برگزیده های پرشین تولز

فروش مک بوک های اپل رشدی ۱۷ درصدی نسبت به فصل قبل داشته

kianoosh75

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 آگوست 2017
نوشته‌ها
23
لایک‌ها
2
سن
26
Apple-MacBook-Pro-2016-release-721681.jpg

طبق گزارشی که یک شرکت تحقیقاتی به نام ترندفورس منتشر کرده میزان فروش نوت بوک های اپل در سه ماهه دوم سال مالی جاری به رقم ۳.۹۸ میلیون دستگاه رسید که این میزان افزایش فصل به فصل ۱۷.۱ درصدی را نشان می دهد.

طبق گزارشی که یک شرکت تحقیقاتی به نام ترندفورس منتشر کرده میزان فروش نوت بوک های اپل در سه ماهه دوم سال مالی جاری به رقم ۳.۹۸ میلیون دستگاه رسید که این میزان افزایش فصل به فصل ۱۷.۱ درصدی را نشان می دهد.

با استناد به این آمار، اپل در جایگاه پنجم جدول قرار می گیرد و ایسوس که میزان فروش نوت بوک هایش رشد ۰.۷ درصدی را نسبت به فصل قبل داشته، در جایگاه چهارم. گفتنی است این دو شرکت مجموعا ده درصد از نوت بوک های فروخته شده در سطح دنیا طی فصل اخیر را به خود اختصاص داده اند. ترند فورس در گزارش خود خاطر نشان کرده که تصمیم اپل برای به روز رسانی مک بوک ۱۲ اینچی یکی از اصلی ترین دلایل این موفقیت بوده است.

اما میزان فروش جهانی نوت بوک در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۷ رشدی ۵.۷ درصدی را نسبت به فصل قبلش و همچنین افزایش سال به سال ۳.۶ درصدی را تجربه نموده و طبق آمار ترند فورس کل نوت بوک های فروخته شده در این بازه زمانی به رقم ۳۹.۹۶ میلیون دستگاه رسیده است.

باید اشاره کنیم که ظاهرا فروش خوب این محصولات در آمریکا و البته معرفی مدل ها جدید اصلی ترین عوامل در افزایش محبوبیت این گجت طی فصل گذشته به شمار می روند و آنطور که آمارها نشان می دهند تقاضای بالا در نیمه اول سال ۲۰۱۷ بیشتر از میزان برآورد شده است.

اما در رابطه با نوت بوک های آموزشی باید بگوییم که سهم بازار اچ پی افزایشی ۸.۵ درصدی داشته و موجب شده که این شرکت جایگاه نخست را در رتبه بندی جهان برای پنجمین فصل پیاپی به خود اختصاص دهد.

این در حالی است که دل با افزایش فصل به فصل ۲۱.۳ درصدی و افت سال به سال (۲.۴ درصد) فروش نوت بوک هایش روبرو بوده و در رتبه بندی جهانی جایگاه سوم را کسب نموده است که ظاهرا کاهش خرید کاربران در منطقه آسیا-اقیانوسیه علت این مساله بوده است.
61242.jpg

اما حضور تهاجمی ایسر در بازار کروم بوک ها کمترین نقش را در بهبود جایگاه این شرکت داشته و طبق گزارش ترند فورس میزان فروش نوت بوک های آن با افت ۳.۵ درصدی نسبت به فصل نخست سال به رقم ۳.۲۲ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم تقلیل یافته و باعث شده که این شرکت در جایگاه ششم جدول جهانی بنشیند.

ترند فورس پیش بینی کرده که به خاطر فروش قدرتمند این محصولات در نیمه نخست سال احتمالا با کاهش خریدشان در نیمه دوم سال روبرو خواهیم بود هرچند انتظار می رود که میزان فروش این محصولات در سه ماهه سوم سال افزایشی ۳ تا ۵ درصدی نسبت به سه ماهه دوم داشته باشد.

منبع: دیجاتو
 
بالا