برگزیده های پرشین تولز

علی کیمیایی اعدام شد.

KungLee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2010
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
محل سکونت
تربت جام
علی شیمیایی اعدام شد.



158 مرتبه به 47 پست حکم اعدام "علی حسن المجید" از بستگان نزدیک "صدام حسین" معروف به "علی شیمیایی" اجرا شد. این خبر را روز دوشنبه "فرانس پرس " به نقل از سخنگوی دولت عراق اعلام کرد.
در اواسط ماه ژانویه دادگاه عراق "المجید" را به خاطر صدور حکم استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم کرد "حلبچه" در ماه مارس سال 1988 صادر کرد که در اثر آن 5 هزار نفر کشته شده اند. پیش از این وی سه بار دیگر نیز به اعدام محکوم شده بود.
در سال 2007 "علی شیمیایی" به خاطر قتل عام کردها محکوم به اعدام شد. در سال 2008 دادگاه عراق وی را بار دیگر به اشد مجازات محکوم کرد. بار سوم این حکم به خاطر ***** خونین شیعیان در جنوب عراق در سال 1991 صادر شد.
در ماه مارس سال 2009 نیز حکم اعدام به خاطر شرکت در ***** شیعیان در سال 1999 علیه وی صادر شد.
 

KungLee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2010
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
محل سکونت
تربت جام
علي حسن المجيد: يك سگ هار بعثي
صدام، «علي حسن المجيد»، همان جنايتكاري را كه به خاطر كشتن هزاران تن از مردم بي‏گناه كردستان عراق، و به ويژه اهالي شهر حلبچه با گازهاي شيميايي به «علي شيميايي» معروف است، به عنوان استاندار استان نوزدهم عراق (كويت) منصوب كرد. اين جنايتكار، به مرد و زن و كودك و پير و جوان رحم نمي‏كرد. مزدوران علي شيميايي، تعدادي از جوانان كويتي را پيش او آوردند؛ آنها متهم به عضويت در يك گروه مبارز كويتي بودند. علي شيميايي، همهء آنها را به صف كرد و به افرادش دستور داد به نحوي سر آنها را با سرنيزه آرام آرام از بدنشان جدا كنند كه حداكثر درد و عذاب ممكن را متحمل شوند. او تعداد ديگري را مجبور به نوشيدن سم و تعدادي را نيز وادار به نوشيدن بنزين كرد. اين جنايتكار سنگدل، كويت را ويران كرد. او از خونريزي و آه و نالهء زنان لذت مي‏‎برد.


http://img5.************/files/xi23xu8z7czb5vszdlqf.jpg



علي شيميايي گروههايي را براي سرقت اتومبيلها و كالاهاي ديگر تشكيل داد. يك روز به او اطلاع مي‏دهند كه جواهرفروشي ساكن در ويلايي در اطراف كويت، بيش از صد كيلو طلا و جواهرات و ساعتهاي بسيار گران‏قيمت دارد. علي شيميايي بلافاصله مزدورانش را به اين ويلا اعزام مي‎كند. آنها جواهرفروش نگون‏بخت را بلافاصله مي‏‎كشند و طلا و جواهرات و اشياء گران‏قيمت او را غارت مي‏كنند و آنها در تابوتي قرار مي‏دهند و پرچم عراق را بر آن مي‏پيچند و اعلام مي‏كنند كه جنازهء يكي از نيروهاي عراقي است كه در صحنهء نبرد شهيد شده است. تابوت را به بغداد انتقال داده و از آنجا به مزرعهء شخصي علي شيميايي در اطراف بغداد منتقل مي‏كنند. علي شيميايي به جاي اينكه به افرادش كه يك افسر و سه سرباز بودند، پاداش دهد، آنها را فورن اعدام مي‏كند و جنازه‎شان را در ملأ عام در معرض ديد مردم قرار مي‎دهد و اعلام مي‏كند كه اين افراد اقدام به سرقت طلا از كويت كرده‏‎اند. تلويزيون عراق هم تصاوير آنها را پخش كرده و تهديد مي‏كند كه هركس دست به سرقت بزند، مجازاتش اعدام بدون محاكمه خواهد بود.

http://img5.************/files/5m2ujak2apcfmuskvbz4.jpg



اعدام علی شیمیایی با موجی از شادمانی ساکنان حلبچه و تاکید آنها بر اطلاق نام نسل کشی بر بمباران شیمیایی این منطقه همراه بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني قربانيان سلاح هاي شيميايي علی حسن المجید معروف به علی شیمیایی پسرعموی صدام دیکتاتور سابق عراق روز گذشته دوشنبه به دار مجازات آویخته شد.

دادگاه عالی جنایی عراق، 27 دی ماه، علی حسن المجید معروف به علی شیمیایی از سرکردگان **** بعثی سابق و وزیر دفاع این **** را به جرم دستور برای بمباران شیمیایی حلبچه و کشتار هزاران کُرد در سال 1988 به اعدام محکوم کرده بود.

گفته می شود در جنایاتی که به دستور حسن المجید در زمان **** بعثی سابق عراق رخ داد، بین 50 تا 100 هزار شهروند عراقی قتل عام شدند.

علی حسن المجید برای چهارمین بار به اعدام محکوم شده بود؛ وی اولین بار در سال 2007 در پرونده انفال(کشتار کردها) و بار دوم در مسئله انتفاضه شیعیان و کشتار بی رحمانه آنها و برای سومین بار در حوادث نماز جمعه پس از ترور آیت الله محمد صادق صدر پدر مقتدی صدر در سال 1999، به اعدام با چوبه دار محکوم شده بود.

با وجود گذشت چند سال از صدور حکم اعدام علی شیمیایی و دیگر سران **** بعثی سابق عراق، دادگاه عالی جنایی این کشور نتوانسته بود به دلیل اختلاف هیئت ریاست جمهوری و دولت عراق حکم این افراد را اجرا کند.

خبر اعدام علی شیمیایی سنگدل ترین همراه صدام، بیش از همه موجی از شادی و سرور را در میان مردم حلبچه به وجود آورد. مساجد این شهر پس از خبر اعدام علی شیمیایی اذان و سرودهای مذهبی پخش کردند و اهالی این شهر علیرغم بارش باران با پخش شیرینی به یکدیگر تبریک می گفتند.

علی شیمیایی در بمباران حلبچه در مارس 1988 حدود 5 هزار نفر از شهروندان این منطقه را قتل عام کرد.

"هادی العامری" یکی از نمایندگان ائتلاف یکپارچه عراق نیز اظهار داشت: اعدام علی شیمیایی برای تمامی قربانیان **** دیکتاتوری صدام یک خوشحالی محسوب می شود.

دولت اقلیم کردستان عراق نیز از اجرای حکم اعدام علی شیمیایی استقبال و اعلام کرد: اعدام علی حسن المجید نباید مانع از اطلاق نام نسل کشی در حلبچه شود زیرا ابعاد این قضیه بسیار گسترده است و هنور متهمانی هستند که باید محاکمه شوند.

"کاوه محمود" سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق خاطرنشان کرد: کردستان تمامی تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا بر بمباران شیمیایی حلبچه نام نسل کشی اطلاق شود و به ساکنان آن غرامت داده شود.

رئیس انجمن قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه نیز از اعدام علی حسن المجید استقبال کرد و اظهار داشت: این انجمن امیدوار بود که اعدام علی حسن المجید پس از اطلاق نام نسل کشی بر بمباران شیمیایی حلبچه صورت گیرد زیرا چنین نامگذاری حق مشروع شهروندان آن است.

وی خاطرنشان کرد که انجمن مذکور از دادگاه عالی جنایی عراق و نیز هیئت دادستانی خواسته است که بر بمباران شیمیایی حلبچه لفظ نسل کشی اطلاق شود اما آنها تاکنون پاسخی به این موضوع نداده اند.
 
بالا