برگزیده های پرشین تولز

غذاهای بین‌المللی (برنج گل کلم مکزیکی)

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
همونجور که از اسم تاپیک مشخصه می خوایم دستور غذاهای کشورهای مختلف رو براتون بزاریم و اول سراغ یه غذای محلی مکزیکی می‌ریم:
11.jpg
برنج گل کلم مکزیکی
آیا همیشه از غذاهای یکنواخت در برنامه‌ی هفتگیِ خانواده استفاده می‌کنید؟ و احتمالا اصطلاح برنجِ گل کلم برای شما غریبه باشد. در این پست قصد داریم یک غذای مکزیکی با استفاده از گل کلم و گوشت آموزش دهیم در ادامه با ما باشید.
این خوراک مکزیکی یک غذای آسان پخت در حداقل زمانی در حدود 30 دقیقه است. بنابراین یک انتخاب عالی برای افراد پرمشغله محسوب می‌شود. به خاطر استفاده از سبزیجات و ادویه غذایی سالم محسوب می‌شود و حتی برای صبحانه نیز مصرف دارد. عزیزان گیاه‌خوار نیز می‌توانند پنیر و تخم‌مرغ را حذف کنند و یا می‌توان به آن گوشت اضافه کرد. برنج گل کلم اصطلاحی است که بخاطر گل کلم خرد شده برای این غذا به کار رفته است.
طرز تهیه:
مواد مورد نیاز:
روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
پیاز قرمز خرد شده: یک عدد
فلفل دلمه زرد خرد شده: یک عدد
فلفل کبابی: یک عدد (دانه‌ها را خارج کنید)
سیر له شده: یک عدد
زیره: یک قاشق چای‌خوری
پودر فلفل چیلی: یک قاشق چای‌خوری
پودر فلفل هندی (قرمز): اختیاری
گوجه خرد شده: 750 گرم
نمک: یک و نیم قاشق چای‌خوری
گل کلم خرد شده: 450 گرم
تخم مرغ هم‌زده: 3 عدد
پنیر چدار: 60 تا 85 گرم
دستور پخت:
1-فر را در دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. روغن زیتون را در یک قابلمه دیوار بلند گرم کرده و در دمای متوسط با پیاز و فلفل کبابی به مدت ده دقیقه تفت دهید.
2-سیر، فلفل چیلی و فلفل قرمز(اختیاری) را اضافه کرده و برای یک دقیقه هم بزنید. گوجه خرد شده و گل کلم خرد شده و نمک را اضافه کنید، وقتی دور گوجه‌ها شروع به جوشیدن کردند و حرارت را کم کرده و در قابلمه به مدت 8 تا 10 دقیقه بگذارید تا سبزجات بپزد.

22.jpg
3-زمانیکه سبزیجات لطیف و نرم شدند گاز را خاموش کرده و در قابلمه را بردارید و هم بزنید، سپس تخم مرغ هم زده را اضافه کنید. برای اطمینان یک دور مواد را هم بزنید تا تخم مرغ به همه جا برسد. لایه بالایی را با پنیر بپوشانید و ظرف را در فر با دمای 350 درجه فارنهایت بگذارید تا برای 30 دقیقه بپزد. قبل‌تر گفتیم اگر دوست داشتید هم می‌توانید به خوراک گوشت اضافه کنید.
4-زمانی که تخم‌مرغ‌ها بپزد و دور پنیر طلایی شود خوراک گل کلم مکزیکیِ شما حاضر است. قبل از سرو به مدت ده دقیقه بگذارید تا خنک شود.
5-برش‌های خوراک را می‌توانید تا یک هفته هم در دمای یخچال و در ظرف در بسته نگه‌داری کنید.

 

mygood

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
98
لایک‌ها
7
خیلی غذای خوشمزه ای هست و با ذایقه ای غذایی کشور ما سازگاری دارد. ممنون از آموزش این غذای لذیذ..
 

deltadecoration

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2019
نوشته‌ها
25
لایک‌ها
2
سن
63
کلی دستور پخت غذاهای جدید و خوشششششششششششششمزه تو لینک زیر
 
بالا