برگزیده های پرشین تولز

فرق بین جوملا و وردپرس

وضعیت
موضوع بسته شده است.

mehinazarari

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 مارس 2017
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
سن
34
با توجه به سوالاتی که بسیاری از کاربران در مورد انتخاب نوع سیستم مدیریت محتوا واین که آموزش وردپرس و یا آموزش جوملا را انتخاب کنند؟ به همین دلیل ما به بررسی و مقایسه فرق بین جوملا و وردپرس می پردازیم تا دوستان دید روشنی به هر دو سیستم مدیریت محتوا داشته باشند.

همانطور که همگی می دانیم سیستم های مدیریت محتوای متعددی وجود دارد اما تنها تعدادی از آنها شناخته شده تر می باشد و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این سیستم های معروف وردپرس و جوملا می باشد. بنابراین در این پست ابتدا به معرفی وردپرس و جوملا و سپس به مقایسه هر دو می پردازیم تا دید روشنتری نسبت به انتخاب هر یک پیدا نمایید.

وردپرس چیست؟
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا می باشد. وردپرس در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ نویسی بود و امکانات خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می داد و سپس به صورت یکCMS برای مدیریت محتوای سایت ها معرفی شد.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس با استفاده از افزونه های موجود وردپرس می ‌تواند انواع امکانات را در برگیرد. به عنوان مثال برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در کنار سایت وردپرسی کافیست یکی از افزونه هایی که برای این منظور طراحی شده اند را به هسته وردپرس خود اضافه کنید.

به عنوان مثال افزونه های woocomerce و edd دو افزونه وردپرس هستند که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی جهت فروش کالای فیزیکی یا فایل های دانلودی استفاده می شوند. همچنین قابلیت تبدیل شدن سایت به یک شبکه اجتماعی با افزونه‌ قدرتمند buddypress و یا ایجاد یک تالار گفتگو یا انجمن با افزونه bbpress ، در وردپرس وجود دارد.

با توجه به فراوانی و تنوع افزونه های وردپرس تقریبا هر امکانی را می‌توان به سایت وردپرسی اضافه کرد.

وردپرس با زبان برنامه‌نویسی پی اچ پی نوشته شده و توسط مای‌اس‌کیوال پشتیبانی می‌شود.

ویژگی های وردپرس چیست:
قابلیت نصب محلی، پویایی و انعطاف‌پذیری بالا، هسته قابل حمل، امکان شخصی‌سازی قالب‌ها، دارای کتابخانه پلاگین‌ها و قالب های وردپرس، امکان پشتیبانی از ساعت محلی، راه اندازی (تالار گفتگو، فروشگاه اینترنتی) و …

موارد استفاده از وردپرس:
پیاده سازی وبلاگ و یا سایت های شخصی، فروشگاه های آنلاین و هر گونه وب سایتی

جوملا چیست؟
جوملا، نیز نرم افزار مدیریت محتوای وب‌سایت می باشد که به شما این امکان را میدهد که در سریع ترین زمان و بدون نیاز به داشتن تخصص فنی، یک وب سایت کاملا حرفه‌ای را ایجاد و مدیریت کنید.

این سیستم دارای انعطاف‌پذیری بالا می باشد و به شما این امکان را می دهد که هر زمانی که بخواهید امکانات جدیدی را به وب سایت خود اضافه نمایید.

سیستم مدیریت محتوای جوملا هیچگونه محدودیتی در سفارشی‌سازی، توسعه، پشتیبانی و امنیت ندارد.

موارد استفاده از جوملا:
وب سایت ها یا پورتال های شرکتی، وب سایت های شخصی، وب سایت های فروشگاهی، نرم افزارهای تحت وب و غیره

ویژگی های جوملا چیست؟
امکان سفارشی سازی منوها، امکان ذخیره شدن اطلاعات در پایگاه داده، مدیریت و ویرایش محصولات و سرویس ها، قابل استفاده برای انواع وب سایت ها، راحتی کار با پانل مدیریتی، انواع فرم ساز، بروزرسانی هسته به طور مداروم، وجود تعدادی بالایی ماژول و افرونه موجود، منطبق با استانداردهای موتورهای جستجو، نصب و راه اندازی آسان و …

بررسی و نتیجه گیری هر دو سیستم:
– هر دو سیستم دارای قالب های متعدد می باشند. و با هر کدام می توان انواع وب سایت ها را طراحی نمود.

– هر دو سیستم افزونه ها و پلاگین های بسیاری دارند, ولی تعداد افزونه های وردپرس بیشتر می باشد.

– یافتن افزونه های جوملا دشوارتر می باشد زیرا نیازمند جستجو در وب برای یافتن افزونه مورد نظر می باشد. در حالی که در وردپرس می توانید با جستجو در پنل ادمین افزونه مورد نظر خود را بیابید.

– در وردپرس می توانید کدهای افزونه را در ویرایشگر وردپرسی ویرایش کنید ولی در جوملا در این زمینه محدودیت وجود دارد.

– هر دو سیستم وردپرس و جوملا در امر بروز رسانی فعال و منظم هستند.

– در سیستم مدیریت محتوای وردپرس شما می توانید هر ابزارک و هر امکاناتی را با درگ و دراپ کردن به هر قسمتی از سایت که امکان قرار گیری ابزارک در آن می باشد انتقال دهید.

در جوملا نیز همین ابزارک ها با عنوان ماژول موجودند و در لیستی قرار گرفته اند که برای انتخاب آن ها فقط باید حالت فعال و غیر فعال را انجام دهید.

زمانی که شما آن ها را فعال می کنید و طبق خواسته ی خود سفارشی سازی را انجام می دهید, باید ماژول مورد نظر را انتخاب کرده و به صفحه ی ویرایشگر آن بروید که این کار خود مستلزم مدت زمان زیادی است.

– وردپرس سیستم مدیریت محتوای عالی برای انتشار مطالب است. برای رفتن به نوشته ها به راحتی می توان وارد شد و همچنین می توان به راحتی مقالات را ویرایش کرد. همچنین به راحتی می توانید پیش نمایشی از نوشته ی خود را ملاحظه کنید.

در جوملا نیز تولید و افزودن نوشته کار ساده ای است و تقریبا می توان گفت همانند وردپرس می باشد با این تفاوت که پیش نمایش نوشته در آن به راحتی وردپرس نیست و قبل از انتشار نمی توان به خوبی پیش نویسی را مشاهده کرد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا