برگزیده های پرشین تولز

فروش بیت‌کوین به قیمت 6000 دلار !!!!!

factcoinss

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 فوریه 2021
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
4
سن
34
محل سکونت
اصفهان
316 هزار بیت کوین به قیمت 6000 دلار به فروش رفت!!!!!!!

به گزارش یک صرافی فیلیپینی به نام PDAX ، مشکل فنی پیش آمده در این پلتفرم باعث شد تعدادی بیت کوین به قیمتی بسیار پایین تر از قیمت بازار یه فروش برود. حال اعضای صرافی در تلاشند تا کاربرانی که آن بیت کوینها را خریداری کرده اند پیدا کرده و آنها را پس بگیرند.

روز جمعه برای بسیاری از تریدرهای فعال در صرافی PDAX یک روز عادی بود. اما به نظر میرسد بخت با عده ای دیگر همراه بوده و جمعه به روزی فوق العاده برایشان تبدیل شده. اما این سرخوشی زیاد به طول نمی انجامد. چرا که صرافی در حال انجام اقدامات قانونیست.

مشکل فنی پیش آمده در یک صرافی ارز دیجیتال فیلیپینی باعث شد تعدادی بیت کوین 88 درصد ارزانتر از قیمت واقعی بازار به فروش برسد. طبق گزارش تیم این صرافی ، مشکل پیش آمده به علت افزایش حجم معاملات رخ داده است. در زمان این فاجعه بیتکوین به قیمتی بیش از 50 هزار دلار معامله میشده . اما تریدرها توانستند آن بیتکوین ها را به مبلغ 6000 دلار خریداری کنند.

اگرچه این صرافی اقدامات لازم در جهت رفع مشکل را انجام داد، اما دیگر دیر شده بود. تریدرها از موقعیت استفاده کرده بودند و بیت کوین ها را از حساب خارج کرده بودند.

PDAX برای اینکه بتواند جلوی ضرر را بگیرد ، از معامله گران خواست بیت کوین ها را پس دهند. که در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی میشود. بسیاری از کاربران صرافی تأیید کرده اند که چنین پیامی با این مضمون را دریافت کرده اند.

البته هنوز مشخص نیست که مقامات قانونگذار با این پرونده چطور برخورد خواهند کرد. چرا که تریدرها در چهارچوب قوانین و شرایط تنظیم شده از طرف صرافی عمل کرده اند.

word-image-1.png


آیا نهنگ های بازار بیت کوین مسئول این اتفاق هستند؟

از زمانی که نهنگ های بیت کوین بازار را به دست گرفته اند ،معاملات با حجم زیاد بسیار عادی شده. معاملات انبوه آنها اغلب نشانگر سیگنالهای صعودی قوی است.

گزارشات منتشر شده در شبکه های اجتماعی حاکی از این است که دلیل عمده مشکل پیش آمده یک نهنگ بیت کوین است. کسی که 316000 بیت کوین را به جای اینکه به قیمت 47000 دلار بفروشد به قیمت 6100 دلار به فروش رسانده است.همین امر صرافی را مجبور کرد معاملات را متوقف کند و موقتاً دسترسی کاربران را ببندد.

سرانجام PDAX گزارشی جامع در رابطه با این موضوع منتشر کرد. آنها مدعی شدند که یک “سفارش غیرمستقیم مالی” به سیستم آن نفوذ کرده و حساب کاربران آن را تحت تأثیر قرار داده است.
 
بالا