برگزیده های پرشین تولز

عکاسی صنعتی

ehsanbsb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
23
لایک‌ها
5
سن
41
محل سکونت
تهران
یکی از بهترین راه ها برای نمایش قدرت یک مجموعه به اشتراک گذاری عکس از خود موسسه و محصولات و پرسنل آن است.
درواقع شما با انتشار عکس های خوب از موسسه و محصولات خود می توانید به چشم مشتریانتان بیایید. اگر می خواهید خودتان از فضای داخلی عکاسی کنید نکته های زیر را حتما رعایت کنید.

53720f0b44e8ec8a2f1cba83c07b14dc.jpg


برای مشاغل و حرفه های کوچک، عکسبرداری از فضاهای داخلی بسیار مهم است. دفاتر املاک، معماری، طراحی داخلی، رستوران ها و بیمارستان ها، همه و همه نیازمند تصاویری از فضاهای داخلی جهت جذب بیننده هستند. مهم است که عکاسان بتوانند مناظر و فضاها را دیدنی تر و جذاب تر نشان دهند.
جهت ارتقاء مهارت های عکاسی در این زمینه، چند نکته مهم برای شما ارائه کرده ایم. پیشنهاد می کنیم آن ها را مطالعه نموده و امتحان کنید؛ تا زمانی که کاملاً خبره و ماهر شوید.

1. پرسپکتیو صحیح را انتخاب کنید
عکاسی از فضاهای داخلی مستلزم این است که چند قدم به عقب رفته و از داخل گوشه عکس بگیرید، یا حتی با دوربین در بین دیوارها فشرده شوید! زمانی که به فضای مورد نظرتان می نگرید، تمام گوشه ها را امتحان کنید تا پرسپکتیو مناسب را بیابید. پس از آن بر روی صحنه زوم کنید.

c7590beb8b2a4d6288bdacdca5853560.jpg


2. از نورپردازی صحیح استفاده کنید
هدف شما، متعادل کردن نور است به طوری که نور بیش از حد زیاد یا کم نباشد. هیچ چیز نباید بیش از حد زننده باشد. از نور موجود در اتاق به خوبی استفاده کنید. با سایه ها بازی کنید. چراغ های مختلف را امتحان کنید و هر کدام لازم است را روشن نگه دارید. اگر کاملاً بر نور طبیعی تکیه کنید، بهترین زمان عکسبرداری به موقعیت و ابعاد پنجره ها بستگی دارد. برای کسب بهترین نتیجه به نور ملایم نیاز دارید. صبح زود یا عصر عکسبرداری را انجام دهید.

Pull-Bear-window-displays-Summer-2012-Budapest-03.jpg


3. زوایای گسترده
زمانی که می خواهید از گسترده ترین فضای ممکن عکس بگیرید، در نظر گرفتن زاویه دید عریض بسیار مهم است. برای این کار، به چرخ دنده سفارشی و ویژه نیاز دارید. اکثر عکاسان ماهر و حرفه ای با این موضوع موافقند که لنز 16mm تا 24mm زاویه بهینه ای به شما خواهد داد. زاویه بیش از حد عریض نیز به تخریب پرسپکتیو منجر می شود؛ پس مطمئن شوید لنزی را انتخاب کرده اید که برای ابعاد اتاق مناسب است.

4. صاف و مستقیم عکس بگیرید
در عکاسی از فضاهای بیرونی، ایجاد افکت حاشیه گذاری می تواند ظاهر زیبایی به عکس شما بدهد؛ ولی زمانی که داخل ساختمان هستید، می خواهید خطوط عمودی را راست و مستقیم نگه دارید. ابتدا دوربین را تراز کنید. اگر لنز به سمت بالا متمایل است، خطوط عکس مورب خواهند افتاد. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که از بالا عکس بگیرید. ارتفاع مناسب به فضای واقعی بستگی دارد، ولی لازم نیست بیش از حد ارتفاع داشته باشید.

5. عکس را محو نکنید
شما می خواهید عکس هایتان واضح باشند؛ پس بهتر است از سه پایه استفاده کنید. از تایمر دوربین استفاده نمایید تا مطمئن شوید که عکس در اثر حرکت های ناخواسته محو و تار نمی افتد.

6. فضا را تنظیم کنید
در مورد چیزی که می خواهید در عکس نشان دهید، فکر کنید و اتاق را بر حسب آن بچینید. ممکن است بخواهید وسایلی اضافه کنید که عکس شما مانند عکس های مجلات باشد. در بقیه موارد، ممکن است بخواهید مبل را بردارید یا آن را به مکان دیگری انتقال دهید تا قسمت هایی از اتاق را برجسته تر نموده و قسمت هایی را بپوشانید.

7. ذوق و سلیقه به خرج بدهید
نمونه های عکاسی داخلی می تواند بر حسب ابعاد فضا، آیتم های موجود در فضا و هدف عکس متغیر باشد. اگر در یک آژانس املاک، استودیوی طراحی مبلمان، هتل ها یا حتی جاهای دیگر هستید، در مورد هدف از عکس فکر کنید. بیننده با دیدن آن باید چه چیزی را متوجه شود. این مهم است که شما ذهن متفکر و خلاقی داشته باشید و همه چیز را تجربه کنید؛ زیرا طراحان داخلی باهم متفاوتند. زیاد عکس بگیرید. با مرتب کردن و مشاهده کردن این عکس ها می توانید به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرید.

منبع: نیازمندیهای صنعت چاپ و تبلیغات
 

mojtaba-borojerdiani

Registered User
تاریخ عضویت
26 آگوست 2015
نوشته‌ها
175
لایک‌ها
35
سن
28
عکاسی صنعتی
site_7031.jpg

عکاسی صنعتی ، در حقیقت ، به تصویر کشیدن هر آنچه که در صنایع مختلف وجود دارد، از صنایع سنگین و سبک گرفته تا صنایع دستی را شامل می شود. در این حرفه فضای کارخانه ، ماشین آلات و تجهیزات، فرایند تولید محصول ، کارکنان و در نهایت خود محصول و کالای تولید شده با تمام جزئیات و ویژگیهای مورد نظر به تصویر در می آید.

عکاسی صنعتی در صنعت
به کمک این حرفه می توان نشان داد که تجهیزات و ماشین آلات صنعتی چگونه کار می کنند و در عکاسی تبلیغاتی از کالاها و محصولات صنعتی که طیف گسترده ای را در بر میگیرد میتوان از موارد زیر نام برد: عکاسی مبلمان و دکوراسیون داخلی منازل و ادارات و شرکتها، عکاسی از شیرآلات ، لامپ و روشنایی، در و پنجره، دستگیره و تزئینات ساختمانی، قطعات خودرو، معماری و ساخت و ساز، حمل و نقل، فضای داخلی رستوران و کافی شاپها و هزاران مورد دیگر که با این حرفه از آنها میتوان در تشویق و ترغیب سازمانها و شرکتهای مرتبط و جذب مخاطبان، گامی موثر برداشت. رسیدن به بهترین کیفیت در عکاسی صنعتی که از حساسیت های ویژه ای برخوردار است تجربه کافی و دقت بالا نیازمند است. استفاده از فضاهای بزرگ و مناسب ، بکارگیری تجهیزات و روشها و شگردهای نورپردازی خاص از فاکتورهای اساسی در این حرفه به شمار می رود و همینطور ایده های بدیع و خلاقانه و حس زیبایی شناسی به علاوه ی کیفیت و وضوح بالای تصاویر ، میتواند مهارت این حرفه را به نمایش بگذارد. در واقع هدف از عکاسی صنعتی ، علاوه بر معرفی کالا و خدمات و بیان ویژگیها و جزئیات محصول ، ایجاد رغبت و اشتیاق در مخاطبان ، برای خرید و استفاده از کالا و خدمات مورد نظر می باشد.
عکاسی حرفه ای یک ابزار مهم بازاریابی است و ما به این ابزار مهم، دسترسی و تسلط داریم. ما در این حرفه پس از عکسبرداری، با پردازش مناسب عکس و مدیریت رنگ در تصویر، جزئیات مورد نظر و ویژگیهای خاص محصول شما را به نمایش می گذاریم.

Untitled-2.jpg

Untitled-1.jpg

Picture-044-300x1231.jpg

IMG_86551111.jpg

IMG_94611-144x144.jpg

IMG_89061.jpg

IMG_86891.jpg

IMG_19104-720x300.jpg

IMG_9441.jpg

IMG_9235.jpg

IMG_8651-2.jpg

IMG_8586.jpg

IMG_6333-500x300.jpg

IMG_05241.jpg

IMG_5176.jpg

IMG_5107.jpg

IMG_04871.jpg

IMG_2386.jpg

IMG_2362.jpg

IMG_1881.jpg

IMG_0465.jpg

0IMG_8865.jpg

 

mojtaba-borojerdiani

Registered User
تاریخ عضویت
26 آگوست 2015
نوشته‌ها
175
لایک‌ها
35
سن
28
بهترین روش عکاسی تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی: عکاسی از کالا زیر مجموعه ای از عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی می باشد ، امروزه نحوه ی نمایش و بازاریابی کالا ها به صورت آنلاین اهمیت زیادی بر فروش آن ها دارد و به اندازه ی تولید کالای با کیفیت مهم می باشد. تصویری که از یک محصول در فروشگاه اینترنتی قرار می گیرد می تواند بر تصمیم گیری خریدار تاثیرگذار باشد. تصاویر باید تا حد امکان تجربه یک دید واقعی و ملموس را بازتاب دهند. عدم توجه به نمایش مناسب و صحیح کالا می تواند سبب از بین رفتن اعتماد مشتری شده و حتی او را فراری دهد. از این رو نحوه عکاسی از کالا اهمیت زیادی دارد. در عکاسی از کالا عوامل متعددی دست در دست هم می دهند تا عکس با کیفیت و تاثیرگذاری حاصل گردد.

Unknown Objectدر تولید محتوا با استفاده از عکاسی تنها توجه به جنبه زیبایی شناسی محصول کافی نیست بلکه بازنمایی محصول با تصاویر باکیفیت می تواند تغییر زیادی در فروش ایجاد نماید. حتی یک تصویر بی کیفیت می تواند عملا فروش را متوقف سازد. در این مقاله سعی می کنیم نشان دهیم که چگونه می توان به بهترین نحو برای یک فروشگاه آنلاین عکاسی کرد.

نکاتی در رابطه با عکاسی از کالا
توجه به موارد زیر می تواند به یک عکاسی مشتری پسند و مناسب منجر شود:
• دوربین عکاسی مناسب برای عکاسی از کالا

سعی کنید از دوربینی استفاده کنید که قابلیت کنترل دقیق زوم و فوکوس تصویر را داشته باشد. دوربین های DSLR یا دوربین های بازتابی تک لنزی این ویژگی را دارند. در این نوع دوربین لنز قابل تعویض است و می توانیم تصاویر متفاوتی بگیریم. به طور مثال برای جواهرات می توان از لنز 150 میلی متری کلوز آپ استفاده کرد.
دوربین های D7000 NIKON هم گزینه خوبی هستند. با این حال امروزه به مدد تلفن های هوشمند حتی به این دوربین ها هم نیاز نیست و با استفاده از دوربین تلفن های IPhone 5، IPhone4s و ... می توان عکس های با کیفیت و خوبی تهیه کرد.

• نورپردازی عکاسی از کالا
استفاده از نور طبیعی خورشید برای برخی از کالاها مناسب است، اما در کالاهایی که دارای جزئیات زیادی هستند منبع نور دست ساز بهترین گزینه است. منبع نورانی باید حالت پیوسته داشته باشد و فقط به صورت فلاش نباشد، نور پیوسته به کار عمق می بخشد.

• سه پایه دوربین عکاسی از کالا
در عکاسی از کالا خریداران عکس های مات را دوست ندارند. اگر در زمان عکاسی دستتان بلرزد عکس مات می شود. اگر دستتان را نمی توانید ثابت نگه دارید و در حالیکه نورپردازی را تغییر می دهید به یک زاویه ثابت نیاز دارید حتما از سه پایه استفاده نمایید.

• پس زمینه عکاسی از کالا
پس زمینه عکس باید ساده باشد. کالا باید برجسته به نظر برسد از این رو پس زمینه نباید به گونه ای باشد که سبب انحراف توجه از کالا گردد. بلکه باید به نحوی باشد که خریدار بجز کالا چیز دیگری را نبیند.
اغلب، پس زمینه سفید یا خاکستری خنثی مناسب است. حتی می توانید از کاغذ کرافت استفاده نمود، آن را روی میز پهن کنید و با کمک چند گیره بالاتر از میز آن را محکم نمایید.
یک نکته مهم در تنظیم پس زمینه , قرار دادن اشیایی استاندارد و آشنا برای عموم کاربران است مثل سکه رایج مملت یا یک قطعه اسکناس و ... که همه مخاطبان آن را می شناسند و مخاطب با دیدن عکس محصول مثلا گلدان در کنار یک سکه رایج مملکت , بتواند تخمینی صحیح از رنگ واقعی , میزان درخشش کالا در نور تصویر و اندازه آن بدست آورد تا یکی از بزرگترین مشکلات فروشگاه های اینترنتی : "این آن چیزی نیست که در عکس محصول توی سایت شما دیدم" کاهش یابد.

• از دیافراگم باز استفاده کنید
باز بودن دیافراگم (عدد f کوچک تر،/1.8 f) سبب برجسته و واضح شدن سوژه ای می شود که روی آن فوکوس کرده ایم و هر چه در جلو یا پشت سوژه قرار دارد تار می گردد و حالت عمق میدان کم به وجود می آید. یعنی مدل از پس زمینه بیرون کشیده شده و در کانون و مرکز توجه عکس قرار می گیرد و فوکوس اصلی روی سوژه خواهد بود و پس زمینه محو می شود. عکاسی در حالت عمق میدان کم باعث می شود عکس حرفه ای به نظر برسد.
اگر از تلفن برای عکاسی استفاده می کنید از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که به طور دستی تمرکز و ویرایش می کنند. مثلا در اندروید از camera 360 appو در ios از camera + app استفاده کنید.

• مواظب سایه ها باشید
نور را به همان طرفی از شیء بتابانید که دوربین را گرفته اید. شما باید روی سایه ها و شفافیت کنترل داشته باشید.

• تمیز بودن
گرد و خاک روی کالا یا لنز دوربین عکس های بی کیفیتی در بر دارد. قبل از عکاسی آن ها را تمیز کنید.

• نترسید
مهمترین مانع در انجام هر کاری خود ما هستیم. آزمایش کنید و خلاقیت داشته باشید. مهارت در هر کاری نیازمند زمان و ممارست است. از زوایای مختلف و با نورپردازی های متفاوت و پس زمینه های گوناگون عکس بگیرید. فقط به اولین عکس اکتفا نکنید.

• تصاویر را ویرایش کنید
با ویرایش تصاویر گرفته شده در عکاسی صنعتی و عکاسی از کالا می توانید عکس با کیفیت تری داشته باشید. گاهی یک برش، افزایش روشنایی یا تنظیم کنتراست نتیجه بخش است. از نرم افزار فتوشاپ یا لایت روم استفاده کنید.

• به سوالات پاسخ دهید
خریداران انتظار دارند تصویر یک کالا به چه سوالاتی پاسخ دهد؟ پاسخ این سوال را در نحوه عکس گرفتن خود مد نظر داشته باشید.
تصاویر خروجی از مرحله عکاسی , می تواند در پانل مدیریت فروشگاه اینترنتی آپلود شود و البته نرم افزار های فروشگاه ساز , معمولا اپشن هایی برای بهینه سازی اندازه و حجم تصویر , تغغیر اندازه و برش عکس , زدن برچسب واترمارک و ... دارند اما نبایست ظرایف یاد شده در عکاسی , هنگام آپلود تصویر در این سامانه ها , مخدوش شود. به هر حال در دنیایی که هر تصویر می تواند بیشتر از هزار کلمه موثر باشد و در بازار اینترنتی پررقابت , باید مطمئن باشید که عکس ها مورد توجه قرار می گیرند و نادیده گرفته نمی شوند.
اما اگر واقعا به قدرت عکاسی صنعتی و تاثیر بسزایی که در متمایز شدن فروشگاه اینترنتی شما از هزاران شاپ دیگر دارد قائلید و تفاوت فاحش یک کار دستی و خانگی که با ابزارهای دم دستی انجام می شود را با عکاسی حرفه ای , با ابزارهای حرفه ای و در استودیوی تخصصی می دانید , می بایست برای داشتن عکس های فوق العاده باکیفیت و اعتمادبرانگیز و متمایز , که بهترین سند اعتبار فروشگاه اینترنتی شما خواهد بود , هزینه لازمه را بپردازید و اینجاست که شرکت ما می تواند به عنوان مجموعه ای قوی با سابقه طولانی و نمونه کارهای بسیار , گره از کار شما باز کند.
 

mojtaba-borojerdiani

Registered User
تاریخ عضویت
26 آگوست 2015
نوشته‌ها
175
لایک‌ها
35
سن
28
عکاسی صنعتی در محیط های نورانی : در برخی از مواقع نور های محیطی شدیدی روی اجسام می افتاد که به علت بالا بردن بیش از حد کنتراست عکاسی صنعتی در محیط های نورانی ، کیفیت تصاویر را به شدت پایین می آورد. در این مقاله قصد داریم روش هایی را برای عکاسی صنعتی در محیط های نورانی معرفی کنیم تا این مشکلات حل شده و عکس های زیبایی را از اجسام و اهداف مورد نظر ثبت کنیم ، با لایت روم همراه باشید...
1- استفاده از هود در عکاسی صنعتی در محیط های نورانی

شاید شما هم عکس ها و تصاویری را مشاهده کرده باشید که در آن ها به دلیل تابش نور شدید خورشید و عدم ززاویه بندی صحیح دوربین عکاسی دایره های کوچک و روشن افتاده باشند، هود ابزاری است فنجان مانند ، که در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی بر روی لنز قرار گرفته و نور های مزاحم را تا حد زیادی حذف کرده و مانع از افتادن این لکه ها در عکس ها می شود، این لکه های ریز که با نام نقاط خورشیدی شناخته می شوند، ممکن است در محیط های داخلی مکان های صنعتی که نور زیادی دارند نیز روی عکس ها ظاهر شوند.پس در عکاسی صنعتی در محیط های نورانی استفاده از هود را فراموش نکرده و دوربین را در زاویه مناسب با اجسام مورد نظر قرار دهید.





2- ISO را در پایین ترین درجه قرار دهید
این کار به شما کمک می کند تا میزان سرعت شاتر را نسبت به نور های اطراف تنظیم کرده و عکس های گرفته شده در عکاسی صنعتی در محیط های پر نور را از نوردیدگی زیاد نجات دهید. نوردیدگی زیاد ممکن است بر روی کیفیت چاپ تصاویر نیز تاثیر گذاشته و تصاویر بیش از حد روشن را به شما ارائه دهد.

3- استفاده از فیلتر های ND
استفاده از این فیلتر ها در دوربین های عکاسی ، نور های ورودی را کم کرده و باعث می شوند جزئیات تصاویر در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی در محیط هایی با نور زیاد ، بهتر نمایان شوند.در این روش از عکاسی صنعتی همچنین استفاده از فیلتر U.V می تواند حجم پرتو های ورودی به لنز دوربین را نیز کاهش داده و باعث می شود تصاویر زیبایی را در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی خلق کنیم.

4- استفاده از تنظیمات Exposure-Value در عکاسی صنعتی در محیط های نورانی
Exposure-Value تنظیماتی است که در آن میزان نور دهی خود دوربین هنگام عکاسی را مشخص می کند، اغلب اوقات این تنظیمات به خوبی توسط دوربین انجام می شود ولی معمولا در محیط های پر نور این تنظیمات به خوبی صورت نگرفته و نتایج خوبی را در تصاویر مشاهده نمیکینم. معمولا کیفیتی که در حالت های پر نور در نظر می گیرد ، با کیفیتی که چشم انسان در نظر دارد متفاوت بوده و تصاویر با کیفیت جالبی از آب در نمی آیند ، در ادامه به معرفی برخی از تنظیمات Exposure-Value در عکاسی صنعتی در محیط های پر نور می پردازیم که بسیاری از این مشکلات را حل کرده و باعث زیبایی تصاویر می شوند:

• الگو گیری compensation از میزان نور محیط
اگرچه اغلب اوقات این تنظیمات توسط خود دوربین عکاسی صنعتی در محیط های نورانی به درستی انجامم می شوند ، ولی می توان آن را باتوجه به میزان نور موجود در محیط تنظیم و راه اندازی کرد، برای تنظیم این حالت آن را دو گام پایین آورده و یا آن را بالا می بریم، توجه داشته باشید که افزایش آن باعث بهتر شدن کیفیت تصاویر در محیط های پر نور شده و برعکس در محیط های کم نور کاهش آن ، کیفیت تصاویر را بالا می برد.

• تنظیم EV بر اساس نور زمینه
اگر پس زمینه موضوع عکاسی شما خیلی روشن باشد و یا نور مستقیم آفتاب یا لامپ در کادر عکاسی شما قرار گیرد، می توانید با افزایش EV نور های مزاحم را تا حد زیادی حذف کرده و جزئیات بیشتری از نقاط تاریک در عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی از اجسام را نشان داد.

• تصاویر مختلف از زاویه های متفاوت
ممکن است تصاویری که در LCD دوربین از اجسام در عکاسی صنعتی در محیط های نورانی مشاهده می کنید ، با کیفیت و خوب به نظرتان برسند ، ولی به این تصاویر متکی نباشید ، با قرار دادن تنظیمات EV در حالت های مختلف و با زاویه بندی های متفاوت ، سعی کنید تصاویر زیادی را ثبت کرده و از میان آن ها تصاویر با کیفیت بالا را انتخاب کنید. افزایش و کاهش EV یکی از راهکار های کارامد در این مرحله می باشد.
 

mojtaba-borojerdiani

Registered User
تاریخ عضویت
26 آگوست 2015
نوشته‌ها
175
لایک‌ها
35
سن
28
عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی را بهتر بشناسیم: خدماتی ترین شاخه ی رشته ی عکاسی ، عکاسی تبلیغاتی است. در این شاخه علاوه بر تسلط بالا به تئوری ها و تکنیک های عکاسی به وسایل و ابزارهای دیگری نیز نیاز داریم. این ابزارها علاوه بر دوربین ، میز های مخصوص کاری ، وسایل پیچیده ی نورپردازی ، سه پایه ها و پانتوگراف های بزرگ و از همه ی این موارد مهم تر استودیو های عظیم و مملو از وسایل نور پردازی هستند. عکاسی تبلیغاتی شاخه جذابی از عکاسی است که موفقیت در آن رابطه ی مستقیمی با تفکر و سلایق عکاس دارد. عکاسانی که در زمینه ی عکاسی صنعتی فعالیت می کنند باید بتوانند عقاید کارفرمایانشان را به دقت آنالیز کنند و و ضمن ارائه نمودن پیشنهادات خود به کارفرما عکس را در بهترین حالت تهییه کنند. در این صورت لذت عکاسی دو برابر می شود.

عکاسی تبلیغاتی
IMG_88951.jpg

IMG_138415.jpg


هر نوع عکسی که در زمینه ی معرفی ، تبلیغ یا فروش محصولی باشد جزء عکاسی تبلیغاتی محسوب می شود. سفارش دهندگان این نوع عکاسی صاحبان صنایع و ارگان های دولتی ، بخش های اقتصادی و بازرگانی ، روابط عمومی ها و سازمان های تبلیغاتی و حتی گرافیست ها ، طراحان وب سایت ها و طراحان صنعتی و بسیاری دیگر می باشند. هر چقدر عکاس اطلاعاتش درباره ی سفارش بیشتر باشد ، موفق تر خواهد بود. رمز موفقیت عکاسان تبلیغاتی در داشتن ابزار ها و فضای مناسب است.
به طور مثال تصور نمایید برای معرفی یک یخچال خانگی قصد عکس برداری تبلیغاتی داریم. برای این کار می بایست مواد درون یخچال ، و همچنین افرادی را که در نقش مادر و بچه انتخاب کرده ایم درست مثل یک صحنه ی سینمایی در جای مناسب بگذاریم. قاعدتا پس از انجام این مرحله با فلاش ها یا چراغ های متنوع همه جا را نور پردازی می کنیم. ما باید علاوه بر شناخت نور ها بتوانیم فیلم ، دوربین ، سه پایه ی مناسب و لنز در اختیار داشته باشیم. در این روش باید بی عیب و نقص ترین عکس را تحویل بدهیم. لازم به ذکر است در صورتی که سفارش دهندگان نیز حرفه ای باشند و بتوانند بعضی مسائلی مثل چیدمان زاویه ها و ژست ها را تنظیم کنند ، عکاس می تواند تمرکز بیشتری را روی نور پردازی و زیبایی نور و رنگ صحنه بکند تا بتواند عکس حرفه ای تری را تحویل سفارش دهنده بدهد.

البته لازم به تذکر است همیشه این وسایل نیاز نیستند. برای مثال اگر سوژه ی شما یک فضای شش متری دکور است یک لنز و دوربین ساده کار شما را راه می اندازد. اما اگر قرار باشد یک اجاق گاز را همراه با یخچال و بقیه ی وسایل برقی آشپزخانه که همه اشان متعلق به یک برند است به همراه دو مدل زنده یعنی مادر و بچه را عکاسی کنید ، نه تنها باید همه ی وسایل آشپزخانه واضح و خوشرنگ باشند بلکه باید تمام قفسه ها و فضای آشپزخانه به طور صحیح نورپردازی شوند. حال اگر تنها از چهار انگشت یک کدبانو و شش شعله ی گاز به همراه نمایش برند گاز بخواهیم عکس برداری کنیم ، قوانین و ابزارات از زاویه دوربین تا لنز آن ، از چراغ های مورد نیاز تا فضای تصویری بکلی عوض می شوند. برای مثالی دیگر تصور کنید از یک لیوان آب پرتقال و یک پرتقال نصفه قصد عکاسی دارید. باز هم باید همه چیز را بهم ریخت و دکور و نور ها را در خدمت رنگ اشتها آور پرتقال قرار بدهیم.
موفقیت عکاسان تبلیغاتی رابطه ی مستقیمی با نیروی فکری و کمکی عکاس دارد. نیرو های کمکی عکاسان تبلیغاتی طراحان ، مدیران فروش و گرافیست ها هستند. در اکثر مواقع این اشخاص طراحی دکورها و زاوایای دید اشیا را تنظیم می کنند اما رسالت اصلی عکاس تبلیغات نورپردازی ، انتخاب فیلم و لنز مناسب است.
 
Last edited:

mojtaba-borojerdiani

Registered User
تاریخ عضویت
26 آگوست 2015
نوشته‌ها
175
لایک‌ها
35
سن
28
دو نمونه از عکاسی صنعتی که حتی انسان هم در آن دخیل نیست:
1- ماهواره ای که عکس های دقیق زمین را مخابره می کند. در این روش کلیه ی کار و فعالیت های عکس برداری طبق فرمول های از پیش تنظیم شده انجام می گیرند. در این جا عکاسی صنعتی صرفا علم است و کاربرد مفید خودش را دارد. برای مثالی دیگر می توانیم به عکس های تلسکوپ ها و میکروسکوپ ها نیز اشاره کنیم.

2- موارد دیگری نیز وجود دارند که در عکس برداری از آن ها انسان دخیل نیست و انسان در آن مانند یک صنعتگر است. برای مثال زمانی که یک قالیباف یا تراشکار در حال کار کردن است ، همه او را یک صنعتگر می بینند. اما زمانی که محصول نهایی تولید شد همه ، محصول را یک شی هنری می بینند. در عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی نیز همین امر انجام می شود محصولی مفید و ارزشمند تولید می شود اما در عمل یک کار صنعتی صورت گرفته است. به همین دلیل از لفظ عکاسی صنعتی استفاده می کنیم

عکاسی از هر نوع فعالیت شرکت ها در حیطه ی عکاسی صنعتی جای می گیرد. پس عکاسی صنعتی میدان گسترده ای دارد. زیرا دربرگیرنده ی تمام فعالیت هایی می باشد به تولیدکنندگان کمک می کند تا محصولاتشان را به صورت تصویری تبلیغ کنند. عکاس صنعتی باید این قابلیت را داشته باشد که از نماها و جلوه های تازه ای بهتری استفاده کند و همیشه عکس هایش نسبت به موضوعات مشابه نوآورانه باشد.
هدف عکاسی صنعتی برقراری ارتباط می باشد. زیرا موثرترین عکس ها ، عکس هایی هستند که در عین سادگی می توانند ارتباط برقرار کنند و توجه دیگران را به خود جلب کنند. استفاده از تمهیدات عکاسی ، فنون غیرمتعارف و جلوه های ویژه در عکس ها باعث ضعف کار می شود و گیرایی عکس را کمتر می کند.
 

mojtaba-borojerdiani

Registered User
تاریخ عضویت
26 آگوست 2015
نوشته‌ها
175
لایک‌ها
35
سن
28
عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی: دو مورد از روش ها و تکنیک های جدید در زمینه عکاسی می باشند، که در این مقاله قصد داریم به توضیحات اجمالی در این زمینه بپردازیم، با ما همراه باشید:

عکاسی صنعتی شاخه ای از عکاسی می باشد که برای نمایش دقیق محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع عکاسی ، عکاسان در تلاش هستند که با استفاده از ابزار های مناسب و نور پردازی های حرفه ای تا جایی که ممکن است عکسی تهیه کنند که تمام خصوصیات ظاهری کالاها به نمایش دربیاید. تلاش عکاسان بر این است که بتوانند تمام خصوصیات ظاهری آن محصول را در یک عکس به نمایش دربیاورند. پس در این شاخه تنها هدف نمایش کامل و واضح کالا از کلیه ی زوایا می باشد.
برای انجام عکاسی تبلیغاتی این کار عکاسان سعی میکنند جهت افزایش جذابیت های بصری ، دکورهایی ساده ای را ایجاد کنند تا عکس هایشان کمی بیشتر جنبه ی کاربردی داشته باشد. البته بعضی از افراد با بی تجربگی اینطور می اندیشند که با کمی اغراق در دکور می توانند جذابیت عکس را بیشتر کنند. اما لازم به ذکر است که این عمل ، روش نادرستی می باشد و موجب می شود که دکور بر محصول یا سوژه ی ما غلبه کند. پس انتخاب دکور بسیار مهم می باشد و انتخاب سادگی یا جذابیت آن مبحثی کاملا علمی است.
IMG_16231.jpg
 
بالا