برگزیده های پرشین تولز

عشق و لاغری

arian_Nsb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 آگوست 2017
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
43
رابطه عشق و لاغری:

آیا می دانید هورمونی بنام «اکسی توسین» وجود دارد که باعث افزایش‌ اعتماد، همدلی با دیگران،کاهش دهنده اضطراب، استرس نیز افزایش دهنده ارتباط اجتماعی می شود؟محققان به هورمون اکسی توسین «هورمون عشق» می‌گویند که باعث کاهش وزن می‌شود. از دیگر وظایف این هورمون ایجاد انقباضهای رحمی هنگام زایمان می باشد و نقش اساسی در روابط اجتماعی افراد بازی می کند. همدردی با دیگران تمایل به داشتن شریک زندگی و اعتماد به افراد بدلیل ترشح هورمون اکسی توسین است.
پژوهشها نشان می دهد زمانی که افراد وارد یک رابطه‌ی عاطفی می‌شوند و رابطه‌ی صمیمی برقرار می‌کنند ترشح هورمون اکسی توسین افزایش می‌یابد.

در آمریکا پژوهشهایی صورت گرفت و نتایجی که مطرح شد نشان می‌دهد که ترشح هورمون اکسی توسین در بدن منجر به لاغری می‌شود.محققان موش‌های آزمایشگاهی چاق را مورد آزمایش قرار دادند.به این موش‌ها هورمون اکسی توسین تزریق کردند و به بررسی تأثیر این هورمون روی وزن و وضعیت سلامت آن‌ها پرداختند.
پژوهشگران مشاهده کردند که اکسی توسین باعث کاهش اشتهای موش‌ها شده و تأثیر مثبتی روی جسم موشها دارد. در واقع آنهایی که هورمون دریافت کرده بودند اشتهایشان کمتر شده و لاغرتر شدند. به خصوص چربی‌های بیشتری را در ناحیه‌ی شکم از دست دادند که بیشترین ضرر را برای سلامت قلب و عروق دارا هستند.
همچنین محققان معتقدند که اکسی توسین با تاثیر روی گلوکز، میتواند خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش دهد. پژوهشگران تاکید می‌کند که برای این هورمون عوارض جانبی خاصی را مشاهده نکردند و نیز این هورمون منجر به بوجود آمدن مشکلات قلبی عروقی یا روحی روانی نمی شوند.شاید بتوان با استفاده از این شیوه برای معضل چاقی مفرط راه حلی پیدا نمود.
 
Last edited:
بالا