برگزیده های پرشین تولز

chinanet

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2016
نوشته‌ها
70
لایک‌ها
1
سن
29
محل سکونت
چین
غذاهای سنتی چین
آشپزی چینی به آشپزی‌ ای اطلاق می‌شود که در کشور چین مرسوم بوده است. این آشپزی یکی از سه مکتب مادر آشپزی جهان است. از ویژگی‌های خاص این آشپزی می‌توان به خرد کردن اجزاء غذا به طوری که هنگام صرف غذا نیاز به بریدن آنها نباشد، کم پختن اجزاء غذا و طبخ جداگانهٔ اجزای غذا خصوصاً سبزیجات اشاره کرد. آشپزی در مناطق مختلف چین به شیوه‌های متفاوت انجام می‌شود .
تفت دادن آشناترین روش پخت‌ و پز چینی است . در این روش محتوایات غذا را به مدت کوتاه در روغن داغ تفت می‌دهند. هنگام تفت دادن معمولاً تره‌ بار آبدار و گوشت را جدا از سایر مواد تفت می‌دهند. گوشت، مرغ، ماهی، و انواع تره‌ بار مانند سیر ، پیاز ، کرفس ، فلفل سبز ، جوانهٔ ماش ، کدو از جمله موادی است که با این روش پخته می‌شود .
بخار پز کردن یکی دیگر از روش‌های متداول در آشپزخانه‌های چینی است . برای بخار پز کردن معمولاً از ظرف‌های چوبی استفاده می‌ شود. غذاهای بخار پز شده با انواع و اقسام سس صرف می‌شود .
زنجبیل و دارچین از ادویه‌های متداول در آشپزی چینی هستند . سس سویا و کنجد نیز در انواع سس‌های و غذاهای چینی کاربرد دارند .
در بعضی از رستوران ها وغذا خوری های چین افراد امکان این را دارند که غذای خود را از قبیل گوشت, ماهی و ... خودشان با سلیقه شخصی سر میزشان طبخ کنند. شما در تور چین به راحتی می توانید از این امکان لذت ببرید وبه سلیقه خودتان غذایتان را طبخ و میل کنید.


Bourbon chickenمرغ بدون استخوان به همراه سس سویا مخصوص می باشد .

Beef and Broccoli گوشت گوساله پخته شده که به همراه کلم بروکلی و سس سویا و زنجبیل می باشد .

Hotpot روی شعله آتش در ظرف فوندو به جای روغن آب می ريزند يا نوعی سوپ وقتی كه در حال جوش می باشد گوشت های مختلف مثل گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی يا سبزيجات را با چنگال مخصوص داخل فوندو می گذارند تا بپزد .

Chinese Braised Beef and Noodlesگوشت گاو با رشته فرنگی تخم مرغ و ادویه چینی ملایم پخته شده می باشد .

Chinese Fried Rice (برنج سفید پخته ژاپنی) در روغن سرخ می‌شود مواد اصلی آن را گوهان ، تخم مرغ ، روغن ، نمک و فلفل تشکیل می دهند در برخی نقاط از تخم مرغ ممکن است استفاده نشود و به جای نمک از سس سویا و یا چاشنی‌های دیگر استفاده شود . همچنین از کالباس ، میگو ، خرچنگ و بکون (گوشت خوک ورقه شده) و سبزیجاتی مانند ذرت ، فلفل دلمه‌ای و نخود سبز نیز زیاد استفاده می‌شود .
چینی‌ ها این غذا را با مخلوط چند ماده غذایی با هم از جمله پیاز و تخم‌مرغ ، سس سویا و جوانه گندم تهیه می‌کنند .

Dim sum دیم‌ سام یک غذای سبک چینی است كه معمولا در مناطقی از چین كه كانتون نامیده می‌شود همراه یک چای گیاهی به نام یوم‌چا yum cha سرو ‌می شود . بیشتر دیم‌سام‌های سنتی در بخارپزهای چوبی كه با چرخ سر میز آورده می‌شود ، پخته می‌شود .


Gunpowder chicken که ترکیبی از گوشت مرغ به همراه فلفل و بادام زمینی و پیازچه و سس سویا می باشد .

Honey Chili Potatoes که سیب زمینی و روغن و نمک و مقداری عسل به همراه کنجد می باشد و بسیار تند می باشد .

Salt And Pepper Prawns میگو که همراه نمک و فلفل پخته شده می باشد .

Sea bass with sizzled ginger نوعی ماهی است که همراه پیاز و زنجبیل و فلفل پخته می شود

 
بالا