SEO
کاربر تازه وارد
- تاریخ عضویت
- 28 آپریل 2006
- نوشتهها
- 59
- لایکها
- 1
آيا مي دونستيد كه عنوان يا Title صفحه وب شما يكي از مهمترين عوامل در تعيين رنكينگ صفحه در موتورهاي جستجوگر مي باشد؟ (عوامل درون صفحه اي يا On-page Optimization)
براي ساختن يك Title خوب بايد كمي وقت بذاريد! علاوه بر اينكه Title خوب رتبه شما رو افزايش ميده، ميزان CTR رو هم بالا ميبره. هرچقدر عنوان صفحه وب شما جذاب و تاثير گذار باشه، كاربر بيشتر نمايل خواهد داشت كه بر روي لينك سايت شما كليك كنه و وارد صفحه شما بشه. در نوشتن عنوان صفحه سعي كنيد كه موارد زير رو لحاظ كنيد.
1. از آنجائيكه گوگل تنها 65 كاراكتر از عنوان صفحه وب را در نتايج سرچ خود SERP نمايش مي دهد، سعي كنيد كه كلمات كليدي مهم خود را در اوايل عنوان صفحه تان ذكر كنيد تا كاربر آنها را براحتي مشاهده كند.
2. عنوان صفحه تان را با كلمات كليدي پر نكنيد! اين كار نه تنها به شما كمك نخواهد كرد بلكه ممكن است شما به علت Keyword Stuffing از SERP' گوگل حذف بشيد. سعي كنيد از عناوين توصيفي به همراه كلمه (كلمات) كليدي مهم خود استفاده كنيد.
3. عنوان خوب، عنواني است كه احساسات كاربر را از طريق ايجاد يك پرسش و يا ايحاد يك اعتماد در كاربر بر انگيزد و نياز هاي كاربر را برآورده سازد (خودتان رو جاي كاربري قرار دهد كه دنبال شما مي گردد!)
4. از دادن وعده هاي الكي به كاربر از طريق عنوان صفحه تان خودداري كنيد، اگر نرم كتابهاي شما پولي هستند، كاربر را با نوشتن عنواني مثل "كتابهاي MSDN رو بطور رايگان دانلود كنيد!!!" پرهيز كنيد. سعي كنيد آنچيزي را كه واقعا وجود دارد رو بيان كنيد.
5. عنوان صفحه بايد براي صفحات مختلف وبسايت شما، متفاوت باشد. هر صفحه اي بايد عنوان خاص خودش رو داشته باشه. البته اين امر در وبسايتهاي مبتني بر CMS ممكن است كمي در ابتدا مشكل و يا غير ممكن باشد. با اينكه امروزه اكثر CMS ها امكان تعريف title ها رو بصورت ديناميك مي دهند.
6. قالب و جمله بندي و ترتيب كلماتي كه در عنوان صفحه بكار مي بريد، بايد با آنچه كه در Meta Description و Header هاي صفحه تان داريد متفاوت باشد.
7. اگر شما داراي إBrand معتبري مي باشيد، آن را در انتهاي Title صفحه قرار دهيد.
براي ساختن يك Title خوب بايد كمي وقت بذاريد! علاوه بر اينكه Title خوب رتبه شما رو افزايش ميده، ميزان CTR رو هم بالا ميبره. هرچقدر عنوان صفحه وب شما جذاب و تاثير گذار باشه، كاربر بيشتر نمايل خواهد داشت كه بر روي لينك سايت شما كليك كنه و وارد صفحه شما بشه. در نوشتن عنوان صفحه سعي كنيد كه موارد زير رو لحاظ كنيد.
1. از آنجائيكه گوگل تنها 65 كاراكتر از عنوان صفحه وب را در نتايج سرچ خود SERP نمايش مي دهد، سعي كنيد كه كلمات كليدي مهم خود را در اوايل عنوان صفحه تان ذكر كنيد تا كاربر آنها را براحتي مشاهده كند.
2. عنوان صفحه تان را با كلمات كليدي پر نكنيد! اين كار نه تنها به شما كمك نخواهد كرد بلكه ممكن است شما به علت Keyword Stuffing از SERP' گوگل حذف بشيد. سعي كنيد از عناوين توصيفي به همراه كلمه (كلمات) كليدي مهم خود استفاده كنيد.
3. عنوان خوب، عنواني است كه احساسات كاربر را از طريق ايجاد يك پرسش و يا ايحاد يك اعتماد در كاربر بر انگيزد و نياز هاي كاربر را برآورده سازد (خودتان رو جاي كاربري قرار دهد كه دنبال شما مي گردد!)
4. از دادن وعده هاي الكي به كاربر از طريق عنوان صفحه تان خودداري كنيد، اگر نرم كتابهاي شما پولي هستند، كاربر را با نوشتن عنواني مثل "كتابهاي MSDN رو بطور رايگان دانلود كنيد!!!" پرهيز كنيد. سعي كنيد آنچيزي را كه واقعا وجود دارد رو بيان كنيد.
5. عنوان صفحه بايد براي صفحات مختلف وبسايت شما، متفاوت باشد. هر صفحه اي بايد عنوان خاص خودش رو داشته باشه. البته اين امر در وبسايتهاي مبتني بر CMS ممكن است كمي در ابتدا مشكل و يا غير ممكن باشد. با اينكه امروزه اكثر CMS ها امكان تعريف title ها رو بصورت ديناميك مي دهند.
6. قالب و جمله بندي و ترتيب كلماتي كه در عنوان صفحه بكار مي بريد، بايد با آنچه كه در Meta Description و Header هاي صفحه تان داريد متفاوت باشد.
7. اگر شما داراي إBrand معتبري مي باشيد، آن را در انتهاي Title صفحه قرار دهيد.