• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

عواقب خرید بازدید برای سایت

Fatemeh Dehghanpoor

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 مارس 2015
نوشته‌ها
20
لایک‌ها
17
سن
33
عواقب خرید بازدید برای سایت



در ابتدا مقداری در مورد بازدید کننده و بازدید از سایت برای شما توضیح می دهیم ، همانطور که می دانید هنگامی هاست و دامنه خریداری می گردد

و یک سایت راه اندازی می شود پس از گذشت مدت زمان معین بسته به میزان فعالیتی که بر روی سایت انجام می شود بازدید کنندگان جدیدی وارد

سایت می شوند و از سایت دیدن می نمایند و ممکن است از سایت شما استفاده کنند ، به عنوان مثال استفاده از مقالات علمی شما یا استفاده

از خدمات و محصولات سایت شما خیلی خب این بازدید کننده ها غلب از 5 روش با سایت شما آشنا می شوند و سپس وارد سایت شما می شوند.



5 روش آشنایی و ورود به سایت شما توسط مشتریان شما به شکل زیر است :

1- Direct : بدین معنا که مشتری یا نام دامنه شما را در مرورگر وارد کرده است و از سایت بازدید نموده یا از طریق ایمیل مارکتینگ و ... بر روی لینک شما کلیک

نموده و وارد سایت شما شده است .

2- Referall : بدین معنا که بازدید کننده بر روی لینک های شما در سایر سایت ها کلیک نموده و وارد سایت شما شده است یا از طریق کلیک بر روی

تبلیغات بنری در سایر سایت ها وارد سایت شما شده است .

3- Organic search : بدین معنا که از طریق سرچ کردن کلمه یا جمله ای در موتور های جستجو مانند google و yahoo و bing و ... بر روی لینک سایت

شما کلیک نموده است و وارد سایت شده که البته ورود از طریق موتور های جستجو یکی از بهترین نوع بازدید از سایت می باشد .

4- Social : بدین معنی که بازدید کننده از طریق شبکه های اجتماعی با سایت شما آشنا شده است و بر روی لینک های share شده در شبکه

های اجتماعی کلیک نموده و وارد سایت شما شده است .

5- other : بدین معنا که بازدید کننده از سایر راه ها با سایت شما آشنا شده است و وارد سایت شما شده است ، راه هایی که اغلبا توسط آنالیزور

ها قابل شناسایی نیستند در این دسته جای می گیرند .

هم اکنون که با راه های ورود به سایت توسط بازدید کننده آشنا شدید دریافت این نکته بسیار آسان است که یک سایت به مراتب می تواند بازدید

کنندگان و ریشه های خود را از طریق این 5 راه گسترش دهد و به مراتب بازدید خود را افزایش دهد تا به حد مطلوب خود برسد .

نکته ای که هم اکنون محرض می باشد این است که شما از هر 5 روش بالا فقط می توانید به بازدیدکنندگانی برسید که به موضوع فعالیت وبسایت

شما مرتبط باشند ، مثلا تمام Direct و referall هایی که بازدید کننده به سایت شما هدایت می کنند کاملا با موضوع وب سایت شما مرتبط هستند .

امیدوارم کلیت بحث را درک نموده باشید منظور ما این است که نوع بازدیدکنندگان سایت شما باید مرتبط با فعالیت سایت شما باشد تا این ترافیک

هدفمند و سودآور محسوب گردد .

ما در میزبان فا ، به عنوان افرادی که در زمینه میزبانی از وب سایت ها فعالیت داریم روزانه سایت های زیادی را پشتیبانی و راه اندازی می نماییم و

بهتر از هر کسی می دانیم که یک وب سایتی که 7 روز است راه اندازی شده به هیچ عنوان نمی تواند 5000 بازدیدکننده طبیعی در طول روز داشته

باشد .

سوالی که در ذهن شما هم اکنون نقش بسته این است که چگونه یک وب سایتی که 7 روز است که راه اندازی شده است می تواند در روز 5000

بازدیدکننده داشته باشد ؟؟ ما به این سوال پاسخ می دهیم .

پاسخ : از طریق خرید بازدید کننده در سایت های PPC و پاپ آپ می توان موجی از بازدیدکننده غیر واقعی را روانه سایت نمود .

قبل از این که عواقب ناشی از خرید بازدیدکننده را نشریح کنیم می بایست دلیل خرید بازدیدکننده غیر واقعی توسط افراد را برای شما بازگو کنیم .

یکی از دلایل این که افراد آماتور برای وب سایت خود بازدید خریداری می کنند افزایش رتبه Alexa و google می باشد .

مدیران سایت هایی که بازدیدکننده خریداری می کنند تصور می کنند می توانند موتور های جستجو و آنالیزور های مانند alexa را فریب دهند .

البته تعجب نکنید آن ها آنالیزور ها و موتور های جستجو را فریب می دهند و تصور می کنند موفق شده اند اما ...

آنالیزور های پیشرفته مانند alexa و google پس از مدت زمان یک ماه از طریق تحلیل اتوماتیک وضعیت وب سایت و بازدیدکنندگان آن و رفتار کاربران

در سایت ها متوجه می شوند که این بازدیدکننده غیر طبیعی است و قصد فریبکاری را داشته اید .

پاسخ آنالیزور ها و موتور های جستجو به این کار شما چیست ؟ تنها کاری که می توانند انجام دهند این است که شما را جریمه کنند و اعتبار دامنه

شما را در بانک اطلاعاتی خود سیاه برچسب گزاری نمایند و از این به بعد مجازات سنگینی در انتظار سایت شماست .

تجربه : اگر اعتبار یک سایت را در موتور های جستجو و آنالیزور ها خدشه دار کردید به سختی می توانید سایت خود را مجددا به وضعیت عادی و

سفید بازگردانید .

مشکل مهم دیگری که ممکن است پس از خرید بازدید مجازی برای شما رخ دهد این است که پهنای باند هاست شما سریعا اتمام می یابد و مشکل

عدیده بعدی که روزانه شاهد آن هستیم این است که سایت هایی که بازدید مجازی دارند فشار زیادی به منابع سرور و هاستینگ خود وارد می کنند که

نتیجه آن این است که وقتی مشاهده می شود فعالیت های مشکوکی در وب سایت شما در حال رخ دادن است شرکت هاستینگ از شما می خواهد

که سرور را تخلیه کنید و از یک شرکت دیگر هاست خریداری نمایید ، البته توجه کنید این اولین مشکلاتی است که ممکن است برای شما رخ دهد .

خیلی واضح است شما تقلب کرده اید و باید همه جانبه مجازات شوید و به شما خسارت وارد شود .

alexa و google چگونه بازدید های جعلی را شناسایی می کنند ؟
در سال های اخیر شناسایی بازدید های غیر واقعی برای این آنالیزور های معروف بسیار سخت بود و خیلی کم اتفاق می افتاد که تقلب ها شناسایی

گردند ، اما هم اکنون شاخصه های اندازه گیری دقیقی به این آنالیزور ها افزوده شده که به آسانی بازدید های غیر واقعی و هدایت شده را شناسایی

می کنند و طبق تجربه این آنالیزور ها با یکدگیر ارتباط نزدیکی دارند و در صورتی که alexa تقلب را شناسایی نمود سریعا به google گزارش می دهد و

این چنین یک سایت به صفحات آخر موتور های جستجو هدایت می شود .

شاخصه هایی که بازدیدکنندگان جعلی را مشخص می کنند به صورت زیر هستند :

1- Bunce Rate
این شاخصه به معنای میزان فرار از سایت می باشد ، بدین معنا که کاربر یا بازدیدکننده به یک صفحه هدایت شود و سریعا متوجه شود که این سایت

مرتبط با نیاز او نیست و به این صفحه به صورت جعلی منتقل شده است ؛ کاری که کاربر انجام می دهد این است که سریعا این صفحه را ترک می کند

و شاخص Bunce Rate این ها را فرار از سایت محسوب می کند و هنگامی که میزان فرار از سایت شما به صورت غیر معمول افزایش یاقت آنالیزور ها سریعا

متوجه می شوند که این سایت مرتبط با نیاز کاربران نیست و سعی می کنند سایت مورد نظر را از نتایج جستجو و ... خارج نمایند .

در شکل زیر تصور Bunce Rate یک سایتی را مشاهده می کنید که فعالیت های مشکوک در آن انجام می گردد .

bunce.jpg


در تصویر بالا سایت alexa نتایج بازدید از یک سایت را کاملا در معرض دید قرار داده است و طبق تصویر مشخص است 30 درصد از بازدیدکنندگان این سایت

از سایت مورد نظر فرار می کنند بدین معنا که پس از مشاهده سایت سریعا مرورگر خود را می بندند و از سایت خارج می شوند و با علامت قرمز این خطر را

نمایش داده است .

در تصویر زیر شاخصه Bunce Rate سایت میزبان فا را مشاهده می نمایید که طبق تصویر کاربران پس از ورود به سایت در آن ماندگاری لازم را دارند و نیاز آن

ها در سایت رفع می گردد سپس کاربر از سایت خارج می گردد .

bunce-2.jpg


2-Daily Pageviews per Visitor
این شاخصه معیاری است که شناسایی می کند کاربرانی که روزانه به عنوان بازدیدکننده وارد سایت شما می شوند تا چه حد به صفحات دیگر سایت شما

سر می زنند ، و آیا پس از ورود به سایت به سایر صفحات شما نیز مراجعه می کنند یا پس از این که صفحه اول سایت شما را مشاهده نمودند از سایت

خارج می شوند ؟ خیلی واضح است هنگامی که شما از طریق جستجو یا کلیک بر روی لینک و ... وارد یک سایت می شوید اگر مرتبط با نیاز شما باشد به

سایر صفحات سایت نیز سر می زنید و سعی می کنید اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق آن سایت بدست آورید ، اما عکس این ماجرا این است که وقتی

به یک سایت مراجعه می کنید که مرتبط با نیاز شما نیست و به صورت تقلبی شما را به آن سایت هدایت کرده اند سریعا بدون این که سایر صفحات را

مشاهده کنید از سایت هدف خارج می شوید

این شاخصه کاملا مشخص می کند که ایا این سایت ترافیک هدفمند جذب کرده است یا خیر ، در تصویر زیر شاخصه Page viwes یک سایت را مشاهده

.می کنید که پس از این که کاربر وارد آن شد پتانسیل آن را ندارد که بازدید کننده را به سایر صفحات هدایت کند یا اصلا مرتبط با نیاز بازدید کننده نیست

pageviwe1.jpg


و در تصویر زیر شاخصه page viwes سایت میزبان فا را مشاده می کنید که مطابق تصویر ترافیک هدفمند را جذب می کند و کاربر پس از ورود به سایت ما

بین سایر صفحات منتقل می شود و نیاز کاربر در سایت برطرف می شود.

pageviwe2.jpg


3-Daily Time on Site
این شاخصه میزان ماندگاری کاربر در سایت را اندازه گیری و ارائه می نماید ، این شاخصه به شما می گوید که کاربران پس از ورود به سایت شما به صورت

میانگین چه مدت زمانی را در سایت شما می مانند و ار آن استفاده می کنند که رفتار این شاخصه بر اساس انواع سایت ها متفاوت است به طور مثال این

میانگین برای یک سایت اشتراک فیلم 15 دقیقه باشد و در یک سایت خبری 30 دقیقه و در یک سایت خدماتی مانند میزبان قا میانگین 5 دقیقه .

این شاخصه به صورت میانگین مشخص می کند که هر کاربر یا بازدید کننده پس از ورود به سایت شما چقدر زمان صرف ماندن در سایت می نماید و زمانی

که شما بازدید خریداری کنید مصلم است این میانگین به صورت عجیب تغییر می کند زیرا یک بازدیدکننده جعلی بیشتز از 10 ثانیه در سایت شما ماندگاری

ندارد و سریعا از سایت خارج می شود ، این معیار برا هر سایتی متفاوت است و ممکن است برای یک سایت که قیمت ارز و طلا ارائه می کند حتی میانگین

ماندگاری کاربر در سایت 5 ثانیه باشد .

در تصویر زیر شاخصه Time On Site یک سایت را مشاهده می نمایید که فعالیت های مشکوک در آن انجام شده و میزان ماندگاری کاربران در آن سایت

از میانگین گذشته شدیدا کاهش یافته و ممکن است یکی از علل آن خرید بازدید یا حمله ربات های بازدید fake به سایت باشد .

time-1.jpg
برای مثال شاخصه time on site سایت میزبان فا به صورت زیر است که نشان می دهد میانگین توقف کاربران در میزبان فا 4 دقیقه و 19 ثانیه بوده است که

16 درصد نیز رشد برای ماندگاری کاربران در سایت داشته ایم .

time-2.jpg


با توجه به توضیحات بالا امیدوارم تا حدی قانع شده باشید که خرید بازدید برای سایتتان ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد اما نمودار ها و

اندازه گیری هایی که در بالا مشاهده نمودید از سایت alexa دریافت شده است که با جمع بندی تمام این شاخصه ها برای هر سایت و گرفتن میانگین

از این شاخصه ها برای سایت شما و مقایسه این میانگین با میانگین های دیگر سایت شما در ماه های گذشته می تواند متوجه شود که برای سایت

بازدید خریداری شده یا فعالیت های مشکوکی در آن انجام می شوذ .

از طرفی گوگل بسیار سختگیرانه تر از الکسا سایت شما را مورد بررسی قرار می دهد و توسط معیار ها و شاخه هایی که ممکن است تا کنون برای

عموم فاش نشده باشد فعالیت های یک سایت را بررسی و آنالیز کند و در صورتی که فعالیت های مشکوکی در آن انجام می شود که باب میل گوگل

نیست شما را از لیست نتایج خود خارج کند .

توجه داشته باشید در صورتی که بازدید برای سایت خود خریداری کنید و یا از ربات های مختلف جهت افزایش بازدید از سایتتان استفاده کنید علاوه بر

این که فشار سنگینی بر روی هاست و سرور خود وارد می نمایید ممکن است در آینده تحت حمله ربات های اسپمر قرار بگیرید و پس از این اتفاق ها

هزینه های سنگینی برای رفع این مشکلات مجبور هستید بپردازید .

برای تشریح این مبحث و بازگو کردن تجربیات و بررسی آنالیزور ها ممکن است اگر تا 20 صفحه هم برای شما مقاله بنویسیم باز هم کم باشد.

در هر صورت توجه داشته باشید که امروزه آنالیزور ها و موتور های جستجو تا حد زیادی پیشرفت کرده اند و جلوی تقلب کاربران را می گیرند پس دقت

نمایید که هیچوقت به سراغ این روش ها برای افزایش بازدید و افزایش فروش سایت خود نروید چرا که امروزه فریب موتور های جستجو و آنالیزور ها کار غیر

ممکنی به نظر می آید .

منبع : میزبان وب سایت فارسی زبانان
 

m007007

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2015
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
42
سن
44
محل سکونت
اصفهان
بله واقعا خوبه
من هم همبن اشتباهو یبار کردم و بازدید خریدم
به بقیه دوستان پیشنهاد می کنم گول تبلیغای فروش بازدید نخورید و خودتون مطلب بزارید تا سایتتون بیاد بالا
هیچ سایتی تا حالا با خرید بازدید سایت نشده
اگه تصمیم به خرید بازدید گرفتید اینو بدونبد به زودی از دنیای وب خداحافظی می کنید
 

m007007

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2015
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
42
سن
44
محل سکونت
اصفهان
بد تر از خرید بازدید سایت های پاپ آپه که وافعا عصاب ادمو خورد میکنه
و 90 درصد کاربرها تا ببین یه سایتی پاپ آپ داره کلا سایت اولو میبندن
من نمیدونم چرا گوگل نتیجه جستجو شو از سایتایی که پاپ آپ دارن کامل حذف نمیکنه که ملت راحت بشن
 
بالا