2 رك، شامل 25 روتر و 10 سوئیچ لایه های 2 و 3 و سایر تجهیزات می باشد.
• استفاده از تجهیزات کمک آموزشی از جمله ویدئو پروژکتور ،48"LCD، نوت بوك و پخش فیلم های آموزشی.
• استفاده از اینترنت پر سرعت با پهنای باند اختصاصی MBs 1 .
• استفاده از جدیدترین شبیه سازهای آموزشی جهت انجام تمرینات.
• امکان برگزاری همه روزه آزمونهای بین المللی از طریق VUE و Parametric.
• دارا بودن سه فضای آموزشی در بهترین نقاط تهران (ملاصدرا،سعادت آباد ، ولنجك) به لحاظ سهولت دسترسی و پارك اتومبیل و...
• امكان برگزاری دوره‌ها در محل شركتها، دانشگاهها، موسسات و مراكز دولتی.
• ارائه مشاوره جهت تعیین سطح علمی دانشجویان و ارائه دوره‌های مطابق با سطح و نیاز آنها.
• امكان ارایه دوره‌های ویژه مدیران و كارشناسان.
• امكان برگزاری سلسله سمینارهای تخصصی آموزش تكنولوژی اطلاعات.
• ارائه دوره های آموزشی تحت سرفصلهای سازمانی.
• امكان استفاده از لابراتوار مجهز.

قبل از اینکه وارد بحث دپارتمان‌ها و مباحث مورد تدریس بشم ذکر این نکته بسیار حائز اهمّیّت هست برای دانشجویان که ،به دقت آموزشگاه رو انتخاب کنید و هر جایی‌ رو که دوست داشتین ثبت نام کنید حتما توجه داشته باشین که سر فصل‌هایی‌ رو که بنده اینجا برای هر دوره ذکر می‌کنم رو حتما آموزشگاه مورد نظرتون تدریس کنه ، در غیر از این صورت آموزشگاه انتخابی شما صلاحیت تدریس دوره مورد نظر رو نداره اگر با مطالبی‌ که من اینجا قرار میدم هم خونی نداشته باشه .

دپارتمان‌های آموزشی کاریار ارقام :

این مرکز با ۷ دپارتمان : سیسکو / مرکز داده / مجازی سازی / مدیریت فناوری / لینوکس / مخابراتی و بیسیم / امنیت شبکه در خدمت شما دوستان هست.

سیلابس دوره های سیسكو :


bobpisn7xt8oxvdc475.png



دوره : CCNA 640-802 یا Cisco Certified Network Associate

این دوره مقدماتی دروازه سیسکو محسوب می‌شه و در زمینه‌های نصب ، پشتیبانی و نگهداری شبکه‌های کوچک جای می‌گیرد و به شما دوستان قدرت نصب و پیکربندی و راه اندازی شبکه‌های تا زیر سقف ۱۰۰ تا کاربر رو میده . این دوره طبق گفته این شرکت پیش نیاز خاصی‌ نداره ، اما بنده دور Network + رو توصیه می‌کنم قبل از شرکت در این دوره آکادمیک . مدت برگزاری ۵۰ ساعت هست . برای هزینه با شرکت تماس بگیرید .


Course Objective :

ICND1

Module 1: Building a Simple Network
Module 2 : Ethernet Local Area Netwroks
Module 3 : Wireless Local Area Networks
Module 4 : Exploring the Functions of Routing
Module 5 : Wide Area Networks
Module 6 : Network Environment Management

ICND2 :

Module 1 : Small Network Implementation
Module 2 : Medium-Sized Switched Network Construction
Module 3 : Medium-Sized Routed Network Construction
Module 4 : Single Area OSPF Implementation
Module 5 : EIGRP Implementation
Module 6 : Access Control Lists
Module 7 : Address Space Management
Module 8 : LAN Extension to a WAN

دوره CCNA Wirless Certification –IUWNE : 640-721

به منظور آموزش شما در پیکربندی ، پیاده سازی و پشتیبانی از شبکه‌های بیسیم در یک شبکه سازمانی می‌‌باشد . در این دوره شما مهارت‌های کافی‌ جهت طراحی‌ ، نصب ، تنظیم و نظارت و انجام عملیات ساده اشکال یابی‌ یک
Cisco WLAN در نصب SMB و Enterprise است . این دوره در مدت ۳۲ ساعت آموزشی تنظیم شده در این شرکت که محتوای دوره شامل مباحث زیر می‌‌باشد :

Course Objective :

آشنایی با محصولات Cisco Wireless LAN و مفاهیم شبکه‌های محلی بیسیم.
آموزش با محاسبات لازم در مورد فرکانس‌های رادیویی و تکنولوژی‌های طیف گسترده.
آشنایی با انواع آنتن‌ها و دسترسی به مدیای وایرلس .
آشنایی با مقرررات ، استاندارد‌ها و مدارک شبکه‌های بیسیم.
آموزش معماری Cisco Unified Wireless Network .
آموزش پیکربندی نقاط دسترسی Standalone, Wirless Mobility
آموزش برقراری امنیت در شبکه‌های WLAN.
آموزش مدیریت Cisco WCS .
آموزش نگهداری و رفع عیوب Wireless .
Controller-Based Network Management Discovery and Associan , Operational Modes and Roaming


دوره CCNP (Route ) : Implementing Cisco IP Routing 642-902

بعد از گزرندان این دوره‌ها شما قادر خواهید بود شبکه‌های بزرگ تا بیش از ۵۰۰ کامپیوتر رو نصب ، پیکربندی و عیب یابی‌ کنید در طراحی‌ شبکه خودتون . مدت این دوره ۴۰ ساعت هست .

Course Objective:

Module 0 : Course Overview
Module 1 : Planning Routing Services
Module 2 : Implementing an EIGRP based Solution
Module 3 : Implementing a Scalable Multiarea Network OSPF based Solution
Module 4 : Implement an IPV4 based redistribution Solution
Module 5 : Implement Path Control
Module 6 : Connecting an Enterprise Network to ISP Networks
E-Learning ROUTE-01 of 3 : Implement Path Control
E-Learning ROUTE 02 of 3 : Implementing IPV6
E-Learning ROUTE 03 of 3 : Implementing Routing Facilities for Branch Offices and Mobile Workers .


دوره CCNP ( Switch ) : Implementing Cisco Switched Netwroks 642-813

Course Objective :

Analyze Campus network designs
Implement VLANs in a network campus
Implement spanning tree
Implement inter-VLAN routing in a campus network
Implement a highly available network
Implement high-availability technologies and techniques using multilayer switches
Implement security features in a switched network
Integrate WLANs into a campus network
Accommodate voice and video in campus network

دوره CCNP ( Tshoot ) : Troubleshooting and Maintaining Cisco IP Networks 642-832

Course Objective :

Plan and document the most commonly performed maintenance functions in complex enterprise networks.
Develop a troubleshooting process to identify and resolve problems in complex enterprise networks.
Select tools that best support specific troubleshooting and maintenance process in large , complex enterprise networks.
Practice maintenance procedures and fault resolution in switching-based environments.
Practice maintenance procedures and fault resolution in routing-based environments.
Practice maintenance procedures and fault resolution in a secure infrastructure.
Troubleshoot and maintain integrated , complex enterprise networks.

دوره CCDA : Designing for Cisco Internetwork Solutions ( DESIGN v 2.0 ) 642-863

این دوره تضمین کننده دانش طراحی‌ و مهندسی‌ شبکه‌های کوچک اداری است . دارندگان این مدرک قادر به طراحی‌ و نصب شبکه های کوچک سیسکو خواهند بود و با استفاده از تجهیزات مسیریاب و سوئیچ قادر به پیاده سازیLAN و
WLAN و سرویس‌های Dial Access برای شرکت‌های خواهند بود . همچنین قادر به ارزیابی راه حل هایی‌ برای رفع اشکال مربوط به انتقال ترافیک صوت بر روی شبکه خواهند بود ، مدت دوره ۴۰ ساعت .

Course Objective:

Discuss methology in network design.
Describe how to structure and modularize the network design using Cisco Enterprise.
Design the Enterprise Campus and Enterprise Data Center modules.
Design the Remote Connectivity modules as needed.
Design a network addressing plan and select a suitable routing protocol.
Evaluate security Solutions for the network.
Discuss the design implications of voice transport across the network.
Discuss the design implications of wireless networking .


دوره CCDP : Designing Cisco Network Service Architectures ( ARCH) v2.0

مدرکی‌ برای طراحی‌ حرفه‌ای و مسیریابی و سوئیچ شبکه در محیط LAN و WAN و Service Dial Access است .همچنین توانایی‌ اعمال ماجولها رو روی مسیر یاب‌ها و انتخاب راه حل و طراحی‌ مناسب برای محیط های کاری متفاوت را به دست خواهند آورد . مدت دوره ۴۰ ساعت .

Course Objective:

Introduce the Cisco Service Network Architecture ( SONA ) framework , and explain how it addresses enterprise network needs for performance , scalability , and availability .
Dcribe how the Cisco Enterprise Network model is used in the SONA framework for designing enterprise networks.
Create conceptual, intermediate, and detailed intelligent network service designs for network management, high availability, security, QoS, and IP multicast.
Create conceptual, intermediate, and detailed virtual private network designs.
Create conceptual, intermediate, and detailed voice over wireless network designs.


دوره CCSP ALL-in-One 1 : ایمن سازی تجهیزات شبکه‌ای سیسکو

این مدرک در زمینه مفاهیم بنیادین و پیچیده حفاظت و امنیت شبکجی سیسکو است . دارندگان این مدرک توانایی‌ مدیریتی در زمینه برقراری راه حل‌های امنیتی در شبکه و تجهیزات شبکه ائی و کاهش ترافیک شبکه رو به دست خواهند آورد . برای دریافت این مدرک باید دوره‌های CCNA , CCNA Security این دوره ترکیبی‌ از سه دوره IPS , SECURE , Firewall می‌‌باشد . مدت دوره ۸۰ ساعت .

Course Objective:

Implementing Cisco Intrusion Prevention System ( IPS ) v7.0
Securing Networks with Cisco Routers and Switches ( SECURE ) v1.0
Deploying Cisco ASA Firewall Solutions (Firewall) v1.0

دوره CCSP ALL-in-One 2 : ایمن سازی تجهیزات شبکه‌ای سیسکو


این دوره ترکیبی‌ از سه دوره CANAC , MARS , *** و کلیه سر فصل های این سه دوره در این کلاس پوشش داده شده . ۸۰ ساعت.

Course Objective:

Deploying Cisco *** Solutions ( *** ) v1.0
Implementing Cisco Security Monitoring, Analysis and Response System ( MARS )
Implementing Cisco NAC Appliance ( CANAC )


دوره CCVP ( CVOICE ) : Cisco Voice over IP v6.0 : 642-436

این مدرک بر پایه فناوری اطلاعات پیشرفته بنا نهاده شده و برای کسانی‌ مناسب است که علاقمند به فناوری صوت بر پایه شبکه هستند . دارندگان این مدرک توان ایجاد راه حل‌های تلفنی در شبکه‌های توصیه پذیر را خواهند داشت . مدت دوره ۴۰ ساعت .

Course Objective:


Describe VoIP , components of a VoIP network , VoIP protocols , special requirements for VoIP calls , and Codecs .
Configuring gateway interconnections to support VoIP and PSTN calls.
Describe the basic signg protocols used on voice gateway and configure a gateway to support calls using the various signaling protocols.
Define a dial plan, describing the purpose of each dial plan component, and implement a dial plan on a voice gateway ..
Describe gatekeeper functions, protocols, and operation and implement an H.323 gatekeeper to provide dial plan resolution and call admission control.
Implement a Cisco Unified Border Element gateway to connect to an Internet Telephony Service Provider.


دوره CCVP ( CCIPT ) : Cisco IP Telephony for Release 5.x : 642-445


این مدرک در زمینه مفاهیم بنیادین و پیچیده حفاظت و امنیت شبکه‌های سیسکو است . دارندگین این مدرک توانایی‌ مدیریتی در زمینه برقراری راه حل‌های امنیتی در شبکه و تجهیزات شبکه هی‌ و کاهش ترافیک شبکه راا به دست خواهند آورد . دوره CCNA پیشناز است – مدت دوره ۷۰ ساعت.


Course Objective:


Deploy a Cisco Call Manager 5.0 server in a cluster using a supported IP telephony deployment model.
Perform platform and general administration, and implement disaster recovery.
Deploy SCCP and SIP endpoints in a Cisco Call Manager 5.0 cluster.
Deploy a dial plan consisting of gateways, trunks, route plan elements, hunt groups, partitions, and calling search spaces.
Implement multiple site deployments with fallback telephony services in the remote branches , call admission control over the WAN bandwidth , and automated call rerouting through the PSTN when then WAN bandwidth is insufficient .
Configure Cisco Call Manager to enable end-user features and services.
Harden Cisco IP telephony calls with Cisco Unified Video Advantage and describe the basic components and characterstics of video calls and Cisco Unified Call Mangaer configuration parameters that enable video.
Classify and use system management tools that can be used in a Cisco Unified Call Manager environment.

دوره CCIP (MPLS) : Implementing Cisco MPLS v2.2 : 642-611


مدرک تخصصی در زمینه فناوری سرویس دهی‌ شبکه است . این مدرک صلاحیت لازم در زمینه تخصیص آی‌پی در شبکه ها رو خواهند داشت و با فناوری‌ها و سرویس‌هایی‌ مانند , routing IP , IP Qos , MPLS و BGP آشنایی پیدا میکنند . این مدرک تنها به مباحث IP و DSL میپردازد . مدت دوره ۴۰ ساعت .

Course Objective:

Describe how the service provider infrastructure is attacked.
Describe the features of MPLS.
Describe how MPLS labels are assigned and distributed.
Identify the Cisco IOS command syntax required to successfully configure,monitor,and troubleshoot *** operations.
Identify how the MPLS *** model can be used to implement managed services and Internet access.
Describe the various Internet access implementations that are available and the benefits and drawbacks of each model.
Provide an overview of MPLS Traffic Engineering.

دوره CCIP (BGP): Configuring BGP on Cisco Routers: 642-661

Course Objective:


Given network scenario with multiple domains, configure, monitor and troubleshoot basic BGP to enable inter domain routing.
Given a network scenario where connections to multiple ISPs must be supported, use BGP policy controls to influence the route selection process with minimal impact on BGP route processing.
Given a network scenario where multiple connections must be supported, use BGP attributes to influence the route customers network to the Internet.
Given a typical service provider network with multiple BGP connections to other autonomous systems, enable the provider network to behave as a transit autonomous system.
Given a typical service provider network, identify common BGP scaling issues and enable route reflection and confederations as possible solutions to these issues.

Given a typical BGP network , use available BGP tools features to optimize the scalabilty of the BGP routing protocol.

مزایای دوره‌های فوق :

ایتای دو مدرک فارسی‌ و انگلیسی‌ با مجوز رسمی‌ از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (نهاد ریاست جمهوری) و شورای عالی انفورماتیک و تأییدیه صلاحیت از شرکت ملی‌ نفت ایران.

شماره های تماس 10 خط - 88612979
شماره مستقیم آموزش: 88062203
فكس : 88612808
آدرس: تهران، ملاصدرا، بعد از چهارراه شیخ بهایی، ساختمان فردوس شماره 242
پست الكترونیكی:[email protected]
 
Last edited:
بالا