برگزیده های پرشین تولز

فدرالیسم اقتصادی، راه خروج از فقر و بحران اقتصادی، (نظر شما چیست؟)

somaye92

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2012
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
اين راهکار تلاشي است براي بازگشايي راه نو در توسعه و پيشرفت ايران و خروج از بحران و نابسامانی های اقتصادی کشور که توسط دکتر محسن رضایی ارائه شده.

2011_7_7_17_27_58579.51864i7b0oj.jpg.jpg



دکتر رضايي می گوید: موضوع پيشرفت ايران در 100 سال گذشته، يعني از زمان اميركبير و پس از آن مشروطه، ملي شدن صنعت نفت، حادثه 15 خرداد، 22 بهمن و در 20 سال اخير مورد توجه روشنفكران، عالمان ديني، دانشگاهيان و عموم ملت ايران بوده است و سوال اساسي در اين ميان اين است كه براي پيشرفت چه بايد كرد؟ يعني چه كنيم تا بر مشكلات معيشتي و موانع پيشرفت ملي غلبه كنيم؟ چه کنیم؟

دکتر رضایی : روشنفكران، كارشناس، عالمان و دولتمردان، همواره راهكارهاي متعددي براي اين سوال داشته‌اند كه هر يك دستاوردهايي براي **** داشته اند اما همواره با اين مشكل مواجه بوده‌ايم كه فاصله بين نسل‌ها با دستاوردهايشان از زندگي بسيار زياد است. انتظارات مردم از زندگي روز به روز زيادتر و قدرت خريدشان كمتر مي‌شود و يك احساس نارضايتي دايمي در ما وجود داشته و دارد كه عمدتاً مربوط به مسايل اقتصادي و اجتماعي است.


378934_8Fsn5Bxr.jpg

دکتر رضايي معتقد است: در دو دهه اخير يك نگراني نسبت به آينده بوجود آمده است. نوسانات نرخ ارز و گراني‌هاي آغاز شده از بهمن‌ماه كه احتمالاً ادامه پيدا خواهد كرد نيز بر اين نگراني از آينده دامن مي‌زند و سوال اين است كه ملت ايران كه توانسته است از موانع بزرگي مانند سلطه استبداد و جنگ و اشغال عبور كند، چطور نمي‌تواند از مانع اقتصادي بگذرد؟ ايران در مقابل موانع اقتصادي انواع پرش‌ها را امتحان كرده اما هنوز پرش بلند اقتصادي لازم را نداشته است
منظور از اين پرش بلند اقتصادي، مسيري است كه توسعه شتابان در آن نهفته باشد و فدراليسم اقتصادي، همين پرش بلند است. توسعه شتابان كشورهايي مانند چين، كره، آسياي جنوبي و تركيه به اين صورت بود، راهي را كه غرب براي رسيدن به اقتصاد پيشرفته در طول 200 سال طي كرد، در عرض 50 سال طي كرده‌اند و سوال اين است كه ما چگونه مي‌توانيم اين جهش بلند را انجام دهيم؟
اجرايي شدن اين موضوع نيازمند يك فكر و ايده نو ست كه تنها اقتصادي نيست، يعني اگرچه اصل آن اقتصاد است، اما اين توسعه شتابان محصول تحول در مديريت، ديپلماسي، فرهنگ و برنامه‌ريزي اقتصادي است. اگر ما اين چهار عامل را با هم داشته باشيم، توسعه شتابان صورت مي‌گيرد. البته اين موضوع در حد يك توصيف است و توصيف به تنهايي نمي‌تواند راهكار باشد، بلكه اين ايده‌ها و نگرش‌ها بايد در قالب عملياتي تعبيه شوند، يعني راهكاري ارايه دهيم كه در آن تغيير در مديريت، برنامه‌ريزي اقتصادي، ديپلماسي و تغيير در فرهنگ كشور نهفته باشد. فدراليسم اقتصادي راهكاري است كه اين چهار ويژگي در آن تبلور پيدا مي‌كنند كه اساس توسعه شتابانند.

650287_7WVAT6DT.jpg

فدراليسم اقتصادي به اين صورت است كه اگرچه دولت متمركزي در ايران وجود دارد، اما در برخي از ابعاد مسووليت‌ها و اختيارات در زمينه اقتصاد و تجارت (اعم از صنعت، كشاورزي و همه اموري كه به اقتصاد مربوط است) در شهرستان‌ها و استان‌ها و روستاها به مردم داده مي‌شود. اقتصاد در اين طرح از سياست جدا مي‌شود، يعني به دست كارشناسان و مردم مي‌افتد كه مجلس در راس تصميم گيري‌هاي آن‌هاست و به اين ترتيب يك چارچوب باثبات شكل مي‌گيرد و متناسب با اقليم و مزيت‌هاي هر استان، برنامه‌ريزي‌هاي اقتصادي صورت مي‌گيرد و يك هم‌افزايي ملي در اقتصاد شكل مي‌گيرد.

نظر شما در مورد خروج از بحران اقتصادی فعلی ما، یا بهتر شدن وضع اقتصادی مردم چیست؟
 

rms

Registered User
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
4,759
لایک‌ها
7,919
محل سکونت
اهواز
خوب به نفع خوزستانه، 70 درصد منابع آبی کشور، بیش از 80 در آمد خالص کشور رو در اختیار داره، استان های دیگه برن چیکار کنن اونوقت؟چغندر و زعفرون و چی بفروشن؟
محاله ممکنه
 

Soroush-S

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2012
نوشته‌ها
938
لایک‌ها
523
محل سکونت
Guilan
حساب کنی زعفرون از نفت و گاز گرونتره
 

Benyaminj

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 آگوست 2005
نوشته‌ها
4,528
لایک‌ها
1,888
محل سکونت
Tehran
این رضایی هم که از الان استارت زده برای جمع اوری ارا در انتخابات.
 

R&D

Registered User
تاریخ عضویت
18 آپریل 2009
نوشته‌ها
200
لایک‌ها
31
ماوشه

اینایی که این حرفا رو می زنن چی از مدیریت یه کشوری مث ایران می دونن که اگه 3 روز فقط 3 روز ولش کنن 4 تا استانهاش اعلام استقلال می کنن: کردستان خوزستان آذربایجان و سیستان

با این کار ایران مث یوگوسلاوی میشه

کم کم از هم میپاشه

این روش مملکت داری نیس

احمقانس شاید : اما باید یکم عقب گرد کنیم و شروع کنیم دوباره به کمک گرفتن از مستشاران ... البته شاید
 

siamak 156

Registered User
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2012
نوشته‌ها
274
لایک‌ها
7
بدون حب و بغض این یکی از بهترین طرح های اقتصادی هستش که با توجه به پراکندگی مواد کانی و معدنی و همچنین امکانات بالقوه استان ها میتونه نوشداروی اقتصاد ورشکسته کشور عزیزمون بشه چنانچه در سال 88 هم که ارایه شد تمامی کارشناسان اقتصادی جهان در موفقیت اون اتفاق نظر داشتن ولی متاسفانه در این چند سال بقدری به اقتصاد ضزبه وارد شده که حتی اگر این طرح هم به کرسی بنشینه چند سال به ثمر رسیدن نهایی اون اضافه شده ... انشاله که انجام بشه
 

silva14

Registered User
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2011
نوشته‌ها
1,192
لایک‌ها
454
محل سکونت
earth
اینا تبلیغاته!!
اگه برترین اقتصادانای دنیا رو بیاری اینجا درست نمیشه!!
رییس جمهور یه نماده !! یه شخصیت توخالی که در ظاهر نشان از دموککراسی بده
تصمیمات کلی توسط کسای یگه گرفته میشه
 

cas11

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژوئن 2009
نوشته‌ها
63
لایک‌ها
10
- کنترل خروجی و ورودی حسابهای بانکی و بازرسی میزان و نحوه درامد افراد
- حذف واریز نقدی یارانه به حساب افراد و بجای آن ایجاد سیستم هوشمند برای ارزان بودن واحد مصرفی برق و آب و گاز برای خانوادههای کم درآمد و پر جمعیت (بجای دادن پول به شهروندان !!)
- حذف واسطه گری و دلالی
-ایجاد تعامل و دوستی با کشورهایی که دارای اقتصاد قدرتمندی هستند
- دادن تسهیلات منحصربفرد به سرمایه گذارادن خارجی برای ترغیب آنها به سرمایه گذاری در ایران در کلیه بخشهای صنعت خدماتی ساخت و ساز و غیره
-ایجاد بازار رقابتی در عرصه تولید . بجای حذف واردات محصولات با کیفیت خارجی!!
-کمک و یاری به صنایع داخلی و ترغیب سرمایه گذاران خارجی به خرید سهام و شزاکت با آنها

بغیر از این راه دیگه ای برای برون رفت از بحران اقتصادی وجود نداره

پاینده باشید
 

chukar

Registered User
تاریخ عضویت
25 فوریه 2011
نوشته‌ها
286
لایک‌ها
51
آقا کسی برای نجات مسجد سلیمان و جوانانش از بیکاری راه حلی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 
بالا