برگزیده های پرشین تولز

عکاسی از نوزاد و ده نکته مهم

hassanseo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 می 2016
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
1
سن
33
محل سکونت
iran


عکاسی از نوزاد از لذت بخش ترین انواع عکاسی کودک و در عین حال یکی از سخت ترین هاست. در زیر به نکاتی برای خوب شدن روند این کار اشاره خواهیم کرد.
زمان مناسب جهت عکاسی از نوزاد

مناسب ترین زمان برای عکاسی از نوزاد بین ۵ تا ۱۴ روزگی است. در این زمان به علت نرم بودن بدن نوزاد، انعطاف آن هم بالاتر بوده و شکل دهی به بدن آسان تر است. خوب است عکاسی صبح ها و بعد از استحمام شیر میل کردن نوزاد انجام شود؛ به این علت که بعد از حمام، نوزاد خوابیده و مسلما در خواب تصاویر زیبا تری می‌توان ثبت کرد.

اتاق را به دمای مناسب برسانید


حتمـا قبل از رسیدن نوزاد به آتلیه عکاسی، آتلیه را کمی گرم کرده در حین عکاسی بعلت اینکه بیشتر تصاویر نوزاد بدون ثبت می‌شود، از یک وارمر کوچک ویژه نوزاد استفاده بکنید .

صحنه را از قبل بچینید

وسایل مورد نیاز خود که حاوی چند رنگ پتو، پارچه جهت بک گراند، تشک ویژه عکاسی از نوزاد، هد بندها، پارچه های ویژه پیچیدن نوزاد، انواع لباس ، کلاه یا اکسسوری که برای آنها پروگرام دارید را آماده بکنید . سعی بکنید نوزاد را روی سطحی نرم با کمی ارتفاع از سطح زمین قرار دهید تا راحتی نوزاد در حین عکاسی تامین شده و هم قدرت مانور بالاتر جهت فرم دهی به نوزاد و تسلط زیادتری در عکاسی داشته باشید.


آسانی را سرلوحه ی قرار دهید

به کوچکی سایز نوزاد از به کار بردن دکورهای شلوغ یا بزرگ نامتناسب با نوزاد خودداری بکنید . همين طور به لطافت نوزاد از بکار بردن رنگهای متنوع زیاد و با کنتراست بالا بپرهیزید.

آرامش خود را حفظ بکنید

همان گونه که در بالا هم اشاره کردیم عکاسی از نوزاد یکی از سخت ترین انواع عکاسی کودکان است. بطوری که در گاهي کشورها عکاسی از نوزاد یا Newborn Photography یک تخصص مجزا بوده و برخي از عکاسان به طور تخصصی فقط عکاسی از نوزاد انجام می‌دهند. اما در ایران کل انواع عکاسی آتلیه بارداری ، عکاسی آتلیه نوزاد عکاسی آتلیه کودک در یک مجموعه با نام آتلیه عکاسی کودک قرار می‌گیرد. سعی بکنید در روزهایی که قرار است عکاسی از نوزاد انجام دهید، لباس خنک آسان بپوشید؛ تا هم از شدت گرما کلافه نشده و هم به راحتی بتوانید تحرک داشته باشید. با تذکر به اینکه نوزاد بیشتر زمان عکاسی را در خواب به‌سر می‌برد، ارزش سرعت عمل در عکاسی از نوزاد به اندازه‌ی عکاسی از کودکان که زود خسته بی‌حوصله می‌شوند نبوده به عکاس فرصت و آزادی عمل بیشتری می‌دهد. پس آرام باشید و باتسلط و ظرافت کامل ایده‌های را عملی بکنید .
عمق میدان را کاهش دهید

در تعدادی از عکس‌ها برای متمرکز کردن توجه بیننده روی صورت نوزاد، با تغییر در اندازه‌ی دیافراگم دوربین، عمق میدان را کاهش دهید. با این کار اطراف سوژه محو شده در نهایت عکـس لطیف تری خواهید داشت.

Adorable-Baby-Boy-and-Girl-Photography-25.jpg


جزئیات را فراموش نکنید


یکی از زیبا ترین بخشهای عکاسی از نوزاد عکاسی از جزئیات بدن نوزاد مانند چشـم ‌ها، لب‌ها، بینی دست، پا و حتی کرک‌های شانه یا گوش نوزادان است. این عکسها به خصوص در طراحی آلبوم نوزاد بسیار زیاد به کمکتان خواهد آمد زیبا یی لطافت خاصی به آلبوم خواهد داد.
لحظات واقعی را شکار بکنید

از پدر و مادرها بخواهید تا موقع شیر دادن به نوزاد یا خواباندنش در محل عکاسی قرار بگیرند تا شما بتوانید در حین انجام این کارها، از آنها عکاسی بکنید . در صورت پیدا کردن زاویه ‌ی خوب بستن کادر مناسب، این عکسها زیاد ناب و مفرق خواهند بود.
عکاسی نوزاد



از خواهر برادرها غافل نشوید

در صورتی که نوزاد، خواهر یا برادری دارد، حتمـا از آنها در عکسها مصرف بکنید . با این کار می توانید تصاویر احساس ی فوق العاده‌ای ثبت بکنید و هم عکسهایتان متنوع‌تر خواهد شد.

ادیت های مناسب برای پوست نوزاد را بیاموزید

به‌علت اینکه پوست اکثرا نوزادن قرمزی یا کبودی یا دیگر عوارض مربوط به زایمان می‌باشد، با یادگیری و به‌کار بردن ادیت‌های مناسب پوست نوزاد، می‌توانید در نهایت پوست کرمی رنگ و یکدستی داشته باشید.​
 
بالا