آژانس هواپیمایی
tanki

فردا امتحان دارم...

شروع موضوع توسط Arsam210 ‏22 ژوئن 2007 در انجمن خانواده C++ , C

  1. Arsam210

    Arsam210 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏21 ژوئن 2007
    نوشته ها:
    6
    تشکر شده:
    0
    با سلام خدمت دوستان و برنامه نويسان گرامی......بنده فردا امتحان دارم و اين سؤلاترو بلد نيستم
    از دوستان خواهشمندم اگر کسی جواب اينارو میدونه بگه...حتی اگه يدونرم جوابشو میدونيد دريغ نکنيد...بسيار ممنونتون میشم لطف بسيار بزرگی کرديد به بنده..ممنون

    1-توابع مخرب يا structor چه هستند و چه کاربردهايی دارند ويژگيهای آنرا بنويسيد...

    2- class چيست؟ و منظور استفاده از يک يا چند کلاس در برنامه چيست؟

    3- انواع حوزه متغيرها را تعريف کنيد..
    global - variable scarp

    4- تفاوت x++ و ++ x چيست؟

    5-الگوريتم مسأله روبرو را بنويسيد
    تاريخ تولد شخص را بر اساس 3 متغيير روز ، ماه ، سال از ورودی دريافت و سن شخص را اعلام کند

    6-اصطلاحات زير را تعرييف کنيد
    parment / argument
    constant
    identifier
    class
    o.o.p
    stracture
    public
    defult argument
    private

    7-برنامه آی به طور کامل بنويسيد که 2 عدد و عملکرد بين آنها از صفحه کليد دريافت کرده و سپس
    بر اساس عملکرد محاسبه را انجام داده و خروجی بدهد...

    8- انواع تخصيص حافظه ( memory , allocation ) را نام برده و هر يک را شرح دهيد...

    9- بارگذاری توابع ( function overloading ) چيست؟

    10- call by refrence و call by value را توضيح دهيد و برای هريک مثال بزنيد...

    11-خروجی برنامه زير چه ميخواهد...

    # incloude <iostream.h>
    const max =10
    struct sample 1
    }
    int ID ;
    Char * name ;
    char *addr;
    char*tel;
    }
    struct sample 2
    int barcode ;
    int pricelist [3]
    {
    void main ()
    sample 2 main- main-record {max};
    int i,no;
    char *name,result;
    for(no=0;no<max;no++)
    read-one-record(no);
    cin>>name;
    for (i=-1,no=Q;no<max;no++)
    if main - record {no} . sl.name
    i=no;
    result = ( i=-1 / "not found " ; "found ) ;
    cout << result << i;
     
  2. آموزش لینک سازی 2018
  3. 3POWER

    3POWER Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏1 دسامبر 2006
    نوشته ها:
    2,351
    تشکر شده:
    168
    دوست عزيز مفاهيم كلي هستند اينها، بايد روي اينها دقيق مطالعه كنيد و اينجوري كه نميشه با عجله ...
     
  4. Second Life

    Second Life Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏12 اکتبر 2004
    نوشته ها:
    839
    تشکر شده:
    57

    اتفاقا من هم فردا امتحان دارم وقت هم ندارم
    موندم تو لینک لیست ها.
    امیدوارم بقیه دوستان کمکتان کنند.
    استفاده از Help برنامه borland C هم توصیه میشود.

    2.کلاس برای تعریف ساختمان داده یا شی گرایی است.در ساختمان داده شامل متغیر است و در شی گرایی شامل متغیر و رفتار

    4.پیش افزاینده و پس افزاینده

    6.
    o.o.p
    شی گرایی یا Object oriented programming


    stracture
    فکر کنم ساخت ساختمان داده

    public
    متغیر عمومی در دستور Class

    private
    متغیر خصوصی در دستور Class


    شکل دستور کلاس
    کد:
    Class saat {
    
                Private:
    
                 Pablic:
    
                Protect:
               }
    
    .8.
    malloc تخصیص حافظه از رم یک بار در هرجای برنامه
    Calloc تخصیص حافظه از کامپایلر فقط یکبار اول برنامه
    Realloc چند بار هر جای برنامه​

     
  5. Arsam210

    Arsam210 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏21 ژوئن 2007
    نوشته ها:
    6
    تشکر شده:
    0
    بسيار ممنون
    واقعاً لطف کردی
     
  6. saalek110

    saalek110 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏10 آپریل 2007
    نوشته ها:
    212
    تشکر شده:
    1
    من یک مقدار ذهنی(بدون مراجعه به جایی) می نویسم . شاید کمک کنه. آنها که مشکوکم را جواب نمی دهم.

    سئوال اول : تابع مخرب یا کانستراکتور تابعی است که وقتی فراخوانی بشود شی نابود می شود و کدهای داخل این تابع هم اجرا می شود. نام کانستراکتور هم نام کلاس و قبلش علامت ~ است. و تابع سازنده هم نام کلاس بدون ~ .

    سئوال دوم : کلاس مجموعه ای از متدها و متغیرهاست. وقتی کلاسی تعریف می شود کامپایلر تعریف هایی برای خود دارد که می توان از کلاس شی ساخت که شی ساخته شده دارای همان متدها(توابع) کلاس است و همان رفتارها(اعمال آن توابع) را انجام می تواند بدهد. می شود از یک کلاس شی های زیادی ساخت. و با وراثت می شود از کلاس بیاییم کلاس دیگری بسازیم. و همه اینها باعث افزایش کنترل و افزایش سهولت کار می شود.

    سئوال 3 : گلوبال یعنی در تمام برنامه شناخته می شود.
    سئوال 4 : یکی از آنها ابتدا یکی اضافه می کند و بعد نسبت می دهد . مثلا a=++x; و دیگری اول انتساب بعد اضافه.
    سئوال 5 : الگوریتم به این شکل میشه که ماه و روز و سال را با ماه و روز و سال فعلی منها می کنیم. بعد اختلاف ها را جمع می زنیم تا سن بدست بیاید . یا یک چیزی توی این مایه ها.
    سئوال 6 : آرگومنت و پارامتر . این دو تا را زیاد مطمئن نیستم. ولی یک چیزهایی می گم. ببین یک تابع مثلا ورودی اش int است و مثلا int a می نویسیم. حالا میشه 2 را به تابع ارسال کرد. یکی از اینها میشه آرگومنت و یکی میشه پارامتر. البته مطمئن نیستم . به جای دیگر مراجعه کن.
    فارسی هم اگر سرچ کنی فکر کنم چیزهایی پیدا می کنی. یا انگلیسی سرچ کن و ترجمه کن.
    کانستنت یعنی تعریف کردن یک مقدار به عنوان عدد ثابت. مثلا const pi=3.14;
    آیدنتیفایر نمی دونم کجا استفاده می شود.
    کلاس را که قبلا گفتیم.
    اما oop فکر کنم میشه object oriented programming . همان کلاس سازی و .. . البته ممکنه به خصوصیت یک زبان مربوط باشه. مثلا سی شارپ آبجکت گرا است.
    استراکچر مجموعه ای از چند متغیر غیر هم جنس است . مثلا استراکچری به نام student می سازیم با متغیرهای سن و نام . که اولی عدد و دومی رشته است. باید یادتان باشد که برای استفاده مثل کلاس از آن نمونه باید بسازید. مثلا student hosein;
    پابلیک تحت لفظی یعنی عمومی. و وقتی یک متغیر یا تابع عمومی باشه یعنی از خارج آن محدوده هم قابل استفاده است. البته نمی دونم منظور چیه و در کدام محدوده. یک چیزی گفتم حالا.
    دیفالت آرگومنت چیز خوبیه. چون وقتی آن ورودی را ندهیم خودش یک چیز پیش فرض را در آن ورودی قرار می دهد. سینتکسش هم الان یادم نیست.
    پریویت هم عکس پابلیک است. مثلا در یک کلاس وقتی تابعی پریویت باشه توسط متدهای همان کلاس قابل صدا کردنه. البته سی شارپ این طوریه. سی پلاس چند وقته کار نکردم یادم رفته. ولی احتمالا همین طوری باید باشه.

    سئوال 7 : دقیق نمی دونم چطور بشه . البته عددها که گرفتنش ساده است ولی اون عملگره مسئله است. شاید بشه char دریافت کرد و بعد ببینیم شماره کاراکتر چنده و وابسته به آن کار را انجام دهیم.

    سئوال 8 : انواع تخصیص حافظه هم خودم مشکل داشتم. ولی انگار دینامیک و استاتیک است. که در اولی در موقع اجرا حافظه را رزرو می کنیم و در دومی همان اول برنامه که اجرا میشه همه حافظه ها تخصیص داده می شود . شایدم اشتباه گفتم همه را.

    سئوال 9 : یعنی فانکشن اورلود یادم نیست.
    سئوال 10 : اولی یعنی کال بای رفرنس یعنی آدرس متغیر به تابع ارسال میشه. پس هر تغییری تابع روی ان اعمال کند در تابع صدا زننده هم آن تغییر مستدام است. ولی در دومی فقط داخل تابع تغییرات وجود دارد چون یک کپی از متغیر ارسال می شود نه آدرس متغیر.
    سئوال 11 : -

    -----------------------------------
    البته من قبلا تایپ کرده بودم و جوابهای دوستمان را نخواندم.
    در ضمن در امضای من لینک یک آموزش سی پلاس هست. شاید جواب چند تا از سئوالها را آنجا راحت پیدا کنید.
    اگر اشکالی داشتم دوستان اصلاح کنند.
     
  7. Arsam210

    Arsam210 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏21 ژوئن 2007
    نوشته ها:
    6
    تشکر شده:
    0
    يک دنيا ممنون از راهنماييت...واقعاً نميدونم چجوری ازت تشکر کنم..ممنون از وقتی که گذاشتی
     
  8. خرید بیت کوین
avanak همکاری در فروش عسل طبیعی و گرده گل ایرانیتبلیغات در گوگل