برگزیده های پرشین تولز

**** فستینگ یا روزه داری متناوب چیست؟

Ariya7

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 فوریه 2019
نوشته‌ها
22
لایک‌ها
0
سن
33
محل سکونت
تهران
روزه داری متناوب یک **** غذایی نیست بلکه یک الگوی غذا خوردن است


شاید شما هم یکی از افرادی باشید که به دنبال داشتن اندامی متناسب و سالم هستید و تا کنون **** های زیادی را امتحان کرده اید. امروز شما را با **** فستینگ یا روزه داری متناوب آشنا خواهیم کرد. جالب است بدانید بسیاری از سلبریتی ها هم این **** را امتحان کرده اند و به نتیجه دلخواهشان رسیده اند.

Intermittent-Fasting00.PNG

روزه داری متناوب چیست؟
روزه داری متناوب یک **** غذایی نیست بلکه یک الگوی غذا خوردن است. در این اگو، وعده های غذایی با آگاهی و هدف، حذف می شوند. به طور کلی روزه داری متناوب به این معنی است که شما کالری روزانه خود را در یک پنجره زمانی مشخص دریافت می کنید و بعد از آن یک پنجره طولانی تر هیچ غذایی نمی خورید.
این الگلوی غذایی به شما در کاهش وزن بسیار کمک می کند و دلیل اصلی آن این است که موجب می شود کالری کمتری در طول روز مصرف کنید. طبق مطالعاتی که در سال 2014 انجام شد، **** فستینگ 3 تا 8 درصد در کاهش وزن افراد موثر بود و افرادی که در این بررسی مورد مطالعه قرار گرفته بودند، اندازه دور کمرشان 4 تا 7 درصد کاهش یافت.
همان طور که می بینید، روزه داری متناوب می تواند راه مناسبی برای کاهش وزن باشد. علاوه بر این، رعایت این الگوی غذایی موجب بهتر شدن سوخت وساز بدن و در نتیجه پیشگیری از بسیاری از بیماری ها می شود. پس با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با 6 نوع **** فستینگ یا همان روزه داری متناوب آشنا کنیم.


1. **** 16/8
در این الگو، شما باید 14 تا 16 ساعت درروز چیزی نخورید و در 8 تا 10 ساعت باقی مانده می توانید غذا بخورید. در بازه زمانی که مجاز به غذا خوردن هستید بهتر است 2 تا 3 وعده غذایی داشته باشید. این الگوی غذایی را "مارتین برکان" متخصص تناسب اندام ابداع کرده است.
رعایت این الگوی غذایی کار تقریبا ساده ای است . به این ترتیب که با نخوردن چیزی بعد از شام و همچنین نخوردن صبحانه به هدف 14 تا 16 ساعت غذا نخوردن می رسید. مثلا شام را 8 شب میل کنید و تا فردا ظهر ساعت 12 چیزی نخورید. با این کار 16 ساعت غذا نخورده اید . خانم ها می توانند این بازه زمانی را به 14 تا 15 ساعت کاهش دهند. به یاد داشته باشید که در زمان هایی که مجاز به خوردن هستید، **** غذایی سالم و مفید داشته باشید و از خوردن هله هوله و غذاهای پر کالری دوری کنید. مصرف پروتئین به همراه کربوهیدرات کم به شما در این **** بسیار کمک خواهد کرد.


2. **** پنج: دو
در این الگو 5 روز در هفته به طور معمول و عادی غذا می خورید و در 2 روز دیگر کالری مصرفی تان را تا 500 یا 600 کالری کاهش دهید. زنان 500 کالری و مردان 600 کالری. این روش، روش "مایکل موسلی" پزشک و روزنامه نگار ایتالیایی است.
می توانید در روز های دوشنبه و پنج شنبه دو وعده کوچک غذایی (250کالری برای زنان و 300 کالری برای مردان) داشته باشید و در سایر روزها به طور معمول غذا بخورید.


3. خوردن، نخوردن، خوردن
در این الگو 1 یا 2 روز در هفته به مدت 24 ساعت چیزی نخورید. این زمان 24 ساعته میتواند از شام تا شام، از صبحانه تا صبحانه و یا از نهار تا نهار باشد. به یاد داشته باشید که در زمان هایی که مجاز به خوردن نیستید، می توانید آب ، قهوه و یا سایر نوشیدنی های بدون کالری بنوشید، اما غذای جامد نه. این روش را "براد پیلون" متخصص تناسب اندام ابداع کرده است.


4. فستینگ یک روز در میان
در این الگو باید یک روز در میان غذا بخورید.این الگو ممکن است کمی سخت باشد. اگر تازه شروع کرده اید از الگوهای آسانتر شروع کنید.


5. **** جنگجو
این **** توسط "اوری هوفم کلر" ابداع شده است. در این **** در طول روز از میوه و سبزیجات در اندازه ی کم استفاده می شود و در شب (در طول مدت 4 ساعت) می توانید وعده کامل غذایی داشته باشید. **** جنگجو یکی از معروف ترین **** های فستینگ است.


6.حذف اختیاری وعده های غذایی
در این روش دستور العملی خاصی وجد ندارد و شما می توانید زمانی که گرسنه نیستید به اختیار یک یا دو وعده غذایی تان را حذف کنید. فقط توجه داشته باشید که وعده های غذای تان سالم و مغذی باشند تا بدنتان ضعیف نشود.


سایت مرجع : www.eksir.net

این مطلب توسط تیم تخصصی اکسیر ترجمه و گردآوری شده است و تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به مجله اکسیر میباشد.
هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ( www.eksir.net ) و درج لینک مطالب غیرقانونی بوده و مورد پیگرد قرار میگیرد.
 
بالا