• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

علائم و نشانه های کمبود منیزیم در بدن و روش درمان و پیشگیری کمبود منیزیم

میلاد1375

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 جولای 2017
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
6
سن
33
آیا شما فقر منیزیم دارید? آیا شما کمبود منیزیم دارید? نمیدانید? در این مطلب به شما علائم کمبود منیزیم را یاد میدهیم و همچنین میگوییم که چگونه از کمبود منیزیم پیشگیری کنیم و دراخر چند راه حل برای شما قرار میدهیم تا کمبود منیزیم خود را درمان کنید البته باید به یک متخصص نیز مراجعه کنید.با ما همراه باشید تا از علائم کمبود منیزیم و همچنین راهای پیشگیری و درمان ان را به شما بگوییم.هدف ما همیشه سلامت بودن شماست.

علائم و نشانه های کمبود منیزیم در بدن و روش درمان و پیشگیری کمبود منیزیم



علائم و نشانه های کمبود منیزیم در بدن و روش درمان و پیشگیری کمبود منیزیم
آیا من کمبود منیزیم دارم؟!

کمبود منیزیم چه نشانه هایی دارد؟

کمبود منیزیم چه خطراتی دارد؟

منابع دارای منیزیم کدامند؟

چگونه درمانش کنیم؟

منیزیم چیست و چه عملکردی برای بدن دارد؟ منیزیم ماده ای معدنی است که آرامش بخش و ضد استرس است و باید همیشه همراه کلسیم باشد یعنی هر جایی از بدن که نیاز به کلسیم دارد وجود منیزیم نیز ضروری است.

سلامت بدن ازجمله سلامت شریانها،خون،استخوانها،عملکرد عصبی،عضلات و قلب،تولید انرژی،تولید 500 نوع آنزیم،و تشکیل ساختارهای ژنتیکی نیازمند مقادیر کافی منیزیم در بدن است که البته بسیاری از مردم از کمبود منیزیم رنج میبرند.

کمبود منیزیم چه نشانه های دارد؟!

احساس خستگی مزمن،بیخوابی،عدم توانایی کنترل مثانه،سرگیجه،صرع و تشنج،تپش وضربان نا منظم قلب،اضطراب و تحریک پذیری،درد کتف و زانو،بیقراری پاها بویژه در شب،بیقراری و بیش فعالی،کمر درد،هوس به خوردن شکلات،افسردگی،تنش وتیک و پرش عضلات و گرفتگی آنها،بوی بیش از حد بدن،گیجی،سندرم تونل کارپ،دندانهای حساس و شل،فشار خون بالا،قاعدگی دردناک و سندرم پیش قاعدگی از علایم کمبود منیزیم در بدن است.

81376he4875.jpg


منیزیم از طزیق غذا و **** غذایی وارد بدن میشود پس شناخت منابع غذایی که دارای منیزیم است برای دریافت کافی آن ضروری است.

دانه های کنجد،آفتابگردان و کدو، میوه های انجیر،سیب،و لیمو،بادام،سبزیجات دارای برگهای تیره، اسفناج،کرفس،آووکادو،برنج قهوه ای و جوانه یونجه منابع غنی منیزیم هستند.

مقدار دوز لازم منیزیم:

منیزیم همیشه باید همراه مکمل های کلسیم مصرف شود و مقدار دوز روزانه لازم بدن 800 میلی گرم است.

هشدار:مصرف کلسیم بدون منیزیم باعث تخلیه ذخایر منیزیم بدن میشود.



علائم کمبود منیزیم



علائم کمبود منیزیم میتوان به هوس کردن شکلات و کمر درد و تشنج و رعشه و سرگیجه و افسردگس و.....اشاره کرد.

منبع:


http://persiane.ir/Signs-and-sympto...he-treatment-and-prevention-of-magnesium.html
 
بالا